• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Комплект обладнання для проведення ДНК-діагностики методом полімеразної ланцюгової реакції у реальному часі

Згідно тендерної документації

Завершена

1 084 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 420.00 UAH
Період оскарження: 10.06.2019 14:54 - 29.07.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 3499a9fc60e24ac397fc63e88bcd4b1b
Ідентифікатор запиту: UA-2019-06-10-001598-b.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Інститутом біохімії ім. О.В. Палладіна Національної Академії Наук України (надалі-Замовник), було оприлюднення оголошення № UA-2019-06-10-001598-b про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції , шляхом розміщення на сайті prozoro.gov.ua. 08.08.2019 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено рішення Замовника, яке оформлено Протоколом №36 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій Інституту біохімії ім. О.В. Палладіна Національної Академії Наук України від 08.08.2019 року (надалі – Протокол або Протокол №36 від 08.08.2019 року). Згідно з Протоколом від 08.08.2019 року №36: Тендерна пропозиція Учасника №1 Товариство з обмеженою відповідальністю "Вектор-Бест-Україна» (надалі – Учасник не відповідає вимогам тендерної документації та відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону відхиляється. Тендерна пропозиція Учасника № 2 ТОВ АЛТ Україна Лтд (надалі – Учасник 2) не відповідає вимогам тендерної документації та відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону відхиляється. Тендерна пропозиція Учасника № 3 ТОВ "ЛАБ-СЕРВІС" (надалі Учасник 3) не відповідає вимогам тендерної документації та відповідно до пункту 1 та пункту 4 частини 1 статті 30 Закону відхиляється. Тендерна пропозиція Учасника № 4 ТОВ "БІОНІКС ЛАБ" (надалі Учасник 4) відповідає вимогам тендерної документації. Таким чином, у відповідності з п. 4, 5 Протоколу було вирішено: Обрати Учасника № 4 ТОВ «БІОНІКС ЛАБ» переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю «Комплекту обладнання для проведення ДНК-діагностики методом полімеразної ланцюгової реакції у реальному часі, код ДК 021:2015: 38950000-9 Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції» . Прийняти рішення про намір укласти договір з ТОВ «БІОНІКС ЛАБ» на закупівлю «Комплекту обладнання для проведення ДНК-діагностики методом полімеразної ланцюгової реакції у реальному часі, код ДК 021:2015: 38950000-9 Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції» Відповідно до мотивувальної частини вищезгаданого Протоколу Тендерна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю "Вектор-Бест-Україна» не відповідає вимогам тендерної документації з наступних підстав: 1 Товариство з обмеженою відповідальністю "Вектор-Бест-Україна» 1. Вимога положення тендерної документації: «Оцінка тендерної пропозиції, п.2 Інша інформація: Враховуючи вимоги Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 №1644-VII, Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 16.09.2015 №549/2015, розпорядження Кабінету Міністрів України «Про пропозиції щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів» від 11.09.2014 №829-р, тендерна пропозиція Учасника буде вважатися такою, що не відповідає умовам тендерної документації (про що подається гарантійний лист) якщо: - цей Учасник є юридичною особою-резидентом Російської Федерації державної форми власності та/або юридичною особою, частка статутного капіталу якого перебуває у власності Російської Федерації; - цей Учасник здійснює продаж товарів, робіт та послуг походженням з Російської Федерації, крім випадків, коли заміщення таких предметів закупівлі іншими неможливе, що підтверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі.» Згідно Статуту, поданого Учасником (п.1.4), усі учасники Товариства є резидентами Російської Федерації, відповідно усі частки статутного капіталу перебувають у власності Російської Федерації, а закупівля товару або його аналогів можлива з інших джерел, тендерна пропозиція Учасника повинна бути відхилена як така, що не відповідає вимогам чинного законодавства та тендерної документації 2. Вимога положення тендерної документації: Додаток 3 до тендерної документації, ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ, Технічні, якісні, кількісні та іншим вимогам до предмету закупівлі: 1.5 Учасник має провести пусконалагоджувальні роботи, а також навчання персоналу Замовника на даному обладнанні. Послуги мають проводитись сертифікованим інженерним персоналом. В складі тендерної пропозиції Учасником подано сертифікат сервісного інженера на ім’я Шульги Валентина, якого не зазначено штатним співробітником Учасника у відповідності до наданої довідки про працівників відповідної кваліфікації, або іншого підтвердження трудових відносин які б гарантували зобов’язання щодо надання якісних сервісних послуг з інсталяції, гарантійного та післягарантійного обслуговування обладнання. Це суперечить вимогам тендерної документації та не є підтвердженням наявності спеціалістів відповідної кваліфікації. 1.6 Учасник має надати оригінал авторизаційного листа від виробника (якщо Учасник не є виробником товару), яким підтверджується можливість поставки, гарантійного та післягарантійного обслуговування і ремонту запропонованого товару, який є предметом закупівлі цих торгів і визначений цією тендерною документацією та тендерною пропозицією Учасника торгів, а також його право пропонувати для продажу товар, який є предметом закупівлі цих торгів, шляхом прийняття участі у тендерах, що проводяться на території України. Учасником подано переклад українською мовою авторизаційного листа від виробника зі штампом та підписом вповноваженої особи виробника, що суперечить правочинності такого документа, оскільки підпис та печатка виробника застосовується лише до оригіналів документів 3. Вимога положення тендерної документації: Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції (п.12 ч.2 ст.22) Документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо Учасником - резидентом, мають бути складені українською мовою (допускається наявність в пропозиції Учасника документів на російській мові, складених Учасником в минулих періодах, або наданих сторонніми підприємствами чи установами, таких як: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи-відгуки, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо). Відсутній переклад сертифікату ISO 13485:2016, що суперечить вимогам тендерної документації. Зважаючи на викладене, тендерна пропозиція ТОВ «Вектор-Бест-Україна» була відхилена як така, не відповідає вимогам тендерної документації. Скаржник вважає, що визнання ТОВ «БІОНІКС ЛАБ» переможцем відкритих торгів є передчасним, а відхилення тендерної пропозиції скаржника є надуманими та такими, що не відповідають вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного. Статтею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», передбачено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів у разі, якщо учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Вектор-Бест-Україна» на відповідність технічним та кваліфікаційним вимогам, було порушено ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки тендерна пропозиція скаржника в повній мірі відповідає вимогам замовника, викладеним у тендерній документації виходячи з наступного. 1. У відповідності з п. 2 Розділу ІНША ІНФОРМАЦІЯ, Тендерної документації про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції передбачено, що: «Враховуючи вимоги Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 №1644-VII, Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 16.09.2015 №549/2015, розпорядження Кабінету Міністрів України «Про пропозиції щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів» від 11.09.2014 №829-р, тендерна пропозиція Учасника буде вважатися такою, що не відповідає умовам тендерної документації (про що подається гарантійний лист) якщо: - цей Учасник є юридичною особою-резидентом Російської Федерації державної форми власності та/або юридичною особою, частка статутного капіталу якого перебуває у власності Російської Федерації; - цей Учасник здійснює продаж товарів, робіт та послуг походженням з Російської Федерації, крім випадків, коли заміщення таких предметів закупівлі іншими неможливе, що підтверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі.» У відповідності з п. 1.1. Розділу 1 Загальні положення Статуту ТОВ «Вектор-Бест-Україна» встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Вектор-Бест-Україна» створене відповідно до вимог Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про господарські товариства» та інших чинних законодавчих актів України, регулюючих порядок створення та діяльності піприємств. В силу п. а), ст. 14.1.213 Податкового кодексу України, резиденти – це юридичні особи та їх відокремлені особи, які утворені та провадять свою діяльність відповідно до законодавства України з місцезнаходженням як на її території, так і за її межами. Так дійсно, всі учасники ТОВ «Вектор-Бест-Україна» являються резидентами Російської Федерації, але при цьому вважаємо за потрібне зауважити, що жодна з часток в статутному капіталі ТОВ «Вектор-Бест-Україна» не перебуває у власності Російської Федерації, оскільки в силу п. 1 ст. 214 Цивільного кодексу Російської Федерації «Государственной собственностью в Российской Федерации является имущество, принадлежащее на праве собственности Российской Федерации (федеральная собственность), и имущество, принадлежащее на праве собственности субъектам Российской Федерации - республикам, краям, областям, городам федерального значения, автономной области, автономным округам (собственность субъекта Российской Федерации).» Дане формулювання стосовно власності Російської Федерації жодним чином не стосується часток учасників ТОВ «Вектор-Бест-Україна»! Вищезазначеним повністю спростовуються висновки Замовника, викладені в Протоколі від 08.08.2019 року №36 щодо невідповідності ТОВ «Вектор-Бест-Україна» кваліфікаційним вимогам тендерної документації на закупівлю, зокрема п. 2 Розділу ІНША ІНФОРМАЦІЯ. 2. У відповідності з п. 1.5. Додатку 3 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ, Тендерної документації про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції передбачено, що: «Учасник має провести пусконалагоджувальні роботи, а також навчання персоналу Замовника на даному обладнанні. Послуги мають проводитись сертифікованим інженерним персоналом.» На виконання вимог, викладених у п. 1.5. Додатку 3 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ТОВ «Вектор-Бест-Україна» було надано Сертифікат сервісного інженера ТОВ ЛАБОРАТОРІЇ «БІО-РАД» на ім’я Шульги Валентина, строком дії до 30.01.2020 року, що підтверджує можливість проведення пусконалагоджувальних робіт, а також навчання персоналу Замовника на даному обладнанні сертифікованим персоналом. У тендерній документації відсутні вимоги стосовно того, що сервісний інженер повинен бути штатним співробітником учасника тендеру. Вищевикладеним повністю спростовуються висновки Замовника, викладені в Протоколі від 08.08.2019 року №36 щодо невідповідності ТОВ «Вектор-Бест-Україна» технічним вимогам тендерної документації на закупівлю, зокрема п. п. 1.5. Додатку 3 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. 3. У відповідності з п. 1.6. Додатку 3 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ, Загальні вимоги Тендерної документації про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції передбачено, що: «Учасник має надати оригінал авторизаційного листа від виробника (якщо Учасник не є виробником товару), яким підтверджується можливість поставки, гарантійного та післягарантійного обслуговування і ремонту запропонованого товару, який є предметом закупівлі цих торгів і визначений цією тендерною документацією та тендерною пропозицією Учасника торгів, а також його право пропонувати для продажу товар, який є предметом закупівлі цих торгів, шляхом прийняття участі у тендерах, що проводяться на території України.» На виконання вимог, викладених у п. 1.6. Додатку 3 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ, Загальні вимоги ТОВ «Вектор-Бест-Україна» було надано оригінали Гарантійного листа виробника Bio-Rad Europe GmbH від 26.06.2019 року на англійській та українській мові, які в повній мірі відповідають вимогам п. 1.6., про який йшлося вище. Твердження Замовника, стосовно того, що підпис та печатка виробника застосовуються лише до оригіналів документів і це суперечить правочинності такого документу не знаходить свого відображення ні в нормах діючого в Україні законодавства, ні в умовах, визначених тендерною документацією. Вищевикладеним повністю спростовуються висновки Замовника, викладені в Протоколі від 08.08.2019 року №36 щодо невідповідності ТОВ «Вектор-Бест-Україна» технічним вимогам тендерної документації на закупівлю, зокрема п. п. 1.6. Додатку 3 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ, Загальні вимоги. 4. У відповідності з п. 1.6. Додатку 3 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ, Технічні вимоги Тендерної документації про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції передбачено, що до технічних вимог відноситься: «Наявність сертифікату стандарту ISO 13485:2016.» з вимогами Замовника за критерієм «Наявність функцій або відповідність вимозі – НАЯВНИЙ» ТОВ «Вектор-Бест-Україна» підтвердило НАЯВНІСТЬ сертифікату стандарту ISO 13485:2016, шляхом надання його сканкопії в оригіналі разом з іншими документами тендерної пропозиції. Вважаємо за необхідне наголосити на тому, що Замовником в Тендерній документації стосовно сертифікату стандарту ISO 13485:2016 НЕ ВИМАГАЛОСЯ НАДАТИ даний сертифікат (на відміну від гарантійних та авторизаціних листів), а основним критерієм являється лише його НАВНІСТЬ! Звісно, ТОВ «Вектор-Бест-Україна», завантаживши в систему сканкопію оригіналу даного сертифікату підтвердило його НАЯВНІСТЬ! Вищевикладеним повністю спростовуються висновки Замовника, викладені в Протоколі від 08.08.2019 року №36 щодо невідповідності ТОВ «Вектор-Бест-Україна» технічним вимогам тендерної документації на закупівлю, зокрема п. 2.22. Додатку 3 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ, Технічні вимоги, та п. 12, ч. 2, ст. 22 Закону. Вищезазначеними доказами повністю спростовуються висновки Замовника, викладені в Протоколі від 08.08.2019 року №36 щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «Вектор-Бест-Україна» вимогам тендерної документації на закупівлю, зокрема кваліфікаційним та технічним вимогам. Враховуючи зазначене у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції Скаржника, натомість визнання переможцем ТОВ «БІОНІКС ЛАБ» на підставі Протоколу від 08.08.2019 року №36 є передчасним, оскільки пропозиція ТОВ «Вектор-Бест-Україна» є більш економічно вигідною. В силу ч. 9. ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України ЗУ «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Інститут біохімії ім. О.В. Палладіна Національної Академії Наук України скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Вектор-Бест-Україна», оформленого Протоколом №36 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій Інституту біохімії ім. О.В. Палладіна Національної Академії Наук України від 08.08.2019 року. 3. Зобов’язати Інститут біохімії ім. О.В. Палладіна Національної Академії Наук України завершити процедуру закупівлі оголошення UA-2019-06-10-001598-b відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Додатки: Оригінал платіжного доручення у розмірі 5 000, 00 грн. за подання скарги відповідно до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.09.2019 23:33
Дата виконання рішення Замовником: 13.09.2019 13:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до цього рішення пропонується визнати недійсним протокол № 36 від 08.08.2019р. у якому Товариство з обмеженою відповідальністю "Вектор-Бест-Україна»-дискваліфікується, та скасувати рішення про визначення ТОВ "БІОНІКС ЛАБ" переможцем процедури закупівлі -ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вектор-Бест-Україна", Нікітіна Олена Володимирівна 380673224052 tender@vbestua.com http://vector-best.kiev.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 600f8a921f534638aeaefd1e29aab3c5
Ідентифікатор запиту: UA-2019-06-10-001598-b.a1
Назва: Скарга щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАБ-СЕРВІС» планує прийняти участь у публічній закупівлі, що була оголошена Інститутом біохімії ім. О.В. Палладіна Національної Академії Наук України (надалі-Замовник), оголошення № UA-2019-06-10-001598-b про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції , шляхом розміщення на сайті prozoro.gov.ua. Відповідно до Документації кінцевий строк для оскарження умов закупівлі визначено 22.06.2019 року 00:00. При детальному ознайомленні з тендерною документацією було виявлено дискримінаційні умови, які унеможливлюють нашу участь, та участь іншим можливим учасникам (виробникам), як українським так і іноземним прийняти участь в даній закупівлі, виходячи з наступного. Як зазначено вище, предметом закупівлі являється обладнання для проведення ДНК-діагностики методом полімеразної ланцюгової реакції за кодом ДК 021:2015: 38950000-9. Однак, у відповідності з п. 2.22 Додатку 3 «Технічне завдання», розділу «Технічні вимоги» окрім обладнання, яке закуповується Замовник вимагає, що До комплекту поставки повинен входити набір реагентів для ампліфікації ДНК B-Rd_mix_96 виробництва NEOGENE. Склад набору: 2х буфер для ПЛР, низькопрофільний білий планшет з юбкою на 96 зразків з ліофілізованими компонентами, деіонізована вода для ПЛР, масло для ПЛР. Набір повинен бути розрахований на проведення 96 реакцій об'ємом 20 мкл реакційної суміші. Більше того, у відповідності з п. 2.23, 2.24 Додатку 3 «Технічне завдання», розділу «Технічні вимоги» до даного набору реагентів висувається вимога щодо Наявності сертифікату якості, інструкції та гарантійного листа від виробника набору B-Rd-mix_96, щодо повноважень постачальника. А також є обов’язковою Наявність сертифікату стандарту ISO 13485. Однозначно, наявність в тендерній документації вимоги щодо поставки разом з обладнанням набору реагентів є дискримінаціною, та такою, що підлягає виключенню з тендерної документації, покликаючись на наступне. 1. За кодом ДК 021:2015: 38950000-9 в межах оголошення № UA-2019-06-10-001598-b проводиться закупівлі обладнання для полімеразної ланцюгової реакції. Закупівля реагентів в межах даної процедури є неможливою, оскільки кодами, які регулюють закупівлю реагентів, являються ДК 021:2015:24324000-1, або ДК 021:2015:33694000-1. І закупівля реагентів повинна проводитись за окремою процедурою. 2. Жоден з виробників обладнання для проведення ДНК-діагностики методом полімеразної ланцюгової реакції не виробляє реагенти для ампліфікації, тому, включення додаткової вимоги в тендерну документацію вимог щодо необхідності поставки разом з обладнанням реагентів для ампліфікації практично обмежує та унеможливлює певному колу виробників (постачальників) право взяти участь у даній закупівлі. 3. Вимога щодо необхідності поставки разом з обладнанням реагентів для ампліфікації розміщена Замовником в Додатку 3 «Технічне завдання», розділі «Технічні вимоги». Але при цьому в жодному разі наявність чи відсутність реагентів при поставці обладнання не являється технічною характеристикою обладнання для проведення ДНК-діагностики методом полімеразної ланцюгової реакції, що в чергове підтверджує, що дана вимога є штучною та дискримінаційною. 4. Похідною, та додатковою вимогою до необхідності поставки разом з обладнанням реагентів для ампліфікації певного виробника, а саме NEOGENE є вимоги, викладені в п. 2.23, 2.24 Додатку 3 «Технічне завдання», розділу «Технічні вимоги» щодо Наявності сертифікату якості, інструкції та гарантійного листа від того ж самого виробника набору B-Rd-mix_96, щодо повноважень постачальника. А також є обов’язковою Наявність сертифікату стандарту ISO 13485. Тобто виробник (постачальник) окрім того, що повинен виконати всі технічні вимоги стосовно обладнання для проведення ДНК-діагностики, яке закуповується, повинен додатково знайти постачальника реагентів для ампліфікації (в даному випадку конкретно NEOGENE), отримати в нього сертифікату якості, інструкції та гарантійного листа, та отримати повноваження постачальника! 5. З огляду на вартість предмету закупівлі, зазначену Замовником тендеру в якості очікуваної вартості у розмірі 1 086 000,00 грн, вартість комплекту реагентів для ампліфікації складає близько 2 000,00 грн, що являється мізерним на фоні загальної суми тендеру. Але при цьому наявність, чи відсутність можливості у потенційного учасника тендеру, здійснити поставку комплекту реагентів для ампліфікації разом з обладнанням для проведення ДНК-діагностики методом полімеразної ланцюгової реакції має визначальний вплив на результати тендеру для такого учасникаю Таким чином, в випадку залишення без змін тендерної документації, а саме Додатку 3 «Технічне завдання», розділу «Технічні вимоги» пунктів 2.22, 2.23, 2.24 виробник (постачальник, потенційний учасник) який має сертифікат якості, інструкцію, гарантійний лист, повноваження постачальника від виробника набору B-Rd-mix_96 має необґрунтовані переваги перед іншими виробниками (постачальниками, потенційними учасниками) та поставлено в нерівне становище порівняно з іншим. А саме включення до Додатку 3 «Технічне завдання», розділу «Технічні вимоги» пунктів 2.22, 2.23, 2.24 є необґрунтованим, несправедливим порушенням принципу рівності. Внесені зміни розширять коло потенційних учасників та призведуть до конкурентної боротьби всіх виробників (постачальників) обладнання для проведення ДНК-діагностики методом полімеразної ланцюгової реакції, що в свою чергу приведе до економії державного бюджету. У відповідності з ч. 4 п. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників. Частиною 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. В силу ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Пунктом 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Статтею 9 Конституції України встановлено, що чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України. У частині першій Закону України «Про ратифікацію Конвенції про захист прав і основних свобод людини 1950 року, Першого протоколу та протоколів №2, 4, 7, 11 до Конвенції» прямо зазначається, що Україна повністю визнає дію на своїй території статті 46 Конвенції щодо визнання обов’язковою і без укладення спеціальної угоди юрисдикції Суду з прав людини в усіх питаннях, що стосуються тлумачення і застосування Конвенції. У практиці Європейського суду дискримінація розглядається як несправедливе, нічим не обґрунтоване порушення принципу рівності. В п. 49 справи «Пічкур проти України» (заява № 10441/06, остаточне рішення від 07.02.2014 року) Європейський суд визначив, що таке дискримінація. Відмінність у ставленні є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного та розумного обґрунтування, іншими словами, якщо вона не переслідує легітимну ціль або якщо немає розумного співвідношення між застосованими засобами та переслідуваною ціллю. Явна дискримінація має місце в тих випадках, коли одно особа стикається з менш сприятливим ставленням до себе, ніж інша в аналогічній ситуації. Такий підхід повністю кореспондує з положеннями ГК України. В ст. 32 ГК України встановлено, що недобросовісною конкуренцією визнаються будь-які дії у конкуренції, що суперечать правилам, торговим та іншим чесним звичаям у підприємницькій діяльності. Недобросовісною конкуренцією є створення перешкод суб'єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірних переваг у конкуренції. Дискримінаційними умовами тендеру є умови придбання, продажу, іншої передачі товару, при яких суб'єкта господарювання поставлено в нерівне становище порівняно з іншим господарюючим суб'єктом або іншими господарюючими суб'єктами. Обґрунтованість такої позиції підтверджується іноземним досвідом антимонопольного регулювання, зокрема, американським. Статтю 13 (а) Закону Клейтона (The Clayton Antitrust Act, 1914), що доповнив Закон Шермана (The Sherman Antitrust Act, 1890), який заклав основи антимонопольного регулювання в США, містить дуже детальне визначення дискримінації, згідно з яким дискримінація дії які призводить до обмеження конкуренції або створення монополії. У відповідності з п.9, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Пунктом 11 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає обґрунтоване рішення, у якому зазначаються: висновок органу оскарження про наявність або відсутність порушення процедури закупівлі; висновок органу оскарження про задоволення скарги повністю чи частково або про відмову в її задоволенні; підстави та обґрунтування прийняття рішення; у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково - зобов’язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника. Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України ЗУ «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі, що була оголошена Інститутом біохімії ім. О.В. Палладіна Національної Академії Наук України, оголошення № UA-2019-06-10-001598-b про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції 3. Зобов’язати Замовника - Інститутом біохімії ім. О.В. Палладіна Національної Академії Наук України, змінити тендерну документацію, оголошення № UA-2019-06-10-001598-b про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції, виключивши дискримінаційні вимоги, викладені в п. 2.22, 2.23, 2.24 Додатку 3 «Технічне завдання», розділу «Технічні вимоги» про які наголошено в даній скарзі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.07.2019 00:32
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2019 15:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України у якому відповідно розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 9380-р/пк-пз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю " ЛАБСЕРВІС " від 21.06.2019 №UA-2019-06-10-001598-b.a1 Колегія постановила Зобов'язати Інститут біохімії ім. О.В. Палладіна Національної Академії Наук України внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – " ДК 021:2015: 38950000-9 — Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції ", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-06-10-001598-b. Зміни до Тендерної документації на закупівлю Пункт 2.22 виключений з Додатку 3 до тендерної документації. Пункт 2.23 виключений з Додатку 3 до тендерної документації
Автор: ТОВ "ЛАБ-СЕРВІС", Чубенко Ольга +380939366586 chubenko_2011@ukr.net