-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Автобус спеціалізований для перевезення школярів (шкільний автобус)
Фінансування здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів
Торги не відбулися
1 830 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 150.00 UAH
Період оскарження:
03.06.2019 16:11 - 14.06.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
2726dbcd5029490e881ef7fa7e065258
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-06-03-000613-c.b2
Назва:
Вимога
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію закупівлі оголошеної Відділа освіти, молоді, спорту, культури і туризму Антонінської селищної ради Красилівського району Хмельницької області, ідентифікатор закупівлі UA-2019-06-03-000613-c, предмет закупівлі кодКод за «код ДК 021:2015 - 34120000-4 «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» (Автобус спеціалізований для перевезення школярів (шкільний автобус)), встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. В тенденой документації Замовника у пункті 5.2.3. викладане наступне "На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витратив у розмірі 8000 грн. (вісім тисяч гривень) на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором. Дані витрати сплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів." Відповідно до п. 18 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Відповідно до п.4.1. тендерної документації Замовника предметом закупівлі є Автобус спеціалізований для перевезення школярів, код ДК 021:2015 - 34120000-4 - «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб». Згідно з п.32 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. За правилами ст. 28, 32, 36 вказаного Закону: - за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір; - рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця; - замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця; - умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених законом. З аналізу наведених норм вбачається, що законом не передбачено встановлення замовником додаткових умов, таких як оплата витрат замовника за надані замовнику послуги третьою особою. Таким чином вказані витрати замовника на оплату послуг, наданих третьої особою не відносяться до предмету закупівлі і відповідно не можуть бути вказані у тендерні документації. За таких умов вимога тендерної документації про оплату послуг, що надавалися замовнику третіми особами, порушує принципи законодавства про відкритість та прозорість публічних закупівель на всіх стадіях. Аналогічні висновки були визначені в рішенні АМК від 27.10.2017 № 7587, що додається.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2019 13:19
Вирішення:
Тендерним комітетом розглянуто вашу вимогу та можемо повідомити наступне:
Відповідно до вимог п.п. 5.2.3. пункту 2 розділу V тендерної документації на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати 8000,00 гривень (вісім тисяч гривень), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.
Стандартною тендерною документацією, затвердженою Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 13.04.2016р. № 680, передбачено, що в п. 2 розділу 5 тендерної документації («Інша інформація») замовник у тендерній документації може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити (а не виключно до Закону країни «Про публічні закупівлі»).
Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення Замовником на договірних засадах експертів та консультантів до роботи тендерного комітету. Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору. Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг може здійснювати учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації.
У тендерній документації Замовника в п.п. 5.2.3. пункту 2 розділу V чітко зазначено, що послуги сплачуються протягом п’яти робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником.
Також у тендерній документації вказано, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Тобто Учасник торгів, за його згодою може оплатити послуги консультанта. Жодної вимоги, що учасник зобов’язаний оплатити такі послуги тендерним комітетом не встановлено у ТД.
Тобто, на етапі між прийняттям рішення про намір укласти договір та укладенням договору про закупівлю жодних додаткових умов, не передбачених чинним законодавством, не встановлено.
Разом з тим, в разі несплати коштів переможцем процедури закупівлі, пропозиція такого учасника не може бути відхилена (адже вже заключний договір за результатами торгів). Крім того, відповідно до укладеного договору передбачено, що «Послуги, які надаються Консультантом, є безоплатними для Замовника в разі їх сплати учасником-переможцем торгів відповідної процедури закупівлі. Замовник має право оплатити вартість послуг самостійно». В разі необхідності Замовник має право оплатити вартість наданих послуг самостійно.
Крім того, правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в рішенні Господарського суду Одеської області від "25" лютого 2013 року по справі № 916/62/13-г, яке залишене в силі та без змін рішенням Одеського апеляційного господарського суду від "14" травня 2013 року по справі № 916/62/13-г.
Також, правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в постанові Вінницького апеляційного адміністративного суду від "22" травня 2017 року по справі № 127/15574/16-а, яким постанову Вінницького міського суду Вінницької області від 31 січня 2017 року в частині визнання протиправними та незаконними вимоги щодо включення зобов’язань по оплаті послуг консультанта торгів учасниками закупівлі скасовано (копія додається).
Згідно з ч.3 ст. 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Дана стаття Закону називається «Недискримінація учасників», яка відповідно до неї забезпечується шляхом встановлення того, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також забезпеченням вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю. Жодна з цих вимог Замовником не порушена, а тому й відсутня дискримінація учасників.
Отже, замовником будь-які права потенційних учасників процедури закупівлі не порушені, та його дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб однакові.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога
Номер:
c4dcbce5769e4c8996ef9311cffd3290
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-06-03-000613-c.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію закупівлі оголошеної Відділом освіти, молоді та спорту Роменської районної державної адміністрації Сумської області, ідентифікатор закупівлі UA-2019-06-03-000613-c, предмет закупівлі кодКод за «код ДК 021:2015 - 34120000-4 «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» (Автобус спеціалізований для перевезення школярів (шкільний автобус)), встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
В тенденой документації Замовника у пункті 5.2.3. викладане наступне "На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витратив у розмірі 8000 грн. (вісім тисяч гривень) на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.
Дані витрати сплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів."
Відповідно до п. 18 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Відповідно до п.4.1. тендерної документації Замовника предметом закупівлі є Автобус спеціалізований для перевезення школярів, код ДК 021:2015 - 34120000-4 - «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб».
Згідно з п.32 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
За правилами ст. 28, 32, 36 вказаного Закону:
- за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір;
- рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця;
- замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця;
- умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених законом.
З аналізу наведених норм вбачається, що законом не передбачено встановлення замовником додаткових умов, таких як оплата витрат замовника за надані замовнику послуги третьою особою. Таким чином вказані витрати замовника на оплату послуг, наданих третьої особою не відносяться до предмету закупівлі і відповідно не можуть бути вказані у тендерні документації.
За таких умов вимога тендерної документації про оплату послуг, що надавалися замовнику третіми особами, порушує принципи законодавства про відкритість та прозорість публічних закупівель на всіх стадіях.
Аналогічні висновки були визначені в рішенні АМК від 27.10.2017 № 7587, що додається.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2019 11:31
Опис причини скасування:
Не вірно вказаний Замовник торгів
Дата скасування:
06.06.2019 13:18