-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з розміщення в Центрі Обробки Даних (ЦОД) серверного та телекомунікаційного обладнання для забезпечення функціонування системи електронної взаємодії органів виконавчої влади та системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (Послуги Colocation)
Торги відмінено
348 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 480.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 480.00 UAH
Період оскарження:
30.05.2019 17:21 - 10.06.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
525f0338a3064c6ea2808210885d2531
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-30-001336-c.c2
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
30 травня 2019 року Державним підприємством «Державний центр інформаційних ресурсів України» оголошено відкриті торги за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 72250000-2 - Послуги, пов’язані із системами та підтримкою (Послуги з розміщення в Центрі Обробки Даних (ЦОД) серверного та телекомунікаційного обладнання для забезпечення функціонування системи електронної взаємодії органів виконавчої влади та системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (Послуги Colocation))» (посилання на закупівлю на веб порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-30-001336-c) (надалі – Предмет закупівлі).
Повідомляємо, що Державним підприємством «Державний центр інформаційних ресурсів України», всупереч положень статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», безпідставно та незаконно відхилило тендерну пропозицію Державного підприємства «Українські спеціальні системи» за Предметом закупівлі.
Рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Українські спеціальні системи» оформлене Протоколом засідання Тендерного комітету Державного підприємства «Державний центр інформаційних ресурсів України» від 01 липня 2019 №17 (надалі – Протокол засідання від 01.07.2019 №17).
Підстава для відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Українські спеціальні системи» є такою, що порушує права учасника та законодавство у сфері публічних закупівель.
Так, для участі у відкритих торгах за Предметом закупівлі було подано та розглянуто тендерні пропозиції наступних учасників:
– Державне підприємство «Українські спеціальні системи», код в ЄДРПОУ 32348248;
– Товариство з обмеженою відповідальністю «Гігацентр Україна», код в ЄДРПОУ 39961308;
– Товариство з обмеженою відповідальністю «Де ново», код в ЄДРПОУ 35877574;
– Товариство з обмеженою відповідальністю «Космонова», код в ЄДРПОУ 32074513.
За результатами аукціону пропозиція Державного підприємства «Українські спеціальні системи» була визнана найбільш економічно вигідною та Протоколом засідання Тендерного комітету Державного підприємства «Державний центр інформаційних ресурсів України» від 21 червня 2019 №15 оформлено рішення про визначення переможцем процедури відкритих торгів за Предметом закупівлі пропозицію Державного підприємства «Українські спеціальні системи» та визначено, що тендерна пропозиція відповідає всім критеріям та умовам, що визначені в тендерній документації та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Так, вимогами п.п. 6.1 п.6 розділу №IV Додатка 1 до Тендерної документації за Предметом закупівлі, встановлено, що переможцем торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю необхідно надати Довідку, що видана уповноваженим органом Державної фіскальної служби України, дійсна на момент її подання переможцем торгів, про відсутність заборгованості перед бюджетом зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) (оригінал або нотаріально завірена копія).
Протоколом засідання Тендерного комітету Державного підприємства «Державний центр інформаційних ресурсів України» від 01 липня 2019 №17 було вирішено відхилити тендерну пропозицію переможця Державного підприємства «Українські спеціальні системи» у процедурі відкритих торгів з причини, що Державне підприємство «Українські спеціальні системи» не надало оригінал або нотаріально завірену копію Довідки, видану уповноваженим органом Державної фіскальної служби України, про відсутність заборгованості перед бюджетом зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Вищевикладене твердження Замовника не підтверджується фактичними обставинами та спростовується тим фактом, що 25.06.2019 Державним підприємством «Українські спеціальні системи» було надано, всі необхідні документи передбачені п.п. 6.1 п.6 розділу №IV Додатка 1 до Тендерної документації за Предметом закупівлі, у тому числі надано Оригінал довідки, що видана уповноваженим органом Державної фіскальної служби України, дійсна на момент її подання переможцем торгів, про відсутність заборгованості перед бюджетом зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Дана довідка отримана з використанням Електронного кабінету платника податків засобами електронного зв’язку в електронній формі
Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 затверджено Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок).
Так, пунктом 3 Порядку визначено, що для отримання Довідки платник подає заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Абзацом першим пункту 7 Порядку передбачено, що Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, видається у паперовому або електронному вигляді.
Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login.
Наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 затверджено Порядок функціонування Електронного кабінету, пунктом 12 якого визначено, що електронний кабінет включає відкриту (загальнодоступну) частину та приватну частину (особистий кабінет).
Усі користувачі без використання електронного цифрового підпису мають доступ до відкритої (загальнодоступної) частини Електронного кабінету та можуть отримувати інформацію, необхідну для роботи контролюючих органів, яка відповідно до законодавства є відкритою та підлягає оприлюдненню.
Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму.
Враховуючи вищевикладене, Державним підприємством «Українські спеціальні системи» дотримано всі вимоги тендерної документації та надано в складі тендерної пропозиції всі документи, що вимагалися тендерною документацією за Предметом закупівлі.
Таким чином, твердження Замовника про не надання Державним підприємством «Українські спеціальні системи» оригіналу або нотаріально завіреної копію Довідки, що видана уповноваженим органом Державної фіскальної служби України, про відсутність заборгованості перед бюджетом зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) не відповідає дійсності, порушує законодавство у сфері публічних закупівель, не підтверджується фактичними обставинами та як наслідок вищенаведених дій Замовника порушені права та законні інтереси Державного підприємства «Українські спеціальні системи».
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Згідно абзацу другого статті 42 Конституції України, держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Види і межі монополії визначаються законом.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене, констатуємо, що дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Українські спеціальні системи» як такої, що не відповідає умовам тендерної документації, є яскравим прикладом обмеження конкуренції у підприємницькій діяльності, суперечать вимогам нормативно-правових актів та є грубим порушенням принципів здійснення закупівель.
Більше того, подібного роду дії зі сторони Замовника свідчать про його відверту упередженість на користь іншого учасника.
З метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів, а також відповідно до та ч. 3 ст. 8 та ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Призупинити, на строк до винесення рішення за результатами розгляду скарги, процедуру закупівлі Державного підприємства «Державний центр інформаційних ресурсів України» за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 72250000-2 - Послуги, пов’язані із системами та підтримкою (Послуги з розміщення в Центрі Обробки Даних (ЦОД) серверного та телекомунікаційного обладнання для забезпечення функціонування системи електронної взаємодії органів виконавчої влади та системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (Послуги Colocation))» (посилання на закупівлю на веб порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-30-001336-c) та повідомити про призупинення Процедури закупівлі Державну казначейську службу України, Замовника та Скаржника.
3. Здійснити ретельну перевірку тендерних пропозицій та у випадку виявлення в діях Замовника порушень – визнати дії Замовника такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель та вжити заходів щодо повідомлення про це відповідних компетентних органів.
4. Зобов’язати тендерний комітет Державного підприємства «Державний центр інформаційних ресурсів України» скасувати рішення, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Протоколом засідання Тендерного комітету Державного підприємства «Державний центр інформаційних ресурсів України» від 01 липня 2019 №17, а у разі неможливості – відмінити процедуру закупівлі.
5. Відновити процедуру закупівлі за Предметом закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії Замовника.
6. Повідомити про дату, час і місце розгляду скарги та запросити представника Скаржника на її розгляд.
Додатки:
1) Сканкопія платіжного доручення від 04.07.2019 №1985 про здійснення оплати за подання скарги у сумі 5 000,00 гривень.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 08.07.2019 12:16
- Скан платіжного доручення 08.07.2019 12:16
- рішення від 11.07.2019 № 9302 + лист Замовнику.pdf 11.07.2019 20:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.07.2019 № 10156.pdf 29.07.2019 19:42
- рішення від 26.07.2019 № 10156 .pdf 31.07.2019 23:23
- пояснення по суті скарги 19.07.2019 14:48
- протокол 02.08.2019 15:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.07.2019 12:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.07.2019 23:23
Дата виконання рішення Замовником:
02.08.2019 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Органу оскарження - виконано.
Вимога
Вирішена
Відмінність назви послуги в додатку 2 і додатку 4 до тендерної документації (електроенергія)
Номер:
4f4eb59d2a214ed1aee26b0dd6a0384f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-30-001336-c.b1
Назва:
Відмінність назви послуги в додатку 2 і додатку 4 до тендерної документації (електроенергія)
Вимога:
В проекті договору (додаток 4 до тендерної документації) в «КОШТОРИС ВИТРАТ НА ПОСЛУГИ» (додаток №1 до проекту договору) вказана наступна назва та предмет послуги: «Послуга з розміщення серверного та телекомунікаційного обладнання Замовника в серверній шафі ЦОД Виконавця (Шафа розміром 600х1200 42U з двома PDU та сумарною потужністю блоків живлення (за виключенням резервних) обладнання Замовника до 10.0 кВт та місце для серверної шафи, підключення оптичного порту Обладнання замовника до Інтернет-мережі ЦОД та компенсацією за електроенергію)».
В формі: «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» (додаток 2 до тендерної документації) вказано іншу назву послуги: «Послуги з розміщення в Центрі Обробки Даних (ЦОД) серверного та телекомунікаційного обладнання для забезпечення функціонування системи електронної взаємодії органів виконавчої влади та системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (Послуги Colocation)»
Згідно з частиною 4 статті 36 «Закону про закупівлі»: «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції…». Якщо компенсація електроенергії повинна входити в вартість послуги, то прохання додати таке формулювання в назву послуги додатку №2 до тендерної документації. Якщо не входить, то прохання видалити таке формулювання з назви послуги додатку №4 до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 06.06.2019 14:29
Дата подачі:
04.06.2019 15:48
Вирішення:
Доброго дня. Повідомляємо, що умови проекту Договору (Додаток 4 до Тендерної документації) приведені у відповідність до змісту Тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до неї.
Статус вимоги:
Задоволено