-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги зі встановлення протипожежного устаткування
Послуги по встановленню автоматичної пожежної сигналізації та систем оповіщення та правління евакуацією людей - монтаж та пуско - налагоджування
Завершена
1 400 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 002.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 002.00 UAH
Період оскарження:
29.05.2019 11:10 - 13.06.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Встановлення Замовнимком дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
58508946c5d544b1bea853bb2686739d
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-29-000789-c.b2
Назва:
Встановлення Замовнимком дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Вимога:
Повідомляємо, що документація конкурсних торгів (надалі Документація) містить дискримінаційні вимоги та не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". (надалі - Закону).
1. Вимога Документації, щодо наявності сертифікатів, а саме :
1) Учасники надають документи, що підтверджують належний рівень системи управління гігієною та безпекою праці (Сертифікат на систему менеджменту професійної безпеки та здоров’я ДСТУ OHSAS 18001:2010). На підтвердження чинності даного сертифікату Учасник надає звіт по аудиту та документ про результати розгляду сертифікаційного аудиту (зазначено в - Додаток 2 Документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ»);
2) Учасник гарантує, що надані ним послуги зі встановлення пожежної сигналізації відповідатимуть вимогам охорони праці, екологічній та пожежній безпеці та захисту довкілля, про що надається Сертифікат ISO 14001 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосовування». На підтвердження чинності даного сертифікату Учасник надає звіт по аудиту та документ про результати розгляду сертифікаційного аудиту (зазначено в - Додаток 2 Документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ»);
3) Замовник вчиняє всі можливі дії щодо боротьби з корупційними проявами, в зв’язку з чим просить Учасників у складі тендерної пропозиції надати Сертифікат на систему менеджменту щодо протидії корупції (ДСТУ ISO 37001:2017) (зазначено в - Додаток 3 Документації «Форма тендерної пропозиції»);
Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати в Документації документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності.
Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення";
Також, для прикладу хочемо зазначити, що у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 14001:2015, який вимагає Замовник, зазначено наступне: «Цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати екологічні політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ’ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначено, що «Цей стандарт, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи змінення правових вимог щодо організації». Тобто даний стандарт не може утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб’єкта господарювання, зокрема, й в такий спосіб – як створення перешкоди для прийнятті участі у закупівлі (тобто дискримінації).
У тексті самого стандарту у розділі «1 Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що даний стандарт має виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким в значено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Також у розділі 2 «Нормативні посилання» зазначеного ДСТУ передбачено, що «Нормативних посилань немає». Тобто жодним чинним нормативно-правовим актом в Україні не регулюється дане питання та не передбачена обов’язкова наявність сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосовування».
Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Замовник лобіює інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи.
Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.»
Вимагаємо виключити з Документації ці вимоги та внести зміни. В іншому випадку будемо змушені звертатись до органів контролю за проведенням публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.06.2019 17:54
Вирішення:
Тендерним комітетом уважно розглянуто Вашу вимогу, за результатом розгляду якого повідомляємо наступне. Відповідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, зокрема: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
У відповідності до зазначених вище положень, а також заважаючи на бажання Замовника отримати якісні, максимально екологічні та безпечне послуги Замовником і було пред’явленого вимогу про надання декількох сертифікатів, а саме.
Щодо сертифікату ISO 14001. У гонитві за отриманням прибутку багато компаній використовують засоби, здатні згубно вплинути на стан навколишнього середовища. Токсичні відходи, викид шкідливих хімічних речовин в навколишнє середовище, засмічення води не можуть не позначитися як на представниках флори і фауни на прилеглій території, так і на людях, які живуть поблизу. Іноді проблема забрудненої землі та води зачіпає території, розташовані досить далеко від шкідливих виробництв. І це реальний стан справ.
Головне завдання стандарту ISO 14001 - це аналіз і перетворення виробничих процесів таким чином, щоб вони надавали мінімальний вплив на навколишнє середовище. Роботи зі створення системи екологічного управління включають в себе оцінку існуючих і потенційних екологічних аспектів, ризиків, розробку шляхів вдосконалення роботи організації для зменшення шкоди, завданої навколишньому середовищу.
Суть даних робіт полягає в тому, щоб переключитися від усунення заподіяної шкоди до його попередження, прийняття своєчасних заходів для зниження виявлених ризиків.
Щодо Сертифікату на систему менеджменту професійної безпеки та здоров’я ДСТУ OHSAS 18001:2007 звертаємо увагу на наступне. На сьогоднішній день Україна займає 120 місце в світі по індексу сприяння корупції. Система управління заходами боротьби з корупцією символізує собою тверду прихильність до етичної поведінки, яка допомагає суб’єкту господарювання добре функціонувати, підвищувати свою репутацію та уникати потенційних ризиків хабарництва. Участь у корупційних діях може призвести до підриву репутації та втрати довіри до організації. Відповідно, питання протидії корупції є невіддільним компонентом її діяльності. Усвідомлюючи що хабарництво стало істотним ризиком і що багато організацій розглядають його як найлегший спосіб проникнення на нові ринки, міжнародні конвенції вимагають вживати необхідних заходів, спрямованих на його запобігання та підвищення поінформованості у всьому світі щодо шкоди, яку організації можуть зазнати у випадку участі у корупційних діях.
Одним із нормативних документів, що регулює дане питання є ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), що затверджено Наказом від 14.08.2017 № 223 Про прийняття національних нормативних документів, гармонізованих з європейськими та міжнародними нормативними документами було затвердженого.
Метою вищевказаного стандарту є забезпечення підтримки у питаннях формування світової культури, яка бореться із хабарництвом і покращує відповідальність та довіру у світі бізнесу. Запобігання хабарництву стає глобальною ініціативою, починаючи з особистої поінформованості до організацій, відповідальних за забезпечення діяльності із запобігання хабарництву. Цієї мети можна досягти лише шляхом неухильного виконання, прозорості та дотримання вимог концептуальної основи системи управління заходами боротьби з корупцією, викладеної у стандарті ISO 37001.
Щодо Сертифікату на систему менеджменту професійної безпеки та здоров’я ДСТУ OHSAS 18001:2007
Різноманітні організації виявляють усе більшу зацікавленість у досягненні та демонструванні належних результатів у сфері гігієни та безпеки праці за рахунок управління професійними ризиками відповідно до політики й цілей у цій галузі. Вони чинять так за умов щораз більшої суворості законів, розвитку економічної політики та інших заходів, спрямованих на гігієну й безпеку праці, а також за умов зростання стурбованості зацікавлених сторін стосовно питання гігієни та безпеки праці.
Стандарти серії OHSAS, що поширюються на управління гігієною та безпекою праці, призначені забезпечити організації елементами дієвої системи управління гігієною та безпекою праці, які може бути інтегровано з іншими вимогами щодо управління, та допомогти організаціям досягти цілей з гігієни й безпеки праці, а також економічних цілей.
Цей стандарт установлює вимоги до системи управління гігієною та безпекою праці, щоб дати організаціям змогу сформулювати і зреалізувати політику та встановити і досягти цілі, які враховують правові вимоги й інформацію про суттєві ризики під час здійснення господарської діяльності. Він призначений для застосування організаціями всіх типів і розмірів, а також у різноманітних географічних, культурних і суспільних середовищах.
Успіх системи залежить від зобов’язань, узятих на всіх рівнях і всіма підрозділами організації, особливо від зобов’язань, узятих найвищим керівництвом. Така система дає змогу організації формулювати політику в сфері гігієни та безпеки праці, встановлювати цілі та створювати процеси для досягнення задекларованих у політиці зобов’язань, виконувати необхідні дії для поліпшення її діяльності та демонструвати відповідність системи вимогам цього стандарту.
Загальна призначеність стандарту сприяти належній практиці з гігієни та безпеки праці, зважаючи на соціально-економічні потреби. Треба зазначити, що багато вимог можна розглядати одночасно або до них можна звертатися будь-коли.
Цей стандарт містить лише ті вимоги, які може бути піддано об’єктивному аудиту; стандарт не встановлює абсолютних вимог до результативності гігієни та безпеки праці, крім зобов’язань політики у сфері гігієни та безпеки праці відповідати застосовним правовим та іншим вимогам, прийнятим організацією, для запобігання травм та погіршення здоров’я й постійного поліпшення.
Враховуючи, що Сертифікати є документами, що передбачається чинним законодавством України – відповідними ДСТУ, то відповідна вимога щодо надання даних сертифікатів цілком відповідає вимогам ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, вимоги тендерної документації щодо надання учасниками зазначених вище сертифікатів є обґрунтованими та такими, що не суперечать положенням ст.ст. 3, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною (аналогічна позиція викладена в рішенні № 6170-р/пк-пз від 23.06.2018, прийнятому ПОСТІЙНО ДІЮЧОЮ АДМІНІСТРАТИВНОЮ КОЛЕГІЄЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, винесеного по закупівлі № UA-2018-05-25-002509-a) .
Враховуючи викладене вище, Ваша вимога не має правових підстав для задоволення.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
12186bfe21914c5a8ba705e1835b1ff3
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-29-000789-c.b1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Відповідно до технічного завдання, учасники мають надати Сертифікат ISO 14001 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосовування ». Однак, даний сертифікат не є обовязковим для субєктів, які надають послуги з протипожежної безпеки. Окрім того, екологічність можна підтвердити відповідними сертифікатами на обладнання та матеріали. Відповідно до постанови КМУ від 6 березня 2019 р. № 182, виконання робіт протипожежного призначення відноситься до незначного ступеню ризику забруднення навколишнього середовища. Встановивши таку вимогу, замовник свідомо обмежує коло учасників. Вимагаємо виключити вказану вимогу з тендерної документації
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.06.2019 00:22
Вирішення:
Тендерним комітетом уважно розглянуто Вашу вимогу, за результатом розгляду якого повідомляємо наступне. Відповідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, зокрема: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
У відповідності до зазначених вище положень, а також заважаючи на бажання Замовника отримати якісні, максимально екологічні та безпечне послуги Замовником і було пред’явленого вимогу про надання декількох сертифікатів, а саме.
Щодо сертифікату ISO 14001. У гонитві за отриманням прибутку багато компаній використовують засоби, здатні згубно вплинути на стан навколишнього середовища. Токсичні відходи, викид шкідливих хімічних речовин в навколишнє середовище, засмічення води не можуть не позначитися як на представниках флори і фауни на прилеглій території, так і на людях, які живуть поблизу. Іноді проблема забрудненої землі та води зачіпає території, розташовані досить далеко від шкідливих виробництв.
Насправді, нерідко проблема забруднення навколишнього середовища мало хвилює власників компаній. Впроваджувати систему для управління екологічною діяльністю їх можуть змусити партнери чи потенційні клієнти, відмовляючись без неї замовляти послуги. У багатьох країнах світу давно оцінили вигоди функціонування систем екологічного менеджменту, а тому для участі в тендерах часто вимагають наявності таких в компаніях-претендентах.
Головне завдання стандарту ISO 14001 - це аналіз і перетворення виробничих процесів таким чином, щоб вони надавали мінімальний вплив на навколишнє середовище. Роботи зі створення системи екологічного управління включають в себе оцінку існуючих і потенційних екологічних аспектів, ризиків, розробку шляхів вдосконалення роботи організації для зменшення шкоди, завданої навколишньому середовищу.
Суть даних робіт полягає в тому, щоб переключитися від усунення заподіяної шкоди до його попередження, прийняття своєчасних заходів для зниження виявлених ризиків.
Враховуючи, що Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України – відповідним ДСТУ, то відповідна вимога щодо надання даного сертифікату цілком відповідає вимогам ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, вимоги тендерної документації щодо надання учасниками зазначеного вище сертифікату є обґрунтованою та такою, що не суперечать положенням ст.ст. 3, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що оскільки отримати зазначений сертифікат може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною (аналогічна позиція викладена в рішенні № 6170-р/пк-пз від 23.06.2018, прийнятому ПОСТІЙНО ДІЮЧОЮ АДМІНІСТРАТИВНОЮ КОЛЕГІЄЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, винесеного по закупівлі № UA-2018-05-25-002509-a) .
Враховуючи викладене вище, Ваша вимога не має правових підстав для задоволення.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Усунення дискримінаційної вимоги
Номер:
d7fc0a8ac2034b5594caca2e7cf12328
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-29-000789-c.b3
Назва:
Усунення дискримінаційної вимоги
Вимога:
Вимога Документації, щодо наявності гарантійного листа Виробника (Імпортера) обладнання, що буде монтуватися, а саме :
У складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійний лист від Виробника (Імпортера) обладнання, що буде монтуватися (прибори, сповіщувачі, гучномовці), в якому Виробник (Імпортер) гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки згідно даної закупівлі (зазначено в - Додаток 2 Документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ»);
Як правило, закупівля обладнання та устаткування відбувається у спеціалізованих магазинах, складах і базах, і все це відбувається за допомогою налагоджених зв’язків з Постачальниками (Посередниками). І тому ми, як Покупці товару, напряму не співпрацюємо і не спілкуємося з Виробником. Відповідно яким чином і чому він має нам щось гарантувати? Максимально до кого ми можемо звернутися з проханням надати таку гарантію – це наш Постачальник, оскільки саме він здійснює відвантаження товару.
Гарантією того, що учасник торгів , це організація, що не лише може запропонувати найнижчу ціну, а і здійснити реальний монтаж системи протипожежного захисту у передбаченні договором строк є вимога щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів з чим ми повністю погоджуємося. Також під час виконання робіт можливе надання сертифікатів на обладнання, яке буде використовуватися.
Також, ще раз наголошуємо, що вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення";
Встановлюючи вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа Виробника (Імпортера) обладнання, Замовник лобіює інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні відносини з Виробником (Імпоретром) обладнання..
Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.»
Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що гарантійний лист від Виробника (Імпортера) обладнання, що буде монтуватися не є обов’язком і жодним нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання. Саме тому і вимагати Замовник його не має права, оскільки дана вимога сформована не згідно чинного законодавства.
Вимагаємо виключити дану вимогу та внести зміни. В іншому випадку будемо змушені звертатись до органів контролю за проведенням публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.06.2019 17:56
Вирішення:
Уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне. У зв’язку з виділенням значних бюджетних коштів на даний час дуже багато закладів здійснюють монтаж пожежної сигналізації, що створює певний дефіцит протипожежного обладнання на ринку. Зокрема в минулому році були дуже значні прострочення під час поставки обладнання системи мовного оповіщення єдиного українського виробника - торгової марки Веллез. У зв’язку з цим ми як Замовник бажаємо мати переможцем організацію, яка гарантовано отримає відповідне протипожежне обладнання та встановить його в строк, передбачений в договорі. Саме даним і викликана вимога до учасників надати відповідний гарантійний лист від Виробника (імпортера) обладнання.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Не відповідність документації конкурсних торгів вимогам Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
06a105bd811d4370849d60bfa6342a85
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-29-000789-c.b4
Назва:
Не відповідність документації конкурсних торгів вимогам Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Повідомляємо, що документація конкурсних торгів (надалі Документація) в повному обсязі не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закону), а саме:
В Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ», вказано, що «Система повинна монтуватися згідно проекту, що є в наявності у Замовника.»
В Законі чітко прописано, що «Подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель» (п.1 ст.14 Закону), а отже ми законно вимагаємо розміщення наявного проекту в повному обсязі через електронну систему закупівель. Після ознайомлення з наявним проектом ми погоджуємось провести огляд об’єкту, що вимагається тендерною документацією.
Вразі відмови в розміщені наявного проекту ми будемо змушені звертатись до органів контролю за проведенням публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.06.2019 17:59
Вирішення:
Уважно розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне. Замовником в Додатку № 2 до тендерної документації «Технічні вимоги» розміщено розділ ІІ «Об’єм робіт на встановлення системи пожежної сигналізації», що містить детальну інформацію про кількість обладнання для монтажу відповідної системи. Однак, на тендерну площадку не можливо викласти повністю всю інформацію, яка може виникнути під час монтажу (особливості роботи замовника, типи стін та стелі, висота стін, тощо). Саме у зв’язку із цим замовник і передбачив обов’язків огляд об’єкту потенційними учасниками - що б останні розуміли повний об’єм та можливість виконання робіт, що передбаченні тендерною документацією.
Статус вимоги:
Не задоволено