-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги дитячих таборів)
Джерело фінансування закупівлі: кошти місцевого бюджету
Торги не відбулися
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 400.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 400.00 UAH
Період оскарження:
24.05.2019 16:06 - 06.06.2019 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону)
Номер:
9e90c000e8c94b6bbb91fb4d728d4be9
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-24-002826-a.a1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону)
Вимога:
Прошу усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації, а саме в Розділ 1, пункт 3: Загальні положення, та у Додатку 5, пункті 2: місце розташування, кліматичні умови дитячого табору: дитячий табір повинен знаходитися на західному узбережжі Чорного моря (Україна, Одеська область) та вказати окрім Одеської області також Миколаївську область узбережжя Чорного моря. Таким чином на території узбережжі Чорного моря в Одеській та Миколаївській областях розміщено безліч дитячих таборів, центрів та будинків відпочинку, які мають багаторічний досвід в оздоровленні діток з відповідною матеріально-технічною базою та досвідченим професійним та педагогічним персоналом.
Наразі ваші умови, які викладені в Розділі 1 пункт 3 та Додатку 5 пункті 2: перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси.
Тобто, Замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг/місце розташування дитячого закладу відпочинку вказавши виключно Західне узбережжя Чорного моря, Одеська область та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі.
Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у Розділі 1 пункт 3 та Додатку 5 пункті 2 ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону.
Замовником у Розділі 1 пункт 3 та Додатку 5 пункті 2 ТД визначено місце розташування закладу відпочинку виключно Західне узбережжя Чорного моря, Одеська область.
Вважаю, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці Одеська область, Західне узбережжя Чорного моря є прямим порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному.
Не зрозуміло, чим саме, та по якій причині Замовнику не підходить Миколаївська область, на території (узбережжі) якої склалися всі умови для приймання та оздоровлення дітей та знаходиться безліч дитячих закладів відпочинку, яким присвоєно відповідну категорію державної атестації, або заплановані для проведення атестації.
Окрім цього, місце розташування Замовника дозволяє безперешкодно перевозити дітей не тільки в Одеському, але також в Миколаївському напрямку. Відстань від Могильов-Подільська Вінницької області в бік Чорного моря, Одеської області відносно така, як і в сторону Узбережжя Чорного моря Миколаївської областей, де склалися всі кліматичні умови для комфортного розміщення та оздоровлення дітей.
Якщо замовник вибрав Одеську область, Західне узбережжя Чорного моря з огляду на безпеку дітей та з метою максимального наближення оздоровчого закладу до місця розташування Замовника, для спрощення та полегшення переїзду дітей, а також для скорочення терміну поїздки до табору працівників школи у разі виникнення нагальної потреби, то слід зазначити, що відстань від Вінницької області однакова не тільки до Одеської області, але і до Миколаївської області, та курсування поїздів здійснюється в одноковому напрямку - Південному.
Морська вода в Одеській чи Миколаївській області однакова, а саме вона за складом близька до мікроелементів складу людської крові, серед них бром, йод, хлор, натрій, калій, кальцій, магній, сульфати, карбонати. На глибині, Чорне море має сіро-водневі сполуки, які роблять повітря і воду корисними для людини, тому особливих пріоритетів Одеська область, не має, в порівнянні зі Миколаївською областю.
Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії.
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції.
Як відомо, підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації.
Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі в мережі інтернет), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України.
Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у Розділі 1 пункт 3 та Додатку 5 пункті 2 Тендерної документації встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають аналогічні послуги на узбережжі Чорного моря, Миколаївська область, Україна, а не виключно в Одеській області.
Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги та розташовані на території узбережжя Чорного моря, Миколаївська область, а не лише в Одеській області.
Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону.
Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходяться та надають свої/аналогічні послуги на території узбережжя Чорного моря Миколаївської області. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. особи зобов’язані діяти
Вважаю, що виклавши у Розділі 1 пункт 3 та Додатку 5 пункті 2 у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками.
Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною.
Зважаючи на вищевикладене, прошу Замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови в ТД, а саме Розділі 1 пункт 3 та Додатку 5 пункті 2 для того та додати окрім кліматичні умови, місця розташування дитячого закладу відпочинку: дитячий табір повинен знаходитися на західному узбережжі Чорного моря (Україна, Одеська область) також Миколаївську область, узбережжя Чорного моря, таким чином, щоб провести закупівлі з дотриманням усіх вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.05.2019 22:25
Вирішення:
«Дякуємо за Ваше звернення.
Замовником унесено зміни до Тендерної документації».
Статус вимоги:
Задоволено