-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з готування їжі ДК 021:2015 – 55321000-6
Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області
Завершена
37 678 358.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 18 839.18 UAH
мін. крок: 0.1% або 18 839.18 UAH
Період оскарження:
23.05.2019 18:18 - 29.06.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі щодо незаконного рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника Управлінням праці та соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації Рівненської області (далі – Замовник) згідно оголошення UA- UA-2019-05-23-002811-a про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 – 55321000-6 «Послуги з готування їжі» (Послуги щодо забезпечення харчуванням за контрактом (послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області)), (далі – Процедура закупівлі, Закупівля, Торги), очікувана вартість закупівлі яких перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро. В даній Процедурі закупівлі взяли участь та були допущені до аукціону (оцінки) ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі, також, – Скаржник), ТОВ «Віртуоз ЛТД» та ТОВ «УКРЕКСІМГРУП». За результатами оцінки електронною системою закупівель після проведеного 15.07.2019р. аукціону тендерна пропозиція Скаржника була визначена найбільш економічно вигідною, а 16.07.2019р. Замовником було прийнято рішення про визнання Скаржника переможцем у Торгах та про намір укласти з ним договір про закупівлю (оформлене Протоколом визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю № 6 від 16.07.2019р.). В той же час, згідно Протоколу визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю № 7 від 22.07.2019р. (далі – Протокол № 7) рішення про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» було скасовано в зв’язку з порушенням умов тендерної документації. Вважаємо вищезазначене рішення Замовника про скасування рішення про визнання переможцем ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (про відхилення тендерної пропозиції Скаржника) безпідставним й протиправним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Номер:
48a5c2443c264f378d7ba44e2f989727
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-23-002811-a.b1
Назва:
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі щодо незаконного рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Управлінням праці та соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації Рівненської області (далі – Замовник) згідно оголошення UA- UA-2019-05-23-002811-a про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 – 55321000-6 «Послуги з готування їжі» (Послуги щодо забезпечення харчуванням за контрактом (послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області)), (далі – Процедура закупівлі, Закупівля, Торги), очікувана вартість закупівлі яких перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро.
В даній Процедурі закупівлі взяли участь та були допущені до аукціону (оцінки) ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі, також, – Скаржник), ТОВ «Віртуоз ЛТД» та ТОВ «УКРЕКСІМГРУП».
За результатами оцінки електронною системою закупівель після проведеного 15.07.2019р. аукціону тендерна пропозиція Скаржника була визначена найбільш економічно вигідною, а 16.07.2019р. Замовником було прийнято рішення про визнання Скаржника переможцем у Торгах та про намір укласти з ним договір про закупівлю (оформлене Протоколом визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю № 6 від 16.07.2019р.).
В той же час, згідно Протоколу визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю № 7 від 22.07.2019р. (далі – Протокол № 7) рішення про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» було скасовано в зв’язку з порушенням умов тендерної документації.
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника про скасування рішення про визнання переможцем ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (про відхилення тендерної пропозиції Скаржника) безпідставним й протиправним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Скарга:
Положеннями вищезгаданого Протоколу №7 визначено, що «…За умовами тендерної документації переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення має надати слідуючі документи:
1) Інформація щодо наявності в Учасника антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, у відповідності до пункту 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції". Надати копії антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи (або інформація про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до закону);
2) Довідка уповноваженого органу державної влади про те, що службова (посадова) особа (особи) Учасника тендерних торгів та/або його представник, яку (яких) Учасником уповноважено представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та/або укладання договору про закупівлю, не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку (оригінал або нотаріально посвідчена копія).
3) Довідка уповноваженого органу державної влади про відсутність/наявність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) (оригінал або нотаріально завірена копія).
Станом на даний час переможцем зазначені документи подані в електронному вигляді (розміщені на електронному майданчику). При цьому інформація щодо наявності антикорупційної програми скріплена тільки електронною печаткою, електронно-цифровий підпис відсутній.
В супереч вимогам тендерної документації надано сканкопію довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів та сканкопію довідки про те, що службова особа Учасника не була засуджена.
У разі подання вищевказаних довідок в електронному вигляді, вони мають містити електронний підпис автора документа,а не електронний підпис Учасника.
Також довідка про те, що службова особа Учасника не була засуджена видана раніше, ніж Учасника визнано переможцем (довідка видана станом на 15.07.2019, а не станом на 16.07.2019)…»
Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про скасування рішення про визнання переможцем Скаржника (про відхилення тендерної пропозиції Скаржника) погодитись не можна, з огляду на наступне.
1. Згідно ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
З огляду на зазначене, подання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у паперовому вигляді (у паперовій формі, зокрема, шляхом передачі замовнику на паперових носіях) Законом не передбачено.
В той же самий час, згідно ст. 14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
При цьому, згідно п.1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації (в останній редакції від 26.06.2019р.) кожен документ має бути завантажений в систему у вигляді окремого електронного файлу у форматі розширення pdf, jpeg. Документи, які завантажуються Учасниками повинні бути високої якості відтворення. Документи, складені учасником у довільній формі, що подаються відповідно до умов цієї тендерної документації, повинні бути на фірмовому бланку (у разі наявності) з обов`язковим зазначенням дати та вихідного номера документа.
Як зазначалось вище, пп. 4 п. 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою цієї статті, зокрема, інформацію щодо наявності в Учасника антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, у відповідності до пункту 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції".
Вищезазначені умови Тендерної документації не містять вимогу про те, що така інформація щодо наявності в Учасника антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, повинна бути подана у вигляді документу, скріпленого електронно-цифровим підписом.
В той же час Скаржником у повній відповідності до вимог Закону та Тендерної документації до системи був завантажений файл «4. Довідка щодо Антикорупційної програми та уповноваженного» у форматі pdf, який містить довідку з інформацією про наявність антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, в т.ч. із зазначенням дати та вихідного номера такого документу, як це вимагається Тендерною документацією щодо документів, складених учасником у довільній формі.
Враховуючи викладене вище, Скаржник жодним чином не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
2. Щодо зауважень Замовника відносно довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів та довідки про те, що службова особа Учасника не була засуджена, слід зазначити наступне.
Як зазначалось вище, Тендерною документацією передбачено, що переможець торгів надає оригінал або нотаріально посвідчену копію як довідки уповноваженого органу державної влади про те, що службова (посадова) особа (особи) Учасника тендерних торгів не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку, так і довідки уповноваженого органу державної влади про відсутність/наявність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до Порядку доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, затвердженого наказом МВС № 1256 від 29.11.2016р., видача довідки, що містить відомості про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність/наявність судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України («повна» довідка), здійснюється у письмовій або електронній формі.
Згідно Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 733 від 03.09.2018р., довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, надається за вибором платника у паперовій або електронній формі.
Враховуючи вищевикладене Скаржник отримав вищезгадані довідки саме у письмовій формі.
При цьому враховуючи, що пп. 4 п. 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації вимагалось надання оригіналу або нотаріально посвідченої копії таких довідок, зважаючи на вищезгадані положення п.1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, згідно якого кожен документ має бути завантажений в систему у вигляді окремого електронного файлу у форматі розширення pdf, jpeg, Скаржником у повній відповідності до вимог Закону та Тендерної документації до системи були завантажені файли «7. Довідка з ДФС про відсутність заборгованності (оригінал)» та «8. Довідка МВС (оригінал)» у форматі pdf, які містять, відповідно, оригінал Довідки уповноваженого органу державної влади (ГУ ДФС у м. Києві) про відсутність у Скаржника заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), та оригінал Довідки уповноваженого органу державної влади (МВС України) про те, що службова (посадова) особа Скаржника не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Враховуючи викладене вище, Скаржник жодним чином не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
3. Щодо зауважень Замовника відносно дати видачі довідки про те, що службова особа Учасника не була засуджена, слід зазначити наступне.
Згідно п. 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації усі довідки, що видаються будь-якою установою, організацією, підприємством, повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цієї процедури закупівлі або на більш пізню дату, якщо це передбачено умовами Документації.
Умовами Тендерної документації відносно подання переможцем торгів документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених ч.1 та ч. 2 ст. 17 Закону, інша дата видачі довідок не передбачена. Окрім того, умовами Тендерної документації жодним чином не передбачено, що довідка про те, що службова особа Учасника не була засуджена, не повинна бути видана раніше, ніж Учасника визнано переможцем.
Оголошення про проведення цієї Процедури закупівлі було оприлюднено 23.05.2019р., в той час як Довідка МВС України про те, що службова (посадова) особа Скаржника не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку, видана 15.07.2019р., тобто, в будь-якому випадку не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цієї Процедури закупівлі.
Враховуючи викладене вище, Скаржник жодним чином не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
4. Не зайвим буде зауважити також, що виключний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій встановлений статтею 30 Закону, при цьому для переможця такі підстави визначені п. 2 ч. 1 цієї статті.
В той же час, згідно п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону переможцем процедури закупівлі є учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Отже, оскільки Скаржник протокольним рішенням від 16.07.2019р. був визнаний переможцем цієї Процедури закупівлі, його тендерна пропозиція відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації.
В той же самий час із положень вищезгаданого Протоколу №7 вбачається, що Замовником було ухвалено рішення про скасування рішення про визнання переможцем ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» в зв’язку з порушеннями умов тендерної документації, що непросто не узгоджується, а прямо суперечить вищезгаданим положенням п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону та приписам ст. 30 Закону.
Таким чином, Скаржник у повній відповідності до положень чинного законодавства та Тендерної документації належним чином виконав усі умови Тендерної документації, в т.ч. в частині подання відповідних документів як переможцем в Торгах, а отже рішення Замовника про скасування рішення про визнання переможцем ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» в зв’язку з порушеннями умов тендерної документації та про відхилення пропозиції Скаржника, - є безпідставним та неправомірним.
Крім того, враховуючи, що очікувана вартість Закупівлі перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро, Замовник, відхиливши тендерну пропозицію Скаржника в зв’язку з невідповідністю умовам тендерної документації на етапі після розгляду та оцінки пропозицій (проведеного аукціону), порушив вимоги Закону, оскільки згідно Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 5 від 09.07.2019р. тендерна пропозиція Скаржника була визнана такою, що відповідає умовам тендерної документації, та була допущена до аукціону (оцінки).
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
Окрім того, враховуючи, що за результатами оцінки електронною системою закупівель тендерна пропозиція Скаржника була визначена більш економічно вигідною, аніж пропозиція учасника, який наразі визнаний переможцем (ТОВ «УКРЕКСІМГРУП»), безпідставне та неправомірне рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника, як зазначено вище, також фактично порушує право Скаржника бути визнаним переможцем Процедури закупівлі, та, відповідно, призводить до неправомірного визнання переможцем ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» (ціна пропозиції якого перевищує ціну пропозиції Скаржника більше ніж на 3 мільйони гривень!!!).
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону про закупівлі скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю, при цьому в даній Процедурі закупівлі повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 24 липня 2019 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_до_АМКУ_на рішення замовника_UA-2019-05-23-002811-a.pdf 30.07.2019 13:42
- Платіжне доручення_30.07.2019_АМКУ_5000.pdf 30.07.2019 13:42
- Рішення від 01.08.2019 № 10435 (+лист Замовнику).pdf 01.08.2019 18:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.08.2019 № 11358.pdf 19.08.2019 14:53
- Рішення від 16.08.2019 № 11358.pdf 21.08.2019 23:28
- Протокол №11.PDF 11.09.2019 16:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.07.2019 13:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.08.2019 23:28
Дата виконання рішення Замовником:
11.09.2019 16:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ виконано.