• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з оздоровлення та відпочинку дітей

Торги не відбулися

392 549.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 1 177.65 UAH
Період оскарження: 02.05.2019 17:30 - 13.05.2019 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону)

Номер: f776446422364a8e826239803b009c77
Ідентифікатор запиту: UA-2019-05-02-001025-b.a1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону)
Вимога:
Прошу усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації, а саме в Додатку 5: Технічні вимоги (місце розташування дитячого закладу відпочинку : Херсонська область, Скадовський район та вказати – окрім Скадовського району Херсонської області також Миколаївська та Одеська область узбережжя Чорного моря, вся Україна. Таким чином на загальній території узбережжі Чорного моря в Одеській, Миколаївській та Херсонських областях розміщено безліч дитячих таборів, центрів та будинків відпочинку, які мають багаторічний досвід в оздоровленні діток з відповідною матеріально-технічною базою та досвідченим і професійним педагогічним персоналом. Також доводимо до відома Замовника, що в разі не внесення змін до ТД, а саме Додатку 5: Технічні вимоги буде направлена скарга до Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, тим паче, що Замовник вже вносив зміни до ТД закупівлі із ідентифікатором UA-2018-04-03-000068-a на підставі Рішення Антимонопольного комітету від 04.05.2018 року № 4210-р/пк-пз. Наразі ваші умови, які викладені в Додатку 5: Технічні вимоги до ТД перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто, Замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг/місце розташування дитячого закладу відпочинку вказавши виключно Херсонська область, Скадовський район та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі. Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у Додатку 5: Технічні вимоги до ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону. Замовником у Додатку 5: Технічні вимоги до ТД визначено місце розташування закладу відпочинку виключно Херсонська область, Скадовський район. Вважаю, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці Херсонська область, Скадовський район є прямим порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному. Не зрозуміло, чим саме, та по якій причині Замовнику не підходить все Чорноморське побережжя України, включаючи Миколаївську, Херсонську та Одеські області, де склалися всі умови для приймання та оздоровлення дітей та знаходиться безліч дитячих закладів відпочинку, яким присвоєно відповідну категорію державної атестації. Окрім цього, місце розташування Замовника дозволяє безперешкодно перевозити дітей не тільки в Херсонському, але також в Миколаївському чи Одеському напрямку. Відстань від с. Крюківщина, Києво-Святошинського району, Київської області в бік Чорного моря, Скадовський район, Херсонської області відносно така, як і в сторону Узбережжя Чорного моря Миколаївської чи Одеської областей, де склалися всі кліматичні умови для комфортного розміщення та оздоровлення дітей. Якщо замовник вибрав Херсонську область, Скадовський район з огляду на безпеку дітей та з метою максимального наближення оздоровчого закладу до місця розташування Замовника, для спрощення та полегшення переїзду дітей, а також для скорочення терміну поїздки до табору працівників школи у разі виникнення нагальної потреби, то слід зазначити, що відстань від Київської області однакова не тільки до Херсонської області, але і до Миколаївської чи Одеської, та курсування поїздів здійснюється в одноковому направлені- Південний. Морська вода в Одеській, Миколаївській чи Херсонській області однакова, а саме вона за складом близька до мікроелементів складу людської крові, серед них бром, йод, хлор, натрій, калій, кальцій, магній, сульфати, карбонати. На глибині, Чорне море має сіро-водневі сполуки, які роблять повітря і воду корисними для людини, тому особливих пріоритетів Херсонська область, а саме Скадовський район не має, в порівнянні зі Миколаївською чи Одеською областями. Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Як відомо, підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації. Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі в мережі інтернет), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України. Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у Додатку 5: Технічні вимоги до Тендерної документації встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають аналогічні послуги на всьому узбережжі Чорного моря, (Херсонська, Миколаївська область), Україна, а не виключно в Херсонській області, Скадовський район. Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги та розташовані на решті території узбережжя Чорного моря вся Україна, а не лише в Херсонській області, Скадовському районі. Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону. Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходяться та надають свої/аналогічні послуги на всій території узбережжя Чорного моря (Миколаївська, Одеська та Херсонська області). Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. Вважаю, що виклавши у Додатку 5: Технічні вимоги у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною. Зважаючи на вищевикладене, прошу Замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови в ТД, а саме Додатку 5: Технічні вимоги для того та додати окрім місця розташування дитячого закладу відпочинку: Херсонська область, Скадовський район також Миколаївську та Одеську області, тобто всю територію узбережжя Чорного моря Україна, таким чином, щоб провести закупівлі з дотриманням усіх вимог статті 3 Закону. Також доводимо до відома Замовника, що в разі не внесення змін до ТД, а саме Додатку 5: Технічні вимоги буде направлена скарга до Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, тим паче, що Замовник вже вносив зміни до ТД закупівлі із ідентифікатором UA-2018-04-03-000068-a на підставі Рішення Антимонопольного комітету від 04.05.2018 року № 4210-р/пк-пз.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: внесено зміни до тендерної документації: Місце розташування дитячого закладу відпочинку : Херсонська область, Миколаївська область, Одеська область
Статус вимоги: Задоволено