-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код CPV 24310000-0 по ДК 021:2015 – Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянт)
Контактна особа замовника З технічних питань: Інженер УВТК Кашуба Микита Олександрович, т.05136–4-40-63, n_kashuba@sunpp.atom.gov.ua
Завершена
760 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 7 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 600.00 UAH
Період оскарження:
09.04.2019 10:27 - 20.04.2019 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника та рішення Замовника про намір укласти договір закупівлі
Номер:
faf6efa3c52c49dfb4a8c41a9ef7a650
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-09-000167-c.a1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника та рішення Замовника про намір укласти договір закупівлі
Скарга:
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з публікацією англійською мовою від 01.03.2019 р. № UA-2019-04-09-000167-с (далі – Закупівля) Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» в особі Відокремленого підрозділу «Южно-Українська атомна електрична станція» (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є товари за кодом СРV 24310000-0 по ДК 021:2015 – Основні органічні хімічні речовини (Коагулянт).
Учасниками вищезазначеної Закупівлі були наступні суб’єкти господарювання:
- ТОВ «НВП «НЕОСИНТЕЗ» (далі – Скаржник);
- ТОВ «Дезсистема»;
- ТОВ «Екстрагруп»;
08.05.2019 року Замовником була оприлюднена інформація (протокол розгляду тендерних пропозицій по процедурі відкритих торгів за № 150), згідно з якою тендерна пропозиція Скаржника рішенням Замовника, оформленим протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 08.05.2019 р. № 318 (далі також – Рішення), була відхилена як така, що начебто, не відповідає вимогам Тендерної документації (далі – ТД) Замовника.
Також 08.05.2019 року Замовником була оприлюднена інформація (протокол розгляду тендерних пропозицій по процедурі відкритих торгів за № 151 та повідомлення про намір укласти договір), згідно з якою ТОВ «Дезсистема» згідно з рішенням Замовника, оформленим протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 08.05.2019 р. № 318, було визнане переможцем Закупівлі.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Скаржник не погоджується з Рішеннями Замовника від 08.05.2019 року № 318 щодо відхилення його тендерної пропозиції та визнання ТОВ «Дезсистема» переможцем, оскільки вважає, що Замовником при прийнятті рішення в цій частині порушені принципи здійснення Закупівлі: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Допущені Замовником порушення закону обґрунтовуються наступним.
1. Щодо відсутності в складі тендерної пропозиції Скаржника:
- копії транспортної ліцензії на перевезення небезпечного вантажу або копію витягу «УКРТРАНСБЕЗПЕКИ» із зазначенням номеру та дати рішення про видачу ліцензії;
- копії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних або шкідливих речовин) або копію дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних або шкідливих речовин).
Підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало, як зазначається в Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 08.05.2109 р. № 150 є відсутність в складі тендерної пропозиції Скаржника копії ліцензії на перевезення небезпечного вантажу або копію витягу «УКРТРАНСБЕЗПЕКИ» із зазначенням номеру та дати рішення про видачу ліцензії, а також копії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних або шкідливих речовин) або копію дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних або шкідливих речовин).. Тому Замовник зробив висновок про невідповідність тендерної пропозиції вимогам ТД.
Але відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, відповідно до Примітки 1 пункту 15 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для нерезидентів України необхідно надавати аналогічні документи відповідно до норм, які діють в їх країнах, перекладені українською або російською мовою.
Як вбачається з документів тендерної пропозиції Скаржника, останній з метою виконання підтвердження спроможності постачальника здійснити якісну та своєчасну поставку реагенту, у відповідності до заявок покупця та у відповідності до чинного законодавства України у сфері перевезення небезпечних вантажів подав наступні документи:
- інформаційна довідка ТОВ «НВП «Неосинтез» від 22.04.2019 р. № 22/04/777 щодо спроможності постачальника здійснити якісну поставку предмета закупівлі із залученням в якості експедитора-перевізника нерезидента України;
- договір на транспортно-експедиційне обслуговування від 07.12.2018 р. № 07/12-1, який укладений з нерезидентом України (резидентом Республіки Білорусь) – ТОВ «Ксант-Інвест», яке до того ж є виробником товару, шо пропонується до закупівлі;
- лист ТОВ «Ксант-Інвест» від 14.03.2019 р. № 296 про наявність автотранспортних засобів з необхідним обладнанням для перевезення (навантаження/розвантаження) коагулянтів (реагентів);
- спеціальний дозвіл (ліцензію) № 02190/4-80249 на право здійснення діяльності в галузі автотранспорту: міжнародні автомобільні перевезення вантажу, виданий Міністерством транспорту і комунікацій Республіки Білорусь;
- свідоцтва міжнародного зразка №№ 0032744, 0031301 про допуск транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, видані відповідно до вимог Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення вантажів.
Відповідно до п.п. 1-1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
- видача ліцензії - внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про право провадження суб’єктом господарювання визначеного ним виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню;
- ліцензія - запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про рішення органу ліцензування щодо наявності у суб’єкта господарювання права на провадження визначеного ним виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
З наведених вище норм Закону вбачається, що ліцензію можуть отримати виключно особи, які внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, тобто які є резидентами України.
Більше того ані Закон України «Про перевезення небезпечних вантажів», ані наказ МВС України від 26.07.2004 №822 «Про затвердження правил перевезення небезпечних вантажів» (який втратив чинність ще у 2018 році), на які є посилання в ТД, ані Європейська Угода про міжнародне дорожнє перевезення вантажів не передбачають обов’язкової наявності у перевізника ліцензії на перевезення небезпечних вантажів.
Точно така ж ситуація склалася і з дозволом на виконання робіт підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних або шкідливих речовин) або копію дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних або шкідливих речовин).
Відповідно до преамбули Закону України «Про охорону праці», стаття 21 якого зобов’язує роботодавця отримувати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, цей Закон визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.
Тому нерезидент-перевізник не має можливості та не зобов’язаний отримувати ліцензію на перевезення небезпечного вантажу та дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки відповідно до вимог чинного законодавства України.
Більше того, перевезення та роботи з предметом закупівлі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2001 р. № 956 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної безпеки» не потребують отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Законодавством Республіки Білорусь не передбачена ліцензія на перевезення небезпечних вантажів та не передбачений дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки при роботі з коагулянтами.
Тому нерезидент-перевізник надав аналогічні документи відповідно до свого законодавства, на підставі яких він здійснює міжнародні перевезення предмета закупівлі.
За таких обставин Скаржник в повному обсязі виконав вимоги ТД Замовника щодо надання документів на підтвердження спроможності постачальника здійснити якісну та своєчасну поставку реагенту, у відповідності до заявок покупця та у відповідності до чинного законодавства України у сфері перевезення небезпечних вантажів.
2. Щодо відмінності в частині використовуваної сировини для виробництва предмету закупівлі.
Також, як зазначається в протоколі розгляду тендерних пропозицій від 08.05.2109 р. № 150, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стала наступна обставина: «Проаналізувавши надані у складі тендерної пропозиції учасника технічні умови ТУ BY 490986338/007-2018 на запропонований до постачання коагулянт виробництва ТОВ «Ксант-Інвест», м. Гомель, Білорусь, було виявлено відмінність в частині використовуваної сировини для його виробництва від ТУ У 20.1-38985841-00262015 коагулянту «Алюмофлок», замовленого до постачання».
Скаржник вважає таку підставу відхилення його тендерної пропозиції незаконною, оскільки:
- по-перше, Тендерна документація не містить жодних вимог до сировини, з якої виробляється коагулянт, а всі технічні, якісні та кількісні показники запропонованого Скаржником коагулянту повністю відповідають вимогам Тендерної документації;
- по друге, в Додатку 1 «Технічна специфікація на товар» в розділі ТУ зазначено «ТУ У 20.1-38985841-00262015 або еквівалент», тому зміст зазначених в ТД технічних умов та технічних умов, відповідно до яких виробляється коагулянт не повинні обов’язково співпадати. Головне, щоб вироблений аналогічний товар відповідав технічним, якісним та кількісним показникам, зазначеним в ТД.
Більше того, Тендерною документацією взагалі не вимагалося надання технічних вимог, відповідно до яких виробляється аналог предмету закупівлі, тому зміст ТУ жодним чином не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
За таких обставин Скаржник в повному обсязі виконав вимоги ТД Замовника щодо технічних, якісних та кількісних показників запропонованого Скаржником коагулянту.
Враховуючи наведене вище, Замовник не мав встановлених законом підстав для відхилення тендерної пропозиції, тому рішення про таке відхилення та рішення про визнання ТОВ «Дезсистема» переможцем є незаконним та таким, що порушують права Скаржника, який за результатами електронного аукціону запропонував найнижчу ціну та мав би бути визнаний переможцем.
Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 3, 5, 16, 18, 22, 30 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі та зобов’язати Замовника скасувати рішення у Закупівлі № UA-2019-04-09-000167-с, оформлені протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 08.05.2019 р. № 318 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Неосинтез» та про визнання переможцем закупівлі ТОВ «Дезсистема».
3. Зобов’язати Замовника переглянути тендерну пропозицію ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Неосинтез», визнати його переможцем Закупівлі № UA-2019-04-09-000167-с та оприлюднити інформацію про намір укласти із Скаржником договір про закупівлю.
Додатки: Докази сплати збору за подання скарги до АМКУ.
Всі інші документи, на які є посилання в даній скарзі, наявні у відкритому доступі на веб-сторінці закупівлі № UA-2019-04-09-000167-с
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 17.05.2019 17:15
- Скан-копія платіжного доручення 17.05.2019 17:15
- Рішення від 22.05.2019 № 6340.pdf 22.05.2019 21:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.05.2019 № 7014.pdf 03.06.2019 16:30
- рішення від 31.05.2019 № 7014.pdf 05.06.2019 19:39
- Відповідь замовника на скаргу 29.05.2019 11:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.05.2019 17:15
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.06.2019 19:39