• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

дизельне паливо (наливом), дизельне паливо (талони)

Завершена

3 490 375.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 5 360.63 UAH
Період оскарження: 13.05.2019 16:13 - 25.05.2019 00:00
Вимога
Вирішена

дискримінаційні вимоги, які штучно звужують конкуренцію

Номер: 3acb33bd81be444eb01d4847f3bb1e38
Ідентифікатор запиту: UA-2019-05-13-001272-c.a1
Назва: дискримінаційні вимоги, які штучно звужують конкуренцію
Вимога:
При вивченні тендерної документації Замовника - Комунальне підприємство "Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Деснянського району" м. Києва, (оголошення UA-2019-05-13-001272-c) було виявлено дискримінаційні вимоги, ряд неточностей та невідповідностей вимогам законодавства, а також суперечливих вимог ТД, а саме: 1. Замовник вимагає в додатках 3 по лоту 1 і 2: «Учасник повинен забезпечити безперебійну заправку автомобілів замовника по обліковим карткам (талонам) ….. та по всій території України (наявність АЗС в кожній області) крім тимчасово окупованих територій. – Надати довідку про місцезнаходження АЗС.». Зазначена вимога про наявність АЗС в кожній області є дискримінаційною та суперечить предмету закупівлі та іншим вимогам в ТД, оскільки свою діяльність Замовник проводить в межах міста Києва, переважно на території Деснянського району. Вимога про наявність АЗС в кожній області в цій закупівлі призводить до штучного обмеження конкуренції. Це звужує коло потенційних учасників закупівлі. 2. Замовник вимагає: «Для підтвердження відповідності якості Товару державним стандартам Учасник повинен надати у складі пропозиції завірені копії сертифікатів якості (відповідності) на запропонований Товар та копії протоколів випробувань бензину та дизельного палива, що пропонується до постачання Учасником, а видані такі документи повинні бути видані не раніше одного місяця від дати подачі тендерної пропозиції. Протоколи випробувань бензину та дизельного палива повинні бути видані акредитованою лабораторією (власною або з якою Учасником підписано договір).» Зазначена вимога щодо строку видачі сертифікату якості (відповідності) призводить до дискримінації учасників та штучного звуження конкуренції, оскільки сертифікат якості видається як правило строком на 1 рік, він не робиться за 1 день і є оплатним. Учасники не підуть спеціально для цих торгів оформлювати новий сертифікат відповідності, який має бути видано не раніше одного місяця від дати подачі тендерної пропозиції. Така вимога може свідчити про те, що ТД прописана під конкретного учасника, у якого є сертифікат виданий в той проміжок часу який вимагає замовник. Така вимога призводить до відсіювання потенційних учасників закупівлі, які отримали сертифікати відповідності у січні-квітні 2019 року чи раніше. Ця вимога є дискримінаційною, у тому числі порушує наше право прийняти участь у цій закупівлі. Вимагаємо виключити вимогу про те, що сертифікат якості (відповідності) має бути видано не раніше одного місяця від дати подачі тендерної пропозиції, вона є дискримінаційною, штучно обмежує конкуренцію. Замовник вимагає надання протоколів випробувань, ця вимога не має відношення до предмету закупівлі, та є формальною, оскільки: 1) згідно п. 8 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива. 2) протокол випробувань – це перевірка пального відповідності певним показникам З КОНКРЕТНОЇ ПАРТІЇ ПАЛЬНОГО, оскільки від моменту оголошення закупівлі до конкретної поставки товару (заявки) може пройти як місяць, так і 2 і 3 місяці, поставка пального може бути частинами до кінця 2019 року, тому учасники не можуть гарантувати, що це буде пальне з тої партії, з якої брали проби, через розтягнутий в часі період поставки. 3) в ТД прописано право Замовника відбирати проби пального при поставці, за рахунок постачальника. Замовник завжди може перевірити якість пального, яке йому постачається і у випадку не відповідності якості вимагати пальне належної якості. Таким чином, вимога про надання протоколів випробувань виданих не раніше одного місяця від дати подачі тендерної пропозиції створює штучні перешкоди з боку замовника для розширення кола учасників, призводить до штучного звуження учасників закупівлі, є формальною оскільки протокол випробувань не має жодного відношення до тої партії товару, яка буде фактично поставлятися учасником. Для підтвердження якості пального достатньо чинного сертифікату відповідності та паспорти якості на пальне. Вимагаємо виключити подання учасниками протоколів випробувань. 3. Замовник в додатку 3, лот 1 вимагає: «Учасник надає довідку зі строком видачі не більше місячної давнини відносно дати розкриття тендерних пропозицій з Державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх ринків» (ДП Держзовнішінформ) про фактичну вартість даного товару» Суперечить тексту в ТД, де довідка вимагалася не більше 10 денного строку. 4. Замовник вимагає в додатку 3 лот 2: «Учасник повинен мати технічно оснащений термінал (власний чи орендований) для зберігання паливно-мастильних матеріалів (вказати місцезнаходження терміналу та надати підтверджуючі документи – договір оренди, підтвердження права власності , тощо ).» Вимагаємо розширити перелік документів та включити сюди договори зберігання пального в резервуарах, оскільки така вимога є дискримінацією, призводить до штучного звуження конкуренції. 5. Замовник в додатку 3 лот 2 вимагає: «надати нотаріально завірену копію ліцензії на надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом (якщо такий вид діяльності підлягає ліцензуванні). Чому учасники не можуть подавати скани з оригіналів ліцензії або завірену учасником копію? Зазначений документ в оригіналі зберігається в учасника, просимо прописати можливість подання сканів з оригіналу ліцензії або завіреної учасником копії. 6. Проектом договору передбачено: «4.1. Розрахунки проводяться шляхом перерахування Покупцем коштів на поточний рахунок Постачальника у відповідності до проведеної процедури закупівлі – з відстрочкою платежу до 60 (шістдесят) календарних днів з дня підписання Замовником видаткової накладної (далі - накладна) та отримання Товару.». Чим більший період оплати Замовник прописує в договорі, тим вищу ціну учасники будуть подавати, оскільки в ціну товару повинні закласти всі ризики пов’язані з тривалим періодом відстрочки платежу. Просимо зазначити період оплати 30 календарних днів для бюджетних коштів та 45 календарних днів за власні кошти. 7. Замовник в ТД зазначає, що оцінка буде відбуватися за приведеною ціною «1. Строк оплати товару після її поставки: 60 календарних днів - 3 %;». Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - єдиний критерій оцінки - ціна. Для зазначеного товару (пальне) існує постійно діючий ринок, тому може бути лише критерій оцінки – ціна. Окрім того, Замовником встановлено строк оплати як неціновий критерій, але строк оплати це істотна умова договору, і не залежно від того, що поставить учасник, і замовник і учасник будуть підписувати проект договору розміщений на ЦБД з тим строком оплати який там прописано. Оцінка за приведеною ціною може спотворити результати цієї закупівлі. Встановлюючи приведену ціну в цій закупівлі ви порушуєте вимоги Закону. Вимагаємо згідно вимог Закону проводити оцінку за єдиним критерієм оцінки – ціна. 8. У пункті 7 ТД особливості подання пропозицій Замовник зазначає: «Цінова пропозиція (розкривається на посткваліфікації (після аукціону). У випадку розкриття на передкваліфікації (перед аукціоном) документації учасника за предметом закупівлі стосовно якої проводяться торги, буде розкрито цінову пропозицію Учасника, Замовник вправі відхилити таку пропозицію та не допустити до аукціону. Цінова пропозиція (розкривається на посткваліфікації (після аукціону). У випадку розкриття на передкваліфікації (перед аукціоном) документації учасника за предметом закупівлі стосовно якої проводяться торги, буде розкрито цінову пропозицію Учасника, Замовник вправі відхилити таку пропозицію та не допустити до аукціону». Зазначена вимога Замовником включена помилково до цієї закупівлі і не стосується цих відкритих торгів без публікації оголошення англійською мовою, просимо виключити її з ТД. 9. Замовник вимагає: «Відповідно до наведених даних про працівників в даній довідці, учасник надає в складі тендерної пропозиції на підтвердження трудових відносин скановані копії трудової книжки, трудового договору та/або інше що підтверджує такі відносини.» Чи достатньо буде якщо учасник надасть копії наказів про працевлаштування? 10. Замовник вимагає: «На підтвердження виконання договору, учасник надає копію видаткових та податкових накладних, що підтверджують виконання взятих на себе зобов’язань (квитанції з «Медок») – кількість та період учасник визначає самостійно.» Факт виконання договору та поставки товару підтверджує видаткова накладна та відгук від замовника, податкова накладна – це звітний податковий документ. Вимагаємо виключити вимогу про надання податкової накладної, оскільки цей документ не відноситься до предмету закупівлі.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Розглянувши Ваше звернення КП ШЕУ повідомляє наступне: 1. КП ШЕУ Деснянського району м.Києва, обслуговує балансову територію відповідно до статуних завдань, які покладено на нього, однак не виключає пересування транспортних засобів (службових автомобілів) за межі міста Києва. Зокрема, в інші області України, до прикладу: відвідування судових засідань, отримання товару (відрядження), отримання послуг технічного обслуговування транспортних засобів та інше. Враховуючи наведене дана вимога не підлягає задоволенню . 2. Не задоволено. Замовник жодним чином не обмежує Учасників встановлюючи вимогу - строк видачі сертифікату якості (відповідності) «не раніше одного місяця від дати подачі тендерної пропозиції ». Будь який Учасник, який має намір прийняти участь у закупівлі, готує документи заздалегідь та оцінює наявність чи відсутність документів, які вимагаються. Вами оскаржуються навіть ті документи, які називаєте «формальними» (протоколи випробувань). Приймаючи участь у закупівлі Учасники враховують всі ризики, а також витрати на отримання тих чи інших документів. Враховуючи вимогу в цілому, Замовник може розцінювати це як тиск на останнього задля усунення важливих умов з документації, що відповідають за якість товару, що є важливою складовою при закупівлі товару, який планується закуповувати. Розмиті фрази «як правило », «Учасники не підуть спеціально для цих торгів оформлювати новий сертифікат відповідності, який має бути видано не раніше одного місяця від дати подачі тендерної пропозиції» Замовник, переконаний, що у випадку належної якості Товару, Учасник в змозі отримати сертифікат відповідності, а наявність протоколу випробовувань у постачальника, який є належним та якісно виконує свої зобов’язання не може стати причиною його не надання. 3. Задоволено- будуть внесені відповідні зміни. 4. Задоволено, про, що будуть внесені відповідні зміни. 5. В силу технологічних процесів, Учасники дедалі частіше застосовують хитрощі при наданні важливих документів, тому дана вимога не підлягає задоволенню, оскільки ліцензія на надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом є важливим документом, тому Замовник вправі вимагати нотаріально завірену копію, оскільки самотійно не взмозі її перевірити, а Учасник у якого є наявний документ жодним чином не повинен перейматись такою вимогою. Замовника насторожують такі запитання, оскільки виникають сумніви про існування запитуваного документу. 6. Не підлягає задоволенню. Законодавець не встановлює обмежень, а Замовник вимагає таке відтермінування платежу для забезпечення себе від сплати штрафних санкцій в майбутньому за прострочення виконання зобов’язань в майбутньому. 7. Задоволено- будуть внесені відповідні зміни. 8. Задоволено - що будуть внесені відповідні зміни. 9. Не задоволено, у разі наявності наказу про працевлаштування особи у роботодавця повинна бути трудова книжка. Замовник не вбачає в цьому жодних проблемних моментів для учасника, звичайно якщо у Учасника є наймані працівники належно чином оформлені. 10. Не задоволено, податкова накладна звітний документ, який підтверджує здійснення операцій про постачання товарів отриманих за результатами виконання договору.
Статус вимоги: Задоволено