-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області
Завершена
1 100 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 11 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 11 000.00 UAH
Період оскарження:
07.05.2019 15:22 - 16.06.2019 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на дії Замовника
Номер:
4265be2960d0498cb08c43a399e58dc5
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-07-000552-c.b10
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
Замовником закупівлі порушено принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, не забезпечено об’єктивний та чесний вибір переможця, не дотримано принципів максимальної економії та ефективності, наявні ознаки порушення чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на дії Замовника 02.07.2019 15:28
- Платіжне доручення 02.07.2019 15:28
- протокол 7.pdf 02.07.2019 15:28
- протокол 8.pdf 02.07.2019 15:28
- рішення від 04.07.2019 № 8874 + лист Замовнику.pdf 04.07.2019 20:45
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 02.07.2019 № UA-2019-05-07- 000552-c.b10.pdf 22.07.2019 22:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.07.2019 № 9927.pdf 25.07.2019 14:55
- рішення від 23.07.2019 № 9927.pdf 26.07.2019 21:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.07.2019 15:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.07.2019 21:27
Вимога
Є відповідь
Вимога про скасування рішення тендерного комітету №8
Номер:
c9558fe02bcc42b49b59881eb952098a
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-07-000552-c.a9
Назва:
Вимога про скасування рішення тендерного комітету №8
Вимога:
Вимога про скасування рішення тендерного комітету №8
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 26.06.2019 08:29
Дата подачі:
26.06.2019 08:29
Вирішення:
Відповідно до ч.3 ст.30 ЗУ "Про публічні закупівлі" у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. Відповідно до вищенаведеної норми, учасник не може звертатися до замовника з вимогою щодо відхилення або невідповідності переможця (норма закону стосується тільки пропозиції учасника), так як це суперечить ч.3 ст. 30 ЗУ "Про публічні закупівлі". Також зазначаємо, що учасник має право звернутися до органу оскарження відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога про скасування рішення тендерного комітету №8
Номер:
c2f017a480d54f2a83b158a1c64f6edc
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-07-000552-c.b8
Назва:
Вимога про скасування рішення тендерного комітету №8
Вимога:
ВИМОГА
про скасування рішення тендерного комітету
Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області
від 25 червня 2019 року №8
Тендерним комітетом Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області прийнято рішення про визнання переможцем процедури закупівлі UA-2019-05-07-000552-c, код 71.12.1 - (71340000-3) Комплексні інженерні послуги, предмет закупівлі – «Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області» товариство з обмеженою відповідальністю «Архізем Гео» (далі - ТОВ «Архізем Гео»).
Детально ознайомившись з тендерною пропозицією ТОВ «Архізем Гео», встановлено, що документи не відповідають умовам тендерної документації та мають ознаки порушення чинного законодавства, зокрема:
1. Свідоцтва про повірку засобу вимірювальної техніки: тахеометр електронний TS06 power 5” № 1333063, тахеометр електронний TCR803 ultra № 853709, приймач GPS Trimble GeoXR 6000 № 6224441331, приймач GPS Trimble GeoXR 6000 № 6224441294, чинні до – 18 липня 2019 року.
Відповідно до ч.2 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю – 5 липня 2019 року. Зведеним кошторисом, залученим до складу пропозиції, ТОВ «Архізем Гео» передбачено поетапне надання послуг в наступному порядку: спочатку збір вихідних даних з витратою праці один місяць (кошторис 1.1), після цього топографо-геодезичні роботи з витратою праці два місяці (кошторис 1.2). Тобто, через місяць після укладення договору (не раніше 5 серпня 2019 року), до початку проведення топографо-геодезичних робіт, буде втрачено чинність повірки засобів вимірювальної техніки.
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ «Архізем Гео» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критерію встановленому ст.16 Закону та ч.1 додатку 2 Тендерної документації і відповідно до ч.1 ст.30 Закону має бути відхилена.
2. Відповідно з п.18 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати" до адміністративних витрат відносяться такі загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством, в тому числі:
- витрати на службові відрядження і утримання апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу;
- податки, збори та інші передбачені законодавством обов'язкові платежі (крім податків, зборів та обов'язкових платежів, що включаються до виробничої собівартості продукції, робіт, послуг).
В кошторисах №1.1, 2,3,4 залученим до складу пропозиції, ТОВ «Архізем Гео», крім адміністративних витрат у розмірі 25% (9), окремо передбачено: витрати на відрядження персоналу(5) і утримання апарату управління (директор, юрист), і податки, збори обов'язкові платежі (крім ПДВ) (10), які відповідно до п.18 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати" входять до складу адміністративних витрат.
Таким чином, визначена ТОВ «Архізем Гео», вартість надання послуг штучно завищена і має ознаки нецільового використання бюджетних коштів (ст.119 Бюджетного кодексу України).
Відповідно до ч.4 ст.36 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону. Отже, відповідальність за це правопорушення, посадових осіб сторонами договору, передбачена ч. 5 і 6 ст. 164-12 КПАП. У випадку, якщо предметом таких дій були бюджетні кошти у великих розмірах настає кримінальна відповідальність за ст. 210 КК.
Таким чином, враховуючи допущені порушення вимог Бюджетного кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі», Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати" та з метою подальшого попередження правопорушень вимагаємо скасувати рішення тендерного комітету Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області від 24 червня 2019 року №8.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 26.06.2019 08:26
Дата подачі:
26.06.2019 08:26
Вирішення:
Відповідно до ч.3 ст.30 ЗУ "Про публічні закупівлі" у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. Відповідно до вищенаведеної норми, учасник не може звертатися до замовника з вимогою щодо відхилення або невідповідності переможця (норма закону стосується тільки пропозиції учасника), так як це суперечить ч.3 ст. 30 ЗУ "Про публічні закупівлі". Також зазначаємо, що учасник має право звернутися до органу оскарження відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога про скасування рішення тендерного комітету
Номер:
e501ca06bdad488fa96cb1b0e49a5f51
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-07-000552-c.a7
Назва:
Вимога про скасування рішення тендерного комітету
Вимога:
Вимога про скасування рішення тендерного комітету
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 26.06.2019 08:19
- опис документів 26.06.2019 08:19
Дата подачі:
26.06.2019 08:20
Вирішення:
Замовник вважає рішення стосовно відхилення пропозиції учасника правомірним, відповідно до наступного.
1. Слід зауважити, що Замовником не було відхиллено тендерну пропозицію Учасника на підставі того, що строк дії банківської гарантії менше ніж 90 днів. Учасником надано тендерне забезпечення у вигляді банківської гарантії, в якій визначено строк дії забезпечення тендерної пропозиції «з 20 червня 2019 року по 24 вересня 2019 року». Однак, п. 2 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації вимагалось, що строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій електронною системою закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі» розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій. Аукціон завершився 21-го червня 2019 о 15:46.
Таким чином, банківська гарантія Учасника повинна бути у наступній редакції «з 21 червня 2019 року по 24 вересня 2019 року». Отже, Учасником не виконано умов тендерної документації, а саме п. 2 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації.
2. Враховуючи, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить визначення терміну «аналогічний договір», критерії такого договору визначені замовником самостійно, виходячи з вимог Закону України «Про землеустрій» та специфіки предмета закупівлі. Визначення аналогічних договорів залежить від предмету закупівлі, тобто відправною ознакою аналогічності є саме однаковість або максимальна подібність за предметом закупівлі.
Відповідно до ч. 3. Додатку 2 до Тендерної документації вимагалось надати копію договору на розроблення інвентаризації земель. Учасником надано Договір №132/250 від 19.04.2018 р. предметом якого є «зобов’язання підготувати лоти до проведення земельних торгів та провести земельні торги з продажу прав оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності згідно Додатку №1 до цього Договору». Таким чином, Учасник не підтвердив наявність виконання аналогічного досвіду.
Щодо надання тільки тих додатків до Договору, які стосуються розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель, просимо звернути увагу на п.3.2. Рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8549-р/пк-пз від 21.08.2018. Відповідно до аналізу практики АМКУ, Учасник не відповідає вимогам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям (ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Відповідно до Протоколу Тендерного комітету №7 від 24.06.2019, було встановлено, що учасником надано відгук до Договору №132/250 від 19.04.2018 р. від Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, який не відповідає п. 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації (не містить суми договору та термінів надання послуг/робіт). Стосовно цього, просимо звернути увагу на п. 2.2.4. Рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3826-р/пк-пз від 23.04.2018. Відповідно до аналізу практики АМКУ, Учасник не відповідає вимогам тендерної документації.
3. «Щодо тимчасової відсутності Опису документів, що надається юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії»
Відповідно до п. 30 ч. 1. ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Ч. 3. Ст. 25 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали.
Ч. 5 ст. 25 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються в разі, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Слід зауважити, що строк подання тендерних пропозицій завершився 20.06.2019 15:27. Отже, отримані після цього терміну документи не вважаються тендерною пропозицією учасника та не підлягають розгляду у складі тендерної пропозиції. «Тимчасова відсутність» документа який вимагався ч. 4 Додатку 2 до Тендерної документації, а саме – «Опису документів, що надається юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії» не допускається чинним законодавством про закупівлю.
Слід зауважити, що ч. 7 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника звертатися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Для правильного оформлення пропозиції Учасник вивчає всі інструкції, форми, терміни та специфікації, наведені у тендерній документації. Також, слід зазначити, що Учасник має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Також зазначаємо, що учасник має право звернутися до органу оскарження відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога про скасування рішення тендерного комітету
Номер:
a1f6131196af460aae8489436ab04466
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-07-000552-c.a6
Назва:
Вимога про скасування рішення тендерного комітету
Вимога:
ВИМОГА
про скасування рішення тендерного комітету
Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області
від 24 червня 2019 року №7
Тендерним комітетом Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області, всупереч обов’язку встановленого частиною третьою статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), необ’єктивно та упереджено розглянуто пропозицію учасника – ДП «Одеський інститут землеустрою», у тому числі з визначенням невідповідностей до тендерної пропозиції, яких взагалі не існує, а саме:
1. Щодо строку дії забезпечення тендерної пропозиції визначеного у банківській гарантії з 20 червня 2019 року по 24 вересня 2019 року, який на думку тендерного комітету є нібито меншим 90 днів і не відповідає вимогам розділу 2 «Інструкції з підготовки тендерної документації». Однак, фактичний строку дії забезпечення тендерної пропозиції визначеного у банківській гарантії з 20 червня 2019 року по 24 вересня 2019 року, складає більше 90днів, а саме 96 днів! Отже, така підстава щодо відхилення тендерної пропозиції є надуманою, умисною і суперечить принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій встановленого ст.3 Закону, обов’язку здійснювати об’єктивний та чесний вибір переможця визначеного ч.3 ст.11 Закону. Відповідно ст.30 Закону, відсутні підстави щодо відхилення тендерної пропозиції. Частиною 2 ст. 28 Закону, за порушення вимог, установлених цим Законом в частині прийнятих рішень, вибору і застосування процедур закупівлі, відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально.
2. Щодо копії договору на розроблення інвентаризації земель наданого не в повному обсязі. На підтвердження досвіду Учасником надано копію договору на підготовку лотів та проведення земельних торгів, який включає виконання комплексу робіт із землеустрою, в тому числі розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення. Копію договору надано в частині що стосується розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель. Це не суперечить вимогам частини 3 додатку 2 тендерної документації, якою не передбачено надання копії договору винятково у повному обсязі, як це передбачено тендерною документацією щодо інших документів. Щодо зазначення суми договору у Відгуку, слід зазначити , що сума договору не являється критерієм підтвердження досвіду виконання робіт. Отже, тендерний комітет не цікавить наявний в учасника досвід виконання робіт, а критерії, якими керується тендерний комітет (в т.ч. сума договору), помилково зазначає як кваліфікаційні, що суперечить ст. 16 Закону. Таким чином, згідно ст.30 Закону, відсутні підстави щодо відхилення тендерної пропозиції.
3. Щодо відсутності у копії Статуту відмітки про державну реєстрацію або опису виданого державним реєстратором. Дійсно, з технічних причин, до складу копії статуту не потрапив опис документів, що надається юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії. Відповідно до ч.7 ст.28 Закону Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Тендерний комітет, як Замовник, не скористався цим правом не зважаючи що пропозиція ДП «Одеський інститут землеустрою» є меншою на 267 242,11 грн. (з врахуванням обов’язкових витрат на проведення державної експертизи 3%) від наступної пропозиції, а тимчасова відсутність опису (копія якого додається) не є суттєвою при визначенні результатів процедури. Отже, замовника не цікавить найбільш економічно вигідна пропозиція.
Таким чином, враховуючи допущені тендерним комітетом порушення вимог ст.ст. 3,11,28,30 Закону, при розгляді та оцінки пропозиції ДП «Одеський інститут землеустрою», вимагаємо скасувати рішення тендерного комітету Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області від 24 червня 2019 року №7.
Додаток :
- сканкопія опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії від 26.03.2019 р. – 1 аркуш в одному примірнику.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.06.2019 08:12
Вирішення:
Замовник вважає рішення стосовно відхилення пропозиції учасника правомірним, відповідно до наступного.
1. Слід зауважити, що Замовником не було відхиллено тендерну пропозицію Учасника на підставі того, що строк дії банківської гарантії менше ніж 90 днів. Учасником надано тендерне забезпечення у вигляді банківської гарантії, в якій визначено строк дії забезпечення тендерної пропозиції «з 20 червня 2019 року по 24 вересня 2019 року». Однак, п. 2 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації вимагалось, що строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій електронною системою закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі» розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій. Аукціон завершився 21-го червня 2019 о 15:46.
Таким чином, банківська гарантія Учасника повинна бути у наступній редакції «з 21 червня 2019 року по 24 вересня 2019 року». Отже, Учасником не виконано умов тендерної документації, а саме п. 2 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації.
2. Враховуючи, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить визначення терміну «аналогічний договір», критерії такого договору визначені замовником самостійно, виходячи з вимог Закону України «Про землеустрій» та специфіки предмета закупівлі. Визначення аналогічних договорів залежить від предмету закупівлі, тобто відправною ознакою аналогічності є саме однаковість або максимальна подібність за предметом закупівлі.
Відповідно до ч. 3. Додатку 2 до Тендерної документації вимагалось надати копію договору на розроблення інвентаризації земель. Учасником надано Договір №132/250 від 19.04.2018 р. предметом якого є «зобов’язання підготувати лоти до проведення земельних торгів та провести земельні торги з продажу прав оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності згідно Додатку №1 до цього Договору». Таким чином, Учасник не підтвердив наявність виконання аналогічного досвіду.
Щодо надання тільки тих додатків до Договору, які стосуються розроблення технічної документації щодо інвентаризації земель, просимо звернути увагу на п.3.2. Рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8549-р/пк-пз від 21.08.2018. Відповідно до аналізу практики АМКУ, Учасник не відповідає вимогам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям (ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Відповідно до Протоколу Тендерного комітету №7 від 24.06.2019, було встановлено, що учасником надано відгук до Договору №132/250 від 19.04.2018 р. від Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, який не відповідає п. 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації (не містить суми договору та термінів надання послуг/робіт). Стосовно цього, просимо звернути увагу на п. 2.2.4. Рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3826-р/пк-пз від 23.04.2018. Відповідно до аналізу практики АМКУ, Учасник не відповідає вимогам тендерної документації.
3. «Щодо тимчасової відсутності Опису документів, що надається юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії»
Відповідно до п. 30 ч. 1. ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Ч. 3. Ст. 25 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали.
Ч. 5 ст. 25 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються в разі, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Слід зауважити, що строк подання тендерних пропозицій завершився 20.06.2019 15:27. Отже, отримані після цього терміну документи не вважаються тендерною пропозицією учасника та не підлягають розгляду у складі тендерної пропозиції. «Тимчасова відсутність» документа який вимагався ч. 4 Додатку 2 до Тендерної документації, а саме – «Опису документів, що надається юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії» не допускається чинним законодавством про закупівлю.
Слід зауважити, що ч. 7 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника звертатися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Для правильного оформлення пропозиції Учасник вивчає всі інструкції, форми, терміни та специфікації, наведені у тендерній документації. Також, слід зазначити, що Учасник має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Також зазначаємо, що учасник має право звернутися до органу оскарження відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дії Замовника
Номер:
3a575b643bc5457e922a9984a8d71463
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-07-000552-c.c5
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
У тендерній документації, всупереч частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», встановлені вимоги що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення закупівель, визначені частиною 1 статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на дії Замовника.pdf 17.05.2019 16:02
- Платіжне доручення.PDF 17.05.2019 16:03
- Вимога про усунення порушень від 08 05 2019.docx 17.05.2019 16:03
- Відповідь Замовника на вимогу про усунення порушень від 08 05 2019.docx 17.05.2019 16:03
- Протокол засідання тендерного комітету від 13_05_2019.pdf 17.05.2019 16:04
- тендерна документація зі змінами.docx 17.05.2019 16:04
- Проект договору.docx 17.05.2019 16:04
- Перелік змін.docx 17.05.2019 16:04
- sign.p7s 17.05.2019 16:22
- Рішення від 21.05.2019 № 6287 +лист Замовнику.pdf 22.05.2019 11:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.05.2019 № 7257.pdf 06.06.2019 13:39
- Рішення від 05.06.2019 №7257.pdf 10.06.2019 20:52
- відповідь замовника 28.05.2019 17:05
- відповідь замовника 28.05.2019 17:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.05.2019 16:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.06.2019 20:52
Дата виконання рішення Замовником:
20.06.2019 16:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерним комітетом було розглянуто Ваше зауваження.Повідомляємо,що до тендерної документації буде внесено зміни.З повагою тендерний комітет Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської облас
Вимога
Вирішена
ВИМОГА про усунення порушень
Номер:
976720f5b859426eb412e04df69c4430
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-07-000552-c.a2
Назва:
ВИМОГА про усунення порушень
Вимога:
Маємо намір прийняти участь у закупівлі: розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради, Окнянського району Одеської області, код 71.12.1 - (71340000-3) комплексні інженерні послуги, ідентифікатор закупівлі: UA-2019-05-07-000552-с.
У тендерній документації, вище зазначеної закупівлі, встановлені вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів, а саме:
1. У пункті 3.2. додатку 2 тендерної документації Замовник вимагає від учасника: «Для підтвердження достовірності досвіду необхідно надати копії договорів на надання послуг з проведення аерофотозйомки місцевості (результат послуг – фотоабриси територій площею більш ніж 500 га")».
1.1. Відповідно до п. 4.1. тендерної документації, пункту 1.1. додатку 4 до тендерної документації (проект договору), предметом закупівлі є розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради, Окнянського району Одеської області (код: 71340000-3 - комплексні інженерні послуги). Послуги з проведення «аерофотозйомки місцевості» (код: 71350000-6 - науково-технічні послуги в галузі інженерії) не є аналогічним видом послуг для підтвердження досвіду виконання робіт у сфері землеустрою, а за результатом таких послуг не є документація із землеустрою розроблена у вигляді встановленому статтею 25 Закону України «Про землеустрій».
1.2. Крім того, Замовник помилково оперує поняттям «аерофотозйомка місцевості», якого, відповідно до Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), не існує (далі Інструкція). Пунктом 7.1.1. Інструкції встановлено, що результатом аерофототопографічного знімання є створення топографічних планів у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 і 1:500, а не «фотоабриси територій», як вимагає Замовник. До речі, такого поняття як «фотоабриси територій», в Інструкції теж не існує.
1.3. У пункті 3.4. Технічне завдання на закупівлю зазначається, що Замовник у якості вихідних даних надає: планово-картографічні матеріали, в тому числі ортофотоплани, складені за результатами виконання робіт відповідно до Угоди про позику (Проект "Видача державних актів на право власності на землю у сільській місцевості та розвиток системи кадастру") між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку. Таким чином, Замовник не має право повторно витрачати кошти для аерофототопографічного знімання і вимагати наявність відповідного обладнання.
1.4. Отже, з огляду на вище наведене, Замовник, для підтвердження досвіду, неправомірно вимагає документи, які не підтверджують досвід надання послуг за предметом закупівлі (п. 1.1.), маніпулює поняттями (п. 1.2.), намагається вчинити корупційні дії (п. 1.3.), СВІДОМО та НАВМИСНО обмежує коло учасників, які можуть надати послуги передбачені тендерною документацією.
2. У супереч пункту 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вірно визначив обсяги надання послуг. Так, пунктом1 Технічного завдання на закупівлю зазначається:
«Загальна площа земель Федосіївської сільської ради – 4328,5 га , у тому числі: масивів земель сільськогосподарського призначення, які підлягають інвентаризації – за результатами матеріалів топографо-геодезичних вишукувань». Проте, розпорядження зазначеними у технічному завданні усіма землями за межами населеного пункту, відповідно до Земельного кодексу України, не входить до компетенції сільських рад. До компетенції сільських рад входить проведення інвентаризації земель в межах населених пунктів або окремих земельних ділянок (за межами населених пунктів), які вважаються власністю територіальних громад.
Таким чином, не вірно визначено обсяги надання послуг і перевищено повноваження щодо розпорядження усіма землями на території сільської ради, крім земель комунальної власності.
3. Не вірно складено технічне завдання. Технічне завдання не відповідає вимогам визначеним у Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. № 513. Оскільки технічне завдання є додатком до договору, пункт 6 означеного технічного завдання, суперечить змісту договору. Крім того, текст технічного завдання містить елементи невизначеності (маніпуляції), наприклад: «3. Вихідні дані, що надаються Замовником (за наявності):», що суперечить вимогам Цивільного і Господарського кодексів України.
З огляду на вищезазначене, у вимогах Замовника, вбачаються ознаки порушення:
- Статті 42 Конституції України, згідно якої не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція;
- частини 3 статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», вбачаються ознаки непрямої дискримінації (ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними);
- принципів здійснення закупівель, встановлених частиною 1 статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників і добросовісна конкуренція серед учасників;
- частини 3 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників;
- вимог Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Земельного кодексу України, Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. № 513, Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98);
- ст. 119 Бюджетного кодексу України. Відповідальність за це правопорушення посадових осіб передбачена ч. 5 і 6 ст. 164-12 КПАП. У випадку, якщо предметом таких дій були бюджетні кошти у великих розмірах настає кримінальна відповідальність за ст. 210 КК.
З метою завчасного попередження правопорушень вимагаємо внести зміни до тендерної документації (ідентифікатор закупівлі: UA-2019-05-07-000552-с) щодо усунення порушень встановлених пунктами 1,2,3 цієї вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.05.2019 23:28
Вирішення:
Тендерним комітетом було розглянуто Ваше зауваження.Повідомляємо,що до тендерної документації буде внесено зміни.З повагою тендерний комітет Федосіївської сільської ради Окнянського району Одеської області.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
ВИМОГА про усунення порушень
Номер:
a83d60777d074306baf8b6a0855cb8f1
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-07-000552-c.a1
Назва:
ВИМОГА про усунення порушень
Вимога:
Маємо намір прийняти участь у закупівлі: розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради, Окнянського району Одеської області, код 71.12.1 - (71340000-3) комплексні інженерні послуги, ідентифікатор закупівлі: UA-2019-05-07-000552-с.
У тендерній документації, вище зазначеної закупівлі, встановлені вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів, а саме:
1. У пункті 3.2. додатку 2 тендерної документації Замовник вимагає від учасника: «Для підтвердження достовірності досвіду необхідно надати копії договорів на надання послуг з проведення аерофотозйомки місцевості (результат послуг – фотоабриси територій площею більш ніж 500 га")».
1.1. Відповідно до п. 4.1. тендерної документації, пункту 1.1. додатку 4 до тендерної документації (проект договору), предметом закупівлі є розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масивів земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Федосіївської сільської ради, Окнянського району Одеської області (код: 71340000-3 - комплексні інженерні послуги). Послуги з проведення «аерофотозйомки місцевості» (код: 71350000-6 - науково-технічні послуги в галузі інженерії) не є аналогічним видом послуг для підтвердження досвіду виконання робіт у сфері землеустрою, а за результатом таких послуг не є документація із землеустрою розроблена у вигляді встановленому статтею 25 Закону України «Про землеустрій».
1.2. Крім того, Замовник помилково оперує поняттям «аерофотозйомка місцевості», якого, відповідно до Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), не існує (далі Інструкція). Пунктом 7.1.1. Інструкції встановлено, що результатом аерофототопографічного знімання є створення топографічних планів у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 і 1:500, а не «фотоабриси територій», як вимагає Замовник. До речі, такого поняття як «фотоабриси територій», в Інструкції теж не існує.
1.3. У пункті 3.4. Технічне завдання на закупівлю зазначається, що Замовник у якості вихідних даних надає: планово-картографічні матеріали, в тому числі ортофотоплани, складені за результатами виконання робіт відповідно до Угоди про позику (Проект "Видача державних актів на право власності на землю у сільській місцевості та розвиток системи кадастру") між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку. Таким чином, Замовник не має право повторно витрачати кошти для аерофототопографічного знімання і вимагати наявність відповідного обладнання.
1.4. Отже, з огляду на вище наведене, Замовник, для підтвердження досвіду, неправомірно вимагає документи, які не підтверджують досвід надання послуг за предметом закупівлі (п. 1.1.), маніпулює поняттями (п. 1.2.), намагається вчинити корупційні дії (п. 1.3.), СВІДОМО та НАВМИСНО обмежує коло учасників, які можуть надати послуги передбачені тендерною документацією.
2. У супереч пункту 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вірно визначив обсяги надання послуг. Так, пунктом1 Технічного завдання на закупівлю зазначається:
«Загальна площа земель Федосіївської сільської ради – 4328,5 га , у тому числі: масивів земель сільськогосподарського призначення, які підлягають інвентаризації – за результатами матеріалів топографо-геодезичних вишукувань». Проте, розпорядження зазначеними у технічному завданні усіма землями за межами населеного пункту, відповідно до Земельного кодексу України, не входить до компетенції сільських рад. До компетенції сільських рад входить проведення інвентаризації земель в межах населених пунктів або окремих земельних ділянок (за межами населених пунктів), які вважаються власністю територіальних громад.
Таким чином, не вірно визначено обсяги надання послуг і перевищено повноваження щодо розпорядження усіма землями на території сільської ради, крім земель комунальної власності.
3. Не вірно складено технічне завдання. Технічне завдання не відповідає вимогам визначеним у Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. № 513. Оскільки технічне завдання є додатком до договору, пункт 6 означеного технічного завдання, суперечить змісту договору. Крім того, текст технічного завдання містить елементи невизначеності (маніпуляції), наприклад: «3. Вихідні дані, що надаються Замовником (за наявності):», що суперечить вимогам Цивільного і Господарського кодексів України.
З огляду на вищезазначене, у вимогах Замовника, вбачаються ознаки порушення:
- Статті 42 Конституції України, згідно якої не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція;
- частини 3 статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», вбачаються ознаки непрямої дискримінації (ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними);
- принципів здійснення закупівель, встановлених частиною 1 статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників і добросовісна конкуренція серед учасників;
- частини 3 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників;
- вимог Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Земельного кодексу України, Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. № 513, Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98);
- ст. 119 Бюджетного кодексу України. Відповідальність за це правопорушення посадових осіб передбачена ч. 5 і 6 ст. 164-12 КПАП. У випадку, якщо предметом таких дій були бюджетні кошти у великих розмірах настає кримінальна відповідальність за ст. 210 КК.
З метою завчасного попередження правопорушень вимагаємо внести зміни до тендерної документації (ідентифікатор закупівлі: UA-2019-05-07-000552-с) щодо усунення порушень встановлених пунктами 1,2,3 цієї вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про усунення порушень.docx 08.05.2019 23:14
Дата опублікування:
08.05.2019 23:16
Опис причини скасування:
Відміна
Дата скасування:
08.05.2019 23:16