• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки Д)

Завершена

3 006 279.24 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 01.03.2019 11:39 - 18.04.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення порушень ЗУ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ".

Номер: d4268dc544a54bd082f89dec391e8bd0
Ідентифікатор запиту: UA-2019-03-01-000872-a.c1
Назва: Вимога про усунення порушень ЗУ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ".
Вимога:
Проаналізувавши тендерну документацію, встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують право участиків, з наступних підстав: Замовник з незрозумілих причин зазначив в предметі закупівлі марку вугілля Д (25-50). Вважаємо, що вимога Замовника щодо постачання вугілля марки Д (25-50) є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників взяти участь в процедурі закупівлі. Національним стандартом України "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб" ДСТУ 7146:2010 (надалі – Стандарт) передбачене використання для побутових потреб вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6-100 мм) – ГОСТ 19242. Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 Стандарту "за якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1". Згідно з вищевказаною таблицею вугілля МАРКИ Д ВІДПОВІДНО ДО ГОСТУ 19242 МАЄ БУТИ: 13-100 ММ АБО 25-200 ММ. Таким чином, вугілля кам'яне марки Д з розмірами кусків 25-50 мм не передбачене ні ГОСТ 19242 ні ДСТУ 7146:2010. Таким чином вимога щодо поставки вугілля марки Д з розмірами кусків 25-50 мм призводить до дискримінації учасників процедури закупівлі. Крім того, з 01.01.2019 року ГОСТ 19242-73 скасовано згідно наказу № 185 ДП « "УкрНДНЦ"» від 14.12.2015 року. Отже, на сьогоднішній день єдиним стандартом, який встановлює марки вугілля з розміром кусків є ДСТУ 7146:2010, в якому не передбачена марка Д (25-50). ЗА ВСЮ ІСТОРІЮ ЗАКУПІВЛІ ТВЕРДОГО ПАЛИВА, ЗАМОВНИКОМ ВУГІЛЛЯ МАРКИ Д ЖОДНОГО РАЗУ НЕ ЗАКУПОВУВАЛОСЬ. Крім того, за дивних обставин Замовник стверджує, що у цьому році від спробував використати марку Д на своєму обладнанні. Натомість звітів про закупівлю марки Д 25-50 не опубліковано Замовником. Також, невідомо якими документами керувався Замовник, коли встановлював якісні характеристики предмета закупівлі. Адже чинні ДСТУ не містять таких вимог. Зазначаємо, що у відповіді на питання щодо предмету закупівлі Замовник посилається на випробування вугілля та одночасно посилається на те, що не є експертною установою. Отже не зрозуміло яким чином, при випробувані нового вугілля Ви встановили його ефективність та безпечність. Вимоги тендерної документації обмежують коло потенційних учасників які спроможні поставити вугілля інших марок, що передбачені державними стандартами та по якісним характеристикам є кращими. Отже, Замовник повинен внести зміни до документації в цій частині, замінивши дискримінаційну марку вугілля, яка обмежує конкуренцію на іншу, яка передбачена національними стандартами. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Тому, дані дії Замовника в частині встановлених вище умов Документації є такими, що порушують основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно інформації Відокремленого підрозділу «Український науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут по збагаченню та брикетуванню вугілля» Державного підприємства «Науково-технічний центр «Вуглеінновація» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, вугілля марки Д на території, підконтрольній Уряду України не видобувається. Вугілля марки Д імпортоване, однак, за своїми технологічними якостями вугілля марки Д має менші витрати, спрощує експлуатацію котельного обладнання та технологічний процес. Одним з принципів здійснення закупівель, відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», є максимальна економія та ефективність. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Відхилено

СКАРГА відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015

Номер: c5fadfdcdb87472291b71cd5205722be
Ідентифікатор запиту: UA-2019-03-01-000872-a.a4
Назва: СКАРГА відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015
Скарга:
СКАРГА відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог в тендерній документації
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.05.2019 22:21
Автор: ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО", Лукянов Олександр Степанович +380487868293 otpzdc@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Дискримінаційні вимоги

Номер: fbfc0017799e4c59bbdce0e0c9e7178a
Ідентифікатор запиту: UA-2019-03-01-000872-a.a2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Скарга:
Відповідно до оголошення, яке розміщено в системі електронних закупівель Прозоро UA-2019-03-01-000872-a, інформація про закупівлю 22f7953e3d204d24b2345074027d2530, 01 березня 2019 року Замовником комунальною установою "БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ" було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю твердого палива. Відповідно до оголошення кінцевий строк подання тендерних пропозицій 22 березня 2019 року. Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку, а саме предмет закупівлі вугілля кам’яне марки Д (25-50): марку вугілля Д (25-50). Вважаємо, що вимога Замовника щодо постачання вугілля марки Д (25-50) є дискримінаційним та обмежує коло потенційних учасників взяти участь в процедурі закупівлі, зокрема Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРЕМІУМІНВЕСТ». Національним стандартом України "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб" ДСТУ 7146:2010 (надалі – Стандарт) передбачене використання для побутових потреб вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько- Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6-100 мм) – ГОСТ 19242. Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 Стандарту "за якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1". Згідно з вищевказаною таблицею вугілля марки Д відповідно до ГОСТу 19242 має бути: 13-100 мм або 25-200 мм. Таким чином, вугілля кам'яне марки Д з розмірами кусків 25-50 мм не передбачене ні ГОСТ 19242 ні ДСТУ 7146:2010. Таким чином вимога щодо поставки вугілля марки Д з розмірами кусків 25-50 мм призводить до дискримінації учасників процедури закупівлі. Крім того, з 01.01.2019 року ГОСТ 19242-73 скасовано згідно наказу № 185 ДП "УкрНДНЦ" від 14.12.2015 року. Відповідно до Роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з питань застосування стандартів, якщо ГОСТ скасовано національним органом стандартизації – він вже не має статусу нормативного документу, а являє собою звичайний "текст", тому замовник не може робити посилання на нього в тендерній документації тому що вказаний стандарт не є чинними та не визнаний національними органом стандартизації. Отже, на сьогоднішній день єдиним стандартом, який встановлює марки вугілля з розміром кусків є ДСТУ 7146:2010, в якому не передбачена марка Д (25-50). Також, звертаємо увагу на те, що вугілля марки Д (25-50) Замовником за всю історію жодного разу не закуповувалось. Крім того замовник встановив технічні та якісні вимоги, не передбачені жодними стандартами. Зокрема, Замовником встановлена вимога щодо показників якості, що характеризують безпечність вугілля, а саме вимога щодо показника загальної сірки – до 0,4%. Відповідно до підпункту 3.5. пункту 3 Стандарту "показники якості, що характеризують безпечність вугілля, повинні відповідати зазначеним у таблиці 2". Згідно з вищевказаною таблицею, показник загальної сірки на сухий стан палива для вугілля збагаченого повинен становити не більше ніж 3%. Такі вимоги тендерної документації обмежують коло потенційних учасників торгів та позбавляють нас можливості взяти участь в даних торгах, хоча ми маємо можливість поставити вугілля інших марок, що передбачені державними стандартами та по якісним характеристикам є кращими. Отже, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до документації в цій частині, замінивши дискримінаційну марку вугілля, яка обмежує конкуренцію на іншу, яка передбачена національними стандартами. Частиною третьою статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (надалі – Закон) передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації вимоги стосовно постачання вугілля марки Д 25-50 порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників. Таким чином, Замовник має внести відповідні зміни до Документації в цій частині, та привести її до вимог чинного законодавства України. Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРЕМІУМІНВЕСТ» є системним постачальником вугільної продукції, основним видом діяльності якого є торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом та планує взяти участь в процедурі закупівлі, для цього має достатній технічний потенціал та досвід поставки інших марок, але через дискримінаційні умови в тендерній документації не має можливості взяти участь в закупівлі. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Тому, дані дії Замовника в частині встановлених вище умов Документації є такими, що порушують основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище, та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.04.2019 20:46
Дата виконання рішення Замовником: 12.04.2019 12:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виокнано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом внесення змін до тендерної документації
Автор: ТОВ "ПРЕМІУМІНВЕСТ", Товариство з обмеженою відповідальністю ПРЕМІУМІНВЕСТ +380965971559 41701548@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

скарга на незаконні вимоги документації

Номер: 5403b3442dc148318f822218dbfa8555
Ідентифікатор запиту: UA-2019-03-01-000872-a.c3
Назва: скарга на незаконні вимоги документації
Скарга:
скарга на незаконні вимоги документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.04.2019 20:35
Дата виконання рішення Замовником: 12.04.2019 12:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник виконав рішння Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхов внесння змін до тендерної документації.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Паливторг", Морозов Олександр Вікторович paluvtorg@gmail.com