• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги дитячого закладу оздоровлення з оздоровлення та відпочинку дітей, що потребують особливої соціальної уваги та підтримки

Завершена

1 260 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.3% або 3 780.00 UAH
Період оскарження: 23.04.2019 16:41 - 06.05.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Оскарження вимог ТД

Номер: 9814682427cf408888366d46e6492529
Ідентифікатор запиту: UA-2019-04-23-000808-a.a1
Назва: Оскарження вимог ТД
Вимога:
Щодо наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації. В тендерній документації зазначено: «Розміщення та умови проживання мають відповідати Державним санітарним правилам і нормам «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДсанПіН 5.5.5.23-99, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 № 23. Ліжка мають бути з жорсткими цільними каркасами та матрацами, що відповідають гігієнічним вимогам і враховують зросто-вікові особливості дітей. Забороняється обладнання спальних кімнат двоярусними ліжками». Дійсно, в даному нормативно-правовому акті встановлено пряму заборону обладнання спальних кімнат двоярусними ліжками. Проте, не встановлено жодних вимог щодо конструкції ліжок, якими повинні бути обладнанні спальні кімнати. Замовником жодним чином не обґрунтована необхідність використання ліжок з жорсткими цільними каркасами та матрацами. Така вимога обмежує можливість участі в закупівлі учасників, спальні місця яких відрізняються від зазначених вимог. Частиною 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено пряму заборону замовнику встановлювати в закупівлі дискримінаційні вимоги та обмежувати конкуренцію в закупівлі. Враховуючи необґрунтованість вимоги до конструкції ліжок, належить дійти висновку про її дискримінаційність. У зв’язку з цим, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу про використання ліжок з жорсткими цільними каркасами та матрацами. У випадку невнесення таких змін, учасником буде подано скаргу до Антимонопольного комітету України, в порядку, передбаченому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) містить низку норм, у яких перераховуються ознаки, що не можуть бути прийнятними під час здійснення процедур. Аналізуючи такі норми можна розкрити зміст поняття «дискримінація» у сфері публічних закупівель. Статтею 3 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 Закону встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників торгів, зокрема: 1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. 2. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. У частині четвертій статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно пункту 3 частини другої статті 22 Закону технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Тобто, в рамках Закону України «Про публічні закупівлі» дискримінацією визнається навмисне обмеження прав вітчизняних або іноземних учасників або обмеження учасників в доступі до інформації з питань закупівель, а також визначення конкретної торговельної марки чи фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерела його походження або виробника. Порушення цих норм Замовником торгів допущено не було, так як вся інформація стосовно процедури закупівлі (оголошення, річний план, тендерна документація) є загальнодоступною для кожної особи, яка зацікавлена в участі в торгах, а також в Тендерній документації визначено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. Крім того, Замовником не встановлено обмеження щодо торговельної марки чи фірми, патенту, конструкції або типу, джерела походження або виробника визначеного Замовником предмету закупівлі «Послуги дитячого закладу оздоровлення з оздоровлення та відпочинку дітей, що потребують особливої соціальної уваги та підтримки». Вимога Замовника щодо обладнання спальних кімнат ліжками, а саме: «Ліжка мають бути з жорсткими цільними каркасами та матрацами, що відповідають гігієнічним вимогам і враховують зросто-вікові особливості дітей», обумовлена пп 7.1. п.7 «Утримання приміщень та ділянки дитячого оздоровчого табору» відповідно до Державних санітарних правил і норм "Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів" ДСанПіН 5.5.5.23-99, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 №23, яким зазначається, що «постільні речі (матраци, подушки, ковдри) перед початком зміни повинні виноситись на повітря для провітрювання та просушки. Один раз на рік перед початком оздоровчої кампанії постільні речі повинні піддаватися хімічному очищенню. При наявності кишкової або крапельної інфекції постільні речі двічі чистять щіткою, змоченою 0,5% розчином хлораміну або хлордезину. В разі захворювань на вірусний гепатит проводиться камерна обробка їх; через 1 годину після обробки постільних речей кімната повинна бути ретельно провітрена.». Пункт 6.25. Державних санітарних правил розміщення, улаштування та експлуатації оздоровчих закладів, затверджених наказом МОЗ України від 19.06.1996 № 172 (зареєстровано в Мін’юсті 24 липня 1996 р. за № 378/1403) визначає, що «м'який інвентар (матраци, подушки, ковдри) повинен мати змінні наматрацники, наволочки, підодіяльники, які підлягають заміні не рідше одного разу у 7 днів.», а п. 6.26., що «в оздоровчих закладах необхідно обладнати спеціальне приміщення для зберігання чистої білизни, чистих і знешкоджених постільних речей (матраци, подушки, ковдри) на стелажах або в шафах.» Пунктом 3.8. Державних санітарних норм та правил «Полімерні та полімервмісні матеріали, вироби і конструкції, що застосовуються у будівництві та виробництві меблів. Гігієнічні вимоги», затверджених наказом МОЗ України від 29.12.2012 № 1139 (зареєстровано в Мін’юсті 9 січня 2013 р. за № 87/22619) зазначено, що «матеріали, що застосовуються для виробництва меблів, які будуть використовуватися для меблювання приміщень закладів охорони здоров’я, навчальних закладів, підприємств харчової промисловості, об’єктів ресторанного господарства та інших будівель, у яких необхідно здійснювати режим прибирання вологим способом і дезінфекцію, повинні бути стійкими до дезінфекційних засобів і вологи та не повинні стимулювати ріст бактеріальної мікрофлори.». Виходячи із наведених вище вимог, конструкція ліжок в оздоровчих закладах має передбачати наявність зйомного матраца для його обробки, просушки та зберігання. Крім того, під час формування вимоги щодо обладнання спальних кімнат ліжками було застосовано норму ДСТУ ГОСТ 19917:2016 (ГОСТ 19917-2014, IDT) «Меблі для сидіння та лежання. Загальні технічні умови», прийнятого як національний стандарт методом «підтвердження» за позначенням Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (наказ від 26.04.2016 №122) до меблів «для длительного отдыха в положении лежа» (пп.5.2 п. 5 «Технические требования», табл.2), а саме «кровать: с гибким или эластичным основанием и матрацем, с жестким основанием и матрацем», які є найбільш стійкими до вологого прибирання та хімічної обробки. При цьому було враховано довідкову інформацію Додатку Г «Виды оснований мебели для сидения и лежания» зазначеного ДСТУ в частині визначення поняття «жесткое основание», яке найбільш відповідає зросто-віковим особливостям розвитку дітей в частині профілактики захворювань опорно-рухового апарату у дітей.
Статус вимоги: Не задоволено