-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
17.05.2019 13:18 - 29.05.2019 00:00
Вимога
Вирішена
щодо усунення дискримінаційних умов
Номер:
aa6b474d09e44c34a303c1f082aa4b26
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-17-000438-c.c1
Назва:
щодо усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Ознайомившись з оголошенням про проведення відкритих торгів у закупівлі за кодом код ДК 021:2015 -33140000-3 Медичні матеріали (лот №1 – перев’язувальні, шовні матеріали; лот №2 – рукавички; лот №3 – шприци, системи; лот №4 – вироби медичного призначення одноразові), ідентифікатор закупівлі UA-2019-05-17-000438-c, та, вивчивши медико-технічні вимоги щодо предмету закупівлі, заявник, як потенційний учасник цієї закупівлі, який має намір прийняти участь в процедурі торгів, бачить суттєві помилки та неправомірні вимоги, що порушує норми щодо недискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції, як передбачено ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Заявник має можливість надати конкурентну та обґрунтовану цінову пропозицію щодо предметів закупівлі, однак, медико-технічні вимоги до деяких товарів предмету закупівлі містять посилання на характеристики, конструкцію та тип товару, який виробляється лише одним виробником.
Так, зокрема, медико-технічні вимоги по Лоту №1 - перев’язувальні, шовні матеріали позицій 13-17 передбачають посилання на торгову марку IGAR, по Лоту №2 – Рукавички у позиції Рукавички хірургічні латексні стерильні, розмір (7-8,5) припудрені зазначено, що вони повинні бути запаковані попарно в стерильну індивідуальну упаковку типу TP bi-fold. Тобто, у даному випадку чітко вбачається, що даний товар містить посилання на певний тип та конструкцію товару, однак не містить жодного обґрунтування необхідності цього посилання. Заявник вважає, що характеристики даного товару прописані під одного виробника, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Тендерна документація Замовника, яка містить вимоги до товару з посилання на певну конструкцію та тип товару, що прямо заборонено положеннями ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, не сприяє відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Тому, тендерна документація Замовника, яка включає товари по Лоту №1 - перев’язувальні, шовні матеріали у позиціях 13-17 з посиланням на торгову марку IGAR, а по Лоту №2 – Рукавички у позиції Рукавички хірургічні латексні стерильні, розмір (7-8,5) припудрені з посиланням на певну конструкцію упаковки типу TP bi-fold, є такою, що складена з порушенням ст. 3, 18, 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі – Закон) цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пунктом 5 розділу I тендерної документації передбачене положення про недискримінацію учасників: Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" прямо передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
У такий спосіб Замовник нівелював основну мету Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи викладене, вимагаємо:
Усунути порушення Закону України «Про публічні закупівлі» в частині дискримінації учасників та внести зміни до Тендерної документації у закупівлі за кодом код ДК 021:2015 -33140000-3 Медичні матеріали (лот №1 – перев’язувальні, шовні матеріали; лот №2 – рукавички; лот №3 – шприци, системи; лот №4 –вироби медичного призначення одноразові), ідентифікатор закупівлі UA-2019-05-17-000438-c, виключивши з медико-технічних вимог посилання у позиціях 13-17 Лоту №1 - перев’язувальні, шовні матеріали посиланням на торгову марку IGAR, та у позиції Рукавички хірургічні латексні стерильні, розмір (7-8,5) Лоту №2 – Рукавички посилання на певну конструкцію упаковки типу TP bi-fold.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога.pdf 20.05.2019 10:01
Дата подачі:
20.05.2019 10:01
Вирішення:
Внесені зміни до тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено