-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 55240000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (Оплата путівок на відпочинок дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, Заклад оздоровлення та відпочинку територія України на узбережжі Чорного моря, Херсонська область)
в тендерній документації
Торги не відбулися
416 111.64
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 8 322.23 UAH
мін. крок: 2% або 8 322.23 UAH
Період оскарження:
10.05.2019 14:29 - 23.05.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога на усунення дискримінаційних вимог
Номер:
b389319cd55c4d73b6e2312482d365c6
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-10-000927-c.a1
Назва:
Вимога на усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога на усунення дискримінаційних вимог (у порядку ч.1 ст23 Закону). Прошу усунити дискримінаційні вимоги в тендерній документації (на узбережжі Чорного моря Херсонської області) та вказати - узбережжя Чорного моря України, таким чином додати окрім Херсонської області, також Одеську та Миколаївську області. Наразі ваши умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг виключно "узбережжя Чорного моря Херсонської області" та встановив повязані із звуженням місця надання послуг техничні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі. Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискриминації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленним статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі- Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону. Вважаю, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці (виключно узбережжя Чорного моря Херсонської області) є порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному. Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації. Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та проводять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України. Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги в інших областях України, включаючи, Одеську та Миколаївську області. Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України, окрім узбережжя Чорного моря Херсонської області. Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону. Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходять та надають свої послуги на морському узбережжі Одеської, Миколаївської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. АНАЛОГІЧНЕ ПИТАННЯ ВЖЕ НЕОДНОРАЗОВО РОЗГЛЯДАЛОСЯ ОРГАНОМ ОСКАРЖЕННЯ І УМОВА ЩОДО ОБМЕЖЕННЯ МІСЦЯ НАДАННЯ ПОСЛУГ БУЛА ВИЗНАНА ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ. Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь 20.05.2019 14:13
Дата подачі:
16.05.2019 21:59
Вирішення:
Відповідь на вимогу
Тендерний комітет Управління гуманітарної політики Нікопольської міської ради на Вашу вимогу по закупівлі ДК 021:2015: 55240000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (Оплата путівок на відпочинок дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, Заклад оздоровлення та відпочинку територія України на узбережжі Чорного моря, Херсонська область), Ідентифікатор закупівлі UA-2019-05-10-000927-c, щодо усунення дискримінаційних вимог (у порядку ч.1 ст23 Закону), прохання усунити дискримінаційні вимоги в тендерній документації (на узбережжі Чорного моря Херсонської області) та прохання вказати - узбережжя Чорного моря України, таким чином додати окрім Херсонської області, також Одеську та Миколаївську області надає наступну відповідь.
Управління гуманітарної політики є структурним підрозділом Нікопольської міської ради забезпечує виконання повноважень, встановлених законодавством України у сфері соціального захисту, соціальної підтримки та надання соціальних послуг дітям, зокрема, дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Одним з основних завдань Управління є забезпечення реалізації державної політики в сфері соціального захисту дітей та сім'ї, що включає оздоровлення та відпочинок дітей, насамперед дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки міста Нікополь шляхом проведення закупівлі послуг по відпочинку та оздоровленню.
Тендерний комітет проводить закупівлю послуг центрів і будинків відпочинків за процедурою відкритих торгів та у відповідності до затвердженого річного плану Замовника. Тендерний комітет Замовника діє відповідно до ст. 11 Закону та у відповідності до Положення про тендерний комітет. Комітет відповідає за організацію та проведення процедури закупівель та зокрема, в процесі забезпечує реалізацію планування закупівель, складання та затвердження річного плану закупівель, забезпечення складання та затвердження технічних умов предмету закупівлі.
Обираючи предмет закупівлі, Замовник керувався Порядком, а також враховував результати попередньо проведеного опитування опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, батьків тих дітей, для яких будуть придбані путівки на оздоровлення у 2019 році.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 1 розділу ІІ Порядку «При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг».
Відповідно до підпункту 5 пункту 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити місце де будуть надані послуги.
Міський бюджет формується за рахунок сплачених податків мешканців міста. Депутати Нікопольської міської ради, затверджуючи бюджет міста на поточний рік, враховують інтереси та потреби своєї громади, а також зобов’язують органи місцевого самоврядування надавати якісні послуги та ефективно використовувати кошти міського бюджету, зокрема при закупівлі послуг з оздоровлення та відпочинку, враховувати вимоги Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», щодо принципів, на яких ґрунтується політика у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, а саме, створення оптимальних умов безпечного та ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, також враховувати побажання батьків або осіб, які їх замінюють, щодо місця надання послуг. Тобто, якщо батьки, або особи, які їх замінюють, висловлюють бажання оздоровити своїх дітей в дитячих оздоровчих закладах саме на території Херсонської області, ми повинні задовольнити їх вимоги.
Замовник не ставив за мету звузити коло учасників, а лише використовуючи правові та економічні засади, діючи виключно в рамках законодавства, здійснити закупівлю послуг для забезпечення потреб громади міста Нікополь.
Зважаючи на викладене вище, Замовник обрав предмет закупівлі таким чином:
ДК 021:2015: 55240000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (Оплата путівок на відпочинок дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, Заклад оздоровлення та відпочинку територія України на узбережжі Чорного моря, Херсонська область)
Тендерна документація Замовника не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призведуть до дискримінації учасників, оскільки у визначених місцях надання послуг є достатня кількість дитячих оздоровчих закладів, що можуть конкурувати між собою та брати участь у процедурі відкритих торгів. Замовник не мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі.
Голова тендерного комітету Л.В.Шамрай
Секретар тендерного комітету В.В.Матко
Статус вимоги:
Відхилено