• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Проведення організаційних робіт і заходів з оздоровлення та відпочинку дітей пільгової категорії

Завершена

75 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 02.05.2019 11:10 - 07.05.2019 11:14
Вимога
Вирішена

Вимога на усунення дискримінаційних вимог

Номер: a40eb019d37d465d9b1b39de4444a346
Ідентифікатор запиту: UA-2019-05-02-000349-a.a1
Назва: Вимога на усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога на усунення дискримінаційних вимог (у порядку ч.1 ст23 Закону). 1. Просимо пояснити термін " Західне узбережжя Чорного моря " 2. Прошу усунити дискримінаційні вимоги в тендерній документації (Західне узбережжя Чорного моря) та вказати - узбережжя Чорного моря України, таким чином додати Миколаївську , Херсонську та Одеську області. Наразі ваши умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг " Західне узбережжя Чорного моря " та встановив повязані із звуженням місця надання послуг техничні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі. Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискриминації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленним статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі- Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону. Вважаю, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів (виключно Західне узбережжя Чорного моря) є порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному. Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації. Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та проводять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України. Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги у Миколаївській , Херсонській та Одеській областях. Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України, окрім Західного узбережжя Чорного моря. Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону. Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходять та надають свої послуги на морському узбережжі Миколаївської, Херсонської та Одеської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. Вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною. Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови по другому лоту для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Зауваження прийняте. Зроблені відповідні зміни до оголошення
Статус вимоги: Задоволено