-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021-2015 -72210000-0 Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення (Розробка електронного сервісу «Єдиний кабінет харків’янина» на етапі розробки початкового проектування з розробкою АРІ зі сторони «Єдиний кабінет харків’янина», з можливістю сайтам-партнерам отримувати необхідні данні для взаємодії)
Торги відмінено
6 886 375.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 431.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 431.88 UAH
Період оскарження:
25.04.2019 10:35 - 22.05.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо кваліфікації
Номер:
081e1424e5854192876ff77a63a5a0ac
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-25-000164-c.a1
Назва:
Вимога щодо кваліфікації
Вимога:
Відповідно до п.2.1 Додатку 3 (Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження) до тендерної документації, учасник повинен надати довідку, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації (у кількості не менше п’яти осіб), які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі (довідка повинна містити наступну інформацію про працівника: ПІБ, посаду, інформацію про освіту, спеціальність, стаж роботи).
Водночас згідно п.7 розділу III тендерної документації, учасник має право залучати третіх осіб в процесі надання послуг по предмету закупівлі.
Звертаємо Вашу увагу на той факт, що виходячи з усталеної практики розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України неодноразово визнавала дискримінаційними вимоги Замовника щодо обов’язкової наявності саме працівників, тобто осіб, що перебувають у трудових відносинах з Учасником, як такі, що обмежують права Учасника на залучення третіх осіб.
Виходячи з вищевикладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме: видалити вимогу, яка міститься в п.2.1 Додатку 3 до тендерної документації щодо наявності працівників відповідної кваліфікації (у кількості не менше п’яти осіб) або викласти дану вимогу у наступній редакції: «Довідка, складена в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за наявності), що містить інформацію про наявність працівників або залучених третіх осіб відповідної кваліфікації (у кількості не менше п’яти осіб), які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі (довідка повинна містити наступну інформацію про працівника або залучену третю особу: ПІБ, посаду (якщо особа перебуває у трудових відносинах з учасником), інформацію про освіту, спеціальність, стаж роботи).
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
03.05.2019 13:51
Вирішення:
Відповідно до п. 29 ч. 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках.
Відповідно до частини 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від Учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частиною 2 цієї статті визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
У листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо розробки тендерної документації» від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06 вказано, що Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та указує у тендерній документації про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям. Разом з тим згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити.
Тобто, як вказано в Узагальненні практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України Замовник: установлює один і або декілька з кваліфікаційних критеріїв, визначених у ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі»; вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність таким кваліфікаційним критеріям; вказує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям.
Враховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Разом з тим, Закон України «Про публічні закупівлі» не містить жодних обмежень та вказівок щодо способу підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям.
При цьому, відповідно до вимог п.7 Розділу 3 тендерної документації Учасник має право залучати третіх осіб в процесі надання послуг за предметом закупівлі, що у свою чергу не обмежує Учасника у залученні до надання послуг працівників, які не перебувають у штаті Учасника, осіб, які не перебувають у трудових відносинах з Учасником.
Таким чином, вимога тендерної документації щодо працівників відповідної кваліфікації, яка вказана у п. 3.1 Додатку 3 Тендерної документації, складена Замовником у повній відповідності до вимог законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема частини 3 статті 5 (вимоги про недискримінацію), статей 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до трудового законодавства України, та не містить будь-яких вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Окрім того, звертаємо увагу на те, що подана Вимога про усунення порушення не містить жодного нормативного обґрунтування порушень Замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Натомість Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг на порушення законодавства у сфері публічних закупівель постійно наголошує на необхідності доведення особою (обґрунтування) вчинених порушень Замовником, визначення їх нормативних підстав з відповідним посиланням на конкретні норми законодавства (див. наприклад, рішення № 2550-р/пк-пз від 21.03.2018).
Статус вимоги:
Не задоволено