-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комп'ютерне обладнання ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 30230000-0
Торги відмінено
139 776.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 397.76 UAH
мін. крок: 1% або 1 397.76 UAH
Період оскарження:
01.04.2019 15:45 - 12.04.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога Замовника
Номер:
45dca638d20d4b818dbd3b84cbfc1ee2
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-01-001616-b.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога Замовника
Вимога:
Шановний Замовник, у Примітках до Додатку 1 повідомляється, що 1) у разі необхідності Замовник може звернутися до учасника або учасника-переможця про повторне підтвердження якості предмету закупівлі, в тому числі з метою огляду зразків складових предмету закупівлі. При відмові Учасника або Учасника-переможця надати повторно інформацію щодо підтвердження якості предмета закупівлі, замовник має право відхилити тендерну пропозицію Учасника і визначити переможця торгів серед інших Учасників, тендерна пропозиція яких є найбільш економічно вигідною з тих, строк дії яких ще не минув. Вважаю даний пункт тендерної документації дискримінаційним, та таким що порушує основні принципи та засаді ЗУ "Про публічні закупупівлі", який відповідно передбачає відкритість процессу торгів та оцінки учасників, а повторна перевірка не є відкритою і об'єктивно не може бути проконтрольована. Також дискримінуються учасники, що не є виробниками товару, не мають його на складі, але в змозі запропонувати його по найкращій ціні у визначені строки. Крім того зразок, або ненадання зразка не може бути причиною дискваліфікації, оскільки ст.30 Закону визначає вичерпній перелік причин, серед яких відсутня причина ненадання зразка. Тим самим порушено Норми та принципи ЗУ "Про публічні закупівлі", а саме: Частина 4 стаття 22, "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників" ч.3, стаття 5 "Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників". Частина 1 Стаття 3, "Закупівлі здійснюються за такими принципами: Добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям та зловживанням." Прошу внести відповідні зміни до тендерної документації, прибрати дискримінаційні вимоги, та привести документацію у відповідність да закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Замовник
- Рішення замовника.doc 04.04.2019 15:35
Дата подачі:
02.04.2019 11:17
Вирішення:
За результатами розгляду ВМУ (далі – Замовник) вимоги від 02.04.2019 невстановленого автора (далі - автор) щодо умов закупівлі (код за ідентифікатором UA-2019-04-01-001616-b.b1 повідомляється наступне.
Автор вважає, що окремі положення кваліфікаційних вимог оголошення про закупівлю Замовника від 01.04.2019, викладених у Додатку 1 до Тендерної документації, містять дискримінаційні вимоги до учасників закупівель, що суперечить ст.ст. 3, 5, 22, 30 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Зокрема, дискримінаційними автор вважає положення пункту 1 примітки до Додатку 1 до Тендерної документації:
“1) у разі необхідності Замовник може звернутися до учасника або учасника-переможця про повторне підтвердження якості предмету закупівлі, в тому числі з метою огляду зразків складових предмету закупівлі. При відмові учасника або учасника-переможця надати повторну інформацію щодо підтвердження якості предмета закупівлі, Замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника і визначити переможця торгів серед інших учасників, тендерна пропозиція яких є найбільш економічно вигідною з тих, строк дії яких ще не минув”.
У зв’язку з цим автор просить прибрати з тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги.
На думку Замовника вимога автора є необґрунтованою, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються виключно цим Законом та/або Законом України “Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони”, крім випадків, передбачених цим Законом, і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно норми щодо внесення змін до цього Закону та/або до Закону України “Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони”.
Положення пункту 1 примітки до Додатку 1 до Тендерної документації грунтуются на ч.7 ст. 28 Закону України “Про публічні закупівлі”, згідно з якою Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Тобто положення пункту 1 примітки до Додатку 1 до Тендерної документації не можуть бути визнані дискримінаційними за ознакою невідповідності Закону.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” недискримінація учасників полягає: 1) в їх участі у процедурах закупівель на рівних умовах; 2) забезпеченні Замовником вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовник має право на отримання зразка товару з метою підтвердження учасником первинної інформації про товар (якість, комплектність тощо), заявлений до продажу. Вказана вимога на підтвердження інформації про товар ґрунтується на положеннях ч.7 ст. 28 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Предметом закупівлі є складові частини сховища даних, торгівлю якими на ринку таких товарів здійнюють переважно посередники без вимог до конкретного виробника товару.
У зв’язку з цим, думка автора про те, що учасники закупівлі (посередники), які не є виробниками товару (складових частин сховища даних), мають обмежений доступ до зразків таких комплектуючих, не є переконливою.
При оголошенні переможця та відхиленні пропозиції інших учасників процедури закупівлі Замовник у своєму рішенні доводить до інших учасників мотиви відхилення їх пропозицій, у т.ч. щодо невідповідності інформації про товар, поданої таким учасником. Це забезпечує дотримання Замовником вимог Закону України “Про публічні закупівлі” щодо відкритості, прозорості на всіх стадіях закупівлі та недискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладене вимога автора не підлягає задоволенню як така, що необгрунтована.
Статус вимоги:
Відхилено