-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
спеціалізований легковий автомобіль для перевезення осіб з обмеженими можливостями (осіб з інвалідністю) у колясці
джерела фінансування закупівлі-кошти міського бюджету
Завершена
1 000 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
03.05.2019 11:32 - 16.06.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дії замовника в процедурі публічних закупівель
Номер:
f1e3614b3ce642b99672272b5558a29b
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-03-000402-b.a2
Назва:
СКАРГА на дії замовника в процедурі публічних закупівель
Скарга:
«03» травня 2019 року Комунальне підприємство "Автобаза спеціалізованого санітарного автотранспорту міста Харкова" (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю за кодом ДК 021:2015 – 34110000-1 - спеціалізований легковий автомобіль для перевезення осіб з обмеженими можливостями (осіб з інвалідністю) у колясці.
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «20» травня 2019 року.
Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ТОВ «Виробничо-Торгова Компанія «Сплайн» (надалі – Скаржник) виявила в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі -Закон) шляхом встановлення в тендерній документації вимог, які дискримінують учасників тендерних торгів в тому числі Скаржника та обмежують конкуренцію: п.3 «Технічні характеристики та комплектація» Додатку №2 до тендерної документації «Технічні вимоги до предмета закупівлі», а також принцип державних закупівель не дискримінація учасників ст. 3, ст. 5, та обмеження конкуренції ч. 4 ст. 22 Закону
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 15.05.2019 13:59
- Скан-копія платіжного доручення 15.05.2019 13:59
- Cкриншот Morice Constructeur Dacia-Renault Dokker.pdf 15.05.2019 13:59
- Брошюра AMF Dacia-Renault Dokker.pdf 15.05.2019 13:59
- Брошюра MobiTEC Dacia-Renault Dokker.pdf 15.05.2019 13:59
- Експортні операції AMFBruns - 1 15.05.2019 13:59
- Експортні оперції AMFBruns - 2 15.05.2019 13:59
- Імпорт - ВП Автоснаб - 1 15.05.2019 13:59
- Імпорт - ТД УКВЗ Україна - 1 15.05.2019 13:59
- Імпорт - ТД УКВЗ Україна - 2 15.05.2019 13:59
- Інформація про базу автомобіля 05.06.2019 11:46
- рішення від 20.05.2019 № 6163 + лист Замовнику.pdf 20.05.2019 23:08
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 15.05.2019 № UA-2019-05-03-000402-b.a2 .pdf 03.06.2019 17:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.06.2019 № 7284.pdf 06.06.2019 19:40
- рішення від 05.06.2019 № 7284.pdf 10.06.2019 23:44
- ПРОТОКОЛ ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.pdf 12.06.2019 12:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.05.2019 13:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.06.2019 23:44
Дата виконання рішення Замовником:
12.06.2019 12:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до прийнятого рішення від 05.06.2019р. № 7284-р/пк-пз , про необхідність усунення порушень, Замовником внесено зміни до тендерної документації та переліку змін і розміщено на ВЕБ-порталі Уповноваженого органу з питань державних закупівель .
Вимога
Відхилено
Вимоги про усунення порушення
Номер:
39072ae0b93b40d490dd44181b76deed
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-03-000402-b.a1
Назва:
Вимоги про усунення порушення
Вимога:
Шановний замовник! Ваша тендерна документація має дискримінаційні ознаки! Вимагаємо внести зміни!
Відповідно до ч.4 Ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію ,та призводять до дискримінації учасників.
Так, згідно зазначених вимог та принципів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник з метою здійснення закупівлі для державних потреб, з максимальною економією та ефективністю, повинен допустити до публічної закупівлі якомога більшу кількість учасників а документація не повинна містити конкретних технічних вимог до предмета закупівлі.
В той же час Замовник, зловживаючи наданими йому правами та вносячи на свій розсуд до Документації додаткові вимоги, що не можуть ніяким чином сприяти законності їх проведення, фактично порушує права будь-якого учасника на дотримання принципів запобігання зловживанням неупередженості і прозорості публічної закупівлі.
В порушення зазначеної вимоги закону Вами, як Замовником, зазначені певні конструктивні особливості предмету закупівлі, які є виключно характеристиками конкретної марки автомобіля, лише однієї моделі конкретного виробника і виключають наявність еквіваленту. А відтак, виключають участь будь яких інших учасників, з можливо більш вигідними пропозиціями, які б призвели до економії та ефективного використання бюджетних коштів.
Потенційний Учасник торгів, може запропонувати Вам автомобіль іншої марки, який буде більш технологічний, економічний, з кращими показниками, але з іншими характеристиками. Формально це є приводом для дискваліфікації Учасника торгів, як такого, чия пропозиція більш вигідна, але характеристики якого не суттєво відрізняються від тих, що вказав Замовник.
Вважаємо, що встановлення Замовником характеристик конкретної марки автомобіля (Renault Dokker) є зловживанням з боку Замовника та порушенням принципів, викладених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», таких як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність використання бюджетних коштів, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У Технічних вимогах до предмету закупівлі (додаток 2 до тендерної документації) вставлено, що довжина автомобіля має бути не більше 4363 мм, колісна база не менше 2810 мм, повна маса – не більше 1854 кг, вантажопідйомність – не менше 600 кг.
Такі характеристики має лише один автомобіль – Renault Dokker 1,5 (90 к.с) Євро 5, 4х2, МКП5 . У інших виробників, чиї автомобілі представлені на ринку України, характеристики дещо інші та відрізняються на декілька сантиметрів та кілограм (що є несуттєвим)
Такі вимоги до характеристик автомобіля усувають конкуренцію серед потенційних учасників, тому пропонуємо змінити вимоги та вказати, що:
- довжина автомобіля має бути не менше 4363 мм,
- колісна база не менше 2600 мм
- повна маса не більше 2290 кг
- вантажопідйомність – не менше 555 кг,
що забезпечить участь у торгах більшому колу учасників.
Також Вами вказано, що ширина піддона в області інвалідного візка має бути не менше 810 см. З огляду на те, що такі ванни (піддони) мають конструктивні особливості та їх розміри залежать від моделі базового автомобіля, пропонуємо встановити розмір не менше 780 см, або не більше 820 см.
В разі відмови просимо надати обґрунтовану відповідь, чому саме Вами вказано характеристики автомобіля що має лише одна марка та модель автомобіля та характеристики піддона що може запропонувати тільки один постачальник подібної продукції.
В разі відмови у внесенні змін до тендерної документації потенційний учасник буде вимушений звернутися зі скаргою до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.05.2019 14:01
Вирішення:
відповідь на вимогу про усунення порушень
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
06.05.2019 16:06
Підтвердження вирішення:
Вимога про усунення порушень Законодавства в сфері публічних закупівель щодо деяких технічних показників товару, визначених у додатку 2 "Технічні вимоги до предмета закупівлі" тендерної документації на закупівлю товару: ДК 021.2015 - 34110000-1 "Легкові автомобілі" (спеціалізований легковий автомобіль для перевезення осіб з обмеженими можливостями (осіб з інвалідністю) у колясці) не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Діюче Законодавство в сфері публічних закупівель дозволяє Замовнику вказувати посилання на конкретну модель, тип, бренд чи виробника, якщо це необхідно, з приміткою "або еквівалент" (р. 3, ч. 2, ст. 22. Закону "Про публічні закупівлі").
Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та дотримання Законодавства.
Технічні характеристики предмета закупівлі визначались тендерним комітетом виходячи із принципів максимальної економії та ефективності, закріплених Законом.
На даний момент, враховуючи специфічність предмета закупівлі (необхідність переобладнання базової моделі у спеціалізовану), характеристики базової моделі автомобіля та обладнання при моніторингу діючого ринку обиралась виходячи з оптимального співвідношення ціни (в тому числі переобладнання) та якості, адаптації до наших доріг, паливно-мастильних матеріалів, вартості та доступності технічного обслуговування та запасних частин.
Враховувались також надійність та безпечність автомобіля при експлуатації в Україні, можливість використання матеріально-технічної бази підприємства при експлуатації та обслуговуванні, доступність сервісного та гарантійного обслуговування на території міста Харкова.
Твердження про дискримінаційний характер таких технічних показників базової моделі та обладнання абсолютно безпідставні і надають можливість кожному учаснику сегменту ринку продажу спеціалізованих автомобілів приймати участь у торгах шляхом переобладнання базової моделі до показників, передбачених технічними умовами в опублікованій тендерній документації (зміну висоти даху, розміру піддону та інше). Коло таких суб'єктів підприємницької діяльності умовами тендерної документації не обмежено.
Щодо запропонованого внесення змін довжини, маси, вантажопідйомності, колісної бази, піддону в сторону збільшення - то такі зміни призведуть до збільшення вартості автомобіля та витрат на паливно-мастильні матеріали.
Таким чином, враховуючи вищевказане, вимога вважається безпідставною та не підлягає задоволенню.