-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту автодороги шляхопроводу станція "Нова" м. Покровськ Донецької області
Послуги з поточного ремонту автодороги шляхопроводу станція "Нова" м. Покровськ Донецької області
Торги відмінено
3 657 523.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 287.62 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 287.62 UAH
Період оскарження:
08.05.2019 15:25 - 25.05.2019 00:00
Скарга
Очікує розгляду
Про встановлення порушень процедури закупівлі та відміну торгів
Номер:
4e2f556510534a06b2c254d069f5f452
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-05-08-001400-c.c1
Назва:
Про встановлення порушень процедури закупівлі та відміну торгів
Скарга:
СКАРГА
На дії Замовника
Замовником торгів 08 травня 2019 р. було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги): ідентифікатор закупівлі: UA-2019-05-08-001400-c, предмет закупівлі: Послуги з поточного ремонту автодороги шляхопроводу станція "Нова" м. Покровськ Донецької області (ДК 021:2015 – 45233142-6 – Ремонт доріг).
В закупівлі прийняли участь три учасники:
- ФОП Добролежа С.П. (іпн 3244302232)
- ТОВ «ДАНКОМ» (ЄДРПОУ 34705334)
- ТОВ «ДОР-СТРОЙ» (ЄДРПОУ 40425431)
30 травня 2019 р. відбувся аукціон по закупівлі. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією була визнана пропозиція ТОВ Добролежа С.П., остаточна цінова пропозиція – 2 477 700, 00 гривень. Остаточні пропозиції інших учасників: ТОВ «ДАНКОМ» - 2 770 000, 00 гривень, ТОВ «ДОР СТРОЙ» - 3 570 823, 00 гривень.
За результатами розгляду Замовником тендерної пропозиції ФОП Добролежа С.П., тендерну пропозицію ФОП Добролежа С.П. з ціновою пропозицією у сумі 2 477 700, 00 гривень було визнано такою, що відповідає вимогам тендерної документації на закупівлю послуг «Послуги з поточного ремонту автодороги шляхопроводу станція "Нова" м. Покровськ Донецької області (ДК 021:2015 – 45233142-6 – Ремонт доріг)» та прийнято рішення щодо укладення з ним договору про закупівлю (Протокол засідання тендерного комітету №152 від 11.06.2019 р.).
Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» - об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Згідно вимог пункту 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність своєї пропозиції, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи із специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Згідно п. 1 частини першої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Відповідно, тендерна пропозиція повинна бути підготовлена учасником торгів з додержанням вимог, встановлених у тендерній документації (п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону).
Але тендерна пропозиція ФОП Добролежа С.П. не відповідає вимогам тендерної документації з наступних причин:
1. Додатком 1 до тендерної документації встановлено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника. Отже, згідно встановлених вимог (пп. 2.14. Додатку 1 до тендерної документації) учасник повинен, між іншим, надати Тендерну пропозицію згідно вимог Додатку 2. В Додатку 2 зазначено: Учасник не повинен відступати від даної форми. ФОП Добролежа С.П. було надано форму «Тендерна пропозиція», форма якої не відповідає формі, що викладена Замовником у тендерній документації. Крім того, згідно Додатку 2 (примітка): У разі надання пропозиції Учасником-неплатником ПДВ або якщо предмет закупівлі не обкладається ПДВ, то такі пропозиції надаються без врахування ПДВ та необхідно зазначити ціну. Учасником не зазначено, чи надана цінова пропозиція подана з урахуванням ПДВ, чи без урахування ПДВ.
2. Згідно Додатку 1 до тендерної документації (п. 1 Додатку 1 до тендерної документації) учасник повинен підтвердити Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід шляхом надання Довідки на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для постачання товару (виконання робіт, надання послуг) за предметом закупівлі (Додаток 5). Додатком 5 передбачена форма такої довідки та згідно вимог Замовника учасник не повинен відступати від даної форми.
Тендерною документацією передбачено надання відомостей про працівників відповідної кваліфікації шляхом заповнення таблиці та зазначення відповідних відомостей:
№
п/п Прізвище, ім’я, по батькові працівника. Спеціальність Стаж роботи за спеціальністю
ФОП Добролежа С.П. ж надав довідку щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, що не відповідає наведеній формі. Ним було надано таблицю наступного змісту:
з/п Посада П.І.Б Спеціальність, професія
Отже, тендерна пропозиція не містить відомостей про стаж роботи за спеціальністю, як того вимагає тендерна документація.
Згідно відомостей про працівників в даній таблиці ФОП Добролежа С.П. має працівників: підсобний робітник (14 осіб) та водії (5 осіб). Вважаємо, що за критерієм - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт по предмету закупівлі - лише підсобних робітників та водіїв не достатньо для виконання робіт по предмету закупівлі.
3. Згідно Додатку 1 до тендерної документації (пп. 2.13 Додатку 1 до тендерної документації) учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію, щодо обов’язкового передбачення необхідності застосування заходів із захисту довкілля згідно Додатку 6. Додатком 6 передбачена форма такої довідки. ТОВ «Добролежа С.П. не надав в складі своєї тендерної пропозиції довідку, яка б містила інформацію щодо необхідності застосування заходів із захисту довкілля, за формою згідно з Додатком №6 тендерної документації.
4. П.п. 4.9. Додатку 1 до Тендерної документації встановлено, що учасник має надати в складі пропозиції - Лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, форма листа-згоди встановлена в додатку 8; дана форма (відповідно до вимог ТД) обов’язково подається в складі тендерної пропозиції на кожну особу, персональні данні якої використовуються при проведенні тендерної закупівлі. Під час обговорення процедури закупівлі Замовником у відповідь на запитання по закупівлі від 13.05.2019 р. було роз’яснено - Надання згоди потрібно від осіб, які будуть залучені до надання послуг.
Учасником ФОП «Добролежа С.П. в складі тендерної пропозиції не надано листів-згоди від працівників, що будуть залучені до надання послуг по закупівлі.
Треба зауважити, що перелічені факти невідповідності тендерної пропозиції ФОП Добролежа С.П. вимогам тендерної документації не можуть бути віднесені до формальних (несуттєвих) помилок що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
Згідно п. 1 Розділу 3 ТД Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, що містить інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника вимогам Замовника, згідно з умовами та вимогами тендерної документації.
Отже, як вбачається з викладеного, пропозиція ФОП Добролежа С.П. не відповідає вимогам Замовника, що викладені в тендерній документації, не відповідає вимогам, що встановлені в ст. 16 Закону України «Про закупівлі».
Відповідно до статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник був зобов’язаний відхилити пропозицію такого Учасника і приступити до розгляду наступної пропозиції, яка вважається найбільш економічно вигідною.
Дії Замовника щодо акцептування учасника без необхідних документів прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитує систему електронних закупівель в цілому.
11 червня 2019 р. Замовником було відхилено тендерну пропозицію ФОП Добродежа О.В. (Протокол засідання тендерного комітету №168 від 11.06.2019 р.). Проте пропозицію було відхилено не з вищезазначених причин, а через те, що ФОП Добролежа С.П. надав лист №103 від 11.06.2019 р. згідно якого відмовився від укладання договору про закупівлю у зв’язку з неможливістю виконання робіт у строк згідно вимог тендерної документації.
Наступною найбільш економічно вигідною пропозицією, за результатами аукціону, визначено ТОВ «ДАНКОМ», із ціновою пропозицією 2 770 000, 00 гривень. Тендерну пропозицію ТОВ «ДАНКОМ» було визнано такою, що не відповідає вимогам тендерної документації (Протокол засідання тендерного комітету №170 від 12.06.2019 р.) та відхилено з наступних підстав:
- відсутність свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів на техніку;
- в дефектному акті включені види робіт п. 6 «Ліквідація вибоїн асфальтобенного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 25 кв.м. при товщині до 50 мм, які не передбачені технічним завдання;
- відсутність листа-згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних Добру Ріти Юріївни.
Після відхилення пропозиції ТОВ «ДАНКОМ», Замовник приступив до кваліфікації ТОВ «ДОР СТРОЙ». Протоколом №173 від 13 червня 2019 р. тендерну пропозицію ТОВ «ДОР СТРОЙ», з ціновою пропозицією 3 570 823, 00 гривень, визнано такою, що відповідає вимогам тендерної документації та прийнято рішення про укладення договору.
Проте, детально розглянувши пропозицію ТОВ «ДОР СТРОЙ», стає зрозумілим, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам Тендерної документації з наступних підстав:
1. П. 7 Розділу 1 Тендерної документації передбачено: «Усі документи, що готуються учасниками, складаються українською мовою.
Якщо в складі пропозиції конкурсних торгів надається документ, що складений на іншій мові, ніж передбачено вище, учасник надає переклад цього документу.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОР СТРОЙ» надано Наказ №28/04/16/ОК від 28.04.2016 р. про вступ на посаду директора. Цей наказ викладений російською мовою, всупереч вимогам тендерної документації перекладу Наказу не надано.
2. П. 1 Розділу 3 Тендерної документації передбачено, що учасник в складі тендерної пропозиції надає документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції (повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджуються випискою з протоколу засновників про намір взяти участь у даній процедурі закупівлі, наказом про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та договору для юридичних осіб і копіями паспорту та ідентифікаційного коду/коду платника податків для фізичної особи-підприємця).
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОР СТРОЙ» не надано виписки з протоколу засновників (або будь-якого іншого документу) про намір взяти участь у даній процедурі закупівлі.
3. П. 4.9. Додатку до Тендерної документації передбачено, що учасник має надати лист-згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних. В ході обговорення закупівлі Замовником було надано роз’яснення з приводу надання листів-згоди наступного змісту: «Надання згоди потрібно від осіб, які будуть залучені до надання послуг». Учасником же в складі тендерної пропозиції надано лише лист-згода від директора Товариства – Щенікова Д.С. Листи-згоди від працівників, що будуть залучені до закупівлі не надані. Цікаво, що Замовник помітив відсутність листа-згоди одного з працівників ТОВ «ДАНКОМ» та не помітив відсутність листів-згоди всіх працівників ТОВ «ДОР СТРОЙ».
Таким чином, як вбачається з вищенаведеного жодна з тендерних пропозицій учасників не відповідає вимогам Тендерної документації.
Замовник в ході розгляду та оцінки тендерних пропозицій порушив принципи здійснення закупівель, що встановлені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»: недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. У деяких учасників Замовник помічає відсутність певних документів, що вимагаються, у деяких – навпроти, не помічає невідповідність поданої тендерної пропозиції вимогам тендерної документації та Закону.
За подання даної скарги внесено плату у розмірі 5 000, 00 гривень згідно платіжного доручення №12751 від 20.06. 2019 р.
На підставі викладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі
3. Зобов’язати Замовника визнати такими, що не відповідають кваліфікаційним критеріям та вимогам тендерної документації тендерні пропозиції ФОП «Добролежа С.П. та ТОВ «ДОР СТРОЙ».
4. Відмінити торги у зв’язку із відхиленням всіх тендерних пропозицій через невідповідність вимогам тендерної документації.
Додатки:
1. Докази оплати за подання скарги – платіжне доручення №12751 від 20.06.2019 р.
2. Протокол засідання тендерного комітету №152 від 06.06.2019 р.
3. Протокол засідання тендерного комітету №168 від 11.06.2019 р.
4. Протокол засідання тендерного комітету №170 від 12.06.2019 р.
5. Протокол засідання тендерного комітету №173 від 13.06.2019 р.
Всі необхідні для розгляду скарги документи доступні на електронному майданчику системиі публічних закупівель ProZorro ( https://www.dzo.com.ua/tenders/3836850).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 21.06.2019 14:26
- Платіжне доручення 21.06.2019 14:26
- Протокол № 152 від 06.06.2019 р. 21.06.2019 14:26
- Протокол № 168 від 11.06.2019 р. 21.06.2019 14:26
- Протокол № 170 від 12.06.2019 р. 21.06.2019 14:26
- Протокол № 173 від 13.06.2019 р. 21.06.2019 14:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.06.2019 14:27