-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Колісний екскаватор
Торги не відбулися
6 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 60 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 60 000.00 UAH
Період оскарження:
15.04.2019 10:26 - 11.05.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога на усунення дискримінації учасників
Номер:
a87fe7846bcc41a1947ae5809317411d
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-15-000214-c.b1
Назва:
Вимога на усунення дискримінації учасників
Вимога:
Вивчивши Вашу тендерну документацію в рамках закупівлі 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка (колісний екскаватор), (Ідентифікатор закупівлі UA-2019-04-15-000214-c) вважаємо, що Тендерна Документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації потенційних учасників даної закупівлі, а також суперечать чинному законодавству України в сфері публічних закупівель. Відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасніків. Згідно з ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Технічний опис предмету закупівлі, викладений у Додатку № 3 Тендерної Документації, містить технічні вимоги, котрі суттєво обмежують кількість учасників та конкуренцію в цілому. Наша компанія може запропонувати високоякісну техніку за конкурентною ціною, в разі внесення Вами змін до Тендерної документації, які сприятимуть конкуренції в даній закупівлі та усунуть дискримінаційні вимоги до учасників, що в свою чергу дозволить зекономити бюджетні кошти.
Запропоновані зміни:
1. Пункт 1 «Загальна частина». Редакція замовника: «Колісний екскаватор повинний бути новим, жовтого кольору 2018-2019 року випуску.» Пропонуємо викласти в наступній редакції: «Колісний екскаватор повинний бути новим, 2018-2019 року випуску». Ми вважаємо, що подібна вимога до кольору предмету закупівлі є необґрунтованою та спрямованою на обмеження конкуренції в даній закупівлі. Запропонована зміна жодним чином не впливає на продуктивність роботи техніки чи зручність її використання.
2. Пункт 3 «Технічна частина». Редакція замовника: «Об’єм паливного бака – не більше 325 л.». Пропонуємо викласти в наступній редакції: «Об’єм паливного бака – не більше 355 л.». Об’єм паливного бака техніки, що ми можемо запропонувати в даній закупівлі складає 355 л. Подібна зміна в вимогах збільшить конкуренцію та ніяким чином не вплине на зручність у використанні техніки, тільки в кращу сторону по причині того, що більший об’єм паливного бака дозволить техніці збільшити час роботи між заправками.
3. Пункт 15 «Технічна частина». Редакція замовника: «Максимальна швидкість руху, не менше, 30 км/год». Пропонуємо викласти в наступній редакції: «Максимальна швидкість руху, не менше, 27,5 км/год». Запропонована нами зміна не має суттєвого впливу на якісні показники предмету закупівлі та зручність роботи з ним.
Встановлюючи подібні вимоги до предмету закупівлі ви обмежуєте конкуренцію та дискримінуєте потенційних учасників, що є порушенням чинного законодавства України в сфері публічних закупівель. Викладені в даній вимозі зміни не погіршують якість предмету закупівлі та не впливають на його продуктивність чи зручність використання, вони спрямовані виключно на усунення дискримінації учасників. В разі відхилення Вами даної вимоги наша компанія буде змушена звернутись зі скаргою до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.04.2019 14:39
Вирішення:
Розглянувши даному вимогу, тендерним комітетом було встановлено, що цією вимогою пропонується внести зміни до додатку № 3 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації.
1) В частині 2 «Технічна частина» пункт 1 «Колісний екскаватор повинний бути новим, жовтого кольору 2018-2019 року випуску» викласти в наступній редакції: «Колісний екскаватор повинний бути новим, 2018-2019 року випуску.»
Вельми шановний учасник, умова тендерної документації, щодо заміни кольору товару, то перш за все тендерний комітет здійснює закупівлю згідно потреби нашого підприємства. Тендерна документація розроблена у відповідності до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля то на виконання . Довідково: Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі. В чому полягає неможливість виконання зазначеної вище умови тендерної документації та яким чином вказана умова порушує права та законні інтереси пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Оскільки учасник може запропонувати даний товар як власний або на підставі дилерської угоди (договору) тощо. Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника у тендерній документації відсутній будь який дискримінаційний характер та не має потреби вносити зміни до умов тендерної документації в цій частині.
В зв’язку з вищезазначеним пропонується відхилити вимогу стосовно даного питання.
2) В частині 2 «Технічна частина» пункт 3 «Об’єм паливного бака – не більше 325 л.» викласти в наступній редакції: «Об’єм паливного бака – не більше 355л.».
Управління Головного Каховського магістрального каналу не має власної автозаправної машини чи автозаправної станції. Станції на яких ми маємо можливість заправляти автотранспортну техніку, з якими укладено договір згідно розрахованої потреби Замовника паливно – мастильними матеріалами (бензин, дизельне паливо). Запропонований об’єм паливного бака призведе до збільшення закупівлі пального та в подальшому збільшення витрат підприємства.
В зв’язку з вищезазначеним пропонується відхилити вимогу стосовно даного питання.
3) В частині 2 «Технічна частина» пункт 15 «Максимальна швидкість руху, не менше, 30 км/год» викласти в наступній редакції: «Максимальна швидкість руху, не менше, 27,5км/год». Розглянувши дане питання тендерний комітет доходить до висновку, що внести зміни в цій частині є не доцільним оскільки дана технічна характеристика є гіршою ніж та, яка необхідна для даного товару.
В зв’язку з вищезазначеним пропонується відхилити вимогу стосовно даного питання.
Отже, всі технічні характеристики, які вимагаються тендерною документацією, було розроблено виходячи із завдань та потреб нашого підприємства, з неухильним додержанням вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015р.Нашому підприємству потрібен товар з технічними та експлуатаційними характеристиками не гіршими за встановлені у додатку №3 до тендерної документації. Можливість учасника поставити товар з такими характеристиками є обов’язковою умовою результативної участі у процедурі закупівлі.
При цьому, тендерним комітетом зазначено, що технічне завдання не містить посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Учасник має право запропонувати предмет закупівлі будь – якого виробника, але з технічними характеристиками не гірше ніж передбачені додатком №3 до тендерної документації відповідно до п.3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Не задоволено