-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Автомобільний бензин А-95 (талони або скретч-карти), Автомобільний бензин А-92 (талони або скретч-карти), Дизельне паливо (талони або скретч-карти)
Автомобільний бензин А-95 (талони або скретч-карти) – 2020 л; Автомобільний бензин А-92 (талони або скретч-карти) – 6500 л; Дизельне паливо (талони або скретч-карти) – 12 500 л.
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
15.02.2019 15:04 - 09.03.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
Щодо неправомірної дискваліфікації ТОВ "МОТТО КАРД"
Номер:
79e4029b651246f0af19b4d822d713bd
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-15-000606-c.b2
Назва:
Щодо неправомірної дискваліфікації ТОВ "МОТТО КАРД"
Скарга:
Згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій № 31-Т/2019 від 18.03.2019р. Замовником встановлено невідповідність кваліфікаційним критеріям визначеним в частині першій «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу третього «інструкція з підготовки тендерної пропрзиції» в частині надання документів, підписаних з використанням факсіміле та графічних редакторів, про що свідчать места перетину печатки з друкованим текстом.
Поперше звертаємо увагу, що чинним законодавством не визначається поняття терміну «факсіміле», яким Замовник мотивував дискваліфікацію пропозиції скаржника. Незрозуміло, яким саме чином встановлено факт використання факсіміле та графічних редакторів – будь-які підтверджуючі документи, від уповноважених на проведення технічної експертизи документів органів відсутні, як і пояснення Замовника з цього приводу. Окремо зауважуємо, що всі документи, підготовлені безпосередньо учасником ТОВ «МОТТО КАРД» містять печатку та підпис уповновваженої особи – директора Клипи Р.В., та згідно вимог ч.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «інструкція з підготовки тендерної пропрзиції» подані у складі тендерної пропозиції шляхом завантаження електронних документів в форматі pdf.
Також зазначемо, що згідно вимог ч.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «інструкція з підготовки тендерної пропрзиції» «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), інформація від Учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів у форматі «pdf», що вимагаються Замовником у тендерній документації.»
Згідно ст.7 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги". Згідно п.4 ст.18 ЗУ «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. Зважаючи на зазначене вище, а також на те, що пропозиція ТОВ «МОТТО КАРД» подана з накладанням ЕЦП/КЕП, то вона складається з оригіналів електронних документів, підписаних кваліфікованим електронним підписом директора ТОВ «МОТТО КАРД» Клипи Романа Васильовича, прирівняним до власноручного підпису, що має таку саму юридичну силу та презумпцію його відповідності власноручному підпису. Таким чином, пропозиція ТОВ «МОТТО КАРД» подана в повній відповідності до усіх вимог Замовника та згідно із нормами чинного законодавства, її дискваліфікація на підставі п.4 ч.1 ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» є неправомірною.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Мариуполь.pdf 01.04.2019 17:55
- платіжне доручення.pdf 01.04.2019 17:55
- Рішення від 04.04.2019 № 3975 (+лист Замовнику).pdf 04.04.2019 23:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.04.2019 № 4820.pdf 22.04.2019 15:29
- Рішення від 19.04.2019 № 4820.pdf 24.04.2019 22:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.04.2019 17:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.04.2019 22:12
Дата виконання рішення Замовником:
25.04.2019 18:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасувати рішення Тендерного комітету № 31-Т/2019 від 18.03.2019 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МОТТО КАРД» (ЄДРПОУ 39711536) на закупівлю за ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Автомобільний бензин А-95 (талони або скретч-карти), Автомобільний бензин А-92 (талони або скретч-карти), Дизельне паливо (талони або скретч-карти).
2. Скасувати рішення Тендерного комітету № 33-Т/2019 від 21.03.2019 року про визначення переможцем відкритих торгів на закупівлю за ДК 021:2015 код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Автомобільний бензин А-95 (талони або скретч-карти), Автомобільний бензин А-92 (талони або скретч-карти), Дизельне паливо (талони або скретч-карти) ТОВ «ВОГ КАРД» (ЄДРПОУ 42264086).
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА щодо усунення порушень законодавства під час проведення закупівлі
Номер:
b2fbdffd60be4303881ceb3b711b54ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-15-000606-c.a1
Назва:
ВИМОГА
щодо усунення порушень законодавства
під час проведення закупівлі
Вимога:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області була відхилена пропозиція одного з учасників по закупівлі UA-2019-02-15-000606-c ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Автомобільний бензин А-95 (талони або скретч-карти), автомобільний бензин А-92 (талони або скретч-карти), дизельне паливо (талони або скретч-карти) на загальну очікувану вартість 600000,00 грн.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 18.03.2019 № 31-Т/2019, ТОВ «МОТТО КАРД» дискваліфіковано через несуттєве зауваження, зокрема, через те, що «Документи у складі тендерної пропозиції ТОВ «МОТТО КАРД» підписані з використанням факсиміле та графічних редакторів, про що свідчать місця перетину печатки з друкованим текстом». При цьому тендерної документацією замовника передбачено, що документи, які Учасник повинен надати, повинні бути підписані уповноваженою особою Замовника.
Вважаємо дану дискваліфікацію безпідставною, і наполягаємо, що пропозиція ТОВ «МОТТО КАРД» цілком та повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Так, подана у складі документація містить як підписи уповноваженої особи ТОВ «МОТТО КАРД», так і печатки товариства. При цьому викликає сумнів у наявності відповідної спеціальної освіти у членів тендерного комітету, завдяки якої ними, як експертами було визначено, яким шляхом відбувалося підписання тендерної документації.
Відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис», електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа. Згідно зі статтею 3 вищезазначеного Закону, електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо:
електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису;
особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, зазначеному у сертифікаті.
Ураховуючи те, що під час подання тендерної документації , ТОВ «МОТТО КАРД» було використано електроний цифровий підпис, вся документацію фактично є такою, що підписана та на яку проставлено печатку в електронному вигляді.
При цьому, ціна учасника ТОВ "МОТТО КАРД" була визначена електронною системою закупівель, як найбільш економічно вигідна.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. При цьому Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Уважаємо, що під час здійснення замовником процедури закупівлі, всупереч законодавству було грубо та безпідставно порушено законні права та інтереси одного з учасників, що призвело до зловживань посадовими особами, на яких покладено обов’язки щодо здійснення закупівель на державні кошти, що підпадає під ознаки, визначені у статтях: 364 Кримінального кодексу України -Зловживання владою або службовим становищем та 365 Кримінального кодексу України - Перевищення влади або службових повноважень.
Керуючись вищенаведеним, вважаємо відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції за надуманими підставами, є умисним вчиненням службовими особами дій, які явно виходять за межі наданих їм прав чи повноважень, та які спричинять за наслідками істотну шкоду охоронюваним законом державним інтересам та інтересам юридичних осіб.
Виходячи з вищезазначеного, з метою вжиття заходів щодо усунення порушень законодавства
ПРОШУ:
1. Скасувати рішення щодо відхилення учасника ТОВ «МОТТО КАРД» та під час здійснення закупівель діяти виключно у рамках вимог Закону України “Про публічні закупівлі”, яким передбачено дотримуватися принципів здійснення закупівель.
2. Прийняте рішення, передбачене чинним законодавством в частині обрання переможця за економічним критерієм.
Звертаємо увагу, що у випадку, коли замовник не задовольняє дану скаргу, є можливість звернутися з відповідним зверненням як до АМКУ, так і до правоохоронних органів в частині допущення порушень під час здійснення закупівель за бюджетні кошти.
ТОВ «МОТТО КАРД» залишає за собою всі права.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на Вимогу 21.03.2019.pdf 22.03.2019 13:37
Дата подачі:
20.03.2019 17:55
Вирішення:
Тендерний комітет Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі – Тендерний комітет) уважно розглянув Вимогу щодо усунення порушень законодавства під час проведення закупівлі від 20.03.2019 № UA-2019-02-15-000606-c.a1 (далі – Вимога) та повідомляє наступне.
При проведенні закупівлі за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Автомобільний бензин А-95 (талони або скретч-карти), автомобільний бензин А-92 (талони або скретч-карти), дизельне паливо (талони або скретч-карти) № UA-2019-02-15-000606-c, Тендерний комітет керується Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон), а також іншими нормативно-правовими актами, що регулюють здійснення закупівель в Україні.
В Тендерній документації на закупівлю за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Автомобільний бензин А-95 (талони або скретч-карти), автомобільний бензин А-92 (талони або скретч-карти), дизельне паливо (талони або скретч-карти) та в додатках до неї було чітко визначено, що документи, які надаються Учасником повинні бути підписані Уповноваженою особою Учасника.
Жодним чином, не заперечуючи право учасників використовувати для підпису окремих документів факсиміле, Тендерний комітет вбачає у використанні факсиміле та графічних редакторів для підпису документів, що входять до тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «МОТТО КАРД» (ЄДРПОУ 39711536) порушення чітко визначених умов Тендерної документації Замовника. Про використання графічних редакторів вказують ідентичність усіх підписів, а також місця перетину печатки з друкованим текстом.
Відповідно до частини 3 статті 207 Цивільного кодексу України використання факсимільного підпису дозволяється за умови наявності між сторонами письмової угоди, в якій повинні бути присутні зразки власноручних підписів осіб. Зазначена письмова угода зі зразком власноручного підпису особи, уповноваженої на підписання тендерної документації між Учасником та Замовником відсутня.
Зважаючи на вищевикладене Тендерний комітет зобов'язаний відмовити Учаснику – ТОВ «МОТТО КАРД» (ЄДРПОУ 39711536) у задоволенні Вимоги в частині скасування рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «МОТТО КАРД».
Крім того, повідомляємо, що Тендерний комітет під час здійснення процедур закупівель, діє на засадах колегіальності та неупередженості та керується принципами: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а також запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оцінка тендерних пропозицій, згідно частини 1 статті 28 Закону проводиться електронною системою закупівель автоматично, шляхом застосування електронного аукціону. Після оцінки тендерних пропозицій, згідно частини 4 статті 28 Закону, Замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам Тендерної документації.
В Тендерній документації Замовником не було встановлено жодних вимог щодо використання електронного цифрового підпису.
Статус вимоги:
Відхилено