-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
АСФАЛЬТОБЕТОННА СУМІШ Б-20 МКА та Б-10
загальна кількість 1250 т
Торги відмінено
3 970 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 850.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 850.00 UAH
Період оскарження:
23.04.2019 16:06 - 04.05.2019 00:00
Скарга
Відкликано скаржником
СКАРГА на вимоги тендерної документації
Номер:
de15e743e3c04a2a989712b45357dc86
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-23-000739-a.a1
Назва:
СКАРГА
на вимоги тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-04-23-000739-a Комунальним підприємством «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту і утриманню автомобільних шляхів і споруд на них» Оболонського району м. Києва (далі - Замовник), було розпочато проведення відкритих торгів на закупівлю товару за ДК 021:2015: 44110000-4 — Конструкційні матеріали (Асфальтобетонна суміш Б-20 МКА та Б-10).
Приватне підприємство "АВТОМАГІСТРАЛЬ" (далі - Скаржник) має багаторічний досвід постачання асфальтобетонних сумішей, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах. Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації від 19 квітня 2019 року нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та може в подальшому призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції.
Відповідно до частини другої статті 18 закону України «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Враховуючи те, що кінцевий строк подання пропозицій 08 травня 2019 о 16:11, Скаржник має законне право на оскарження умов тендерної документації.
У пункті 8 розділу І Тендерної документації міститься інформація про місце, кількість, обсяг поставки товарів, а саме - місце: Б-20 МКА 200 т Б-10 450 т - самовивіз Замовником з бази навантаження Учасника, яка повинна знаходитися на відстані не більше 30 км від адреси Замовника (м. Київ, провулок Куренівський, 15-А); Б-20 МКА 600 т доставка Учасником в Оболонський район м. Києва.
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися, зокрема, з кваліфікаційної частини, що повинна містити документи, визначені Додатком 2 цієї тендерної документації та іншими додатками, та вимогами тендерної документації.
У додатку 2 Тендерної документації міститься Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника відповідно до статей 16, 17 Закону.
Згідно з підпунктом 1.2.2. пункту 1.2 додатку 2 Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази довідку про наявність бази відвантаження з зазначенням адреси та відстані (км), яка повинна знаходитись на відстані не більше 30 км від адреси Замовника (м. Київ, провулок Куренівський, 15-А).
1) Замовник у тендерній документації встановив вимоги, згідно з якими участь у процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які мають бази відвантаження в радіусі не більше 30 км. Скаржник вважає вказані вимоги незаконними, оскільки наше підприємство не має бази відвантаження на встановленій Замовником відстані в межах 30 км, однак має базу відвантаження, яка знаходиться на більшій відстані, та яка повністю забезпечує потреби для зберігання та подальшого відвантаження товару у встановлений Замовником строк не більше 1 дня з моменту подання заявки.
Повідомляємо, що наша база відвантаження знаходиться за адресою: Київська область Васильківський район село Крячки вулиця Кривова 46 та на відстані від адреси Замовника: 47 км, для підтвердження надаємо договір оренди земельної ділянки на якому розташована база відвантаження.
Тобто, у встановлені Замовником строки для постачання предмету закупівлі, Скаржник цілком в змозі відвантажити необхідну кількість товару Замовнику в денний та / або нічний час, а також вихідні дні, в зимовий та літній час незалежно від обсягу закупівлі. А тому, розташування нашої бази відвантаження, ніяким чином не впливає на нашу спроможність якісно виконати Договір, що буде укладено за результатами закупівлі.
2) Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
3) Відповідно до додатку 3 Тендерної документації учасник повинен забезпечити відвантаження замовленого Товару Замовнику по кількості, номенклатурі та за ціною, що визначається в специфікації до укладеного Договору за результатами проведених торгів не більше 1 (одного) дня з моменту отримання Учасником заявки від Замовника. Враховуючи зазначене, у Замовника відсутня необхідність у встановлені обмеження місцезнаходження бази відвантаження, оскільки протягом 1 дня учасник має змогу відвантажити асфальтобетонні суміші Замовнику незалежно від відстані розташування бази відвантаження учасника.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
А також відповідно до частини 3 статті 16 Закону замовник визначає в тендерній документації перелік документів, які підтверджують інформацію про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Законом не передбачено право замовника встановлювати граничну відстань місця знаходження матеріально-технічної бази учасника до адреси Замовника. Замовник ніяк не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення саме такого місцезнаходження бази відвантаження відносно його місця розташування.
Таким чином, Замовник штучно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та позбавляє можливості суб'єкти господарювання, у тому числі Скаржника, які мають бази відвантаження, які розташовані на відстані більше ніж 30 км від адреси Замовника.
Слід зазначити, про наявність існуючої практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель при вирішенні аналогічної ситуації, а саме:
- рішення від 10.10.2018 № 10445-р/пк-пз, предметом розгляду якого було встановлення вимоги наявності сервісного центру на відстані не більше, ніж 250 км від розташування Замовника. Колегією було встановлене наступне: «Враховуючи наведене, взяти участь у Процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають сервісні центри саме на відстані не більше, ніж 250 км від розташування Замовника (що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника). Враховуючи наведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації».
- рішення від 31.01.2017 року № 389-р/пк-пз, предметом розгляду якого було встановлення Замовником вимоги щодо наявності складу на території Сахновщинського району Харківської області. Колегією було встановлене наступне: «Враховуючи викладене, прийняти участь у Процедурі закупівлі можуть лише ті суб’єкти господарювання, що мають в наявності склад на території Сахновщинського району Харківської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі (у тому числі, Скаржника). Виходячи з наведеного, Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині».
Підсумовуючи зазначення встановлення вимог, які обмежуються територіальним місцезнаходженням або конкретною відстанню до Замовника трактується органом оскарження, як порушення статті 22 Закону та зазначені вимоги не можуть бути гарантією своєчасного постачання товару Замовнику чи його відвантаження.
Отже, дії Замовника в частині встановлення вказаних вимог тендерної документації є такими, що порушують принципи здійснення закупівель, встановлені статтею 3 Закону, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників.
Крім того, Замовником не доведена та не обґрунтована необхідність встановлення у тендерній документації вказаних вище вимог. Таким чином, Замовник з урахуванням наведеної вище інформації повинен внести зміни до тендерної документації у цій частині
Неналежні дії Замовника призводять до порушення прав Скаржника, що завдає нам економічну шкоду, а також порушує принципів недискримінації учасників, обмежують коло компаній, які можуть взяти участь у процесі закупівлі, та конкуренцію під час закупівель послуг.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на вимоги тендерної документації.pdf 03.05.2019 20:16
- Договір оренди зем.ділянки.pdf 03.05.2019 20:16
- рішення від 10.10.2018 № 10445.pdf 03.05.2019 20:16
- рішення від 31.01.2017 № 389.PDF 03.05.2019 20:16
- скарга умови тд.docx 03.05.2019 20:16
- Платіжне доручення.jpg 03.05.2019 20:16
- Рішення від 08.05.2019 № 5630.pdf 08.05.2019 21:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.05.2019 20:16
Опис причини скасування:
Помилково завантажена
Дата скасування:
10.05.2019 11:17