-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Придбання мила
згідно ЄЗС ДК 021:2015 - 33710000-0 "Парфуми, засоби гігієни та презервативи"Придбання мила
Завершена
197 149.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 986.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 986.00 UAH
Період оскарження:
08.04.2019 14:14 - 12.04.2019 14:18
Вимога
Відхилено
Щодо сфери застосування
Номер:
9f0e6bde739f4cb298ba745e1157f6de
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-08-001221-a.a1
Назва:
Щодо сфери застосування
Вимога:
В своєму Оголошенні про закупівлю мила (Код ДК 021:2015: 33710000-0 Парфуми, засоби гігієни та презервативи), у Додатку 1 Тендерної документації, однією із вимог є надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який має підтверджувати сферу застосування Товару в дитячих закладах.
Зазначаємо, що в Технічному регламенті мийних засобів є розділ «Процедура оцінки відповідності» і для того щоб її пройти виробники прокладають складний шлях, від розробок та технічної документації до контролю якості на виробництві, що свідчить про дотримання всіх норм та стандартів виробництва даної продукції, відповідно свідчить , що товар являється «якісним». Тому, запис у Висновку державної санітарно-епідеміологічної служби щодо того, що засіб повинен бути дозволений для використання в дитячих дошкільних та навчальних закладах, ніяким чином про якість товару не свідчить.
Наказом МОЗ України №247 від 09.10.2000р., яким затверджено «Тимчасовий порядок проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи» (далі - Порядок) та визначено порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, зокрема, пунктом 7.11. даного Порядку встановлено наступні обовʼязкові реквізити, які має містити висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи:
- реквізити висновку як документа (назва об'єкта експертизи; назва виробника продукції, розробника документа, країна; назва заявника, країна заявника; сфера застосування об'єкта експертизи (можливий споживач); сфера реалізації (через роздрібну торгівлю, аптечну мережу, для промислового використання, без права реалізації через роздрібну мережу); назва виконавця експертизи, номер протоколу; термін дії висновку; відповідальний за дотримання вимог висновку; примітки, опис ознак об'єкта експертизи.
Однак, даним нормативно-правовим актом НЕ встановлені вимоги щодо зазначення в графі «Сфера застосуваня обʼєкта експертизи» конкретного кінцевого кола споживачів, лише яким Виробник зобовʼязаний поставляти дану продукцію відповідно до отриманого Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Таким чином, досить мала кількість товаровиробників, які здійснюють постачання «якісних» мийних засобів, які відповідають усім технічним вимогам, встановленим для даного виду Товару, НЕ мають саме такий висновок СЕС, оскільки й не зобов`язані його мати, згідно чинного законодавства України.
Відповідно, дана вимога не дає можливості більшості Учасникам брати участь у закупівлі, що свідчить про встановлення «дискримінаційної» та «незаконної» вимоги у Вашій Тендерній документації, що являється грубим порушенням норм чинного законодавства України у сфері здійснення процедури державних закупівель.
Згідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Зважаючи на дану вимогу у Вашій Тендерній документації, ми можемо дійти висновку, що даний лот прописаний під конкретного товаровиробника та Учасника, що є незаконним та суперечить основним принципам здійснення процедури державних закупівель.
До того ж, у жодному нормативно-правовому акті не зазначено, щодо обов`язковості зазначення даних відомостей у Висновку СЕС.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п.4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Вимагаємо переглянути умови своєї Тендерної документації та усунути вимоги, які є дискримінаційними та не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлі, а саме «надання висновку державної санітарно-епідеміологічної служби, який має підтверджувати сферу застосування товару в дитячих закладах». Оскільки, сам по собі висновок СЕС (санітарно-епідеміологічної експертизи) підтверджує відповідність продукції, об’єкту чи документів встановленим нормам. Він же слугує підставою для видачі іншого документу, наприклад, сертифікату відповідності. Висновок СЕС також підтверджує безпечність продукції, нетоксичність сировини та матеріалів.
У випадку залишення Вашої Тендерної документації без змін, ми змушені будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, оскільки вимоги даної Тендерної документації складені із порушенням норм чинного законодавства України та подавати клопотання про притягнення винних осіб до відповідальності.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога подільська районна держ адміністрація (1).docx 11.04.2019 17:29
Дата подачі:
11.04.2019 17:29
Вирішення:
Щодо сфери застосування
Оскільки товари будуть використовуватися в закладах освіти, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, має підтверджувати сферу застосування товару в дитячих закладах (дошкільних,навчальних) .
На зазначену процедуру закупівлі не поширюється дія Закону України «Про публічні закупівлі». Умови закупівлі самостійно визначаються замовником. Закупівля відбувається у відповідності до регламенту системи державних закупівель ProZorro.
Статус вимоги:
Відхилено