-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ для обігріву Адмінприміщень
Завершена
1 256 332.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 628.17 UAH
мін. крок: 0.1% або 628.17 UAH
Період оскарження:
06.03.2019 18:35 - 18.03.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на положення тендерної документації в порядку ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
6e5923aab5b8461e9f49086983623088
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-03-06-000881-c.c1
Назва:
СКАРГА на положення тендерної документації в порядку ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2019-03-06-000881-c із закупівлі природного газу (ДК 021:2015: 09123000-7 — Природний газ) 25 березня 2019 року відбувся електронний аукціон, за результатами якого тендерним комітетом Замовника визнано переможцем торгів – ТОВ "Паливторг" (рішення від 28.03.19 № 58/19-1056), про що на офіційному порталі prozorro.gov.ua розміщено відповідне повідомлення Замовника від 29.03.2019 р. про намір укласти договір.
В зазначеному аукціоні прийняли участь наступні учасники:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Паливторг" (код 40220890);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Закарпатгаз Збут" (код 39582749).
Оскаржуване рішення тендерного комітету Управління СБУ в Закарпатській області ґрунтується, в основному, виходячи з критерію ціни, а також з урахуванням відсутності, на думку Замовника, порушень вимог тендерної документації та відповідність вказаного учасника встановленим кваліфікаційним критеріям.
Однак, проаналізовані нами матеріали тендерної пропозиції зазначеного учасника дають обґрунтовані підстави для протилежного висновку та спонукають звернутись із даною скаргою до органу оскарження у встановлений строк та у відповідності до норм ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон).
Вважаємо рішення про визнання переможцем учасника - ТОВ "Паливторг" незаконним і таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ "Закарпатгаз Збут", в обґрунтування чого приводимо наступні доводи.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі" серед принципів здійснення закупівель є обов'язок об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, що надійшли від учасників. Тендерний комітет або уповноважена особа замовника в силу приписів ч. 3 ст. 11 цього ж Закону забезпечує рівні умови для всіх учасників, об'єктивний та чесний вибір переможця.
Реалізація наведених принципів здійснення закупівель забезпечується законодавчо прописаним механізмом належної оцінки пропозицій учасників одночасно з розглядом найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції на предмет відповідності її вимогам тендерної документації.
При наявності невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації (пункт 4 частини першої) або при ненаданні забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником (пункт 1 частини першої), замовник задля реалізації принципів об'єктивності та неупередженості на підставі статті 30 Закону зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію з наведеними порушеннями.
Всупереч наведеному, Замовник даних торгів не відхилив тендерну пропозицію ТОВ "Паливторг", хоча така містить низку очевидних порушень умов документації та Закону, що виявляється в наступному.
1. Відповідно до пункту 1 "Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції" Розділу 3 "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації Замовника (далі - ТД) передбачено завантаження разом з тендерною пропозицією файлів з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додатку 3), а також - документ, що підтверджує якість газу природного (сертифікат якості газу природного або паспорт фізико-хімічних показників газу, що постачатиметься до об'єктів Замовника), виданий не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції.
Натомість, наданий у складі пропозиції документ (файл "ФХП лютий") – паспорт фізико-хімічних показників природного газу № 367 за період з 01.02.2019 року по 28.02.2019 року – не відповідає вищевказаним умовам ТД зважаючи на те, що цей документ не відноситься до якості газу, що постачається для потреб споживача (об'єктів, розміщених на території Закарпатської області), оскільки, як видно з додатку до паспорту, його споживачем є прямий споживач – Бібрське ЛВУМГ (Львівська область).
Більше того, маршрут № 367 за яким транспортується природний газ, визначений цим документом, не значиться навіть в переліку маршрутів транспортування (розподілу) газу споживачам на території Закарпатської області, де знаходиться замовник торгів – УСБУ в Закарпатській області та його об'єкти. Це чітко простежується з інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті АТ "Укртрансгаз" (за посиланням: http://utg.ua/utg/media/news/2019/01/gq-2018-12.html), де систематично раз на місяць оприлюднюються паспорти якості газу по регіонам України.
Закон України «Про ринок природного газу» містить визначення поняття природний газ, нафтовий (попутний) газ, газ (метан) вугільних родовищ та газ сланцевих товщ, газ колекторів щільних порід, газ центрально-басейнового типу (далі - природний газ) - суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією.
В силу вимог статтей 673, 674 Цивільного кодексу продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу. Якщо законом встановлено вимоги щодо якості товару, продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, який відповідає цим вимогам. Відповідність товару вимогам законодавства підтверджується способом та в порядку, встановленими законом та іншими нормативно-правовими актами.
Пунктом 4 глави 1 розділу I Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП № 2494 від 30.09.2015 р.(далі – Кодекс ГРМ) встановлено, що якість природного газу – параметри фізико-хімічних показників природного газу, які мають відповідати вимогам цього Кодексу.
Основний показник якості природного газу – теплота згоряння (калорійність), залежить від джерела походження газу. Відповідно до ГОСТ 5542-87 теплота згоряння повинна бути не нижчою за 7600 ккал/куб. м.
Залежно від маршрутів транспортування та джерела походження газ різниться своїми фізико-хімічними показниками і такий показник як теплота згоряння (калорійність) в різних областях, навіть районах однієї області може відрізнятися по калорійності.
Відповідно до умов тендерної документації (Додаток 3) споживання природного газу буде відбуватися в районах Закарпатської області, за місцезнаходженням структурних підрозділів Замовника торгів – УСБУ в Закарпатській області.
Враховуючи те, що фізико-хімічні показники природного газу залежать від маршрутів транспортування та джерел його походження для підтвердження відповідності товару вимогам законодавства, замовником встановлена вимога до учасників надати документ, що підтверджує якість природного газу (паспорт фізико-хімічних показників природного газу), що засвідчує якість природного газу в газорозподільчій мережі за місцем поставки і дає змогу перевірити маршрут його транспортування та джерело походження.
Дана вимога не є дискримінаційною та не перешкоджає жодному учаснику брати участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Пунктом 1 розділу ІІІ Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493 (далі – Кодекс ГТС) визначено, що відповідальними за якість (ФХП) природного газу у газотранспортній системі є оператор газотранспортної системи (оператор ГТС - ПАТ “УКРТРАНСГАЗ”), а природного газу, який постачається кінцевому споживачеві (замовнику процедури закупівлі) оператор газорозподільної мережі (на території Закарпатської області - ПАТ «Закарпатгаз).
Місячні паспорти-сертифікати ФХП газу, які містять фізико-хімічні параметри природного газу, що транспортується споживачам Закарпатської області відповідно до п.20 глави 1 розділу III Кодексу ГТС оприлюднюються на веб-сайті оператора газорозподільної системи - ПАТ "Закарпатгаз" в розділі "Якість газу" та щомісячно до 10 числа в газеті обласної ради та обласної державної адміністрації "Новини Закарпаття".
Враховуючи наведене, вимоги ТД замовника про надання документу, який би засвідчував показники газу, що безпосередньо постачатиметься до об'єктів замовника, учасником-переможцем не виконано, отже така пропозиція правомірно підлягала відхиленню.
2. Згідно пункту 2 "Забезпечення тендерної пропозиції" Розділу 3 "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" ТД, учасник повинен надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної з накладенням електронного цифрового підпису банківської гарантії банку-гаранту. Тип банківської гарантії – безвідклична (за виключенням подовження строку її дії) та безумовна.
Гарантія повинна бути забезпечена 100 % грошовим покриттям або ліквідною заставою у вигляді майнових прав на депозит. Для підтвердження наявності оформленого з банком-гарантом правочину щодо забезпечення гарантії учасник повинен надати довідку з банку з інформацією про документ, який виступає в якості забезпечення, оформленого відповідно до частини першої ст. 546, ст. 547 Цивільного кодексу України (тобто, договір поруки, гарантія, договір застави, притримання, завдаток) та термін дії цього забезпечення.
Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції відхиляються Замовником відповідно до статті 30 Закону. В якості забезпечення тендерної пропозиції не допускаються так звані "бланкові гарантії", тобто гарантії без забезпечення передбаченого пунктом 2.2. цієї документації.
В порушення наведених вимог ТД, учасником ТОВ "Паливторг" у складі своєї пропозиції не надана витребувана інформація з банку-гаранта, оскільки надана АТ КБ "Приватбанк" довідка про наявність грошових коштів під покриття гарантії (файл "Довідка про покриття") не містить інформації про укладений з принципалом договір забезпечення гарантії: поруки, гарантії, застави, притримання, завдатку, як це передбачається положеннями част.1 ст. 546 та 547 ЦК України.
Термін дії цього забезпечення довідка також не містить.
Посилання в довідці на відкритий в АТ КБ "Приватбанк" рахунок та залишок коштів на ньому – не може саме по собі свідчити про оформлення між учасником та банківською установою відносин по забезпеченню виконання зобов'язання в розумінні ч.1 ст. 546, ст. 547 ЦКУ, як того вимагалось документацією.
Аналогічна позиція з даного приводу відображена в Рішенні ПДАК Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.02.2019 № 1936-р/пк-пз (номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2019-01-03-000302-b).
Отже, вимоги документації у цій частині не дотримано учасником-переможцем, а відтак надана пропозиція повинна була бути відхиленою замовником.
3. Згідно пункту 2 "Інша інформація" Розділу 5 "Оцінка тендерної пропозиції" ТД, при провадженні ліцензованої та господарської діяльності ліцензіат повинен дотримуватися, зокрема, таких вимог:
- створити точки контакту (які можуть знаходитись за місцезнаходженням ліцензіата) для надання інформації споживачам стосовно, зокрема, їх прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів. Контактні дані і режим роботи кожної контактної точки за місцезнаходженням об'єктів замовника повинні бути підтверджені довідкою, передбачені у договорі постачання природного газу і на сайті ліцензіата.
На виконання даної вимоги тендерної документації, учасником надано довідку за вих. № 16 від 22.03.19 (файл: "точки контакту"), у якій зазначається інформація про наявність в постачальника газу двох контактних точок за адресами:
- 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Капушанська, 145;
- 79026, Львівська область, м. Львів, вул. Сахарова, буд. 82, офіс 82.
Водночас, така інформація йде врозріз з інформацією щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасника, яка підтверджується останнім у наданій ним же довідці за вих. № 16 від 20.03.19 (міститься у файлі: "мтб"), оскільки у цій довідці відсутня інформація про наявність в учасника приміщення (на праві власності чи володіння) за адресою: 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Капушанська, 145.
Отже, має місце подання учасником-переможцем недостовірних відомостей тендерної пропозиції.
Відповідно до частини сьомої статті 28 Закону "Про публічні закупівлі", Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Отже, наявність таких суперечливих даних, а також норми законодавства у сфері публічних закупівель зобовʼязують замовника відхилити таку тендерну пропозицію учасника, що у даному випадку зроблено не було.
Більше того, всупереч вимог ТД та вимог законодавства, яке регулює господарську діяльність на ринку природного газу, учасник-переможець торгів не підтвердив довідкою наявність контактних точок саме за місцезнаходженням об'єктів замовника. Додаток 3 до тендерної документації містить чіткий перелік об'єктів замовника цих торгів (їхні адреси), за місцезнаходженням яких точок контакту у учасника-переможця немає і не доведено довідкою їхню наявність. Так, у Технічних вимогах до предмета закупівлі УСБУ в Закарпатській області вказується наступна інформація:
"Місце поставки – Управління Служби безпеки України в Закарпатській області (м Ужгород, вул. Срібляста ,3, м. Ужгород, вул. Довженка, 3, м. Мукачево, вул. Маргітича, 36 , м. Виноградів, вул. Миру, 48, с. Поляна, Свалявського району, База «Солочин», м. Перечин, вул.Ужанська,7.)".
Отже, вимога ТД щодо наявності контактних точок за місцезнаходженням об'єктів Замовника, є недотриманою учасником, а також надано недостовірні дані щодо наявних точок контакту, що повинно було б мати наслідком відхилення пропозиції такого учасника.
4. Відповідно до додатку 1 до тендерної документації "КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ УЧАСНИКІВ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ЇХ ТАКИМ КРИТЕРІЯМ", Замовником з метою підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів на виконання статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено вимогу про обов'язковість надання потенційним учасником листа (довідки) в довільній формі, за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника завірений печаткою (за наявності) з інформацією про досвід виконання аналогічних договорів у попередніх періодах (2017 і 2018 роках), яка має містити інформацію щодо замовника (покупця) предмета закупівлі, обсягів та періоду поставки товару. В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору потрібно надати копії не менше 3 договорів на постачання товару за вищевказані періоди, акти приймання-передачі природного газу, оригінал листа-відгука контрагента, тощо.
Пропозиція учасника-переможця містить довідку видану ТОВ "Паливторг" від 22.03.19 (файл "аналогічні договори"), в якій наявна інформація про виконання аналогічних договорів за вказані періоди, серед яких, зокрема, значиться Договір від 15.01.18 № 1, укладений з Управлінням освіти Кельменецької РДА Чернівецької області, період поставки по якому вказується з 15 січня 2018 р. по 31 грудня 2018 року. Разом з тим, вивчаючи документи надані з пропозицією, не виявлено низки Актів приймання-передачі газу по даному договору за розрахункові періоди: січень 18 р., лютий 18 р., червень 18 р., липень 18 р., серпень 18 р., вересень 18 р., жовтень 18 р., листопад 18 р., грудень 18 р.
Крім того, мають місце розбіжності між зазначеною вище інформацією з приводу терміну дії договору (до 31.12.2018 р.) та наявним серед документів учасника листом-відгуком від 12.02.2019 № 01-20/189, наданим управлінням освіти Кельменецької РДА, згідно якого строк дії договору – до 31.03.2019 р.
На підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів учасником, крім того, надано Договір від 07.11.17 № 402, укладений з Управлінням освіти Кельменецької РДА Чернівецької області, період поставки по якому вказується з 07 листопада 2017 р. по 31 березня 2018 року, проте серед документів пропозиції Актів приймання-передачі газу за періоди: лютий 18 р., березень 18 р. – не виявлено.
Також, на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів учасником надано Договір від 07.02.17 № 2/017, укладений з Відділом освіти Городоцької РДА, період поставки по якому вказується з 07 лютого 2017 р. по 31 грудня 2017 року, однак серед документів пропозиції Актів приймання-передачі газу по даному договору за періоди: лютий 17 р., березень 17 р., квітень 17 р., травень 17 р., червень 17 р., вересень 17 р., листопад 17 р., грудень 17 р.
Зазначене вище свідчить про невідповідність учасника-переможця встановленим кваліфікаційним критеріям, що не відповідає вимогам статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Усе вищенаведене свідчить та доводить те, що рішення про визнання переможцем учасника ТОВ "Паливторг" є незаконним та необґрунтованим, внаслідок чого безпосередньо порушує наші законні права та інтереси, як учасник цих торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- пл.доручення № 1590 від 05.04.19.pdf 05.04.2019 15:01
- скарга 5385-0419 СБУ.pdf 05.04.2019 15:01
- Рішення від 09.04.2019 № 4188.pdf 10.04.2019 17:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.04.2019 № 4901.pdf 23.04.2019 18:52
- рішення від 22.04.2019 № 4901.pdf 25.04.2019 21:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.04.2019 15:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.04.2019 21:09
Дата виконання рішення Замовником:
02.05.2019 18:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерна документація першого учасника ТОВ «Паливторг» скасована Рішення тендерного комітету Управління від 02.05.2019 року відповідно до Рішенням №4901-р/пк-пз від 22.04.2019 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в якому зобов’язали скасувати Рішення тендерного комітету Управління від 29.03.2019 року про визнання переможцем вищевказаного учасника ТОВ «Паливторг».