-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 24450000-3 Агрохімічна продукція (Деззасоби – 2 лоти)
Завершена
186 432.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 835.92 UAH
мін. крок: 0.4% або 835.92 UAH
Період оскарження:
26.03.2019 12:16 - 06.04.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі».
Номер:
0ff360bdde02443390867fa3e17a2607
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-03-26-000977-b.b1
Назва:
Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» одними з принципових вимог до проведення відкритих торгів є запобігання корупційним діям і зловживанням, недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників закупівель, а згідно ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Проте, вимоги до предмету закупівлі, що встановлені у вашій тендерній документації містять цілий ряд антиконкуретних та дискримінаційних вимог.
По-перше, у Медико-технічних вимогах технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними.
Зазначення конкретного дезінфікуючого засобу, конкретного хімічного складу та фасування свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулюєте такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця з яким, вірогідно, змовився для отримання вигоди з корупційною складовою.
Склад засобів прописаний так, що унеможливлюють надати еквіваленти, таким чином обмежується коло учасників лише представниками однієї копанії-виробника.
По-друге, своїми діями Замовник дав чітко зрозуміти,що його не хвилює економія бюджетних коштів, а його цікавить хабар від постачальника та заробіток посадових осіб на бюджетному фінансуванні.
Замовник заздалегідь запланував у переможці Учасника, з яким є корупційні домовленості, та незаконну аргументацію для відхилення небажаних пропозицій. А це вже привід для антикорупційного розслідування перевіряючими органами, куди ми направляємо лист.
У п.2 Додатку 4 Технічне завдання Лот №1 вимагається:
Дезінфекційний засіб для миття та дезінфекції поверхонь та виробів медичного призначення, знезараження води Саноксіл 100 або еквівалент.
1. Оскільки аналогів засобу немає, просимо винести його в окремий лот.
2. Цим засобом планується обробляти все: поверхні, вироби, інструменти, обладнання, шкіру, слизові, опер поле, воду, ємкості для зберігання води, воду, поверхні підсобних приміщень, санітарно-технічного обладнання, а також знезараження фруктів, овочів та води для приготування харчового льоду.
3. У Методичних вказівках від01.10.2014 р. зазначено:
Призначення:
Поточна та заключна дезінфекція у лікувально-профілактичних закладах та вогнищах кишкових та крапельних інфекцій бактеріальної (включаючи туберкульоз), вірусної (включаючи парентеральні вірусні гепатити, ВІЛ-інфекцію, пташиний грип) та грибкової (включаючи кандидози та аспергільози) етіології; профілактична дезінфекція, гігієнічна дезінфекція рук персоналу у лікувально-профілактичних, дитячих та навчальних закладах різних рівнів акредитації. Дезінфекція слизових оболонок, дезінфекція шкіри рук і операційного поля у лікувально-профілактичних закладах різних рівнів акредитації. Знезараження ємкостей для зберігання води, знезараження води, поверхонь підсобних приміщень, санітарно-технічного обладнання, а також знезараження фруктів, овочів та води для приготування харчового льоду.
Будь ласка надайте відповідь для чого тут вимагається: «гігієнічна дезінфекція рук персоналу у дитячих та навчальних закладах різних рівнів акредитації»?
Чи лікарня займається навчанням?
4. Вимагається: Дезінфекція слизових оболонок, дезінфекція шкіри рук і операційного поля.
Проте, У Методичних вказівках від 01.10.2014 р. не зазначено яким чином обробляється операційне поле та слизові оболонки. У п.3.2.5. написано тільки про метод обробки шкіри пацієнтів: «шляхом нанесення на шкіру до повного її зволоження». Не зазначено, як наносити засіб на слизові оболонки.
5. Вимагається: дезінфекція шкіри рук і операційного поля у лікувально-профілактичних закладах різних рівнів акредитації.
У п.3.2.6. Методичних вказівок по застосуванню Саноксілу від 01.10.2014 р. зазначається, що гігієнічна обробка рук медичного персоналу під час проведення медичних маніпуляцій проводиться шляхом нанесення 4% розчину Саноксіл 100.
Проте діючим Наказом МОЗ №798 «Про затвердження методичних рекомендацій "Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу" визначається, що - Антисептик для рук – засіб на основі спирту з додаванням або без додавання інших сполук, призначений для деконтамінації шкіри рук з метою переривання ланцюгу передачі інфекції.
У П. 4. Наказу зазначається, що «Гігієнічна обробка рук включає звичайне миття рук водою зі звичайним (неантимікробним) милом та гігієнічну антисептику рук, тобто втирання спиртового антисептика, без застосування води, у шкіру рук з метою зниження числа мікроорганізмів, що знаходяться на них (схема методів наведена у додатку 5, вимоги до антимікробних засобів та спиртових антисептиків – в додатку 6)». Наведений У Методичних вказівках по застосуванню Саноксілу від 01.10.2014 р. метод обробки рук протирічить діючому законодавству, тому засіб не може застосовуватися з цією метою.
По-перше, він не містить спирту, як вимагає Наказ МОЗ, по друге-процедура застосування протирічить Наказу МОЗ Украни.
6. Засіб Саноксіл планується закуповувати для дезінфекції води. Проте діючим нормативним документов, а саме: постановою Кабінету Міністрів України від 3 липня 2006 р. № 908 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 14 березня 2018 р. № 178) ПОРЯДОК ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ (ПЕРЕРЕЄСТРАЦІЇ) ДЕЗІНФЕКЦІЙНИХ ЗАСОБІВ не передбачається реєстрація дезірнфекційних засобів для обробки питної води:
1. Цей Порядок визначає механізм проведення державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів (далі — засоби).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про захист населення від інфекційних хвороб».
3. Державній реєстрації (перереєстрації) підлягають засоби, на які встановлені гігієнічні нормативи та які призначені для:
• здійснення дезінфекційних заходів в осередках інфекційних хвороб, закладах охорони здоров’я, дошкільних навчальних закладах;
• «холодної» стерилізації медичних виробів;
• дезінфекції рук медичних працівників;
• профілактичної дезінфекції житлових, виробничих, навчальних, санітарно-побутових та інших приміщень, будівель і споруд, транспортних засобів, об’єктів громадського харчування та торгівлі, територій населених пунктів, у місцях масового відпочинку та рекреаційних зонах;
• промислової дезінфекції;
• миття і очищення в побуті та промисловості з дезінфекційними властивостями;
• дезінфекції повітря в приміщеннях, води (крім питної), промислових та побутових стоків;
• знищення переносників збудників інфекційних хвороб (інсектицидні);
• знищення синантропних комах у середовищі життєдіяльності людини;
• відлякування комах;
• знищення гризунів, які є джерелами та переносниками збудників інфекційних хвороб;
• деконтамінації шкіри рук персоналу підприємств харчової та переробної промисловості, громадського харчування, торгівлі;
• достерилізаційного очищення медичних виробів;
• контролю за якістю стерилізації та достерилізаційного очищення медичних виробів.
Отже, засіб Саноксіл не може застосовуватися для дезінфекції питної води згідно Методичних вказівок по застосуванню Саноксілу від 01.10.2014 р..
Технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними.
Склад засобів прописаний так, що унеможливлюють надати еквіваленти, таким чином обмежується коло учасників лише представниками однієї копанії-виробника.
Більше того, в Україні відсутні засоби - еквіваленти, що повністю відповідають викладеним Вами вимогам, крім тих засобів що вимагаються в медико-технічних вимогах.
Жоден наказ МОЗ не регулює, які саме речовини повинні міститись в дезінфікуючому засобі, адже головне їх призначення - знищення патогенних мікроорганізмів.
Тобто, еквівалент надати неможливо, що виключає будь-яку конкуренцію та є дискримінацією учасників даної закупівлі.
Таким чином, викладені вами Медико-технічні вимоги суперечить основним принципам встановлених Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі порушує вимоги ст.ст. 3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 4,7 ч. 2 ст.6, ч. 2 ст. 8, ч.1,2 ст. 15, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Зважаючи на все викладене вище,
ВИМАГАЄМО:
1) внести зміни до тендерної документації виключивши з них дискримінаційні вимоги та невідповідності;
2) виключити з Медико-технічних вимог на дезінфекційні засоби конкретний хімічний склад, назву та фасування дезінфекційних засобів;
3) винести Саноксіл 100 в окремий лот.
У разі ігнорування наших законних вимог ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ та повідомити про цей випадок Державну аудиторську службу України, НАБУ, СБУ та представникам Громадського контролю з метою перешкоджання корупційним схемам Замовника та притягнення посадових осіб до відповідальності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.03.2019 15:59
Вирішення:
Тендерна документація складена у повній відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі». В ній наведено торгові назви та міститься вираз «або еквівалент», щоб ніяким чином не обмежити учасників щодо подачі пропозицій. Згідно п.3 ч.2 ст. 22 Закону документація містить необхідну інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, не встановлює жодних обмежуючих параметрів та не створює дискримінаційних умов для учасників, також у розділі 5 тендерної документації п.2 Інша інформація зазначено
1. Всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника в цій документації слід читати як «або еквівалент».
2. Учасник має право подати еквівалент товару запропонованого замовником у Додатку 4 та 5 цієї тендерної документації.
3. У разі подачі еквіваленту товару, що визначений Замовником, учасник подає порівняльну таблицю із зазначенням характеристик запропонованого учасником еквіваленту товару із товаром, що визначений Замовником в Додатку 4 та 5 цієї тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено