-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Витратні матеріали до копіювальної та друкувальної техніки
Завершена
1 452 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 260.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 260.00 UAH
Період оскарження:
26.02.2019 17:08 - 09.03.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги закупівлі
Номер:
72e5493e5165471eb063e63c061d0c54
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-26-002491-b.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги закупівлі
Вимога:
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
З порушенням вимог цієї норми чинного законодавства, складена Вами тендерна документація не містить технічної специфікації картриджів, що є предметом закупівлі, а Додаток 2 «Технічні вимоги» Тендерної документації містить посилання на конкретні торгові марки виробників обладнання без жодного обґрунтування необхідності у цьому.
Також, відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до п. 2 в Додатку 2 Тендерної документації За кожним найменуванням Товару, згідно із Специфікацією (п.6 Додатку №2 до тендерної документації), Учасником повинні бути запропоновані тільки оригінальні витратні матеріали до копіювальної, друкувальної техніки (з урахуванням п.3 Додатку №2 до тендерної документації). Учасник надає скан-копію оригіналу листа від виробника товару або його офіційного дистриб’ютора, в якому повинно бути зазначено інформацію щодо гарантії і якості товару. Лист повинен містити інформацію про номер оголошення даної закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
Відповідно до п. 3 в Додатку 2 Тендерної документації, у разі, якщо Учасник запропонує еквівалентний Товар, згідно Технічних вимог, він має надати у складі своєї пропозиції Учасником може бути запропоновано еквівалент лише за умови надання разом з
пропозицією письмового підтвердження від фірм-виробників копіювальної, друкувальної техніки, визначених у п.6 Додатку №2 до тендерної документації в колонці: «Найменування товару», або їх офіційних представників на території України, щодо сумісності та відповідності запропонованого Учасником товару.
Таким чином, вважаємо, що п. 2 та п.3 в Додатку 2 Тендерної документації порушують вимогу ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки встановлюють дискримінаційні вимоги для учасників, які пропонують еквівалентний товар, надання додаткових документів, яких не надають учасники, що пропонують товар торгових марок та виробників, що зазначені в Додатку 2 «Технічні вимоги» Тендерної документації.
Крім того, всі виробники друкуючих пристроїв, які зазначені у Вашій тендерній документації у посібниках користувача пристрою зазначають, що вони не мають можливості контролювати конструкцію та якість виготовлення еквівалентів. Відповідно, жоден виробник або його офіційне представництво ніколи не погодять можливість використання еквівалентного Товару замість оригінального.
Тому, незважаючи на те, що п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає можливість участі в торгах учасників, які пропонують товар, що еквівалентом товару певних виробників/торгових марок, вимоги п. 2 та п.3 в Додатку 2 Тендерної документації обмежують конкуренцію, адже встановлені лише для учасників, що пропонують еквівалент додаткову та неможливу до виконання вимогу про необхідність подання листа від виробника обладнання або його офіційного представництва в Україні, щодо можливості використання еквівалентного товару. Таким чином, внаслідок дії дискримінаційних п. 2 та п.3 в Додатку 2 Тендерної документації усуваються від участі в торгах учасники, що пропонують еквівалент товару, який за технічними характеристиками відповідає товару виробників та торгових марок, що вказані в Додатку 2 Тендерної документації, що призводить до обмеження конкуренції.
Враховуючи викладене вище, вимагаємо:
1. усунути дискримінаційну умову п. 2 Додатку 2 Тендерної документації;
2. усунути дискримінаційну умову п. 3 Додатку 2 Тендерної документації;
3. усунути з Додатку 2 Тендерної документації посилання на конкретні торговельні марки, виробника та натомість вказати технічну специфікацію товару, що є предметом закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.02.2019 13:04
Вирішення:
Державна установа «Держгідрографія» у своїй діяльності використовує пристрої для друку та фотокопіювання розмножувальну техніку, виробництва Xerox, Canon, HP, Epson, Samsung, Sharp, Toshiba.
Відповідно до інструкцій (технічна документація на пристрої друку) виробника, під час експлуатації такої техніки необхідно використовувати витратні матеріали (картриджі), що дозволені до використання виробником. Як відомо, на ринку України окрім оригінальної продукції присутня також контрафактна, підроблена, та така, що була у вжитку (відновлена) продукція, зокрема і картриджі, що виготовлені з порушенням патенту виробників оригінальних пристроїв для друку та фотокопіювальної розмножувальної техніки. Відрізнити підроблену або відновлену продукцію від оригінальної не завжди можливо та необхідні додаткові фінансові витрати на проведення відповідних експертиз, що також потребує додаткового часу.
Відповідно до умов тендерної документації, з метою закупівлі витратних матеріалів оригінального виробництва або аналогів, що не погіршують якість предмету закупівлі, Державна установа «Держгідрографія» вимагає від учасників надати у складі тендерної пропозиції скан-копію оригіналу листа від виробника товару або його офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару. На думку Замовника така вимога дозволяє уникнути ризиків придбання неякісного товару невідомого походження. Разом з тим, Замовник вважає, що вимога надання у складі тендерної пропозиції листа виробника товару не призводить до обмеження конкуренції та створенню дискримінаційних умов для учасників, оскільки на ринку України є достатня кількість офіційних постачальників (представників) даного товару, для яких отримання листа авторизації не є перешкодою для участі у цьому тендері.
У разі, якщо учасник пропонує еквівалент товару, є необхідним надання письмового підтвердження від виробників копіювальної та друкувальної техніки щодо сумісності та відповідності запропонованого учасником товару.
Замовник повинен бути впевнений про безпечність та допустимість використання, відсутність негативних наслідків при застосуванні витратних матеріалів, вироблених не виробниками відповідного обладнання. Оскільки правила (інструкції) з експлуатації конкретного обладнання встановлює його виробник, вимога надання письмового підтвердження виробником обладнання щодо можливості використання витратних матеріалів, виготовлених стороннім виробником, є законною та обґрунтованою.
Зважаючи на те, що учасник не позбавлений права звернення за отриманням письмового підтвердження від виробників копіювальної та друкувальної техніки щодо сумісності та відповідності запропонованого учасником товару, вищезгадана вимога також не є дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено