-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розробка проекту землеустрою на земельні ділянки , які зайняті навчальними закладами
Завершена
84 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 840.00 UAH
мін. крок: 1% або 840.00 UAH
Період оскарження:
25.02.2019 13:09 - 09.03.2019 00:00
Скарга
Відхилено
Незаконне рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції переможця торгів
Номер:
e199e5f44ec1492fbb04353d3567de14
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-25-000694-c.b1
Назва:
Незаконне рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції переможця торгів
Скарга:
Найменування замовника, рішення якого оскаржується: Департамент по роботі з активами Маріупольської міської ради Донецької області
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРИАЗОВСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНО-КАДАСТРОВИЙ ЦЕНТР», місцезнаходження: 87443, Донецька обл., Мангушський район, село Білосарайська Коса, вулиця Безуха, будинок 52-А.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Замовником незаконно була відхилена тендерна пропозиція переможця торгів ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» через невідповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та умовам технічного завдання тендерної документації. Тендерна пропозиція суб’єкта оскарження була незаконно відхилена протоколом №48 розгляду тендерних пропозицій від 20.03.2019 року, в якому зазначено, що ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» не надав до складу тендерної пропозиції згідно додатку №3 п.11.2 тендерної документації копії кваліфікаційних сертифікатів інженерів-геодезистів, працюючих за основним місцем роботи. Таке порушення призвело до визнання переможцем торгів ТОВ «Проектно-експертна фірма «Землі Пріазов’я» та направлення повідомлення ТОВ «Проектно-експертна фірма «Землі Пріазов’я» про намір укласти договір.
Стаття 22 в п. 2 ч. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що складовою тендерної документації є «один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством».
Відповідно до змісту тендерної документації на Відкриті торги «Розробка проекту землеустрою на земельні ділянки, які зайняті навчальними закладами» за кодом ДК 021:2015 – 71350000-6 «Науково-технічні послуги в галузі інженерії» кваліфікаційні критерії до учасників наведені у розділі ІІІ в п. 5 та має наступний зміст:
«Учасники повинні відповідати кваліфікаційним критеріям, визначених ст. ст. 16, 17 Закону.
Відповідно до статті 16 Закону замовник встановлює наступні кваліфікаційні критерії:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Замовником зазначаються кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону, вимог, встановлених статтею 17 Закону, за винятком пунктів 1 і 6 частини першої статті 17 Закону, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 Закону у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Переможець торгів у строк, що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність наступних підстав:.
- відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення; - службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення; - фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; - службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; - учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановлено критеріям і вимогам законодавства наведена в Додатку 1.»
Отже кваліфікаційні критерії до учасників наведені в п. 5 розділі ІІІ тендерної документації не містять посилання на додаток 3 «Технічне завдання» та вимагають лише «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Оскільки предметом закупівлі є розробка проекту землеустрою, то надання таких послуг регламентується Законом України «Про землеустрій», який в ст. 26 визначає, що «розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;».
У відповідності до вимог зазначеного закону наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №255 від 11.04.2013 року (зареєстрований в Мінюсті 29.04.2013р. за №694/23226) були затверджені Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою. Пунктом 1.2 Вимог визначено, що виконавці робіт із землеустрою та розробники документації із землеустрою - юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працюють не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників. Пункт 3.2 Вимог зазначає, що документація із землеустрою, розроблена виконавцями (розробниками) робіт із землеустрою, підписується керівником суб'єкта господарювання та сертифікованим інженером-землевпорядником.
ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» у складі тендерної пропозиції надало на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям кваліфікаційні сертифікати та свідоцтва про підвищення кваліфікації на двох інженерів-землевпорядників, які працюють за основним місцем роботи у складі учасника торгів. Відповідно до поданих сертифікатів інженери-землевпорядники також мають право виконувати топографо-геодезичні та картографічні роботи, які притаманні інженерам-геодезистам. Таким чином, інженер-землевпорядник є більш широким фахівцем та охоплює послуги, що виконуються інженером-геодезистом.
Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
З огляду на наведене законодавством не вимагається від розробника документації з землеустрою наявність сертифікованого інженера-геодезиста та кваліфікаційні критерії до учасників, наведені в п. 5 розділі ІІІ тендерної документації також цього не вимагає, отже відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» не повинен був подавати у складі тендерної пропозиції сертифікат інженера-геодезиста.
Слід також звернути увагу, що додаток 3 до тендерної документації є технічним завданням, тобто є інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідною технічною специфікацією у розумінні п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Також ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Додаток 3 до тендерної документації не містить будь-якого п.11.2 з вимогою про надання сертифікатів інженерів-геодезистів, на яке посилався замовник при відхиленні тендерної пропозиції.
Визначення у додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації в п. 10.2 «кваліфікаційні вимоги до учасників» копії сертифікатів, що підтверджують відповідну кваліфікацію працівників не створює додаткових кваліфікаційних критеріїв, не передбачених п. 5 розділу ІІІ тендерної документації, а лише роз’яснює якими документами, відповідно до законодавства, це може бути підтверджено.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що замовником, в порушення вимог ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», була незаконно відхилена тендерна пропозиція переможця торгів ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр», яка цілком відповідає кваліфікаційним критеріям та тендерній документації, що призвело до неправильного визначення переможця торгів.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Незаконне рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» призвело до визнання переможцем торгів іншого учасника з меньш економічно вигідною пропозицією та направлення йому повідомлення про намір укласти договір. Таке незаконне рішення Замовника та порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» призвело до протиправного відхилення тендерної пропозиції учасника, який цілком відповідає кваліфікаційним критеріям та тендерній документації, а тендерна пропозиція є найбільш економічно вигідною. За умови дотримання замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» договір повинен бути укладений з ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр», а незаконне рішення замовника призвело до порушення такого права суб’єкта оскарження.
Вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування:
Просимо прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі замовником та про заходи, що повинні вчинені для їх усунення: скасувати протокол №48 розгляду тендерних пропозицій від 20.03.2019 року в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» та визнання переможцем торгів ТОВ «Проектно-експертна фірма «Землі Пріазов’я», відкликати повідомлення ТОВ «Проектно-експертна фірма «Землі Пріазов’я» про намір укласти договір, визнати переможцем торгів ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр», направити ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» повідомлення про намір укласти договір.
Саме виконання таких вимог дозволить усунути наслідки порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та відновить порушене право суб’єкта оскарження.
Документи та матеріали, додані до скарги:
- документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження;
- тендерна документація на Відкриті торги «Розробка проекту землеустрою на земельні ділянки, які зайняті навчальними закладами» за кодом ДК 021:2015 – 71350000-6 «Науково-технічні послуги в галузі інженерії»;
- тендерна пропозиція ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр»;
- протокол №48 розгляду тендерних пропозицій від 20.03.2019 року;
- повідомлення про намір укласти договір.
Пов'язані документи:
Учасник
- тендерна документація 26.03.2019 12:21
- пропозиція ТОВ "ПЗКЦ" 26.03.2019 12:21
- протокол №48 розгляду 26.03.2019 12:21
- повідомлення 26.03.2019 12:21
- платіжне доручення 26.03.2019 12:21
- скарга 26.03.2019 12:21
- Рішення від 29.03.2019 № 3701 (+лист Замовнику).pdf 29.03.2019 21:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.04.2019 № 4527.pdf 16.04.2019 19:23
- Рішення від 15.04.2019 № 4527.pdf 18.04.2019 22:27
- Роз'яснення стосовно вимог ТД ( навчальні заклади).PDF 09.04.2019 16:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.03.2019 12:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.04.2019 22:27