-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Юридичні послуги
Торги не відбулися
3 200 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
Період оскарження:
09.04.2019 12:49 - 12.04.2019 17:00
Вимога
Відхилено
Зміна умов тендерної документації
Номер:
96b9375b3a3d4203935e897fdca1fd2c
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-09-001161-a.a1
Назва:
Зміна умов тендерної документації
Вимога:
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність обладнання та матеріально-технічної бази; 2) наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Разом з тим, замовник передбачив ряд інших умов (у додатку 1 та 2 до тендерної документації), що не стосуються предмета закупівлі та суперечать чинному законодавству, зокрема:
1. Відповідно до частини1 статті 5 Закону, Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах (принцип недискримінації учасників). Замовник у Додатку 1 передбачив, що учасник повинен мати організаційно-правову форму юридичної особи виключно як адвокатське об’єднання. Дана вимога обмежує права інших кваліфікованих учасників, але з іншою організаційно-правовою формою (адвокатське бюро, товариство тощо). Отже, дана умова суперечить принципу недискримінації учасників. У зв’язку із вищезазначеним, вимагаю прибрати умову, передбачену пунктом 2 додатку 1 тендерної документації та дозволити учасникам усіх організаційно-правових форм брати участь у закупівлі.
2. Пунктом 1 додатку 1 тендерної документації передбачена умова щодо присутності учасника у топ-100 ведучих юридичних фірм України. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що порушує положення чинного законодавства України з наступних підстав. Рейтинги юридичних фірм формуються комерційними структурами, за результатами проведення аналітики юридичних компаній на ринку України. Структури, що формують дані рейтинги не належать до компетентних чи уповноважених органів, що наділені відповідними повноваженнями здійснювати аналітику ринку відповідно до чинного законодавства України. Одним із принципів дослідження даного ринку юридичних послуг є добровільність участі. Тому всі дослідження, які проводять вказані установи не стосуються всього ринку юридичних послуг, а лише тих учасників, які взяли в ньому участь. Отже, включення до таких переліків чи рейтингів не може мати об’єктивного характеру. Тобто вимога перебувати у рейтингах штучно обмежує коло потенційних учасників в даній процедурі закупівлі. Нормами чинного законодавства не передбачено необхідності юридичним компаніям брати участь в формуванні вказаних вищезазначених рейтингів та включення до їх переліку для надання послуг, що є предметом процедури закупівлі. Таким чином, включення учасника до всіх перелічених Замовником рейтингів, вказаних в тендерній документації, не впливає на можливість належного виконання умов Договору про закупівлю. Крім того, на сьогоднішній день не має можливості потрапити у список вищевказаних рейтингів, оскільки вони вже сформовані, та до кінцевого строку подання тендерної пропозиції новий список не сформується. Тому вищевказані вимоги встановлені Замовником в Документації є дискримінаційними та такими, що обмежують взяти участь в процедурі закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушує ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку із вищезазначеним, вимагаю прибрати умову, передбачену пунктом 1 додатку 1 тендерної документації та дозволити усім учасникам брати участь у закупівлі, незалежно від рейтингу.
3. Пунктом 6 додатку 1 тендерної документації передбачено, що Адвокатське об’єднання має бути зареєстроване не менше ніж за 3 роки до дня розміщення оголошення про проведення закупівлі в системі prozorro.gov.ua. Разом з тим, підтвердженням якості надання юридичних послуг навряд чи можна назвати вік юридичної особи. Раціонально, що таким підтвердженням є досвід роботи його учасників на ринку юридичних послуг. Саме тому вважаємо дану умову дискримінаційною та таку, що порушує принципи здійснення закупівель (стаття 3 Закону). На підставі вищезазначеного вимагаємо замінити вік юридичної особи (понад 3 роки) на досвід працівників юридичної особи.
4. Досить абстрактною є вимога замовника щодо наявності в учасника успішно проведених справ суспільної значимості. Незрозуміло, які критерії покладені в оцінку справи щодо наявності суспільної значимості. Тому вимагаємо прибрати або ж уточнити дане положення.
5. Також абстрактною є вимога щодо наявності публікацій у наукових фахових виданнях. Незрозуміло, які видання Замовник відносить до фахових та до якого напрямку повинна відноситися написана стаття. Окрім цього, Замовник передбачив як вимогу – наявність наукового ступеня у адвоката. Так, для отримання ступеня кандидата юридичних наук необхідними є наявність публікацій за темою дисертації у юридичних фахових виданнях Scopus. Web of science тощо. Тому вважаємо дану умову невизначеною на достатньому рівні та недоречною та вимагаємо її усунути.
6. Додатком 1 тендерної документації передбачено вимога щодо наявності сертифікатів про підвищення кваліфікації адвокатами адвокатського об’єднання. Разом з тим, відповідно до Порядку підвищення кваліфікації адвокатів України, затвердженого рішенням Ради адвокатів України від 16 лютого 2013 року № 85, не всі види підвищення кваліфікації супроводжуються видачею сертифіката (наприклад участь у конференції (Додаток 1 даного Порядку). Тому вважаємо дану умову дискримінаційною та вимагаємо її усунення (видалення обов’язковості щодо наявності сертифікату).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.04.2019 10:33
Вирішення:
Звертаємо Вашу увагу, що ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» тому проводить закупівлі через електронну систему закупівель виключно для вибору кращих постачальників та для економії власних коштів.
- Закон України «про адвокатуру і адвокатську діяльність» ( ч.3.ст.4) передбачає тільки 3 форми здійснення адвокатської діяльності: індивідуальна, адвокатське бюро та адвокатське об’єднання. Ніяких інших організаційно-правових форм (товариство, тощо) Законом не передбачено. Адвокатське бюро може прийняти участь у конкурсі, але треба врахо вувати, що судові процеси будуть мати місце практично у всіх регіонах України, а адвокатське бюро, як правило, має одну особу-адвоката.
- Визнання виконавця послуг рейтингами юридичних фірм, є вкрай важливий критерій участі у даному тендері, оскільки вказані рейтинги дають більш менш об’єктивне уявлення про ринок юридичних послуг та місце в ньому юридичної фірми. Також, наявність у рейтингу дає підстави стверджувати, що реальність та кваліфікація такого виконавця перевірена на рівні надання інформації про кількість співробітників, доходу, досвіду та інше, що вкрай важливе для відбору виконавця. Слід звернути увагу, що наявність цього критерію абсолютно відповідає практиці ЄС, оскільки сама суть подібних рейтингів – надання майбутньому клієнту інформації про реальних учасників ринку.
- Критерій реєстрації юридичного об’єднання більше ніж 3 роки є дуже важливим тому, що має на меті підтвердження факту існування об’єднання та в сукупності з критерієм наявності в рейтингу свідчить про налаштованість на довгострокову та якісну співпрацю.
- Суспільна значимість роботи адвоката, це захист прав і свобод людини в резонансних судових справах. Даний критерій передбачає представництво інтересів у Верховному Суді по справах, в яких є правова позиція, яку відстоював виконавець, що може довести наявність досвіду прогнозування результатів справи та глибинного аналізу правової позиції.
- Даний критерій є вкрай важливим, оскільки у разі невиконання вимоги з підвищення кваліфікації є ризик призупинення свідоцтва адвоката і як наслідок, не можливість належним чином виконувати зобов’язання. Участь у конференціях є одним з варіантів набрання балів для підвищення кваліфікації, що у свою чергу дає підстави отримання свідоцтва про підвищення кваліфікації. Про необхідність отримання сертифікатів вказано в рішенні Ради адвокатів від 16.02.13 р № 85 (п.п. 1,10,11,14,15 та п.1 Перехідних положень).
Статус вимоги:
Відхилено