-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Рукавички латексні текстуровані нестерильні , неопудрені Micro-Touch Ultra
Більш докладно в тендерній документації
Завершена
105 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 050.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 050.00 UAH
Період оскарження:
10.04.2019 15:27 - 15.04.2019 15:31
Вимога
Відхилено
Порушення чинного законодавства
Номер:
57ebb71b6a2e4e03acd4756e26d79a6f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-10-000633-c.c2
Назва:
Порушення чинного законодавства
Вимога:
Замовником було надано формальну та неповну відповідь на вимогу, хоча з посиланням на законодавчу базу нами було зазначено, що жоден із учасників не може бути дискримінований шляхом визначення замовником конкретного товару, а в разі таких дій замовник має обгрунтовувати свій вибір.
Медичний персонал установи, вибираючи рукавичку Ansell і досконально вивчивши медико-технічні характеристики даного товару, міг впевнитися що існують та пропонуються рукавички інших виробників з аналогічним и та навіть кращими характеристиками за нижчою вартістю. Тобто мала-б мати місце зацікавленість закладу у економії бюджетних коштів.
Тендерний комітет свідомо ідучи на порушення Закону України «Про публічні закупівлі», бере за основу документально не підтверджений вибір мед закладу.
З огляду на зазначене вище вимагаємо:
1. Тендерному комітету внаслідок виявлених порушень, усунення яких не можливе, відтермінувати або відмінити дані торги.
2. Звернутися для отримання правової консультації до юристів щодо правильного застосування Закону України «Про публічні закупівлі» та Наказу від 19.03.2019 року № 10 ДП «Прозорро».
3. Застосовувати в подальшій роботі під час здійснення допорогових закупівель положення чинного законодавства: Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору».
4. Внести відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність до чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 18.04.2019 10:18
Дата подачі:
17.04.2019 15:28
Вирішення:
Шановний Учаснику електронних торгів!
Дана закупівля відноситься до допорогових (вартість є меншою за вартість. що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої ст.2 ЗУ «Про публічні закупівлі». Згідно наказу ДП»Прозоро» від 19.03.2019р.№10 «Про затвердження інструкції про порядок використання електронної системи закупівель ,у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник має законне право зазначити інформацію щодо конкретного виробника(марки,фірми, і т.д) продукції, при цьому не порушуючи законодавство, яке регулює порядок проведення допорогових закупівель.
Даний товар більш якісний по технічним характеристикам, порівняно з рукавичками іншиих торгових марок (рукавички не рвуться, гарне прилягання; еластичність; збереження чутливості; не потіють руки,не пропускають ізоціанати де-яких хімічних активних речовин) Ми звертаємо увагу не лише на ціну, а й на якість товару, на те, як він показав себе на практиці. Оскільки закупівля менш якісного товару дає результат низької ефективності закупівлі, що зумовлює надмірне витрачання коштів
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
Протиправні дії Тендерного комітету
Номер:
39eea62b74c94e4b852378e56298f625
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-10-000633-c.c1
Назва:
Протиправні дії Тендерного комітету
Вимога:
ВИМОГА
( по припиненню протизаконних дій тендерного комітету Комунального підприємства "Миколаївська обласна стоматологічна поліклініка" щодо дискримінаційних вимог тендерної документації до учасників торгів, що призведе до порушення базових принципів ЗУ «Про публічні закупівлі» , ЗУ «Про захист економічної конкуренції»).
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, оприлюдненої через систему електронних закупівель «ProZorro» на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua) Замовником Комунальним підприємством "Миколаївська обласна стоматологічна поліклініка" ( далі – Замовник торгів) було оголошено допорогову закупівлю ID UA-2019-04-10-000633-с.
Згідно до п. 2 наказу від від 19.03.2019 року № 10 Державного підприємства «Прозорро» (далі – ДП «Прозорро») «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»» - зазначено : 2. Визнати таким, що втратили чинність: - наказ державного підприємства «ЗОВНІШТОРГВИДАВ УКРАЇНИ» від 13.04.2016 р. № 35 «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель»; - наказ державного підприємства «ПРОЗОРРО» від 20.06.2017 р. № 49 «Про внесення змін до Порядку здійснення допорогових закупівель». Відповідно до п.1 Розділу І Загальних положень «Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»» (далі Інструкція) затвердженої Наказом від від 19.03.2019 року № 10 ДП «Прозорро» ,- зазначено , що : 1. Ця Інструкція визначає порядок використання електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ) під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору, або оприлюднення звіту про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без її використання.
Відповідно до п.3 Розділу І Загальних положень Інструкції ,- зазначено , що : 3. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях: закупівля — придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, шляхом здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг), виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель для укладення договору про закупівлю; замовник закупівлі — це замовники, визначені в пункті 9 частини першої статті 1 Закону, а також державні, комунальні, казенні підприємства, їхні дочірні підприємства, господарські товариства чи об’єднання, в яких державна чи комунальна частка у статутному капіталі складає 50 і більше відсотків; переможець — учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам та вимогам до предмета закупівлі, визначених замовником, визнана найбільш економічно вигідною і якого замовник визначив переможцем; пропозиція учасника — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає для участі у закупівлі відповідно до вимог, визначених замовником; учасник — фізична особа, у тому числі фізична особа — підприємець, або юридична особа, яка подала через електронну систему закупівель пропозицію для участі в закупівлі, оголошеній замовником згідно з цією Інструкцією. Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі та Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 (далі — Порядок функціонування системи). Згідно до вимог наказу від 19.03.2019 року № 10 ДП «Прозорро» Замовник торгів повинен діяти в правовому полі наведеному в Законі та Порядку функціонування системи. 1.
Детально проаналізувавши документацію, зазначену в оголошенні Замовника торгів , нами було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, конкуренційному законодавству України та порушують наше право брати участь у даних торгах . Технічними вимогами додатку ВИМОГИ оголошення Замовника торгів щодо предмета закупівлі, зазначено надати товар Єдиним виробником предмету закупівлі - виробництва Ansell. Причому Замовником торгів не зазначено можливість пропонувати Еквіваленти та аналоги товару. Зазначені вимоги Замовника торгів є дискримінаційними по відношенню до інших потенційних учасників закупівлі, які можуть прийняти участь в цій процедурі закупівлі. Згідно до вимог наказу від 19.03.2019 року № 10 ДП «Прозорро» Замовник торгів повинен діяти в правовому полі наведеному в Законі та Порядку функціонування системи та його позбавлено дискримінаційного права (яке використовувалось ними в повному обсязі відповідно до наказу ДП «ЗОВНІШТОРГВИДАВ УКРАЇНИ» від 13.04.2016 р. № 35 «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель» та наказу ДП «ПРОЗОРРО» від 20.06.2017 р. № 49 «Про внесення змін до Порядку здійснення допорогових закупівель») щодо можливості вимагати або не вимагати від учасників торгів можливості пропонувати аналоги або еквіваленти, які можуть бути розглянути Замовником торгів. Оскільки вимоги додатку ВИМОГИ до тендерної документації, а саме продукція виробництва Ansell, виписані під конкретного товарного виробника,- ми наголошує на порушенні базових принципів п. 1 статті 3 ( Принципи здійснення закупівель ) Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 року ( далі-Закон), а саме : - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням; Згідно до вимог п. 3 статті 22 Закону ,- тендерна документація повинна містити: - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; В складі вимог тендерної документації Замовника торгів відсутнє обґрунтування конструкційних особливостей типу предмета закупівлі , а специфікація до предмету закупівлі не містить вираз "або еквівалент". Оскільки конструкційні особливості відповідно до класифікатора: до ДК 021:2015: виписані Замовником торгів, задовольняють лише Замовника торгів, вони мають бути обґрунтовані ( Чому таке, а не інше ? ). Чим Замовник торгів обґрунтує зазначені медико-технічні характеристики та вимоги до предмету закупівлі ? 2.На ринку України існують та успішно конкурують інші вітчизняні та іноземні виробники предмету закупівлі, дозволені для застосування в медичній практиці на території України, та мають документи про державну реєстрацію товару та декларації про відповідність за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту (з урахуванням вимог постанов Кабінету Міністрів України від 02.10.2013р. № 753 (Постанова КМУ від 02.10.2013. № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів»); Таким чином, сформувавши предмет закупівлі під єдиного конкретного товарного виробника Ansell, Замовник обмежив коло учасників процедури закупівлі. З огляду на дії тендерного комітету, бажаючих потенційних учасників цих торгів взяти в них участь, буде не більше двох ( один «домовлений переможець» та другий «прикриваючий» ( навіщо витрачати час і гроші, якщо все заздалегідь «домовлено» та «переможець» визначений, ще до оголошення процедури публічних закупівель). Протизаконні та злочинні, на наш погляд, наміри тендерного комітету Замовника торгів, які полягають у діях Замовника торгів всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922- VIII ( далі-Закон ), що підпадають під ознаки дискримінаційних дій, зловживання у використанні бюджетних коштів, наявності корупційної складової та порушує вимоги ЗУ «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 року N 2210-III, що призведе до спотворення результатів цих торгів. 3. Замовник торгів з початку планування публічної закупівлі відповідно до ДК 021:2015: створивши «Корупційну схему» свідомо порушив вимоги Закону, розумів, що виставляючи саме такі медико-технічні вимоги до предмету закупівлі він унеможливить дотримання всіх можливих принципів здійснення публічних закупівель, закріплених у статті 3 Закону, а саме: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням; Дії Замовника торгів по не забезпеченню рівних умов для всіх учасників процедури закупівлі, не об’єктивному та не чесному вибору переможця торгів, характеризується виною у формі прямого умислу. Члени тендерного комітету, як посадові особи Замовника торгів, обізнані з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, вимогами ЗУ «Про захист економічної конкуренції» від 11.01. 2001 року N 2210-III, текстом прийнятого та оприлюдненого оголошення про проведення закупівлі, вимогами до медико-технічних зарактеристик предмету закупівлі, тобто, вони усвідомлювали протиправний характер свого діяння, передбачають його наслідки і бажають їх настання. Власне, сам текст прийнятого оголошення про проведення закупівлі, вимогами до медико-технічних зарактеристик предмету закупівлі на це і був спрямований. Намагання тендерного комітету Замовника торгів нібито додержання видимості проведення процедури публічних закупівель оголосивши їх відповідно до вимог Закону, та вибравши заздалегідь відомого та «домовленого» «переможця», визначеного ще до оголошення процедури публічних закупівель, свідчать про свавільне порушення вимог Закону та зайвий раз підтвердило нашу впевненість в антиконкурентних узгоджених діях Замовника цих торгів і «домовленого» «переможця» цих торгів. Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору». Оскільки положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, ВИМАГАЄМО: 1. Вилучити вище зазначені дискримінаційні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог ЗУ "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 року та ЗУ «Про захист економічної конкуренції» від 11.01. 2001 року N 2210-III. 2. Розглянути цю вимогу та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 17.04.2019 13:13
Дата подачі:
16.04.2019 18:30
Вирішення:
Шановний Учаснику електронних торгів!
Дана закупівля відноситься до допорогових (вартість є меншою за вартість. що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої ст.2 ЗУ «Про публічні закупівлі») Замовник допорогової закупівлі має право посилатися на певну марку або виробника. Замовник має законне право зазначити інформацію щодо конкретного виробника(марки,фірми, і т.д) продукції, при цьому не порушуючи законодавство, яке регулює порядок проведення допорогових закупівель.
Рукавички латексні текстуровані нестерильні , неопудрені Micro-Touch Ultra (Ansell) вибрав медперсонал нашої поліклініки. Даний товар більш якісний по технічним характеристикам, порівняно з рукавичками інакших торгових марок (рукавички не рвуться, гарно прилягають; еластичні; зберігають чутливість; в них не потіють руки; вони не пропускають ізоціанати де-яких хімічних активних речовин; на них немає алергії).
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні