• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (Суміш для спеціалізованого харчування дітей старше одного року, які страждають на фенілкетонурію (MD мил ФКУ-3 або ЕКВІВАЛЕНТ З ХАРАКТЕРИСТИКАМИ НЕ ГІРШЕ ВКАЗАНИХ))

Завершена

310 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 100.00 UAH
Період оскарження: 22.02.2019 13:17 - 25.03.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарги на умови тендерної документації

Номер: e0a578c4adc5402fb60e905ccb5a8342
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-22-001265-b.a1
Назва: Скарги на умови тендерної документації
Скарга:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2019-02-22-001265-b Золотопотіцькою селищною радою (далі за текстом – Замовник) було розпочато процедуру публічної закупівлі за предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015: «15881000-0 – «Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (Гомогенізовані продукти харчування (МD мил ФКУ-3)) (далі за текстом – Процедура закупівлі). Суб’єкт оскарження – ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «МЕДФАРКОМ-ЦЕНТР» (далі за текстом – Скаржник) як потенційний учасник Процедури закупівлі вважає, що тендерна документація по зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) складена Замовником з порушеннями основних принципів публічних закупівель, передбачених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників. Таким чином, свої доводи Скаржник обґрунтовує наступним: 1. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація, зокрема, повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі); технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, а у разі якщо таке посилання є необхідним – воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Так, Замовником в Тендерній документації, в порушення вказаної норму Закону, зазначається посилання на конкретну торговельну марку – «МD мил ФКУ-3» без відповідного обґрунтування, а специфікація не містить виразу «або еквівалент». 2. Згідно п. 1 додатку № 3 до Тендерної документації «Технічні вимоги до предмета закупівлі» Замовником визначено наступні технічні вимоги до предмету закупівлі: «… 1. Перелік товару: № з/п Найменування товару Форма випуску/ одиниця виміру Дозування Кількість, шт. 1. MD мил ФКУ-3 упаковок 400 гр. 100 …» Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Так, Замовником в Тендерній документації п. 1 додатку № 3 до Тендерної документації «Технічні вимоги до предмета закупівлі» окрім того, що наведене посилання на конкретну торговельну марку, також зазначене дозування 400 грам/упаковка у кількості 100 штук, що дає підстави для висновку щодо свідомого обмеження Замовником конкуренції, оскільки необхідність закупівлі товарів, що є Предметом закупівлі, саме в такому дозуванні нічим не обґрунтована. Скаржник має змогу поставити товар іншого виробника із іншим дозуванням одиниці продукту, але технічні вимоги предмету закупівлі містять посилання на конкретну вагу одиниці виміру продукту, чим порушує право потенційного учасника поставити еквівалентний товар в іншому дозуванні одиниці виміру товару. Отже, Замовником штучно, звужено коло потенційних учасників Процедури закупівлі шляхом викладення технічних вимог до предмету закупівлі в дискримінаційний спосіб під конкретного виробника товару, що є Предметом закупівлі. Таким чином, Замовником порушені вимоги ст.ст. 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо недискримінації учасників. Скаржник вважає, що Замовник зобов’язаний усунути дискримінаційні вимоги Тендерної документації виклавши її (Тендерну документацію) в такій редакції технічних вимог до предмету закупівлі, що надасть змогу конкурувати товарам більше, ніж одного виробника. На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. На час розгляду скарги (до винесення рішення за скаргою) прийняти рішення про призупинення процедури закупівлі згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2019-02-22-001265-b. 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги Тендерної документації процедури відкритих торгів згідно оголошення UA-2019-02-22-001265-b шляхом внесення змін до Тендерної документації в такій редакції, що надасть змогу конкурувати товарам більше, ніж одного виробника. Додаток: 1. Підтвердження про внесення плати за подання скарги.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.03.2019 20:41
Дата виконання рішення Замовником: 22.03.2019 15:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3003-р/пк-пз від 18.03.2019р. Золотопотіцька селищна рада зобов’язана внести зміни до тендерної документації до закупівлі № UA-2019-02-22-001265-b, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Тендерним комітетом детально проаналізовано наявні порушення законодавства та внесено зміни до документації, що запротокольовані від 22.03.2019р. №29. Тендерний комітет Золотопотіцької селищної ради зобов’язується здійснювати усі закупівлі з дотриманням чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Автор: ПрАТ "МЕДФАРКОМ-ЦЕНТР", Руслана Полевская 0503115396 r.polevska@gmail.com