• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Підіймально-транспортувальне обладнання» (Підіймально-транспортувальне обладнання)

Електромагніт

Завершена

3 360 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 360.00 UAH
Період оскарження: 18.02.2019 11:51 - 07.03.2019 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА

Номер: dd7a0bb27de74caea2fe7c9f369bde7f
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-18-000742-b.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
Вих. №1-26/03 від «26» березня 2019 року. До Антимонопольного комітету України Адреса: 03035, м. Київ, вулиця Митрополита Василя Липківського, будинок 45. Суб’єкт оскарження: ТОВ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЕНЕРГОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (код ЄДРПОУ 20215091) Адреса: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Набережна В.І.Леніна, будинок 17 електронна пошта: dnepr.emz@gmail.com засоби зв'язку: +380952851717 Замовник: ДП "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЮЖНИЙ"" (код ЄДРПОУ 04704790) Адреса: 65481, Одеська обл., місто Южне, вулиця Берегова, будинок 13. електронна пошта: comtender@port-yuzhny.com.ua засоби зв'язку: +380487507806 Інформація про закупівлю ДК 021:2015: 42410000-3 Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-02-18-000742-b Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – «19» березня 2019 року. Плата за подання скарги – 5000 (п’ять тисяч) грн. СКАРГА НА АНТИКОНКУРЕНТНІ УЗГОДЖЕНІ ДІЇ УЧАСНИКІВ ТОРГІВ ТА ДІЇ ЗАМОВНИКА КОНКУРСНИХ ТОРГІВ Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2019-02-18-000742-b. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЕНЕРГОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (ЄДРПОУ 20215091) (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було - Підіймально-транспортувальне обладнання, що зазначено у оголошенні та ТД. За результатами розгляду пропозиції Підприємства, Замовником не було направлено ніякого рішення про відхилення пропозиції Підприємства, а тільки змінився Статус на такий, що «не розглядався». Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів. Крім того, з тим, що Замовник обрав переможцем ТОВ "МАШТЕХІМПОРТ" категорично не погоджуємося та обґрунтовуємо це наступним. Механізм (процедура) здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти на сьогодні визначений Законом України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Вважаємо, що під час конкурсних процедур закупівлі виникла домовленість між замовником та учасником ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ». Замовник обравши переможцем ТОВ "МАШТЕХІМПОРТ" здійснив наступні порушення, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам до Тендерної Документації. По-перше: у відповідності до Додатку 1 (Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника) пунктом 11 зазначено, додати до переліку документів Довідку складену учасником згідно Зразку 2 з коротким описом аналогічного договору, виконаного Учасником в повному обсязі ( не мент 1 договору) з додаванням відгуку від замовника на зазначений в довідці виконаний договір. Відгук має обов'язково містити номер та дату договору вказаного в довідці, інформацію про повне виконання цього договору, інформацію про якість поставленого товару(виконаних робіт або наданих послуг). У відповідності до поданого переліку документів ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» зазначена вище Довідка відсутня. Також повідомляю, що завірена копія належним чином вказаного Договору не додається. По-друге: у Довідці про виконані аналогічні договори вказаний контрагент є учасником даної закупівлі ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС УКРАЇНА», що свідчить про те, що на стадії підготовки пропозиції конкурсних торгів для участі у вказаних Торгах ці учасники обмінювалися інформацією та узгодили свої дії під час проведення процедури Торгів. По-третє: Перелік доданих Довідок не мають вихідних номерів і дат, що не підтверджують запитуваний статус підприємства на момент проведення Торгів. За такої поведінки слід дійти висновку, що учасники торгів, ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» та ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС УКРАЇНА» разом готували тендерну документацію, а отже наявні ознаки антиконкурентних узгоджених дій в розумінні Закону України «Про захист економічної конкуренції». Враховуючи, що метою проведення торгів є отримання замовником найкращої пропозиції, тобто одержання товару належної якості за оптимальною ціною,  змагальність учасників торгів передбачає самостійні дії (поведінку) кожного з учасників і зумовлює для здобуття перемоги ініціювання найкращої пропозиції за найнижчими цінами. Якщо ж учасники торгів домовляються між собою (узгоджуються) щодо умов своїх пропозицій конкурсних торгів, то усувається самостійність в їх поведінці, а отже рівність всіх учасників торгів. Відповідно до підпункту 28 пункту 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів здійснюється згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі). Такий конкурентний відбір забезпечується лише завдяки наявності конкуренції між учасниками торів (конкурсних торгів). Згідно зі статтею 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Отже, Закон України «Про захист економічної конкуренції» допускає досягнення переваг за рахунок саме власних досягнень суб’єктів господарювання. У випадку ж, коли учасників торгів домовляються (узгоджують свою поведінку між собою) один з іншим щодо умов своїх тендерних пропозицій, то усувається й самостійність в їх поведінці, та, як наслідок, і конкуренція між ними під час проведення процедури закупівель. Якщо ж учасники замінили конкуренцію між собою на координацію, то покупець не отримує той результат, який би він отримав в умовах справжньої конкуренції. Отже в результаті таких торгів, в яких фактично виникло обмеження конкуренції, перемога одного із учасників, а саме ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ», виникла не в наслідок конкурентного відбору, наявність чого відповідно до законодавства є обов'язковою умовою при визначення переможця, а в результаті усунення конкуренції. Тому такі узгоджені дії учасників торгів (тендерів) спотворюють самі торги (тендери). Отже, за існуючої ситуації, за якої організатор торгів обрав переможцем одного з учасників, який діяв у змові, а саме - ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» та який використав "брудну схему" для досягнення перемоги скориставшись однаковими документами, а замовник (організатор) навмисно вчинив дії, які можна розцінювати, як спотворення торгів. Слід наголосити, що основною метою Закону України «Про публічні закупівлі», на основі якого і проводилася дана закупівля, є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісності конкуренції. В свою чергу, упередженість дій посадових осіб замовника при проведені даного тендеру говорять про наявність корупційної складової та містять склад злочину. Таким чином в незаконний спосіб та за відсутності законних підстав переможцем торгів став завчасно обраний учасник, а саме ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» Однак, неправомірність дій замовника щодо визначення переможця торгів, - не обмежується тільки цим. Так в діях інших учасників торгів також наявні порушення, на які замовник «не звернув» належної уваги. Так, щодо порушень виявлених в діях учасника ТОВ «УНІВЕРСАЛ СЕРВІС УКРАЇНА», які полягали у наступному: По-перше: Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань сформований 21.11.2018 року, що не підтверджує актуальність даних про юридичну особу станом на проведення Торгів. По-друге: Копія Опису документів, що надається юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» завірена неналежним чином, що порушує умови оформлення ТД. По-третє: У Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для здійснення поставки товару від 27.02.2019 року не вказано посаду Директора ТОВ «УНІВЕРСАЛ СЕРВІС УКРАЇНА», що порушує виконання умов у «Технічних вимогах» тендерної документації на закупівлю. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, яка в свою чергу повністю відповідає вимогам Замовника та безпосередньо «Тендерним умовам», що підтверджується поданими документами. Всі вищенаведені дії Замовника та Учасників призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до обмеження економічної конкуренції, антиконкурентних узгоджених дій між деякими учасниками закупівель, що в свою чергу спотворило результати торгів. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 3, 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст.1 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» та Конституцією України, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Визнати дії Товариства з обмеженою відповідальністю «МАШТЕХІМПОРТ» та ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС Україна» такими, що кваліфікуються, як порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1, пунктом 5 статті 50, частини 4 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, та призводять до обмеження конкуренції та спотворення результатів торгів (тендерів) (ДК 021:2015: 42410000-3). 4. Визнати торги ініційовані ДП "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЮЖНИЙ"" на закупівлю: ДК 021:2015: 42410000-3 «Підіймально-транспортувальне обладнання» такими, що відбулися з порушенням законодавства про публічні торги та скасувати їх результати. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету. З повагою,Вих. №1-26/03 від «26» березня 2019 року. До Антимонопольного комітету України Адреса: 03035, м. Київ, вулиця Митрополита Василя Липківського, будинок 45. Суб’єкт оскарження: ТОВ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЕНЕРГОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (код ЄДРПОУ 20215091) Адреса: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Набережна В.І.Леніна, будинок 17 електронна пошта: dnepr.emz@gmail.com засоби зв'язку: +380952851717 Замовник: ДП "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЮЖНИЙ"" (код ЄДРПОУ 04704790) Адреса: 65481, Одеська обл., місто Южне, вулиця Берегова, будинок 13. електронна пошта: comtender@port-yuzhny.com.ua засоби зв'язку: +380487507806 Інформація про закупівлю ДК 021:2015: 42410000-3 Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-02-18-000742-b Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – «19» березня 2019 року. Плата за подання скарги – 5000 (п’ять тисяч) грн. СКАРГА НА АНТИКОНКУРЕНТНІ УЗГОДЖЕНІ ДІЇ УЧАСНИКІВ ТОРГІВ ТА ДІЇ ЗАМОВНИКА КОНКУРСНИХ ТОРГІВ Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2019-02-18-000742-b. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЕНЕРГОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (ЄДРПОУ 20215091) (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було - Підіймально-транспортувальне обладнання, що зазначено у оголошенні та ТД. За результатами розгляду пропозиції Підприємства, Замовником не було направлено ніякого рішення про відхилення пропозиції Підприємства, а тільки змінився Статус на такий, що «не розглядався». Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів. Крім того, з тим, що Замовник обрав переможцем ТОВ "МАШТЕХІМПОРТ" категорично не погоджуємося та обґрунтовуємо це наступним. Механізм (процедура) здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти на сьогодні визначений Законом України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Вважаємо, що під час конкурсних процедур закупівлі виникла домовленість між замовником та учасником ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ». Замовник обравши переможцем ТОВ "МАШТЕХІМПОРТ" здійснив наступні порушення, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам до Тендерної Документації. По-перше: у відповідності до Додатку 1 (Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника) пунктом 11 зазначено, додати до переліку документів Довідку складену учасником згідно Зразку 2 з коротким описом аналогічного договору, виконаного Учасником в повному обсязі ( не мент 1 договору) з додаванням відгуку від замовника на зазначений в довідці виконаний договір. Відгук має обов'язково містити номер та дату договору вказаного в довідці, інформацію про повне виконання цього договору, інформацію про якість поставленого товару(виконаних робіт або наданих послуг). У відповідності до поданого переліку документів ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» зазначена вище Довідка відсутня. Також повідомляю, що завірена копія належним чином вказаного Договору не додається. По-друге: у Довідці про виконані аналогічні договори вказаний контрагент є учасником даної закупівлі ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС УКРАЇНА», що свідчить про те, що на стадії підготовки пропозиції конкурсних торгів для участі у вказаних Торгах ці учасники обмінювалися інформацією та узгодили свої дії під час проведення процедури Торгів. По-третє: Перелік доданих Довідок не мають вихідних номерів і дат, що не підтверджують запитуваний статус підприємства на момент проведення Торгів. За такої поведінки слід дійти висновку, що учасники торгів, ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» та ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС УКРАЇНА» разом готували тендерну документацію, а отже наявні ознаки антиконкурентних узгоджених дій в розумінні Закону України «Про захист економічної конкуренції». Враховуючи, що метою проведення торгів є отримання замовником найкращої пропозиції, тобто одержання товару належної якості за оптимальною ціною,  змагальність учасників торгів передбачає самостійні дії (поведінку) кожного з учасників і зумовлює для здобуття перемоги ініціювання найкращої пропозиції за найнижчими цінами. Якщо ж учасники торгів домовляються між собою (узгоджуються) щодо умов своїх пропозицій конкурсних торгів, то усувається самостійність в їх поведінці, а отже рівність всіх учасників торгів. Відповідно до підпункту 28 пункту 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів здійснюється згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі). Такий конкурентний відбір забезпечується лише завдяки наявності конкуренції між учасниками торів (конкурсних торгів). Згідно зі статтею 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Отже, Закон України «Про захист економічної конкуренції» допускає досягнення переваг за рахунок саме власних досягнень суб’єктів господарювання. У випадку ж, коли учасників торгів домовляються (узгоджують свою поведінку між собою) один з іншим щодо умов своїх тендерних пропозицій, то усувається й самостійність в їх поведінці, та, як наслідок, і конкуренція між ними під час проведення процедури закупівель. Якщо ж учасники замінили конкуренцію між собою на координацію, то покупець не отримує той результат, який би він отримав в умовах справжньої конкуренції. Отже в результаті таких торгів, в яких фактично виникло обмеження конкуренції, перемога одного із учасників, а саме ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ», виникла не в наслідок конкурентного відбору, наявність чого відповідно до законодавства є обов'язковою умовою при визначення переможця, а в результаті усунення конкуренції. Тому такі узгоджені дії учасників торгів (тендерів) спотворюють самі торги (тендери). Отже, за існуючої ситуації, за якої організатор торгів обрав переможцем одного з учасників, який діяв у змові, а саме - ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» та який використав "брудну схему" для досягнення перемоги скориставшись однаковими документами, а замовник (організатор) навмисно вчинив дії, які можна розцінювати, як спотворення торгів. Слід наголосити, що основною метою Закону України «Про публічні закупівлі», на основі якого і проводилася дана закупівля, є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісності конкуренції. В свою чергу, упередженість дій посадових осіб замовника при проведені даного тендеру говорять про наявність корупційної складової та містять склад злочину. Таким чином в незаконний спосіб та за відсутності законних підстав переможцем торгів став завчасно обраний учасник, а саме ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» Однак, неправомірність дій замовника щодо визначення переможця торгів, - не обмежується тільки цим. Так в діях інших учасників торгів також наявні порушення, на які замовник «не звернув» належної уваги. Так, щодо порушень виявлених в діях учасника ТОВ «УНІВЕРСАЛ СЕРВІС УКРАЇНА», які полягали у наступному: По-перше: Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань сформований 21.11.2018 року, що не підтверджує актуальність даних про юридичну особу станом на проведення Торгів. По-друге: Копія Опису документів, що надається юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» завірена неналежним чином, що порушує умови оформлення ТД. По-третє: У Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для здійснення поставки товару від 27.02.2019 року не вказано посаду Директора ТОВ «УНІВЕРСАЛ СЕРВІС УКРАЇНА», що порушує виконання умов у «Технічних вимогах» тендерної документації на закупівлю. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, яка в свою чергу повністю відповідає вимогам Замовника та безпосередньо «Тендерним умовам», що підтверджується поданими документами. Всі вищенаведені дії Замовника та Учасників призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до обмеження економічної конкуренції, антиконкурентних узгоджених дій між деякими учасниками закупівель, що в свою чергу спотворило результати торгів. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 3, 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст.1 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» та Конституцією України, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Визнати дії Товариства з обмеженою відповідальністю «МАШТЕХІМПОРТ» та ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС Україна» такими, що кваліфікуються, як порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1, пунктом 5 статті 50, частини 4 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, та призводять до обмеження конкуренції та спотворення результатів торгів (тендерів) (ДК 021:2015: 42410000-3). 4. Визнати торги ініційовані ДП "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЮЖНИЙ"" на закупівлю: ДК 021:2015: 42410000-3 «Підіймально-транспортувальне обладнання» такими, що відбулися з порушенням законодавства про публічні торги та скасувати їх результати. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету. З повагою,Вих. №1-26/03 від «26» березня 2019 року. До Антимонопольного комітету України Адреса: 03035, м. Київ, вулиця Митрополита Василя Липківського, будинок 45. Суб’єкт оскарження: ТОВ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЕНЕРГОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (код ЄДРПОУ 20215091) Адреса: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Набережна В.І.Леніна, будинок 17 електронна пошта: dnepr.emz@gmail.com засоби зв'язку: +380952851717 Замовник: ДП "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЮЖНИЙ"" (код ЄДРПОУ 04704790) Адреса: 65481, Одеська обл., місто Южне, вулиця Берегова, будинок 13. електронна пошта: comtender@port-yuzhny.com.ua засоби зв'язку: +380487507806 Інформація про закупівлю ДК 021:2015: 42410000-3 Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-02-18-000742-b Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – «19» березня 2019 року. Плата за подання скарги – 5000 (п’ять тисяч) грн. СКАРГА НА АНТИКОНКУРЕНТНІ УЗГОДЖЕНІ ДІЇ УЧАСНИКІВ ТОРГІВ ТА ДІЇ ЗАМОВНИКА КОНКУРСНИХ ТОРГІВ Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2019-02-18-000742-b. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЕНЕРГОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (ЄДРПОУ 20215091) (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було - Підіймально-транспортувальне обладнання, що зазначено у оголошенні та ТД. За результатами розгляду пропозиції Підприємства, Замовником не було направлено ніякого рішення про відхилення пропозиції Підприємства, а тільки змінився Статус на такий, що «не розглядався». Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів. Крім того, з тим, що Замовник обрав переможцем ТОВ "МАШТЕХІМПОРТ" категорично не погоджуємося та обґрунтовуємо це наступним. Механізм (процедура) здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти на сьогодні визначений Законом України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Вважаємо, що під час конкурсних процедур закупівлі виникла домовленість між замовником та учасником ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ». Замовник обравши переможцем ТОВ "МАШТЕХІМПОРТ" здійснив наступні порушення, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам до Тендерної Документації. По-перше: у відповідності до Додатку 1 (Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника) пунктом 11 зазначено, додати до переліку документів Довідку складену учасником згідно Зразку 2 з коротким описом аналогічного договору, виконаного Учасником в повному обсязі ( не мент 1 договору) з додаванням відгуку від замовника на зазначений в довідці виконаний договір. Відгук має обов'язково містити номер та дату договору вказаного в довідці, інформацію про повне виконання цього договору, інформацію про якість поставленого товару(виконаних робіт або наданих послуг). У відповідності до поданого переліку документів ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» зазначена вище Довідка відсутня. Також повідомляю, що завірена копія належним чином вказаного Договору не додається. По-друге: у Довідці про виконані аналогічні договори вказаний контрагент є учасником даної закупівлі ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС УКРАЇНА», що свідчить про те, що на стадії підготовки пропозиції конкурсних торгів для участі у вказаних Торгах ці учасники обмінювалися інформацією та узгодили свої дії під час проведення процедури Торгів. По-третє: Перелік доданих Довідок не мають вихідних номерів і дат, що не підтверджують запитуваний статус підприємства на момент проведення Торгів. За такої поведінки слід дійти висновку, що учасники торгів, ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» та ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС УКРАЇНА» разом готували тендерну документацію, а отже наявні ознаки антиконкурентних узгоджених дій в розумінні Закону України «Про захист економічної конкуренції». Враховуючи, що метою проведення торгів є отримання замовником найкращої пропозиції, тобто одержання товару належної якості за оптимальною ціною,  змагальність учасників торгів передбачає самостійні дії (поведінку) кожного з учасників і зумовлює для здобуття перемоги ініціювання найкращої пропозиції за найнижчими цінами. Якщо ж учасники торгів домовляються між собою (узгоджуються) щодо умов своїх пропозицій конкурсних торгів, то усувається самостійність в їх поведінці, а отже рівність всіх учасників торгів. Відповідно до підпункту 28 пункту 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів здійснюється згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі). Такий конкурентний відбір забезпечується лише завдяки наявності конкуренції між учасниками торів (конкурсних торгів). Згідно зі статтею 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Отже, Закон України «Про захист економічної конкуренції» допускає досягнення переваг за рахунок саме власних досягнень суб’єктів господарювання. У випадку ж, коли учасників торгів домовляються (узгоджують свою поведінку між собою) один з іншим щодо умов своїх тендерних пропозицій, то усувається й самостійність в їх поведінці, та, як наслідок, і конкуренція між ними під час проведення процедури закупівель. Якщо ж учасники замінили конкуренцію між собою на координацію, то покупець не отримує той результат, який би він отримав в умовах справжньої конкуренції. Отже в результаті таких торгів, в яких фактично виникло обмеження конкуренції, перемога одного із учасників, а саме ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ», виникла не в наслідок конкурентного відбору, наявність чого відповідно до законодавства є обов'язковою умовою при визначення переможця, а в результаті усунення конкуренції. Тому такі узгоджені дії учасників торгів (тендерів) спотворюють самі торги (тендери). Отже, за існуючої ситуації, за якої організатор торгів обрав переможцем одного з учасників, який діяв у змові, а саме - ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» та який використав "брудну схему" для досягнення перемоги скориставшись однаковими документами, а замовник (організатор) навмисно вчинив дії, які можна розцінювати, як спотворення торгів. Слід наголосити, що основною метою Закону України «Про публічні закупівлі», на основі якого і проводилася дана закупівля, є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісності конкуренції. В свою чергу, упередженість дій посадових осіб замовника при проведені даного тендеру говорять про наявність корупційної складової та містять склад злочину. Таким чином в незаконний спосіб та за відсутності законних підстав переможцем торгів став завчасно обраний учасник, а саме ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» Однак, неправомірність дій замовника щодо визначення переможця торгів, - не обмежується тільки цим. Так в діях інших учасників торгів також наявні порушення, на які замовник «не звернув» належної уваги. Так, щодо порушень виявлених в діях учасника ТОВ «УНІВЕРСАЛ СЕРВІС УКРАЇНА», які полягали у наступному: По-перше: Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань сформований 21.11.2018 року, що не підтверджує актуальність даних про юридичну особу станом на проведення Торгів. По-друге: Копія Опису документів, що надається юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» завірена неналежним чином, що порушує умови оформлення ТД. По-третє: У Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для здійснення поставки товару від 27.02.2019 року не вказано посаду Директора ТОВ «УНІВЕРСАЛ СЕРВІС УКРАЇНА», що порушує виконання умов у «Технічних вимогах» тендерної документації на закупівлю. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, яка в свою чергу повністю відповідає вимогам Замовника та безпосередньо «Тендерним умовам», що підтверджується поданими документами. Всі вищенаведені дії Замовника та Учасників призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до обмеження економічної конкуренції, антиконкурентних узгоджених дій між деякими учасниками закупівель, що в свою чергу спотворило результати торгів. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 3, 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст.1 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» та Конституцією України, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Визнати дії Товариства з обмеженою відповідальністю «МАШТЕХІМПОРТ» та ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС Україна» такими, що кваліфікуються, як порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1, пунктом 5 статті 50, частини 4 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, та призводять до обмеження конкуренції та спотворення результатів торгів (тендерів) (ДК 021:2015: 42410000-3). 4. Визнати торги ініційовані ДП "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЮЖНИЙ"" на закупівлю: ДК 021:2015: 42410000-3 «Підіймально-транспортувальне обладнання» такими, що відбулися з порушенням законодавства про публічні торги та скасувати їх результати. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету. З повагою, Вих. №1-26/03 від «26» березня 2019 року. До Антимонопольного комітету України Адреса: 03035, м. Київ, вулиця Митрополита Василя Липківського, будинок 45. Суб’єкт оскарження: ТОВ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЕНЕРГОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (код ЄДРПОУ 20215091) Адреса: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Набережна В.І.Леніна, будинок 17 електронна пошта: dnepr.emz@gmail.com засоби зв'язку: +380952851717 Замовник: ДП "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЮЖНИЙ"" (код ЄДРПОУ 04704790) Адреса: 65481, Одеська обл., місто Южне, вулиця Берегова, будинок 13. електронна пошта: comtender@port-yuzhny.com.ua засоби зв'язку: +380487507806 Інформація про закупівлю ДК 021:2015: 42410000-3 Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-02-18-000742-b Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – «19» березня 2019 року. Плата за подання скарги – 5000 (п’ять тисяч) грн. СКАРГА НА АНТИКОНКУРЕНТНІ УЗГОДЖЕНІ ДІЇ УЧАСНИКІВ ТОРГІВ ТА ДІЇ ЗАМОВНИКА КОНКУРСНИХ ТОРГІВ Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2019-02-18-000742-b. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЕНЕРГОМЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (ЄДРПОУ 20215091) (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було - Підіймально-транспортувальне обладнання, що зазначено у оголошенні та ТД. За результатами розгляду пропозиції Підприємства, Замовником не було направлено ніякого рішення про відхилення пропозиції Підприємства, а тільки змінився Статус на такий, що «не розглядався». Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів. Крім того, з тим, що Замовник обрав переможцем ТОВ "МАШТЕХІМПОРТ" категорично не погоджуємося та обґрунтовуємо це наступним. Механізм (процедура) здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти на сьогодні визначений Законом України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Вважаємо, що під час конкурсних процедур закупівлі виникла домовленість між замовником та учасником ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ». Замовник обравши переможцем ТОВ "МАШТЕХІМПОРТ" здійснив наступні порушення, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам до Тендерної Документації. По-перше: у відповідності до Додатку 1 (Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника) пунктом 11 зазначено, додати до переліку документів Довідку складену учасником згідно Зразку 2 з коротким описом аналогічного договору, виконаного Учасником в повному обсязі ( не мент 1 договору) з додаванням відгуку від замовника на зазначений в довідці виконаний договір. Відгук має обов'язково містити номер та дату договору вказаного в довідці, інформацію про повне виконання цього договору, інформацію про якість поставленого товару(виконаних робіт або наданих послуг). У відповідності до поданого переліку документів ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» зазначена вище Довідка відсутня. Також повідомляю, що завірена копія належним чином вказаного Договору не додається. По-друге: у Довідці про виконані аналогічні договори вказаний контрагент є учасником даної закупівлі ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС УКРАЇНА», що свідчить про те, що на стадії підготовки пропозиції конкурсних торгів для участі у вказаних Торгах ці учасники обмінювалися інформацією та узгодили свої дії під час проведення процедури Торгів. По-третє: Перелік доданих Довідок не мають вихідних номерів і дат, що не підтверджують запитуваний статус підприємства на момент проведення Торгів. За такої поведінки слід дійти висновку, що учасники торгів, ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» та ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС УКРАЇНА» разом готували тендерну документацію, а отже наявні ознаки антиконкурентних узгоджених дій в розумінні Закону України «Про захист економічної конкуренції». Враховуючи, що метою проведення торгів є отримання замовником найкращої пропозиції, тобто одержання товару належної якості за оптимальною ціною,  змагальність учасників торгів передбачає самостійні дії (поведінку) кожного з учасників і зумовлює для здобуття перемоги ініціювання найкращої пропозиції за найнижчими цінами. Якщо ж учасники торгів домовляються між собою (узгоджуються) щодо умов своїх пропозицій конкурсних торгів, то усувається самостійність в їх поведінці, а отже рівність всіх учасників торгів. Відповідно до підпункту 28 пункту 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів здійснюється згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі). Такий конкурентний відбір забезпечується лише завдяки наявності конкуренції між учасниками торів (конкурсних торгів). Згідно зі статтею 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Отже, Закон України «Про захист економічної конкуренції» допускає досягнення переваг за рахунок саме власних досягнень суб’єктів господарювання. У випадку ж, коли учасників торгів домовляються (узгоджують свою поведінку між собою) один з іншим щодо умов своїх тендерних пропозицій, то усувається й самостійність в їх поведінці, та, як наслідок, і конкуренція між ними під час проведення процедури закупівель. Якщо ж учасники замінили конкуренцію між собою на координацію, то покупець не отримує той результат, який би він отримав в умовах справжньої конкуренції. Отже в результаті таких торгів, в яких фактично виникло обмеження конкуренції, перемога одного із учасників, а саме ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ», виникла не в наслідок конкурентного відбору, наявність чого відповідно до законодавства є обов'язковою умовою при визначення переможця, а в результаті усунення конкуренції. Тому такі узгоджені дії учасників торгів (тендерів) спотворюють самі торги (тендери). Отже, за існуючої ситуації, за якої організатор торгів обрав переможцем одного з учасників, який діяв у змові, а саме - ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» та який використав "брудну схему" для досягнення перемоги скориставшись однаковими документами, а замовник (організатор) навмисно вчинив дії, які можна розцінювати, як спотворення торгів. Слід наголосити, що основною метою Закону України «Про публічні закупівлі», на основі якого і проводилася дана закупівля, є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісності конкуренції. В свою чергу, упередженість дій посадових осіб замовника при проведені даного тендеру говорять про наявність корупційної складової та містять склад злочину. Таким чином в незаконний спосіб та за відсутності законних підстав переможцем торгів став завчасно обраний учасник, а саме ТОВ «МАШТЕХІМПОРТ» Однак, неправомірність дій замовника щодо визначення переможця торгів, - не обмежується тільки цим. Так в діях інших учасників торгів також наявні порушення, на які замовник «не звернув» належної уваги. Так, щодо порушень виявлених в діях учасника ТОВ «УНІВЕРСАЛ СЕРВІС УКРАЇНА», які полягали у наступному: По-перше: Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань сформований 21.11.2018 року, що не підтверджує актуальність даних про юридичну особу станом на проведення Торгів. По-друге: Копія Опису документів, що надається юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» завірена неналежним чином, що порушує умови оформлення ТД. По-третє: У Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для здійснення поставки товару від 27.02.2019 року не вказано посаду Директора ТОВ «УНІВЕРСАЛ СЕРВІС УКРАЇНА», що порушує виконання умов у «Технічних вимогах» тендерної документації на закупівлю. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, яка в свою чергу повністю відповідає вимогам Замовника та безпосередньо «Тендерним умовам», що підтверджується поданими документами. Всі вищенаведені дії Замовника та Учасників призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до обмеження економічної конкуренції, антиконкурентних узгоджених дій між деякими учасниками закупівель, що в свою чергу спотворило результати торгів. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 3, 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст.1 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» та Конституцією України, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Визнати дії Товариства з обмеженою відповідальністю «МАШТЕХІМПОРТ» та ПРАТ «КОНЕКРЕЙНС Україна» такими, що кваліфікуються, як порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1, пунктом 5 статті 50, частини 4 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, та призводять до обмеження конкуренції та спотворення результатів торгів (тендерів) (ДК 021:2015: 42410000-3). 4. Визнати торги ініційовані ДП "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЮЖНИЙ"" на закупівлю: ДК 021:2015: 42410000-3 «Підіймально-транспортувальне обладнання» такими, що відбулися з порушенням законодавства про публічні торги та скасувати їх результати. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету. З повагою, Генеральний директор ТОВ «ДЕМЗ» Боровко Б.В. P.S. Всі документи, на яких є посилання у скарзі, наявні в матеріалах наданих учасниками тендерних закупівель.
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.04.2019 19:50
Автор: ТОВ "ДЕМЗ", Боровко Витальевич Богдан +380674861717 dnepr.emz@gmail.com