-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Консультативні послуги в сфері публічних закупівель
Завершена
49 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 250.00 UAH
Період оскарження:
26.03.2019 17:13 - 27.03.2019 18:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
4698e42b9db54bfc88ac7f5cb7abb4a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-03-26-000939-a.b1
Назва:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Незрозумілою вбачається вимога замовника щодо надання не менше 4 договорів на підтвердження досвіду та відповідно листів-відгуків. Словосполучення "аналогічного договору" вживається в однині, що мається на увазі наявність не менше 1 аналогічного договору. Установлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше 1 виконаного аналогічного договору, що є дискримінацією інших суб’єктів господарювання. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюють, зокрема, згідно з принципами недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьої статті 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги щодо учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника порушують вимоги частини 3 статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Варто зазначити, що аналогічна позиція підтверджується у рішенні № 2240-р/пк-пз від 26.04.2017 року Антимонопольного комітету України, який вказав, що підтвердженням аналогічного досвіду може слугувати 1 договір.Оскільки Ви є Замовником то зобов'язані дотримуватися чинного законодавства України, зокрема закону України "Про публічні закупівлі" та Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" від 19.03.2019 року.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Так, незрозумілою є умова тендерної документації щодо надання документів, що підтверджують проходження навчання у сфері публічних закупівель, видані підприємством або установою чи організацією, яка здійснює діяльність у сфері освітніх послуг. Ні Законом України «Про публічні закупівлі» ні іншим нормативно-правовим актом, що врегульовує дану сферу не встановлена вимога, що учасник повинен мати документи, що підтверджують проходження навчання у сфері публічних закупівель, видані підприємством або установою чи організацією, яка здійснює діяльність у сфері освітніх послуг. Окрім цього законодавством не передбачений порядок отримання чи підтвердження статусу особи як такої що пройшла навчання у сфері публічних закупівель. Також жоден заклад освіти (вищої, спеціально-технічної) не наділений повноваженнями та правами видавати документи щодо проходження навчання у сфері публічних закупівель. Таким чином, дана умова є дискримінаційною, оскільки єдиним документом, що підтверджує кваліфікацію юриста може слугувати диплом про вищу юридичну освіту.
Вимога щодо направлення листів-відгуків Замовнику порушує принципи недискримінації учасників а також максимальної економії. Замовник не є стороною договірних відносин між учасником та контрагентом, тому це прямо порушує усталені правила договірних відносин. Тому дане положення тендерної документації містить вимогу, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також дискримінаційною є вимога щодо мінімальної ціни аналогічного договору. Відповідно до статті 632 ЦК, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін; Якщо ціна у договорі не встановлена і не може бути визначена виходячи з його умов, вона визначається виходячи із звичайних цін, що склалися на аналогічні товари, роботи або послуги на момент укладення договору. Саме тому вимога щодо ціни аналогічного договору 20 000 грн. прямо обмежує можливість учасників взяти участь у закупівлі, які мають досвід виконання аналогічних договорів, однак не передбачали ціну у договорі або встановили її у меншому розмірі. Таким чином це є прямим порушенням принципів здійснення публічних закупівле, зокрема недискримінації учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
В разі порушення принципів, порядку здійснення допорогових закупівель та усталеної практики Антимонопольного комітету України може стати приводом для подальшого оскарження відповідних положень та дій до Державної аудиторської служби України, Антимонопольного комітету України та ГО "Dozzoro". На підставі вищезазначеного вимагаю: 1. Вилучити у пункті 1 розділу 2 словосполучення «документи, що підтверджують проходження навчання у сфері публічних закупівель, видані підприємством або установою чи організацією, яка здійснює діяльність у сфері освітніх послуг». 2. Зменшити необхідну мінімальну кількість договорів у довідці про наявність досвіду виконання аналогічних договорів з чотирьох до одного, відповідно до позиції Антимонопольного комітету України. Відповідно зменшити кількість необхідних листів відгуків.
3. Скасувати вимогу направлення листів-відгуку Замовнику. 4. Скасувати умову щодо мінімальної ціни аналогічного договору.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.03.2019 13:04
Вирішення:
Доброго дня!
Дякуємо за запитання!
Замовник повідомляє, що відповідно до п. 2 Розділу ІІ Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», затвердженої Наказом ДП «ПРОЗОРРО» 19.03.2019 N 10 (далі – Інструкція), вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії, визначені замовником, проект договору, інші документи можуть бути завантажені в електронну систему закупівель з окремими файлами або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. Замовником також може бути зазначена інформація стосовно джерела фінансування, виду та розміру забезпечення пропозицій учасників, іншої інформації, яку замовник вважає за потрібне зазначити.
Будь-яких обмежень щодо визначення необхідних критеріїв, умов та вимог Інструкцією не встановлено і Замовник самостійно визначає вимоги до предмету закупівлі, керуючись власними побажаннями та переконаннями, які ґрунтуються на положеннях чинного законодавства.
Замовник, зважаючи на аналогічний досвід при наданні аналогічних послуг, встановив такий кваліфікаційний критерій як наявність досвіду виконання аналогічних договорів в 2017 р. та/або 2018 р., сума кожного із зазначених договорів повинна становити не менше двадцяти тисяч гривень, досвід виконання аналогічних договорів повинен сумарно підтверджувати наявність в Учасника досвіду надання послуг з консультування щодо застосування чинного законодавства України не менше ніж чотирьом Замовникам в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Даний критерій Замовником встановлено в умовах документації у зв’язку з бажанням впевнитись в тому, що потенційні учасники дійсно мають достатній досвід виконання аналогічного виду договорів.
Крім того, Замовник встановив, що сума кожного із зазначених договорів повинна становити не менше двадцяти тисяч гривень, адже беручи до уваги попередні проведені процедури закупівлі Замовником було виявлено, що потенційні учасники надавали аналогічні договори на незначну суму, що викликає сумніви у тому, що потенційні учасники зможуть надати той об’єм послуг, який встановлено Замовником на орієнтовну суму закупівлі 49 000, 00 грн.
Замовник зауважує, що дана вимога є суттєвою при визначенні переможця даної процедури закупівлі.
Таким чином, вимога стосовно надання довідки про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів в 2017 р. та/або 2018 р., сума кожного із зазначених договорів повинна становити не менше двадцяти тисяч гривень, довідка про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів повинна сумарно підтверджувати наявність в Учасника досвіду надання послуг з консультування щодо застосування чинного законодавства України не менше ніж чотирьом Замовникам в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», не є дискримінаційною, так-як потенційні учасники, які дійсно надають послуги, що є предметом даної закупівлі, мають таку кількість зазначених договорів, а сума кожного з них відповідає умовам документації.
Крім того, у своїй вимозі Ви звертаєте увагу на те, встановлена Замовником вимога надати документи, що підтверджують проходження навчання у сфері публічних закупівель, видані підприємством або установою чи організацією, яка здійснює діяльність у сфері освітніх послуг, є дискримінаційною.
Разом з тим, встановивши дану вимогу в умовах документації, Замовник жодним чином не намагався дискримінувати потенційних учасників. Встановлення Замовником вимоги стосовно надання документів, що підтверджують проходження навчання у сфері публічних закупівель, виданих підприємством або установою чи організацією, яка здійснює діяльність у сфері освітніх послуг, зумовлено тим, що Замовник, проводячи дану процедуру закупівлі, бажає залучити до надання послуг, що є предметом закупівлі, осіб, які мають високий професійний рівень і володіють знаннями у сфері публічних закупівель. У зв’язку з тим, що визначення переможця процедури закупівлі відбувається шляхом перевірки документів у складі пропозиції потенційних учасників, на думку Замовника, мінімальним підтвердженням володіння знаннями у сфері публічних закупівель є саме надання документів, що підтверджують проходження навчання у сфері публічних закупівель. До того ж, дані документи повинні бути видані підприємством або установою чи організацією, яка здійснює діяльність у сфері освітніх послуг, що є цілком очевидним, оскільки документ, який видано органом, що не має на це повноважень, не можна вважати законним.
Звертаємо увагу, що Замовник не зазначив обмеженого переліку таких документів, у зв’язку з чим у кожного потенційного учасника є можливість надати ті документи, що підтверджують проходження навчання у сфері публічних закупівель, які вони отримали у встановленому чинним законодавством порядку.
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
27.03.2019 17:35
Підтвердження вирішення:
Не задоволена