-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 55510000-8 – Послуги їдалень (організація харчування дітей у навчальних закладах)
Торги відмінено
1 668 324.80
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 3 336.65 UAH
мін. крок: 0.2% або 3 336.65 UAH
Період оскарження:
28.01.2019 17:56 - 09.02.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження рішення Замовника
Номер:
90b4761df1e240f2983b8fa9620b4c5d
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-28-003632-b.a1
Назва:
Оскарження рішення Замовника
Скарга:
Відповідно до частини 3 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII зі змінами, державне регулювання та контроль у сфері публічних закупівель здійснюють Уповноважений орган та інші органи відповідно до їх компетенції у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, а саме: Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно частини 3 статті 8 Закону Антимонопольний комітет України в особі постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виступає органом оскарження у сфері здійснення публічних закупівель згідно розпорядження Антимонопольного комітету України від 05.04.2015 року № 6-рп (далі – Орган оскарження). Згідно із постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру плати за подання скарги» від 23.03.2016 року №291, встановлено плату за подання скарги в розмірі - 5 тис. грн. у разі оскарження процедури закупівлі товарів або послуг, та 15 тис. грн. у разі оскарження процедури закупівлі робіт.
Плата до Органу оскарження внесена згідно поданої до складу даної Скарги квитанції.
Частиною 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами (далі – Закон) встановлено: «Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.».
Департамент освіти і науки Запорізької міської ради (надалі – Замовник) під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів згідно пункту 9 частини 1 статті 1 Закону.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) Замовником було оголошено тендерну процедуру закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою по предмету: «ДК 021:2015 – 55510000-8 – Послуги їдалень (організація харчування дітей у навчальних закладах)» згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-01-28-003632-b за адресою www.prozorro.gov.ua.
14 лютого 2019 року відбувся аукціон, який завершився о 14-41 год.
Керуючись вимогами тендерної документації від 28.01.2019 року (далі – Документація) щодо Процедури закупівлі, участь у закупівлі прийняло п’ять учасників:
№ з/п Найменування учасника Сума пропозиції
Переможця (грн.)
1 ТОВ "ДНІПРОТОРГ-М" 1 668 314,60
2 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "АРТ-СИНТЕЗ" 1 099 000,00
3 ФОП "Паршкова Наталія Борисівна" 400 000,00
4 ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" 399 000,00
5 ТОВ "БАРХАН-АВТО" 600 000,00
У відповідності до частини 5 статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду тендерних пропозицій Учасників торгів пропозиція ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» була визнана Замовником такою, що не відповідає умовам тендерної документації.
21 лютого 2019 року тендерним комітетом Замовника було прийнято рішення про відхилення нашої пропозиції, що оформлено протоколом № 40-р/1 оскільки тендерна пропозиція не відповідала умовам тендерної документації.
Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника з наступних причин:
Як зазначено в протоколі розгляду тендерних пропозицій від 21.02.2019р.: «Тендерна пропозиція Учасника ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» підлягає відхиленню на підставі пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, а саме:
- всупереч пункту 3 Таблиці 1 додатку 1 тендерної документації довідка про виконання аналогічних договорів у графі «Сума договору» зазначена сума 189 169,00 грн., в той час, як згідно з наданим у складі пропозиції договором вартість послуг, що надавались, складає 1 891 965,00 грн., отже наведена інформація у зазначеній довідці не відповідає дійсності;
- всупереч пункту 3 Таблиці 1 додатку 1 тендерної документації предмет закупівлі зазначений у довідці про виконання аналогічних договорів не відповідає предмету договору визначеному договору № 1 від 16.03.2018р., з урахуванням змін, внесених додатковою угодою № 1 від 16.03.2018 р.;
- всупереч пункту 5 Таблиці 3 додатку 1 тендерної документації у відомості про учасника не зазначена інформація щодо скороченої назви учасника;
- у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції пунктам 5, 6 додатку 2 – Основних умов надання послуг тендерної документації».
Згідно п.1 розділу 3 Тендерної документації Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
До формальних (несуттєвих) помилок належать:
- орфографічні помилки та механічні описки в словах чи словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі тендерної пропозиції;
- зазначення неправильної назви документа, що підготовлений безпосередньо учасником, у разі якщо зміст такого документу повністю відповідає вимогам тендерної документації;
- зазначення неповного переліку інформації у певному документі, всупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника;
- незначні неточності перекладу, якщо вони не впливають на зміст пропозиції;
- самостійне виправлення учасником технічних, механічних помилок у поданій пропозиції під час складання учасником такої пропозиції, якщо вони не впливають на зміст пропозиції. Такі виправлення мають бути засвідчені печаткою Учасника (у разі її використання) та написом «Виправленому вірити» із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи, що здійснила таке виправлення, дати завірення;
- невірне (неповне) завірення або не завірення окремої сторінки (сторінок) підписом учасника торгів.
Замовник залишає за собою право не відхиляти тендерні пропозиції при виявленні формальних помилок незначного характеру, що описані вище, при цьому, замовник гарантує дотримання усіх принципів, визначених статтею 3 Закону.
По-перше, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» у складі тендерної пропозиції надана довідка про виконання аналогічних договорів у графі «Сума договору» зазначена сума 189 169,00 грн., в той час, як згідно з наданим у складі пропозиції договором вартість послуг, що надавались, складає 1 891 695,00 грн. Замовником в протоколі розгляду тендерної пропозиції зазначена інформація, що не відповідає дійсності, а саме, сума договору складає 1 891 695 грн., а не 1 891 965 грн.
Таким чином, нами не в повному обсязі зазначена сума договору в довідці, а саме не була дописана одна цифра «5», тобто, в довідці, повинно було бути зазначено 1 891 695,00 грн.
Отже, зазначене можна віднести до формальної (несуттєвої) помилки, а саме: «зазначення неповного переліку інформації у певному документі, всупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника», а саме, в зазначеному доданому аналогічному договорі, який міститься в складі тендерної пропозиції.
По-друге, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» надана у складі тендерної пропозиції довідка про виконання аналогічних договорів, і предмет закупівлі зазначений у довідці про виконання аналогічних договорів не відповідає предмету договору визначеному договору № 1 від 16.03.2018р., з урахуванням змін, внесених додатковою угодою № 1 від 16.03.2018 р., тобто в довідці зазначено предмет закупівлі ДК 021:2015-55520000-9 «Послуги з організації харчування (послуги харчування для закладу освіти)», як зазначено в предметі аналогічного договору, а в додатковій угоді предмет закупівлі зазначено: ДК 021:2015-55520000-9 «Послуги з організації харчування (послуги з організації харчування)», тобто не було дописано в довідці «для закладів освіти».
Отже, зазначене можна віднести до формальної (несуттєвої) помилки, а саме: «зазначення неповного переліку інформації у певному документі, всупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника», а саме, в зазначеній доданій додатковій угоді до аналогічного договору № 1 від 16.03.2018р.
По-третє, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» надана у складі тендерної пропозиції довідка відомості про учасника, в якій не зазначена інформація щодо скороченої назви учасника.
Отже, зазначене можна віднести до формальної (несуттєвої) помилки, а саме: «зазначення неповного переліку інформації у певному документі, всупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника», а саме, в Статуті товариства та в інших довідках.
По-четверте, Замовник вважає, що тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв 5» не відповідає пунктам 5, 6 додатку 2 – Основних умов надання послуг тендерної документації, а саме, «Учасник гарантує не знижувати необґрунтовано ціни (демпінг) тендерної пропозиції та формувати свої цінові пропозиції за середньо ринковими цінами на продукти харчування Запорізької області.
Під час укладення договору про закупівлю переможець процедури закупівлі повинен надати інформацію щодо вартості зазначеного в тендерній документації меню по кожній категорії дітей (учнів/вихованців). При цьому запропонована учасником вартість меню по кожній категорії дітей (учнів/вихованців) не повинна бути більшою ніж показники вартості харчування дітей (учнів/вихованців) визначені у додатку 5 рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 26.11.2018 року № 526 «Про затвердження переліку категорій дітей, що забезпечуються безоплатним харчуванням у комунальних закладах освіти, та встановлення показників вартості харчування дітей у комунальних закладах освіти м. Запоріжжя у 2019 році», а також, вартість цінової пропозиції учасника повинна включати витрати на доставку продуктів харчування та продовольчої сировини до навчальних закладів, витрати на оплату електричної енергії та комунальних послуг, приготування страв, оплату праці працівників харчоблоку, придбання посуду, необхідного технологічного обладнання, поточного ремонту приміщень, обслуговування обладнання, сплату податків та інших обов’язкових платежів тощо».
Таким чином, при розрахуванні вартості цінової пропозиції, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» врахував усі відповідні витрати, передбачені умовами тендерної документації. А передбачені тендерною документацією умови, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника у відповідності до положень ЗУ «Про публічні закупівлі».
По-п’яте, разом з тим, внаслідок таких протиправних дій Замовника, останнім визначено переможцем закупівлі пропозицію, що не є найбільш економічно вигідною - ТОВ "ДНІПРОТОРГ-М", оскільки різниця між нашою безпідставно відхиленою пропозицією та ТОВ "ДНІПРОТОРГ-М" складає 1 269 314,60 грн.! В результаті таких маніпулятивних дій, що спотворюють здорову конкуренцію між учасниками закупівлі місцевий (обласний) бюджет може зазнати значних збитків в різниці між поданими тендерними пропозиціями учасників закупівлі на суму - 1 269 314,60 грн., що є неприпустимим в умовах складної економічної ситуації в країні. Вчинення таких протиправних дій вже підтверджується оприлюдненим в системі електронних закупівель «Prozorro» протоколу від 21.02.2019р. в якому передбачається повідомлення про намір укласти Договір із ТОВ "ДНІПРОТОРГ-М".
По-шосте, якщо ретельно проаналізувати тендерну пропозицію ТОВ "ДНІПРОТОРГ-М", то можна побачити, що його пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, на підставі наступного: умовами тендерної документації передбачено (п.3 розділу 6) Проект договору про закупівлю оприлюднюється окремим файлом.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ "ДНІПРОТОРГ-М" не надано проект договору окремим файлом, що є порушенням вказаних умов тендерної документації, а відтак, тендерна пропозиція вказаного учасника повинна бути відхилена.
По-сьоме, згідно ч.4 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
Як вбачається з оприлюдненого в системі електронних закупівель «Prozorro» протоколу від 21.02.2019р. в якому передбачається повідомлення про намір укласти Договір із ТОВ "ДНІПРОТОРГ-М", то він оприлюднений аж 21.02.2019р. о 17-32 год., а аукціон відбувся 14.02.2019р. та завершився цього ж дня о 14-41 год.
Таким чином, Замовником грубо порушений строк розгляду тендерних пропозицій учасників (5 робочих днів), тому що протоколи розгляду тендерних пропозицій були опубліковані на 6 робочий день з дня проведення аукціону (система прозоро визначає статус кваліфікація одразу після закінчення аукціону), крім цього Замовником не було опубліковано повідомлення про аргументоване продовження строку розгляду тендерних пропозицій до 20 робочих днів.
По-восьме, згідно ч.4 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами.
Як вбачається з оприлюдненого в системі електронних закупівель «Prozorro» протоколу від 21.02.2019р. в якому передбачається повідомлення про намір укласти Договір із ТОВ "ДНІПРОТОРГ-М", то він не підписаний всіма членами тендерного комітету, отже він є недійсним.
Враховуючи зазначене, учасник ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» виконав вимоги тендерної документації у повному обсязі, а зауваження Замовника, яке викладене в Протоколі № 40-р/1 від 21.02.2019р. є необґрунтованим та упередженим, а процедура закупівлі проведена з метою укласти договір з конкрет
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 02.03.2019 12:48
- Протокол розгляду ТП_Контракт продрезерв (1).doc 02.03.2019 12:48
- Довідка виконан аналог договор (1).PDF 02.03.2019 12:48
- Договір №1 від 16.03.18.pdf 02.03.2019 12:48
- Доп. угода №1.pdf 02.03.2019 12:48
- Протокол розгляду ТП_Дніпроторг-М.doc 02.03.2019 12:48
- Платежка.pdf 02.03.2019 12:48
- рішення від 06.03.2019 № 2430 + лист Замовнику .pdf 06.03.2019 18:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.03.19 №3338.pdf 25.03.2019 19:24
- Рішення від 22.02.2019 № 3338.pdf 27.03.2019 21:08
- Протокол № 40-С 08.04.19.docx 08.04.2019 11:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.03.2019 12:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.03.2019 21:08
Дата виконання рішення Замовником:
08.04.2019 11:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3338-р/пк-пз від 22.03.2019р. рішення тендерного комітету, оформлені протоколами розгляду тендерних пропозицій № 40-р/1 та № 40-р/5 від 21.02.2019р., скасовані