• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Основні органічні хімічні речовини (Лот 1- Спирти, феноли, фенолспирти та їх галогено-, сульфо-, нітро-, нітрозопохідні; жирні промислові спирти (засоби дезінфекційні та антисептики), Лот 2 – Спирти, феноли, фенолспирти та їх галогено-, сульфо-, нітро-, нітрозопохідні; жирні промислові спирти (етиловий спирт)

Завершена

239 741.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 539.25 UAH
Період оскарження: 01.03.2019 10:51 - 18.03.2019 00:00
Вимога
Вирішена

Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі».

Номер: a6d702dc66164139b242b9db35200cac
Ідентифікатор запиту: UA-2019-03-01-000439-c.a1
Назва: Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» одними з принципових вимог до проведення відкритих торгів є запобігання корупційним діям і зловживанням, недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників закупівель, а згідно ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Проте, вимоги до предмету закупівлі, що встановлені у вашій тендерній документації містять цілий ряд антиконкуретних та дискримінаційних вимог. По-перше, у Медико-технічних вимогах технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними. Зазначення конкретного дезінфікуючого засобу, конкретного хімічного складу та фасування свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулюєте такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця з яким, вірогідно, змовився для отримання вигоди з корупційною складовою. Склад засобів прописаний так, що унеможливлюють надати еквіваленти, таким чином обмежується коло учасників лише представниками однієї копанії-виробника. По-друге, згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження порядку визначення предмету закупівлі» від 17.03.2016 №454 (абз.2, ч.1, ІІ розд.) встановлено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 « Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 р. № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужечках конкретної назви товару чи послуги. Саме даний код прописаний у кожному Висновку СЕЕ дезінфікуючого засобу. Вами оголошена, закупівля UA-2019-03-01-000439-c за ДК 021:2015 "24320000-3 Основні органічні хімічні речовини (Лот 1- Спирти, феноли, фенолспирти та їх галогено-, сульфо-, нітро-, нітрозопохідні; жирні промислові спирти (засоби дезінфекційні та антисептики), Лот 2 – Спирти, феноли, фенолспирти та їх галогено-, сульфо-, нітро-, нітрозопохідні; жирні промислові спирти (етиловий спирт). Але яким чином був визначений КОД ДК 021:2015 24320000-3, адже насправді Вами закуповуються дезінфекційні засоби? Засоби Аніозим ДД1, ВЕРНЕДОР, БЛАНІДАС АКТИВ , ДЕЗЕКОН ОМ, УНІКОР ВІГО не містять такі речовини, як - Спирти, феноли, фенолспирти та їх галогено-, сульфо-, нітро-, нітрозопохідні; жирні промислові спирти (засоби дезінфекційні та антисептики). Чому вони внесені в цей лот? Згідно методичних вказівок є дезінфекційними засобами, які призначено для застосування з метою дезінфекції. Тож правильним кодом для закупівлі має бути КОД ДК 021:2015: 24455000-8 – дезінфекційні засоби. Засоби СПИРТ ЕТИЛОВИЙ розчин для зовнішнього застосування 70 % 100 мл, СПИРТ ЕТИЛОВИЙ розчин для зовнішнього застосування 96 % 100 мл зареєстровані як лікарські засоби. Тож правильним кодом для закупівлі має бути КОД Лікарські засоби різні ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 33690000-3. По-третє, своїми діями Замовник дав чітко зрозуміти,що його не хвилює економія бюджетних коштів, а його цікавить хабар від постачальника та заробіток посадових осіб на бюджетному фінансуванні. Замовник заздалегідь запланував у переможці Учасника, з яким є корупційні домовленості, та незаконну аргументацію для відхилення небажаних пропозицій. А це вже привід для антикорупційного розслідування перевіряючими органами, куди ми направляємо лист. У Медико-технічних вимогах до предмета закупівлі вказані конкретні назви, фасування та хімічний склад дезінфекційних засобів: СТЕРІСОЛ ЕТАНОЛ 0,7л; ПЕЛЕСЕПТ 1л; МЕДІОЦИД 1 л з розпилювачем; ХОСПІСЕПТ 1л; АНІОЗИМ ДД 1 1л; ВЕРНЕДОР (або еквівалент) 1л; БЛАНІДАС АКТИВ 1л; ГЕКСАДЕКОН) 1л; ГІГАСЕПТ АФ ФОРТЕ 1л; ДЕЗЕКОН ОМ 1л; АЕРОДЕЗІН 1л; УНІКОР ВІГО 1л без додавання фраз «не більше» та «не менше». Ваші технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними. Зазначення конкретного найменування та фасування свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулюєте такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця з яким, вірогідно, змовився для отримання вигоди з корупційною складовою. Корупційні схеми Замовника простежуються протягом 2016, 2017, 2018 з огляду на те, що Замовник оголошує закупівлі виключно на товар, що пропонує ТОВ «ВІОЛА» і компанії та ФОПи що з нею пов’язані. Склад засобів прописаний так, що унеможливлюють надати еквіваленти, таким чином обмежується коло учасників лише представниками однієї копанії-виробника. Більше того, в Україні відсутні засоби - еквіваленти, що повністю відповідають викладеним Вами вимогам, крім тих засобів що вимагаються в медико-технічних вимогах. Жоден наказ МОЗ не регулює, які саме речовини повинні міститись в дезінфікуючому засобі, адже головне їх призначення - знищення патогенних мікроорганізмів. Тобто, еквівалент надати неможливо, що виключає будь-яку конкуренцію та є дискримінацією учасників даної закупівлі. По-четверте, відповідно до вимог ст. 34 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» Хімічні речовини, біологічні чинники та засоби медичного призначення, що застосовуються для проведення дезінфекційних заходів, підлягають гігієнічній регламентації та державній реєстрації в порядку ( Постанова КМУ 908 від 3 липня 2006 р. «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобі»), встановленому законодавством. Застосування дезінфекційних засобів, не зареєстрованих у встановленому порядку в Україні, а також тих, у процесі виготовлення, транспортування чи зберігання яких було порушено вимоги технологічних регламентів та інших нормативно-правових актів, забороняється. Свідоцтво про Державну реєстрацію на засоби АНІОЗИМ ДД 1 втратило свою чинність, а отже не може використовуватись. Таким чином, викладені вами Медико-технічні вимоги суперечить основним принципам встановлених Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Окрім того Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі порушує вимоги ст.ст. 3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 4,7 ч. 2 ст.6, ч. 2 ст. 8, ч.1,2 ст. 15, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції». Зважаючи на все викладене вище, ВИМАГАЄМО: 1) внести зміни до тендерної документації виключивши з них дискримінаційні вимоги та невідповідності; 2) виключити з Медико-технічних вимог на дезінфекційні засоби конкретний хімічний склад, назву та фасування дезінфекційних засобів. 3) прибрати з тендерної документації Дезінфекційний засіб АНІОЗИМ ДД 1. У разі ігнорування наших законних вимог ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ та повідомити про цей випадок Державну аудиторську службу України, НАБУ, СБУ та представникам Громадського контролю з метою перешкоджання корупційним схемам Замовника та притягнення посадових осіб до відповідальності.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимога підлягає задоволенню лише в частині того, що дезінфекційний засіб Аніозим ДД1 в даний час не зареєстрований на території України, оскільки Свідоцтво про Державну реєстрацію втратило свою чинність. В зв’язку з цим прийнято рішення внести зміни до Тендерної документації, які оприлюднено на сайті Уповноваженого органу 14.03.2019 року. Всі інші побажання автора тексту Вимоги вважаємо безпідставними та необґрунтованими з наступних причин: - При вивченні ринку та проведення моніторингу на даний товар, дезінфекційні засоби з аналогічним хімічним складом на ринку України пропонують: ТОВ «Медісепт», ТОВ « ІГЛ ФАРМ», ТОВ «МедЕкспрес», ПП «БМ Альянс», ТОВ «Укрдез», ТОВ «МДМ», ТОВ «Вік-А», ТОВ «Мадар», ТОВ «Лізоформ Медікал», ЗАТ «БелАсептика», ТОВ «Компанія Медпромінфест», ПрАТ «Український науково – виробничий центр проблем дезінфекції» та ін. - Одиниці об’єму засобу, вказані в Тендерній документації, обумовлені тим, що дезінфекційні засоби, які використовуються у відділеннях лікарні, згідно потреб, є доцільно закупляти з максимальним об’ємом 1 л. на одне відділення. - Аналізуючи наступні тези автора, щодо невірного визначення предмету закупівлі, замовник ніяким чином не уникав прозорості, відкритості, забезпечення вільної конкуренції учасників закупівель, не дискримінував учасників та були оголошені відкриті торги на закупівлю товару, предмет якого визначався згідно Єдиного закупівельного словнику ДК 021:2015. На підставі вищевикладеного, тендерним комітетом прийнято рішення про часткове задоволення вимоги автора.
Статус вимоги: Задоволено