-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Фотохімікати
Завершена
190 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 900.00 UAH
Період оскарження:
12.03.2019 09:22 - 16.03.2019 09:22
Вимога
Вирішена
спотворення добросовісної конкуренії
Номер:
f8ab3a8640d6488a8219f350a00d4958
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-03-12-000183-a.c1
Назва:
спотворення добросовісної конкуренії
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) під час здійснення закупівлі товарів вартість яких є меншою 200 тисяч гривень (допорогові закупівлі) замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів) для укладення договору.
Отже за даною процедурою закупівлі рентгенівської плівки та фотохімікатів, яка хоч і є допороговою, Замовник повинен дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, до яких згідно ст. 3 Закону відносяться добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; недискримінація учасників. Зазначене знаходить своє підтвердження і в п. 6.2 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП «Зовнішторгвидав України» № 35 від 13.04.2016р., згідно якого замовники повинні дотримуватися згаданих принципів здійснення закупівель.
В той же час згідно оголошення закуповується рентгенівська плівка конкретної торговельної марки - плівка універсальна радіографічна медична ОНІКО РП-1З, що випускається ПП «Фірма «ОНІКО» під торгівельною маркою ОНІКО™, при цьому Додаток № 1 розділ «Якісні вимоги» містить п. 6 згідно якого «Аналоги не пропонувати», тобто закупівля здійснюється за окремою умовою, яка не лише не відповідає вищезгаданим принципам, а прямо суперечить їм.
В даній Закупівлі учасники не можуть запропонувати аналоги чи еквіваленти. В той же час, враховуючи змістовне наповнення п. 6.4 Порядку, даний пункт не надає права Замовнику не допускати до розгляду аналоги та/або еквіваленти.
Оскільки сам Порядок не розкриває понять окремих принципів, то в даному випадку слід керуватись положеннями саме Закону. Так ст. 5 Закону, розкриваючи поняття принципу недискримінації учасників, чітко встановлює, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а ст. 22 Закону передбачає, що у разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Оскільки згадана норма як раз і направлена на реалізацію принципу недискримінації учасників, то в даному випадку Замовник повинен був включити до медико-технічних вимог вираз «або еквівалент».
...........................................................................................(розрив документу - повний текст у файлі, що додається).............................
Таким чином, в даній закупівлі фактично усуваються від участі усі вище перелічені виробники та їх продукція, що призводить до дискримінації потенційних учасників та, як наслідок, до спотворення добросовісної конкуренції в даному сегменті товарного ринку, що зводить нанівець завдання та принцип максимальної економії, тим паче з огляду на очікувану вартість цієї закупівлі. При цьому саме незначне «недотягування» вартості предмету цієї Закупівлі до порогового значення у поєднанні з такими відвертими дискримінаційними умовами наштовхує на роздуми щодо дотримання в даному випадку як приписів ч. 7 ст. 2 Закону про заборону ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону, так і принципу запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже чинні технічні вимоги в чинній редакції суперечать головним принципам здійснення закупівель, що призводить до дискримінації учасників та обмеження конкуренції і, як наслідок, до не ефективного використання бюджетних коштів.
Виходячи з наведеного вище, просимо привести документацію закупівель у відповідність до вимог чинного законодавства, усунувши наведені порушення, шляхом надання можливості іншим учасникам пропонувати еквіваленти/аналоги.
У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та вдатися до заходів громадського впливу.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_щодо_еквіваленту_ДМКЛ_№2.pdf 14.03.2019 10:56
- Додаток 1. Технічні (якісні) вимоги.doc 15.03.2019 13:32
Дата подачі:
14.03.2019 10:56
Вирішення:
Шановний учасник! Тендерним комітетом прийнято рішення, внести зміни в Технічні (якісні) та кількісні вимоги до постачання плівки універсальної радіографічної медичної та реактивів для її обробки, та викласти в новій редакції. Дяуємо, за зауваження.
Статус вимоги:
Задоволено