-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Проектно-вишукувальні роботи, стадія РП (Робочий проект): Послуги по розробці проектно-кошторисної документації на систему пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей
Виготовлення проектно – кошторисної документації на систему пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей. (Робочі проекти: Послуги по розробці проектно-кошторисної документації на систему пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей та проходження експертизи даної документації в державному підприємстві).
Торги відмінено
40 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 200.00 UAH
Період оскарження:
02.04.2019 16:36 - 04.04.2019 09:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації
Номер:
f7321b33a007453eb442d49ffe5c3a20
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-02-001471-a.a1
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації
Вимога:
На веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель, в оприлюдненій Замовником тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, які суперечать чинному законодавству з питань публічних закупівель та порушують процедуру закупівлі, у зв’язку з чим їх не усунення зумовлює порушення законних прав Скаржника брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку їх проведення.
Відповідно до ч.3 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Однак, порушуючи принципи здійснення публічних закупівель Замовником в тендерній документації вимагається наявність у потенційних учасників наступних документів зі стандартизації:
1) Згідно з пунктом 2 Вимог Додатку № 3 до тендерної документації від Учасника вимагається надання документів, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління гігієною та безпекою праці ( Сертифікат на систему менеджменту професійної безпеки та здоров’я ДСТУ OHSAS 18001:2007).
2) Відповідно до пункту 5.4. оголошення про проведення закупівлі, Учасник повинен надати сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування».
Скаржник не може погодитися з вищезазначеними вимогами Замовника з огляду на наступне.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі. Крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Скаржник повідомляє, що на даний час, жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язку застосування вищевказаних стандартів при наданні послуг по розробці проектної документації на систему пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей.
Вимоги своєї Скарги обґрунтовуємо наступним.
Щодо наявності сертифікату на систему менеджменту професійної безпеки та здоров’я ДСТУ OHSAS 18001:2007.
Безпосередньо в преамбулі ДСТУ OHSAS 18001:2007 зазначено, що вимоги цього стандарту можуть бути застосовані будь-якою організацією.
Тобто, йдеться про право, а не обов’язок суб’єкта господарювання використовувати в своїй діяльності такий сертифікат.
Відповідно до частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
В свою чергу Скаржник повідомляє, що якщо б положеннями тендерної документації Замовника, вимагались документи котрі підтверджують дотримання Скаржником положень ЗУ «Про охорону праці» та інших нормативних вимог з безпеки та гігієни праці, проходження працівниками навчання з охорони праці, пожежної безпеки тощо , то Товариство надало б всі підтверджуючі документи.
Щодо наявності сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування».
Зазначений стандарт встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту, які дозволяють організації розробити і впровадити екологічну політику, і цілі, які враховують законодавчі й інші вимоги, які організація зобов’язалася виконувати.
Разом з тим, стандарт ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» не передбачає застосування заходів із захисту довкілля безпосередньо в технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі.
Аналогічні позиції викладені в рішеннях органу оскарження № 866-р/пк-ск від 27.08.2012 та № 357-р/пк-ск від 15.03.2013
Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям та зловживанням.
Разом з тим, встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать вищевказаним принципам публічних закупівель та підпадають під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно статті 31 Господарського кодексу України.
Окрім того, встановлення Замовником таких вимог значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників, котрі мають в наявності такі сертифікати. Зазначення Замовником вищевказаних дискримінаційних вимог явно вказує на наявність корупційних дій та зловживань з боку посадових осіб тендерного комітету.
Скаржник як підприємство, що має багаторічний досвід в наданні послуг та виконанні робіт по розробці проектної документації на систему пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, має намір взяти участь у даній процедурі закупівлі. Однак, у разі прийняття Скаржником участі в процедурі закупівлі без не усунення Замовником дискримінаційних вимог наша тендерна пропозиція буде відхилена з підстав невідповідності вимогам тендерної документації, оскільки Скаржник не отримував зазначених сертифікатів, через те, що їх наявність у суб’єкта господарювання є необов’язковою. А тому, вищевказані дискримінаційні вимоги порушують права Скаржника як потенційного учасника закупівлі.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція.
Усунення вище перелічених дискримінаційних вимог сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів.
На підставі вищевикладеного, керуючись положеннями Конституції України, та законодавством про публічні закупівлі, -
ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до тендерної документації шляхом виключення пунктів котрі передбачають надання потенційними учасниками сертифікатів: OHSAS 18001:2007, ISO 14001:2015.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.04.2019 10:38
Вирішення:
Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації шляхом виключення пунктів котрі передбачають надання потенційними учасниками сертифікатів: OHSAS 18001:2007, ISO 14001:2015.
Статус вимоги:
Задоволено