• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з дератизації та дезінсекції

Завершена

479 890.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 400.00 UAH
Період оскарження: 22.02.2019 14:40 - 09.03.2019 00:00
Вимога
Вирішена

ДСТУ ISO 9001:2009Системи управління якістю. Вимоги ДСТУ ISO 14001:2006Система екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосовування.

Номер: 177095b2277f454a81ad0370c13b8919
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-22-001704-b.b2
Назва: ДСТУ ISO 9001:2009Системи управління якістю. Вимоги ДСТУ ISO 14001:2006Система екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосовування.
Вимога:
Відповідно до п. 2 Додатку № 4 до тендерної документації Технічне завдання Код ДК 021:2015 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дератизації та дезінсекції) документами, що є підтвердженням необхідних технічних та якісних характеристик предмету закупівлі є – сертифікат на «Систему управління якістю за ДСТУ ISO 9001:2009» та сертифікат на «Систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2006». Вважаємо, що така вимога Замовника є дискримінаційною, з огляду на наступне. Відповідно до п. 3 Наказу Національного органу стандартизації Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» ДП «УкрНДНЦ» № 114 від 15 квітня 2016 року «Про внесення змін до наказу № 145 від 05 листопада 2015 р. (114) з 15 вересня 2018 року були скасовані нормативні документи України: ДСТУ ISO 9001:2009Системи управління якістю. Вимоги ДСТУ ISO 14001:2006Система екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосовування. Тож, наразі ДСТУ ISO 9001:2009 "Системи управління якістю. Вимоги та ДСТУ ISO 14001:2006 Система екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосовування - є нечинними та не визнані органом стандартизації, тому Замовник не має право посилатися на них як на підтвердження необхідних технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, а Учасник, відповідно, не може їх надати. Згідно з частиною другою преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, від 25 грудня 2015, метою цього закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частина 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» роз'яснює, що під недискримінацією учасників слід розуміти і те, що замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, Замовник своїми вимогами ставить дискримінаційні вимоги по відношенню до всіх суб’єктів господарювання, які можуть виконати умови надання послуг, оскільки не мають сертифікатів, які, до того ж є нечинними. На підставі вищевикладеного, просимо виключити відповідну вимогу з переліку документів, що є підтвердженням необхідних технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та привести тендерну документацію та її у відповідність до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за запитання. Так, дійсно з 15 вересня 2018 року наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 15.04.2016 № 114 «Про внесення змін до наказу № 145 від 05 листопада 2015 р.» скасовано нормативні документи України: - ДСТУ ISO 9001:2009 Системи управління якістю. Вимоги; - ДСТУ ISO 14001:2006 Система екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосовування. Натомість, наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 року № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейським нормативним документами, та скасування нормативних документів України» прийнято національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року: - ДСТУ ISO 14001:2015 Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування; - ДСТУ ISO 9001:2015 Система управління якістю. Вимоги. Таким чином, до тендерної документації за предметом закупівлі код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дератизації та дезінсекції) буде внесено відповідні зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Порушення вимог чинних законів України в сфері державних закупівель, отримання документів дозвільного характеру иа дискримінаціні вимоги до учасиків що до предмету закупівлі "код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дератизації та дезінсекції)

Номер: ea2bdfa9692c4545b348e9331ab25539
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-22-001704-b.b1
Назва: Порушення вимог чинних законів України в сфері державних закупівель, отримання документів дозвільного характеру иа дискримінаціні вимоги до учасиків що до предмету закупівлі "код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дератизації та дезінсекції)
Вимога:
Відповідно до пункту 2 Додатку № 4 до тендерної документації Технічне завдання Код ДК 021:2015 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дератизації та дезінсекції) документами, що є підтвердженням необхідних технічних та якісних характеристик предмету закупівлі є - ліцензія МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа. Вважаємо, що така вимога Замовника є дискримінаційною, з огляду на наступне. На титульній сторінці закупівлі вказаний код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дератизації та дезінсекції) тож вбачається, що метою закупівлі є отримання саме послуг з дератизації та дезінсекції. Але, пункт 2 Додатку № 4 до тендерної документації Технічне завдання Код ДК 021:2015 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дератизації та дезінсекції) передбачено, що документами, що є підтвердженням необхідних технічних та якісних характеристик предмету закупівлі є ліцензія МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа, хоча закупівля не передбачає надання послуги з дезінфекції. Тож, або код предмету закупівлі вибраний невірно ( послуги по медичній практиці стосується коду закупівлі ДК 021:2015 85100000-0 Послуги у сфері охорони здоров’я), або замовником встановлена вимога, яка не повинна бути встановлена при вказаному предметі закупівлі. Ліцензія МОЗ України на право провадження діяльності за медичною спеціальністю «Дезінфекційна справа» це " ...Господарська діяльність з медичної практики (далі - медична практика) - вид господарської діяльності у сфері охорони здоров’я, який провадиться закладами охорони здоров’я та фізичними особами - підприємцями з метою надання медичної допомоги та медичного обслуговування на підставі ліцензії" ( р.4 "ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ провадження господарської діяльності з медичної практики") Вимоги щодо профілактичної дезінфекції передбачені статтями 18, 33 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», вимоги щодо ліцензування передбачені пунктом 15 статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" та постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 285 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики». Слід зазначити, що Верховною Радою України прийнятий Закон України №2608-УІ (2608-17) від 19 жовтня 2010 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження державного регулювання господарської діяльності» (далі - Закон №2608-УІ), який набрав чинності в частині скасування ліцензії на проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт з 01 січня 2011 року і наразі є чинним. Законом №2608-УІ (2608-17) передбачено звільнення від ліцензування тих видів господарської діяльності, ліцензування яких не відповідає основним принципам державної політики у сфері ліцензування, в тому числі: проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт. Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва №11/48 (г0172-11) від 02 лютого 2011 року скасовано дію Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт (крім робіт на об’єктах ветеринарного контролю). Державне підприємство України «Міжнародний дитячий центр «Артек» не є об’єктом ветеринарного контролю. Таким чином, Замовник не має права вимагати вищезазначений документ, якщо згідно із законом вони не потрібні для здійснення того чи іншого виду діяльності. Крім того, відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: - необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; - дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру; - платність або безоплатність видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру; - строк видачі документа дозвільного характеру або відмови у його видачі; - вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, анулювання документа дозвільного характеру; - строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа; - перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності; - перелік та вимоги до документів, які суб’єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру. Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 3392-VI від 19 травня 2011 року затверджений Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності. Статтею1 Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим законом. В той же час, в Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності відсутній дозвіл на надання послуг з дератизації та дезінсекції. Згідно з частиною другою преамбули Закону України «Про публічні закупівлі»№ 922-VIII, від 25 грудня 2015, метою цього закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частина 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» роз'яснює, що під недискримінацією учасників слід розуміти і те, що замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, Замовник своїми вимогами щодо надання ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю «Дезінфекційна справа» ставить дискримінаційні вимоги по відношенню до всіх суб’єктів господарювання, які можуть виконати умови надання послуг, але не мають не мають відповідної ліцензії МОЗ України. В той же час, предметом закупівлі є послуги з дератизації та дезінсекції, а не послуги з дезінфекції, медичні послуги, ветеринарні послуги. Тому, на підставі вищевикладеного, просимо виключити відповідну вимогу з переліку документів, що є підтвердженням необхідних технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та привести тендерну документацію та її у відповідність до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за запитання. 1. Щодо невірно вибраного коду предмету закупівлі Відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволено подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Порядок визначення предмету закупівлі регламентується Наказом Мінекономрозвитку № 454 від 17.03.2016 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі - Порядок). У п. 1 Розділу 2 Порядку вказано, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Таким чином, код ДК 021:2015 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дератизації та дезінсекції) визначений правильно. 2. Щодо ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Керуючись положеннями ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у п.2 Додатку 3 Тендерної документації нами була передбачена вимога щодо наявності в учасника кваліфікованих працівників - дезінфекторів та лікаря-дезінфекціоніста та відповідної дозвільної документації виходячи з наступного. Згідно зі ст. 1 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» дезінфекційні заходи (дезінфекція, дезінсекція, дератизація) - заходи щодо знищення у середовищі життєдіяльності людини збудників інфекційних хвороб (дезінфекція) та їх переносників - комах (дезінсекція) і гризунів (дератизація). Відповідно до ст. 18 цього Закону юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках. Власники, а також керівники та інші посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності зобов'язані в межах своїх повноважень сприяти медичним працівникам у здійсненні заходів щодо захисту населення від інфекційних хвороб. У Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ від 29 березня 2002 р. № 117 передбачені кваліфікаційні характеристики дезінфектора, інструктора-дезінфектора та лікаря – дезінфекціоніста. Зокрема у завданнях та обов’язках лікаря-дезінфекціоніста вказано, що він «Контролює якість дезінфекційних, дезінсекційних і дератизаційних робіт на об'єктах. Бере участь в проведенні протиепідемічних заходів при появі осередку інфекції. Надає організаційно-методичну допомогу лікувально-профілактичним та немедичним установам з питань дезінфекції, дезінсекції, дератизації і стерилізації. Керує роботою середнього медичного персоналу. Планує роботу та проводить аналіз її результатів.» та інше. Відповідно до ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» медична практика, у тому числі і за лікарською спеціальністю «Дезінфекційна справа», підлягає ліцензуванню. Таким чином визначений код закупівлі та кваліфікаційні вимоги щодо лікаря-дезінфекціоніста і відповідної ліцензії МОЗ України на право провадження діяльності за медичною спеціальністю «Дезінфекційна справа» відповідають законодавству та не потребують внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено