• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Фрукти та овочі: апельсини, банани, виноград, лимони, мандарини, яблука, груші, сливи, буряк, цибуля ріпчаста, капуста, капуста рання, морква, помідора, огірок, огірок ранній, перець болгарський, часник, цибуля зелена, редиска

Завершена

390 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 950.00 UAH
Період оскарження: 25.02.2019 16:10 - 08.03.2019 00:00
Вимога
Є відповідь

Щодо порушення законодавства про здійснення публічних закупівель

Номер: f3f6cddc73be47529b91d039537d4539
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-25-001334-c.b1
Назва: Щодо порушення законодавства про здійснення публічних закупівель
Вимога:
Голові тендерного комітету Підгорній Лесі Володимирівні Хмельницька санаторна школа із збереженням у складі закладу освіти інтернату з цілодобовим повним утриманням учнів (вихованців) 29000, м. Хмельницький, вул. Чорновола, 180 щодо порушення законодавства про здійснення публічних закупівель ВИМОГА Фізична особа-підприємець Шкабара Тетяна Олександрівна є учасником процедури закупівлі код ДК 021:2015 - 03220000-9 «Овочі, фрукти та горіхи» (Фрукти та овочі: апельсини, банани, виноград, лимони, мандарини, яблука, груші, сливи, буряк, цибуля ріпчаста, капуста, капуста рання, морква, помідора, огірок, огірок ранній, перець болгарський, часник, цибуля зелена, редиска) за ідентифікатором закупівлі UA-2019-02-25-001334-c та вважає, що Замовником визначено переможцем ФОП Оніщук Григорій Іванович неправомірно, оскільки: 1. Відповідно до загальних положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі» (зі змінами і доповненнями), метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Переможцем процедури закупівлі – є учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Також необхідно врахувати норми статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме, що принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій та інше. 2. У пункті 5 Розділу ІІІ Тендерної документації міститься вимога про надання Учасником інформаційної довідки в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі. Однак, аналізуючи довідку надану ФОП Оніщук Григорій Іванович зазначаємо, що в складі його тендерної пропозиції відсутня інформація про оренду або документи, що підтверджують власність на обладнання та матеріально-технічну базу, що є необхідною для виконання умов закупівлі згідно Технічного завдання (Додаток 2 до Тендерної документації). Копій документів, які підтверджують інформацію, що міститься в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази в складі пропозиції не знайдено. 2. В довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації учасник закупівлі ФОП Оніщук Григорій Іванович зазначив: «з метою виконання договору на постачання продуктів, які являються предметом закупівлі, а саме (фрукти і овочі) мною, на підставі цивільно-правових договорів буде залучена необхідна кількість працівників (вантажники, водії, тощо)». Беручи до уваги підпункт 2 пункту 5 Розділу ІІІ Тендерної документації Учасник має надати Інформаційну довідку в довільній формі про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації. Однак, у п. 1 та 7 Розділу ІІІ Тендерної документації міститься положення про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт), тобто у разі закупівлі робіт або послуг учасник процедури закупівлі зазначає у тендерній пропозиції повне найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Сам Замовник в Тендерній документації зазначає, що субпідрядники можуть залучатися у випадку закупівлі робіт, однак в нашому випадку закупівля з поставки товарів, що виключає можливість залучення субпідрядників за цивільно-правовими договорами. У пункті 5 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовник зазначає, що у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не містить документального підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, або якщо документальне підтвердження не відповідає вимогам, встановленим Замовником, або якщо документальне підтвердження вказує на невідповідність учасника кваліфікаційним вимогам, Учасник вважається таким, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, а його тендерна пропозиція відхиляється на підставі ст. 30 Закону. 3. В тендерній пропозиції учасника ФОП Оніщук Григорій Іванович, зокрема в гарантійному листі про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини 1 та частини 2 статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» відсутня інформація про відповідність учасника пункту 2 частини 1 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення». У пункті 5 Розділу ІІІ Тендерної документації зазначено, що у разі, якщо виявлено наявність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі. На підставі вищенаведеного, учасник ФОП Шкабара Тетяна Олександрівна вважає, що учасника ФОП Оніщук Григорій Іванович визначено переможцем неправомірно з порушенням законодавства про здійснення публічних закупівель та вимагає: 1) скасувати протокол №3 від 15 березня 2019 року засідання тендерного комітету про визнання переможцем ФОП Оніщук Григорій Іванович та рішення про намір укласти договір про закупівлю код ДК 021:2015 - 03220000-9 «Овочі, фрукти та горіхи» (Фрукти та овочі: апельсини, банани, виноград, лимони, мандарини, яблука, груші, сливи, буряк, цибуля ріпчаста, капуста, капуста рання, морква, помідора, огірок, огірок ранній, перець болгарський, часник, цибуля зелена, редиска) за ідентифікатором закупівлі UA-2019-02-25-001334-c; 2) усунути порушення Замовником та прийняти рішення відповідно до вимог законодавства. Про дане порушення маємо намір також повідомити Державну аудиторську службу на рахунок проведення моніторингу по дотриманню законодавства про публічні закупівлі. Оскільки, дана закупівля проводиться за кошти державного бюджету, то буде відправлено відповідний лист про порушення та прохання про проведення аудиту до Рахункової палати. Фізична особа-підприємець _______________ Шкабара Т.І.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Тендерним комітетом розглянуто вашу вимогу та можемо повідомити наступне: 1. Тендерною документацією п.п. 3.5.2. Розділу ІІІ передбачено надання інформаційної довідки в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі. Учасником – переможцем у складі тендерної пропозиції надано вищевказану довідку із зазначенням інформації про наявність необхідного обладнання, чим виконано вимогу встановлену Замовником. Жодної вимоги щодо підтвердження права власності чи користування обладнання в тендерній документації не передбачено, а отже відсутність таких документів не може бути підставою для відхилення учасника. 2. Відповідно до п.п. 3.5.5. Для підтвердження відсутності підстав відмови в участі у процедурі закупівлі, учаснику необхідно надати наступні документи: Гарантійний лист, про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у ч. 1 та ч.2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Слід зазначити, що даний лист вимагається в довільній формі та зазначення підстав згідно ст..17 не є обов’язковим. Однак повідомляємо, що учасником – переможцем є фізична особа-підприємець, а тому підстава «відомості про ЮРИДИЧНУ особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» ним не зазначається, оскільки це стосується юридичної особи. У зв’язку із вищевикладеним замовником при прийняті рішення про намір укласти договорі дотримано усіх норм чинного законодавства, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Не задоволено