-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Виконання робіт із виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та подальше виконання послуг зі складання технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки для експлуатації та обслуговування водосховища за межами населених пунктів на території Касьянівської сільської ради Нікольського району Донецької області
Строк надання послуг: протягом 6 (шести) календарних місяців з моменту укладення договору.
Завершена
107 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 070.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 070.00 UAH
Період оскарження:
01.03.2019 09:04 - 06.03.2019 10:00
Вимога
Відхилено
Незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції переможця процедури закупівлі
Номер:
bc3a3e22773144eb91e75d4a85697245
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-03-01-000077-c.b1
Назва:
Незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції переможця процедури закупівлі
Вимога:
Вимога замовнику
Найменування замовника, якому подається вимога: Комунальне підприємство «Компанія «Вода Донбасу».
Суб’єкт звернення: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРИАЗОВСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНО-КАДАСТРОВИЙ ЦЕНТР», місцезнаходження: 87443, Донецька обл., Мангушський район, село Білосарайська Коса, вулиця Безуха, будинок 52-А.
Підстави подання вимоги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Замовником незаконно була відхилена пропозиція переможця процедури закупівлі ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» через невідповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим п. 10 «Кваліфікаційні вимоги до виконавця» Технічного завдання (додаток №1 до оголошення). Пропозиція учасника була незаконно відхилена протоколом №116 засідання уповноважених осіб від 26.03.2019 року, в якому зазначено, що ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» не надав до складу пропозиції копії сертифіката інженера-геодезиста згідно п. 10 «Кваліфікаційні вимоги до виконавця» Технічного завдання (додаток №1 до оголошення).
Стаття 22 в п. 2 ч. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що складовою тендерної документації є «один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством».
Відповідно до змісту оголошення до процедури закупівлі «Виконання робіт із виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та подальше виконання послуг зі складання технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки для експлуатації та обслуговування водосховища за межами населених пунктів на території Касьянівської сільської ради Нікольського району Донецької області», а саме п. 10 «Кваліфікаційні вимоги до виконавця» Технічного завдання (додаток №1 до оголошення) кваліфікаційні критерії до спеціалістів учасників наведені наступним змістом:
«Виконавець повинен забезпечити наявність кваліфікованих працівників, а саме: інженерів-землевпорядників, які мають сертифікат інженера-землевпорядника відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» і є відповідальними за якість робіт із землеустрою.»
Отже кваліфікаційні критерії до учасників не передбачають підтвердження наявності інженера-геодезиста, а підтверджено повинно бути виключно наявність інженера-землевпорядника.
Оскільки предметом закупівлі є виконання робіт із виготовлення технічної документації із землеустрою, то надання таких послуг регламентується виключно Законом України «Про землеустрій», який в ст. 26 визначає, що «розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;».
У відповідності до вимог зазначеного закону наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №255 від 11.04.2013 року (зареєстрований в Мінюсті 29.04.2013р. за №694/23226) були затверджені Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою. Пунктом 1.2 Вимог визначено, що виконавці робіт із землеустрою та розробники документації із землеустрою - юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працюють не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників. Пункт 3.2 Вимог зазначає, що документація із землеустрою, розроблена виконавцями (розробниками) робіт із землеустрою, підписується керівником суб'єкта господарювання та сертифікованим інженером-землевпорядником.
Згідно до ст. 1 Закону України «Про землеустрій» види робіт із землеустрою включають в себе окрім іншого топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи, що виконуються з метою складання документації із землеустрою.
ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» у складі пропозиції надало на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям кваліфікаційні сертифікати та свідоцтва про підвищення кваліфікації на двох інженерів-землевпорядників, які працюють за основним місцем роботи у складі учасника процедури закупівлі. Відповідно до поданих сертифікатів інженери-землевпорядники також мають право виконувати топографо-геодезичні та картографічні роботи, які притаманні інженерам-геодезистам. Таким чином, інженер-землевпорядник є більш широким фахівцем та охоплює послуги, що виконуються інженером-геодезистом (згідно ч. 11 ст. 66 Закону України «Про землеустрій»).
Посилання в протоколі №116 засідання уповноважених осіб від 26.03.2019 року на Закон України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та наказ №65 від 11.02.2014 року є незаконним та безпідставним, оскільки зазначені нормативні акти регламентують виключно топографо-геодезичну і картографічну діяльність як самостійний вид діяльності, а предметом закупівлі є роботи з землеустрою, які регламентуються виключно Законом України «Про землеустрій». До того ж п. 10 «Кваліфікаційні вимоги до виконавця» Технічного завдання (додаток №1 до оголошення) зазначає про необхідність надання «довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для виконання Договору про закупівлю, з урахуванням вимог Закону України «Про землеустрій»», а посилання на вимоги Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» не міститься.
Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
З огляду на наведене законодавством не вимагається від розробника документації з землеустрою наявність сертифікованого інженера-геодезиста та кваліфікаційні критерії до учасників, наведені в п. 10 «Кваліфікаційні вимоги до виконавця» Технічного завдання (додаток №1 до оголошення) також цього не вимагають, отже відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» не повинен був подавати у складі пропозиції сертифікат інженера-геодезиста.
Також ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Наведення у п. 10 «Кваліфікаційні вимоги до виконавця» Технічного завдання (додаток №1 до оголошення) копії сертифікатів, що підтверджують відповідну кваліфікацію працівників не створює додаткових кваліфікаційних критеріїв, не передбачених оголошенням, а лише роз’яснює якими документами, відповідно до законодавства, це може бути підтверджено.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що замовником, в порушення вимог ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», була незаконно відхилена пропозиція переможця процедури закупівлі ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр», яка цілком відповідає кваліфікаційним критеріям та оголошенню процедури закупівлі.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр». Таке незаконне рішення Замовника та порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» призвело до протиправного відхилення пропозиції учасника, який цілком відповідає кваліфікаційним критеріям та оголошенню до процедури закупівлі, а пропозиція є найбільш економічно вигідною. За умови дотримання замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» договір повинен бути укладений з ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр», а незаконне рішення замовника призвело до порушення такого права учасника процедури закупівлі.
Вимоги учасника та їх обґрунтування:
Просимо надати обґрунтування відхилення пропозиції ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр» з урахування незаконності посилання на необхідність наявності інженера-геодезиста та в разі відсутності інших підстав для відхилення пропозиції скасувати протокол №116 засідання уповноважених осіб від 26.03.2019 року як незаконний та визнати переможцем пропозицію ТОВ «Приазовський земельно-кадастровий центр».
Саме виконання таких вимог дозволить усунути наслідки порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та відновить порушене право учасника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.03.2019 09:36
Вирішення:
Уповноважені особи КП «Компанія «Вода Донбасу» розглянули Вашу вимогу щодо незаконного рішення замовника про відхилення пропозиції переможця процедури закупівлі та повідомляють наступне.
По-перше, посилання Вашій вимозі на порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є недоречним, оскільки дана закупівля не підпадає під дію цього Закону, та була оприлюднена Замовником як допорогова закупівля, тобто шляхом оголошення такої закупівлі не обрано жодної процедури закупівлі, передбаченої частиною 1 статті 12 Закону, а також очікувана вартість не дорівнювала та не перевищувала 1 млн. грн.
Натомість, зазначена закупівля проводилась відповідно до Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2015 №35, пунктом 6.3. якого встановлено, що під час оголошення Закупівлі Замовник розміщує в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі.
Отже, Замовник при проведенні зазначеної закупівлі ніяким чином не порушив вимоги Закону.
По-друге, пунктом 10 Технічного завдання, що є додатком №1 до оголошення, встановлено, що складі пропозиції Учасник повинен надати:
- копії діючих сертифікатів, що підтверджують відповідну кваліфікацію працівників (копії кваліфікаційних сертифікатів інженерів-землевпорядників та інженерів – геодезистів, працюючих за основним місцем роботи).
ТОВ «ПЗКЦ» у складі своєї пропозиції не надало копії кваліфікаційних сертифікатів інженерів – геодезистів, працюючих за основним місцем роботи, у зв’язку з чим його пропозицію було дискваліфіковано, як таку, що не відповідає умовам закупівлі.
До того ж, у період уточнень з боку учасників, у тому числі і від Вашого підприємства, не поступало запитань щодо цієї вимоги.
Підсумовуючи викладене, вважаємо, що дискваліфікація Вашої пропозиції є правомірною та законодавчо обґрунтованою.
Статус вимоги:
Відхилено