• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

проведення топографо-геодезичних робіт в тому числі аерофотозйомка

проведення топографо-геодезичних робіт в тому числі аерофотозйомка

Торги не відбулися

1 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
Період оскарження: 14.03.2019 15:33 - 27.03.2019 23:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо умов тендерної документації

Номер: 37090b3807de4d028268dbc20541eadb
Ідентифікатор запиту: UA-2019-03-14-003083-a.a2
Назва: Вимога щодо умов тендерної документації
Вимога:
Предметом закупівлі є проведення топографо-геодезичних робіт в тому числі аерофотозйомка за кодом CPV за ДК 021:2015: 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії. Пунктом 5 Розділу ІІІ Тендерної документації (далі – ТД) Замовником встановлено кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону, зокрема, у пп. І цього пункту Замовник визначив кваліфікаційні критерії до Учасника. Скаржник, вивчивши перелік кваліфікаційних критеріїв, прийшов до висновку що частина з них суперечать нормам чинного законодавства і мають дискримінаційний характер. 1. Замовник вимагає документально підтвердити наявність «цифрової аерофотокамери з фокусною відстанню 70-140 мм (згідно вимог ГКНТА-2.04-02-98, таблиця 15, п. 7.1.20 (додати чинний сертифікат калібрування) (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)». Зазначена вимога є необґрунтованою і суперечить нормам чинного законодавства, зокрема – «Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)» (далі – ГКНТА-2.04-02-98) По-перше, у Додатку 4 до ТД в п.2 зазначається, що в ході надання послуг, що закуповуються, передбачається «Створення цифрових інженерно-топографічних планів масштабу 1:2000 (орієнтовна площа 1220 га) та масштабу 1:5000 (орієнтовна площа 8780 га)». В той же час, таблиця 15 ГКНТА-2.04-02-98, на яку посилається Замовник стосується створення планів масштабу 1:1000 та 1:500, і жодним чином не зачіпає створення планів у масштабі 1:2000 та 1:5000. По-друге, жодною нормою ГКНТА-2.04-02-98, як і іншими нормативно-правовими актами, не передбачена необхідність отримання сертифікатів калібрування на цифрову аерофотокамеру. 2. Замовник вимагає документально підтвердити наявність «цифрових фотограмметричних станцій, не менше семи (мінімальна кількість робочих місць на виконання зазначеного об’єму робіт за вказаний період часу)». Вимога замовника є необґрунтованою, оскільки наявність такої кількості фотограмметричних станцій не випливає з жодного нормативно-правового документу та не обумовлена специфікою послуг, які будуть надаватися у рамках цієї закупівлі. 3. Замовник вимагає документально підтвердити наявність «спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)». На думку Учасника, такі вимоги є дискримінаційними оскільки п.7.1 розділу 7 ГКНТА-2.04-02-98 «Методи виконання топографічних знімань», регламентуються методи виконання аерофотозйомки та вимоги до отриманих результатів. Натомість у цій Інструкції відсутні вимоги до повітряного судна та взагалі – до приладів, за допомогою (або з борту) яких буде проводитися зйомка. Крім того, абз. 3 ч.1 ст. 10 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» називає серед основних вимог щодо здійснення топографо-геодезичної і картографічної діяльності впровадження прогресивних технологій і методів організації топографо-геодезичного і картографічного виробництва. Спосіб, за допомогою якого буде здійснюватися аерофотозйомка (за допомогою спеціалізованого повітряного судна, безпілотного апарату або інших засобів) жодним чином не стосується методів виконання аерофотозйомки та не впливає на результати, які будуть отримані в результаті надання послуг. Таким чином, Замовник суттєво обмежує коло можливих учасників лише тими, які мають у розпорядженні спеціалізоване повітряне судно. 4. В пп.2 пп. І п.5 розділу ІІІ ТД, Замовник зазначає, що «Матеріали аерофотозйомки повинні бути отримані з використанням цифрової аерофотознімальної камери з борту спеціалізованого повітряного судна, згідно до вимог нормативних документів в цій галузі (використання матеріалів отриманих з безпілотних апаратів не розглядається)». З урахуванням зазначеного у п. 3 цієї вимоги, Учасник вважає, що така вимога є дискримінаційною та нічим не обґрунтованою 5. Замовник вимагає документально підтвердити наявність «чинних документів льотної придатності спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт, а саме: сертифікат експлуатанта, експлуатаційні специфікації та сертифікат льотної придатності (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)». Учасник вважає, що ця вимога Замовника є похідною від вимоги про наявність спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт, а отже, у разі погодження Замовника із аргументацією Учасника, наведеною у п.п. 3, 4 цієї вимоги, Замовник повинен виключити зазначений пункт з Тендерної документації. Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. З урахуванням зазначеного, Учасник вимагає: 1. Внести зміни до п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації, а саме: 1.1. Змінити формулювання «цифрової аерофотокамери з фокусною відстанню 70-140 мм (згідно вимог ГКНТА-2.04-02-98, таблиця 15, п. 7.1.20 (додати чинний сертифікат калібрування) (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)» на «цифрової аерофотокамери, яка відповідає вимогам ГКНТА-2.04-02-98»; 1.2. Змінити формулювання «цифрових фотограмметричних станцій, не менше семи (мінімальна кількість робочих місць на виконання зазначеного об’єму робіт за вказаний період часу)» на формулювання «цифрових фотограмметричних станцій, у кількості, достатній для виконання зазначеного об’єму робіт за вказаний період часу»; 1.3. Виключити фразу «спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)» 1.4. Змінити формулювання «Матеріали аерофотозйомки повинні бути отримані з використанням цифрової аерофотознімальної камери з борту спеціалізованого повітряного судна, згідно до вимог нормативних документів в цій галузі (використання матеріалів отриманих з безпілотних апаратів не розглядається)» на «Матеріали аерофотозйомки повинні бути отримані з використанням цифрової аерофотознімальної камери та відповідати вимогам нормативних документів в цій галузі»; 1.5. Виключити фразу «чинних документів льотної придатності спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт, а саме: сертифікат експлуатанта, експлуатаційні специфікації та сертифікат льотної придатності (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)».; 2. Внести відповідні зміни до Додатку 4 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Ваша вимога UA-2019-03-14-003083-a.a2 розглянута. По суті вимоги інформуємо наступне відповідно до пунктів: 1. В зв’язку з приєднанням до міста Тернополя ряду населених пунктів як результат утворення Тернопільської міської територіальної громади прийнято рішення про продовження роботи з створення топографічних планів в масштабі 1:5000, 1:2000 з метою використання їх в для розроблення містобудівної документації приєднаних населених пунктів. Враховуючи вищенаведене, в технічному завданні замовником визначений стереотопографічний метод. Результати аерофотознімань є складовою частиною даної послуги. Результати наданих послуг використовуватимуться при розроблені містобудівної документації. Згідно з вимогами ДБН 5.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту», актуальність картографічної основи на рік розроблення генерального плану засвідчується її виконавцем. Так як стереотопографічним методом створено та виготовлено в 2012 р. та актуалізовано відповідно до чинного законодавства в 2018 р. цифрові інженерно-топографічні плани масштабу 1:2000 з цифровою точністю 1:500 території м. Тернопіль з використанням аерофотознімання виконаного камерами з фокусною відстанню 70-140 мм. Вимоги «Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)», затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 р.№56, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.06.1998 р. за №393/2833, є обов’язковими для всіх суб’єктів підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, які виконують топографічні знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500. Необхідність калібрування аерофотокамер призначених для топографічної аерофотозйомки визначено вимогами паспорту виробника на дані прилади та виконується не рідше одного разу на два роки або після ремонту 2 Зазначена мінімальна кількість цифрових фотограмметричних станцій, необхідних для виконання зазначеного об’єму послуг за вказаний період часу (до 31.08.2019), не є дискримінаційною, оскільки тендерною документацією передбачена можливість оренди даного обладнання. 3,4 Вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази обґрунтовані, перш за все, технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, з якими ви можете ознайомитися у Додатку 4 до тендерної документації. Результати аерофотознімань є складовою частиною даної послуги. Результати наданих послуг використовуватимуться при розроблені містобудівної документації. Згідно з вимогами ДБН 5.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту», актуальність картографічної основи на рік розроблення генерального плану засвідчується її виконавцем. З метою отримання якісних послуг в технічному завданні передбачено здійснення аерофотознімання за допомогою спеціалізованого повітряного судна. Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», ст.10 «Основні вимоги щодо здійснення топографо-геодезичної і картографічної діяльності», зазначено, що під час здійснення топографо-геодезичних, картографічних робіт повинні забезпечуватися - додержання вимог стандартів та нормативно-технічної документації . Враховуючи наведене, аерофотознімання мають бути достовірними та актуальними - тобто виконаними у 2019 році. В пунктах 7.1.13 та 7.1.14 Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)» зазначено про наступне: 7.1.13. Аерофотознімання виконують відповідно до вимог нормативних документів з аерофотознімання, положень даної Інструкції та нормативних документів, що стосуються фотограмметричних робіт при створенні топографічних карт і планів. 7.1.14. Масштаби фотографування, типи аерофотоапаратів, особливі вимоги до матеріалів аерофотознімання передбачають у технічному завданні на виконання аерофотознімання. Зазначені вимоги містяться у Додатку № 4 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі». Чинними нормативно-технічними документами з аерофотознімання є «Основні положення по аерофотозніманню для створення і відновлення топографічних карт і планів» ГКІНП-09-32-80, 1982 р. та «Керівництво з аерофотознімальних робіт» 1988 р., саме в них викладені основні положення щодо організації, підготовки та провадження аерофотознімальних робіт виконуваних спеціалізованими підприємствами та вимоги до авіаносіїв, аерофото - знімального і фотограмметричного обладнання (а не тільки в «Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА - 2.04-02-98). На сьогодні в Україні не існує жодного затвердженого в установленому порядку нормативно-технічного документа, який би регламентував виконання аерофотознімання з безпілотних апаратів для топографічного знімання. 5 Правові основи діяльності в галузі авіації встановлює «Повітряний кодекс України», саме він здійснює Державне регулювання діяльності в галузі авіації та використання повітряного простору України спрямоване на гарантування безпеки авіації, забезпечення інтересів держави, національної безпеки та потреб суспільства і економіки у повітряних перевезеннях та авіаційних роботах. В статті 1 п.7 Кодексу зазначено: 7) авіаційні роботи - польоти, під час здійснення яких повітряне судно використовується для забезпечення спеціалізованих видів обслуговування (авіаційно-хімічні. роботи, аерофотозйомка, патрулювання тощо). В статті 47 пунктом 1 визначено: 1. На борту цивільного повітряного судна під час виконання польотів повинні бути: 1) реєстраційне посвідчення; 2) сертифікат льотної придатності або дозвіл на виконання польотів. Таким чином авіаційне судно, що використовується для аерофотознімання є спеціальним. Вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази не можуть вважатися дискримінаційними та такими, що звужують коло потенційних учасників закупівлі, оскільки у Тендерній документації передбачена наявність в учасника власного чи орендованого обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг, а також залучення субпідрядників для виконання аерофотографічних робіт. Враховуючи викладене, вимоги, що описує скаржник не є дискримінаційними та визначені з метою отримання якісних послуг , у зв’язку з чим відсутні підстави для їх задоволення. (рішення тендерного комітету від 25.03.2019)
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога на тендерну документацію

Номер: 26527c635f054fecbcf3136713126688
Ідентифікатор запиту: UA-2019-03-14-003083-a.a1
Назва: Вимога на тендерну документацію
Вимога:
Предметом закупівлі є Створення цифрових інженерно-топографічних планів масштабу 1:2000 з цифровою точністю 1:500 території міста Хмельницький та створення 3D моделей будівель міста за кодом CPV за ДК 021:2015: 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії. Пунктом 5 Розділу ІІІ Тендерної документації (далі – ТД) Замовником встановлено кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону, зокрема, у пп. І цього пункту Замовник визначив кваліфікаційні критерії до Учасника. Скаржник, вивчивши перелік кваліфікаційних критеріїв, прийшов до висновку що частина з них суперечать нормам чинного законодавства і мають дискримінаційний характер. 1. Замовник вимагає документально підтвердити наявність «цифрової аерофотокамери з фокусною відстанню 70-140 мм (згідно вимог ГКНТА-2.04-02-98, таблиця 15, п. 7.1.20 (додати чинний сертифікат калібрування) (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)». Зазначена вимога є необґрунтованою і суперечить нормам чинного законодавства, зокрема – «Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)» (далі – ГКНТА-2.04-02-98) По-перше, у Додатку 4 до ТД в п.2 зазначається, що в ході надання послуг, що закуповуються, передбачається «Створення цифрових інженерно-топографічних планів масштабу 1:2000 (орієнтовна площа 1220 га) та масштабу 1:5000 (орієнтовна площа 8780 га)». В той же час, таблиця 15 ГКНТА-2.04-02-98, на яку посилається Замовник стосується створення планів масштабу 1:1000 та 1:500, і жодним чином не зачіпає створення планів у масштабі 1:2000 та 1:5000. По-друге, жодною нормою ГКНТА-2.04-02-98, як і іншими нормативно-правовими актами, не передбачена необхідність отримання сертифікатів калібрування на цифрову аерофотокамеру. 2. Замовник вимагає документально підтвердити наявність «цифрових фотограмметричних станцій, не менше семи (мінімальна кількість робочих місць на виконання зазначеного об’єму робіт за вказаний період часу)». Вимога замовника є необґрунтованою, оскільки наявність такої кількості фотограмметричних станцій не випливає з жодного нормативно-правового документу та не обумовлена специфікою послуг, які будуть надаватися у рамках цієї закупівлі. 3. Замовник вимагає документально підтвердити наявність «спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)». На думку Учасника, такі вимоги є дискримінаційними оскільки п.7.1 розділу 7 ГКНТА-2.04-02-98 «Методи виконання топографічних знімань», регламентуються методи виконання аерофотозйомки та вимоги до отриманих результатів. Натомість у цій Інструкції відсутні вимоги до повітряного судна та взагалі – до приладів, за допомогою (або з борту) яких буде проводитися зйомка. Крім того, абз. 3 ч.1 ст. 10 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» називає серед основних вимог щодо здійснення топографо-геодезичної і картографічної діяльності впровадження прогресивних технологій і методів організації топографо-геодезичного і картографічного виробництва. Спосіб, за допомогою якого буде здійснюватися аерофотозйомка (за допомогою спеціалізованого повітряного судна, безпілотного апарату або інших засобів) жодним чином не стосується методів виконання аерофотозйомки та не впливає на результати, які будуть отримані в результаті надання послуг. Таким чином, Замовник суттєво обмежує коло можливих учасників лише тими, які мають у розпорядженні спеціалізоване повітряне судно. 4. В пп.2 пп. І п.5 розділу ІІІ ТД, Замовник зазначає, що «Матеріали аерофотозйомки повинні бути отримані з використанням цифрової аерофотознімальної камери з борту спеціалізованого повітряного судна, згідно до вимог нормативних документів в цій галузі (використання матеріалів отриманих з безпілотних апаратів не розглядається)». З урахуванням зазначеного у п. 3 цієї вимоги, Учасник вважає, що така вимога є дискримінаційною та нічим не обґрунтованою 5. Замовник вимагає документально підтвердити наявність «чинних документів льотної придатності спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт, а саме: сертифікат експлуатанта, експлуатаційні специфікації та сертифікат льотної придатності (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)». Учасник вважає, що ця вимога Замовника є похідною від вимоги про наявність спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт, а отже, у разі погодження Замовника із аргументацією Учасника, наведеною у п.п. 3, 4 цієї вимоги, Замовник повинен виключити зазначений пункт з Тендерної документації. Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. З урахуванням зазначеного, Учасник вимагає: 1. Внести зміни до п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації, а саме: 1.1. Змінити формулювання «цифрової аерофотокамери з фокусною відстанню 70-140 мм (згідно вимог ГКНТА-2.04-02-98, таблиця 15, п. 7.1.20 (додати чинний сертифікат калібрування) (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)» на «цифрової аерофотокамери, яка відповідає вимогам ГКНТА-2.04-02-98»; 1.2. Змінити формулювання «цифрових фотограмметричних станцій, не менше семи (мінімальна кількість робочих місць на виконання зазначеного об’єму робіт за вказаний період часу)» на формулювання «цифрових фотограмметричних станцій, у кількості, достатній для виконання зазначеного об’єму робіт за вказаний період часу»; 1.3. Виключити фразу «спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)» 1.4. Змінити формулювання «Матеріали аерофотозйомки повинні бути отримані з використанням цифрової аерофотознімальної камери з борту спеціалізованого повітряного судна, згідно до вимог нормативних документів в цій галузі (використання матеріалів отриманих з безпілотних апаратів не розглядається)» на «Матеріали аерофотозйомки повинні бути отримані з використанням цифрової аерофотознімальної камери та відповідати вимогам нормативних документів в цій галузі»; 1.5. Виключити фразу «чинних документів льотної придатності спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт, а саме: сертифікат експлуатанта, експлуатаційні специфікації та сертифікат льотної придатності (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником)».; 2. Внести відповідні зміни до Додатку 4 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник
Опис причини скасування: У тексті вимоги наявні помилки
Дата скасування: 20.03.2019 19:19