• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з цілодобового обслуговування GPS-трекерів, встановлених на транспортних засобах

Торги не відбулися

2 099 650.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 14 697.55 UAH
Період оскарження: 06.02.2019 15:22 - 17.02.2019 00:00
Вимога
Без відповіді

Вимога

Номер: 997fde213b62413d82f2e12c756b505b
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-06-002193-b.a2
Назва: Вимога
Вимога:
про надання додаткової інформації, згідно ст. 30 Закону України “Про публічні закупівлі”
Пов'язані документи: Учасник
Скарга
Залишено без розгляду

СКАРГА щодо положень тендерної документації

Номер: 74d16a2851e74417abf602f3c695531c
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-06-002193-b.c1
Назва: СКАРГА щодо положень тендерної документації
Скарга:
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 № 922-VІІI, ТОВ «ТК «ЄВРОМОБАЙЛ» звертається зі скаргою щодо положень Тендерної документації, яка містить дискримінаційні вимоги та такі, що порушують вільну конкуренцію та права учасників, а також щодо бездіяльності Замовника. ВІДОМОСТІ ПРО ПРОЦЕДУРУ ЗАКУПІВЛІ: Відкриті торги. Предмет закупівлі: Послуги з цілодобового обслуговування GPS-трекерів, встановлених на транспортних засобах, ДК 021:2015: 50410000-2. Оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-02-06-002193-b, Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-02-06-002193-b. НАЙМЕНУВАННЯ ЗАМОВНИКА: Комунальне підприємство «Дніпровський електротранспорт» Дніпровської міської ради, Код ЄДРПОУ: 32616520; місцезнаходження: 49038, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, будинок 119-А. Телефон/факс: +380632530399. Ел. Адреса: 9218@i.ua. Уповноважена особа Замовника: Дорофєєв Сергій Володимирович. СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ: ТОВ «ТК «ЄВРОМОБАЙЛ», Код ЄДРПОУ: 38415597. Місцезнаходження: 69123, Запорізька обл., місто Запоріжжя, вулиця Георгія Сапожнікова, будинок 8 Б, кімната 38. Тел.: +380672203928. Ел. адреса: anna.pampura@euroml.com.ua. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ: положення тендерної документації є явно дискримінаційними та такими, що порушують вільну конкуренцію, права учасників на участь у торгах. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником не надано конкретних та вичерпних відповідей на запитання, що були розміщені у порядку ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі». ОБҐРУНТУВАННЯ: 1. Відповідно до Додатку 2 тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати довідку у довільній формі із зазначенням місцезнаходження у місті Дніпро або його передмісті. У якості обґрунтування такої вимоги, замовник зазначає, що це зумовлено необхідністю працівника виконавця у 1-годинний строк прибути до замовника за його викликом. Ця ж вимога дублюється у Додатку № 4 тендерної документації. При цьому, вважаємо таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує вільну конкуренцію, а саме можливість участі у торгах осіб, які мають місцезнаходження в інших областях України. Окрім цього, замовник не обґрунтовує у своїй тендерній документації доцільність прибуття учасника саме у 1-годинний строк. В будь-якому разі, прибуття у 1-годинний строк можливо не тільки учасником, який знаходиться в Дніпрі чи його передмісті. Можливість такого прибуття є і учасників з інших областей, для прикладу м. Запоріжжя, яке знаходиться на відстані 80 км від Дніпра (приблизно 40 – 50 хвилин знадобиться транспортному засобу, щоб прибути до учасника). Також зазначаємо, що у своєму рішення № 1758-р/пк-зп від 04.04.2017 р., постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України, розглянувши скаргу ПП «Автомагістраль» від 16.03.2017 р. № UA-2017-02-27-000793-b.b2 прийшла до висновку, що встановлення вимоги щодо місцезнаходження учасника, його матеріально-технічної бази є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Враховуючи зазначене, вважаємо за необхідне виключити з тендерної документації вимогу щодо прибуття працівника виконавця за викликом замовника у 1-годинний строк та вимогу, щодо знаходження учасника чи його структурних підрозділів у м. Дніпро або його передмісті. 2. У додатку № 2 тендерної документації міститься вимога щодо обов’язкової наявності у штаті учасника не менше 5 фахівців, спроможних за своєю освітою та посадою на надання замовлених послуг. При цьому, замовник не обґрунтовує необхідність наявності саме 5 працівників. Окрім цього, замовник не передбачає можливість залучення осіб за цивільно-правовими угодами, або господарськими договорами, чим, у свою чергу, значною мірою звужує рівень конкуренції у даних торгах. Зазначені вимоги звужують коло потенційних учасників та ставлять їх у нерівне становище, більш того, такі вимоги не є обґрунтованими у самій тендерній документації. Таким чином, вважаємо вимогу щодо кількості фахівців, спроможних за своєю освітою та посадою на надання замовлених послуг у штаті учасника такою, що є необґрунтованою та є дискримінаційною, у зв’язку з чим підлягає виключенню зі складу тендерної документації. Окрім цього, вважаємо за необхідне передбачити у тендерній документації можливість учаснику мати залучених за цивільно-правовими угодами, господарськими договорами працівників. 3. Відповідно до Додатку № 2 та Додатку № 4 тендерної документації Учасник повинен мати офіційні стосунки із виробником GPS-трекерів BI-TREK в Україні. Наявність таких господарських стосунків повинна підтверджуватись належним чином оформленим документом (на фірмовому бланку з зазначенням строку дії, посадою, ПІБ та підписом відповідальної особи) від виробника- ТОВ НВП «Дискові системи»- на 2019 рік (сертифікат, свідоцтво акредитованого партнера або інший тотожній документ), наданим у складі пропозиції. При цьому, встановивши вимогу наявності у учасника таких стосунків саме з ТОВ НВП «Дискові системи», замовник значною мірою обмежив конкуренцію. При цьому, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Встановивши зазначену вимогу замовник послався на конкретного виробника, чим саме і порушив умови вільної конкуренції, п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Предмет закупівлі не є унікальним та його виробником є не тільки ТОВ НВП «Дискові системи». Таким чином, дана вимога порушує право щодо можливої участі у торгах не тільки учасників-дистриб’юторів (учасників-постачальників), а й учасників-виробників предмету закупівлі. А отже, дана вимога є явно дискримінаційною, такою, що спричиняє обмеження, а той навіть усунення вільної конкуренції, а отже підлягає виключенню з тендерної документації. 4. Відповідно до умов тендерної документації учасник, з мінімальною ціною після процедури «Електронний аукціон», повторно протягом трьох робочих днів надає замовнику ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ та СПЕЦИФІКАЦІЮ (згідно Додатку 1) – (через електронну систему, шляхом довантаження файлу пропозиції та специфікації через електронний майданчик) – приведені у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону. Не подання документації – є підставою для дискваліфікації пропозиції. Дану вимогу вважаємо незаконною та такою, що повинна бути виключена з тендерної документації з наступних підстав. Відповідно до ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Замовник самостійно визначає кінцевий строк подання тендерних пропозицій і вказує його в оголошенні про закупівлю та тендерній документації. Відповідно до ч. 5 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються в разі, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Додатково повідомляємо, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, у відповіді на запит 101/2017, зазначило, що довантаженню після проведення аукціону, підлягають виключно документи, які підтверджують згідно із законодавством відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, відповідно до вимог Закону та тендерної документації. Також, у Роз’ясненні Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016 № 3302-06/34323-06, зазначено, що завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у тендерній документації, здійснюється Учасниками саме до закінчення строку подання тендерних пропозицій. А отже, Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає можливості, а тим більше і вимоги до учасника, щодо довантажування документів після аукціону, зокрема «Тендерної пропозиції» та «Специфікації». Враховуючи наведене вище, документи довантажені після проведення аукціону не становлять частину тендерної пропозиції. А отже, такі документи не можуть впливати на відповідність або невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації. З цього слідує, що не завантаження «Тендерної пропозиції», «Специфікації» після проведення аукціону не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника у відповідності до п.4 ч.1 ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, замовник не може встановити явно незаконну вимогу довантаження після аукціону файлу «Тендерна пропозиція» та файлу «Специфікація» та відхиляти учасника, який не надав такі документи, з підстави невідповідності тендерній пропозиції вимогам тендерної документації, оскільки надання такого документу, по-перше, не передбачено чинним законодавством України, а, по-друге, Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає можливості завантаження після аукціону будь-яких документів. У відповідності до вищенаведене, вимога щодо повторного надання тендерної пропозиції та специфікації є незаконною та підлягає виключення з тендерної документації. 5. Відповідно до умов тендерної документації на вимогу замовника під час проведення технічної оцінки учасник повинен надати зразки запропонованої продукції або доступ до приміщень де зберігається, або виготовляється запропонована продукція. Данну вимогу вважаємо незаконною та такою, що підлягає виключенню з тендерної документації з наступних підстав. Такі зразки не є складовою пропозиції учасника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», отже невідповідність наданих зразків, чи їх ненадання не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 30 Закону. У зв’язку з цим, вважаємо за необхідне виключити відповідну вимогу з тендерної документації, як таку, що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі». Додатково повідомляємо, що технічні умови тендерної документації мають явно загальну складову, без конкретного їх опису, з чого неможливо визначити які конкретно послуги замовник бажає отримати. Окрім цього, на запитання, які були розміщені в системі Прозорро, у відповідності до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник конкретних відповідей не отримав. З боку замовника були надані лише формальні відписки, з метою уникнення блокування процедури закупівлі. ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ: Таким чином, враховуючи усе вищенаведене, вважаємо умови тендерної документації, що зазначені вище, протизаконними, дискримінаційними, необґрунтованими, такими що порушують ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», права учасників та підлягають виключенню. Також, з боку замовника наявні формальні відповіді на порталі Прозорро, що не дозволяють учасникам мати конкретне розуміння послуг, які замовник бажає отримати. Враховуючи вищезазначене, керуючись ст.18 Законом України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації положення зазначені в Додатках 2,4 тендерної документації, як такі, що є дискримінаційними, а саме наступні: - Щодо місцезнаходження учасника або його структурного підрозділу (учасник закупівлі або його структурний підрозділ повинен розташовуватись на території міста Дніпро або у його передмістях). - Щодо прибуття працівника виконавця у 1-годинний строк (у термінових випадках, що окремо визначаються Замовником, працівник Виконавця повинен прибути для надання послуг на протязі 1 години з часу отримання заявки Замовника). - Щодо наявності у учасника офіційних стосунків із ТОВ НВП «Дискові системи» (учасник повинен мати офіційні стосунки із виробником GPS-трекерів BI-TREK в Україні. Наявність таких господарських стосунків повинна підтверджуватись належним чином оформленим документом (на фірмовому бланку з зазначенням строку дії, посадою, ПІБ та підписом відповідальної особи) від виробника- ТОВ НВП «Дискові системи»- на 2019 рік (сертифікат, свідоцтво акредитованого партнера або інший тотожній документ), наданим у складі пропозиції). - Щодо встановлення кількості у учасника в штаті фахівців, спроможних за своєю освітою та посадою на надання замовлених послуг (Виходячи з цілодобовості надання послуг та з урахуванням вимог Кодексу законів про працю України щодо тривалості робочого часу, Учасник повинен мати у своєму штаті на дату оголошення торгів не менш, ніж 5 фахівців, спроможних за своєю освітою та посадою на надання замовлених послуг.). 3. Зобов’язати замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, шляхом виключення з тендерної документації наступних положень: - учасник, з мінімальною ціною після процедури «Електронний аукціон», повторно протягом трьох робочих днів надає замовнику ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ та СПЕЦИФІКАЦІЮ (згідно Додатку 1) – (через електронну систему, шляхом довантаження файлу пропозиції та специфікації через електронний майданчик) – приведені у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону. Не подання документації – є підставою для дискваліфікації пропозиції. - на вимогу замовника під час проведення технічної оцінки учасник повинен надати зразки запропонованої продукції або доступ до приміщень де зберігається, або виготовляється запропонована продукція. 4. Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації шодо можливості учаснику мати не тільки штатних працівників, а й залучених на підставі цивільно-правових угод, господарських договорів. 5. Зобов’язати Замовника надати конкретні та вичерпні відповіді на розміщені запитання на порталі Прозорро.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.02.2019 21:08
Автор: ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЄВРОМОБАЙЛ", Пампура Анна Сергеевна +380612134177 tender@euroml.com.ua