-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
90730000-3 Відстеження, моніторинг забруднень і відновлення (Контроль стану підземних питних вод (надра) на ділянках Бишкінській та Куплевате Зміївського-2 родовища Зміївської ТЕС)
Строк надання послуг: по 31.12.2019року
Завершена
100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
28.02.2019 15:49 - 06.03.2019 15:53
Вимога
Залишено без розгляду
методика оцінки
Номер:
f4417c03ddbc4aafb39ee79185cf43da
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-28-000544-c.a2
Назва:
методика оцінки
Вимога:
у Вашій відповіді зазначено про "різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційними" ми просимо Вас не про різний підхід, а про ОДНАКОВИЙ підхід для всіх учасників яким є ПОРІВНЯННЯ вартості робіт без ПДВ
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 06.03.2019 16:11
Дата подачі:
06.03.2019 15:33
Вирішення:
Надаємо відповідь на вимогу Учасника
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
методика порівняння цін
Номер:
97b902c7f04e40309e8902b36eb331c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-28-000544-c.a1
Назва:
методика порівняння цін
Вимога:
Згідно з частиною першою статті 28 ЗУ « Про публічні закупівлі» оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 року № 680 затверджена примірна тендерна документація та визначений порядок її заповнення. Стосовно оцінки пропозицій у примірній тендерній документації зазначене наступне : «замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 28 Закону.»
Відповідно до частини другої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити зокрема: перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій з зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм «ціна» повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Усі учасники аукціону повинні знаходитись в рівних умовах, і критерії та методика оцінки тендерних пропозицій повинні бути однаковими для всіх потенційних учасників.
Аналізуючи рішення АМКУ № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 року та №1052-р/пк-пз від 07.03.2017(на які посилається Замовник) можна зробити обгурнтований висновок, що Скарга була задоволена саме через недопрацьований механізм оцінки за критерієм «ціна». Адже і самим скаржником було влучно зазначено, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматись методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником.
Однак, включення ПДВ в цінову пропозицію лише для учасників-платників ПДВ є дискримінацією по відношенню до таких учасників.
Тобто, внаслідок законодавчої колізії виникає ситуація коли включення ПДВ в цінову пропозицію є дискримінацією по відношенню до учасників-платників ПДВ, а не включення податку на додану вартість в цінову пропозицію є дискримінацією по відношенню до учасника-неплатника ПДВ.
На нашу обґрунтовану думку, учасники повинні привести свої цінові пропозиції до рівних умов з усіма учасниками аукціону. Це можливо лише за рахунок затвердження Замовником чіткої та регламентованої методики оцінки за критерієм «ціна», котра задовольняла б інтереси учасника незалежно від його податкового статусу.
Так, наприклад, тендерним комітетом «Полтавагазвидобування» розроблено наступну методику оцінки за критерієм «ціна» котра не порушує права та задовольняє законні інтереси як платників так і не платників ПДВ:
«У разі якщо очікувана вартість пропозиції Замовника вказана з урахуванням ПДВ, для участі в аукціоні on-line Учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими Учасниками аукціону – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%). У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція для таких Учасників повинна включати в себе як базову ціну пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%): 1. Вартість пропозиції з ПДВ (20%) вноситься в додаток (Цінова пропозиція). 2. При реєстрації на електронному майданчику, Учасник вказує вартість з урахуванням ПДВ і саме від цієї вартості Учасник буде робити ставки у процесі аукціону. 3. По закінчені аукціону, у разі якщо така пропозиція буде визнана найнижчою з запропонованих, Учасник повинен у складі усіх документів завантажити знижену цінову пропозицію де зазначається знижена ціна за результатами аукціону з ПДВ 20% та знижена ціна без ПДВ 20%. 4. Ціною договору вважається знижена ціна пропозиції Учасника без ПДВ.»
Тобто, в вищенаведеному прикладі враховуються як інтереси учасників-платників ПДВ, оскільки учасники будуть виходи на аукціон з об’єктивними цінами, так й інтереси учасників-неплатників ПДВ у зв’язку з тим, що в разі якщо пропозиція учасника-неплатника ПДВ буде визнана найменшою - ціною договору буде вважатися пропозиція учасника без ПДВ.
Також зазначаємо, що ПАТ «Центренерго» є платником ПДВ та відповідно до вимог Податкового кодексу України може включати суму податку в податковий кредит і таким чином, компенсувати різницю в пропозиції між постачальниками – платниками і неплатниками ПДВ.
Тобто внесення відповідних змін до тендерної документації є дотриманням принципу максимальної економії та ефективності використання державних коштів та забезпечення рівних умов, що виключають дискримінацію всіх учасників, - не тільки не платників ПДВ. А й тих хто є платником Податку на додану вартість.
Наприклад: Учасник 1 (не платник ПДВ) подає пропозицію 99 000 грн. (без ПДВ),а Учасник 2 (платник ПДВ) подає пропозицію 100 000 грн. (з ПДВ). Електрона система при наявній методиці оцінки вибере пропозицію Учасника 1 як більш економічно вигідну, але враховуючи те, що в пропозиції Учасника 2 витрати Замовника будуть не 100 000 грн., а 83 333,33 грн. (16 666,67 грн. Замовник отримає як податковий кредит),а це є вигіднішим за 99 000 від Учасника 1 (неплатника ПДВ).
Таким чином державному бюджету буде завдано шкоду на 16 666,67 грн. через неправильну методику порівняння цін Учасників.
У зв’язку з вищенаведеним просимо прийняти методику оцінки за критерієм «ціна» яка повною мірою задовольняла б інтереси як платників так і не платників ПДВ і усунула дискримінацію в цьому питанні та внести відповідні зміни до тендерної документації, як наприклад у закупівлі UA-2018-12-14-001657-c Замовником було враховано питання щодо участі платників та неплатників ПДВ після звернення потенційних виконавців.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 06.03.2019 15:18
Дата подачі:
05.03.2019 16:30
Вирішення:
Надаємо відповідь на вимогу Учасника
Статус вимоги:
Не задоволено