-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги зв’язку з Інтернетом та супутні послуги
Торги не відбулися
590 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 950.00 UAH
Період оскарження:
30.01.2019 16:31 - 24.02.2019 00:00
Скарга
Розгляд припинено
Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі
Номер:
103138e40c5547cf944bbbe406e2ec41
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-30-004056-b.b1
Назва:
Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА
Щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі
Даною скаргою повідомляємо, що Національний університет «Львівська політехніка» (надалі – Замовник) порушив законодавство у сфері публічних закупівель, порядок проведення процедури закупівлі, шляхом встановлення дискримінуючих умов/вимог щодо предмета закупівлі.
30.01.2019 року на сайті e-tender.ua Замовником, в особі Національного університету “Львівска політехніка” (код ЄДРПОУ 02071010, м. Львів, вул. С. Бандери, 12), було розміщено опис закупівлі UA-2019-01-30-004056-b, а саме Послуги зв’язку з Інтернетом та супутні послуги.
В Тендерній документації для процедури закупівлі – відкриті торги, наведено опис предмента закупівлі: Послуги провайдерів код за ДК 021:2015 - 72410000-7 (Послуги провайдерів).
Державне підприємство «Науково-телекомунікаційний центр «Українська академічна і дослідницька мережа» Інституту фізики конденсованих систем НАН України має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, але не погоджується з умовами тендерної документація, зокрема, із встановленими додатковими вимогами до предмета закупівлі, які вказують на зацікавленість Замовника у закупівлі послуг у конкретного, наперед визначеного
підприємства.
В Додатку 3 до тендерної документації Замовником наведено технічні вимоги до предмету закупівлі.
П. 12 вказаного додатку передбачено необхідність надання Учасником доступу Замовнику до Інтернет сервісів для науки і освіти таких як:
a) eduROAM - cервіс WiFi роумінгу між навчальними та науково-дослідними організаціями Європи.
б) eduGAIN - сервіс єдиної європейської системи авторизації доступу користувачів до цифрових сервісів для наукових та освітніх організацій.
в) eduVPN - захищений, шифрований Інтернет зв'язок через між науковими організаціями Європи і світу.
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі по тексту – Закон): “Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
В даному випадку, технічна специфікація не містить жодного обгрунтування необхідності використання саме таких додаткових сервісів, не містить також будь-яких конкретних технічних характеристик вказаних послуг, що унеможливлює для учасника пропозицію еквіваленту.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
eduROAM, eduGAIN, eduVPN є додатковими послугами/сервісами GEANT.
Забезпечення доступу до самої мережі Geant/Geant2 є можливим для потенційних учасників, однак доступ до зазначених специфічних сервісів в Україні надається виключно Асоціацією “УРАН”, як офіційним представником мережі GEANT в Україні.
Дані обставини Замовнику були достеменно відомі, так, в ході судового розгляду окружним адміністративним судом м. Києва справи № 826/7236/18 (судовий спір щодо минулорічної закупівлі), Національним університетом «Львівська політехніка» було подано відзив на позовну заяву Державного підприємства «Науково-телекомунікаційний центр «Українська академічна і дослідницька мережа» Інституту фізики конденсованих систем НАН України, до якого, серед іншого, було долучено в якості доказу відповідь ПП «Цифрові технології» від 09.03.2018р. на запит №09/03 від 07.03.2018р., в якій зазначено, що доступ до закритих сервісів eduROAM, eduGAIN та ін. можливий виключно шляхом укладання прямих договорів з офіційним представником GEANT (Асоціацією “УРАН”). Копія даної відповіді додається до скарги.
При цьому, в процедурах закупівель приймає участь Дочірнє підприємство Асоціації УРАН “Мережевий оператор УРАН” (код ЄДРПОУ 35123044), яке і надає доступ до вищезазначених сервісів.
Враховуючи вищевикладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію (сервіс) конкретного виробника(розробника), і будуть при цьому в обов’язковому порядку перебувати в договірних відносинах з Асоціацією «УРАН», що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників (зокрема, Скаржника).
Між тим, слід підкреслити, що такі сервіси взагалі є окремими, самостійними, додатковими послугами, які можуть і повинні замовлятись окремим лотом.
Для будь-яких користувачів мережі Internet доступна необмежена кількість різноманітних додаткових (як платних так і безоплатних) сервісів та інструментів: наукових, для ведення бізнесу, освітніх, розважальних, соціальних тощо. Всі ці сервіси є окремими, специфічними послугами які може замовити кінцевий користувач. Послуга ж зв’язку з Інтернетом передбачає надання доступу користувачу в саму мережу.
При цьому, аналіз раніше проведених та актуальних публічних закупівель підтверджує таку позицію. Зазначені специфічні послуги неодноразово були і є в даний час окремим предметом закупівлі.
Як приклад, наводимо наступні закупівлі:
UA-2019-02-07-000889-c – (Послуги з передачі даних між корпоративною мережею Замовника та точками обміну трафіком пан-Європейської науково-освітньої мережі GÉANT2 з наданням доступу до телекомунікаційних сервісів освіти і науки EDUROAM, EDUGAIN, EDU VPN, Perfsonar, а також сервіс відеоконференцій WebClass та послуги з підтримки ресурсів RIPE)
UA-2018-04-27-000465-a – (Об'єднання локальних мереж та інформаційних систем, підключення до мереж Уран та Geant для доступу до науково-освітніх ресурсів сервісів (Eduroam, Videoconferencing, Cloud ресурсів)
Крім цього, звертаємо увагу колегії, що дії Замовника щодо дискримінації учасників (відмінних від Дочірнього підприємства Асоціації УРАН “Мережевий оператор УРАН”) носять системний характер. Декілька років поспіль в усіх проведених Замовником публічних закупівлях щодо послуг провайдерів, послуг зв’язку з Інтернетом, переможцем визначалось саме Дочірнє підприємство Асоціації УРАН “Мережевий оператор УРАН”. Пропозиції учасників які надавали нижчу цінову пропозицію відхилялись під надуманими приводами.
Так, 17.01.2018 року Національним університетом “Львівська політехніка” було оголошено тендер UA-2018-01-17-000553-c, на надання послуги зв’язку з Інтернетом, а саме: послуги провайдерів код за ДК 021:2015 - 72410000-7 (Послуги зв’язку з Інтернетом).
Рішенням тендерного комітету замовника № 5/070218 від 07.02.2018р. відхилено тендерну пропозицію Державного підприємства «Науково-телекомунікаційний центр «Українська академічна і дослідницька мережа» Інституту фізики конденсованих систем НАН України» (найнижчу за ціною), та визначено переможцем Дочірнє підприємство Асоціації УРАН "Мережевий оператор УРАН".
Державне підприємство «Науково-телекомунікаційний центр «Українська академічна і дослідницька мережа» Інституту фізики конденсованих систем НАН України», не погоджуючись з рішенням № 5/070218 від 07.02.2018р. подавало скаргу UA-2018-01-17-000553-c.с2. до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
За результатами розгляду скарги щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції було прийнято рішення від 12.03.2018 № 2146-р/пк-пз, (оприлюднене в електронній системі закупівель 15.03.2018р.), яким відмовлено в задоволенні скарги. (однак в подальшому, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.03.2018 № 2146-р/пк-пз було визнано протиправним та скасовано окружним адміністративним судом м. Києва в справі № 826/7236/18, зобов'язано Антимонопольний комітет України повторно розглянути скаргу Державного підприємства «Науково-телекомунікаційний центр «Українська академічна і дослідницька мережа» Інституту фізики конденсованих систем НАН України» UA-2018-01-17-000553-c.с2. з врахуванням висновків, викладених в рішенні суду. В даний час, вказана справа перебуває на розгляді суду апеляційної інстанції).
Між тим, важливо підкреслити, що в ході розгляду скарги, члени колегії погоджувались з доводами скаржника і зазначали, що тендер мав ознаки фіктивності, створювався та проводився під наперед визначеного переможця, вбачались ймовірні порушення Закону України “Про захист економічної конкуренції”, в контексті вчинення узгоджених дій суб’єктів господарювання, які призвели до спотворення результатів тендерів, і з огляду на це, прийняли рішення про направлення матеріалів скарги до Державної аудиторської служби України, Львівського обласного територіального відділення АМКУ та до Служби Безпеки України. (наведене підтверджується відповіддю АМКУ від 23.03.2018р. на адвокатський запит, копія якої додається).
В подальшому, представники Скаржника звертались з адвокатськими запитами до Державної аудиторської служби України, Львівського обласного територіального відділення АМКУ та до Служби Безпеки України. З відповідей вказаних органів (крім СБУ, яке повідомило що вказані порушення не відносяться до їх компетенції) вбачається, що перевірки щодо можливих порушень тривають. Копії відповідей також долучаються до даної скарги.
В контексті наявності наведеного вище рішення суду і було додано зазначений дискримінаційний п. 12 додатку №3, з метою унеможливлення доступу Скаржника до участі в закупівлі UA-2019-01-30-004056-b.
Додатково, звертаємо увагу колегії на таке:
Згідно з даними, Єдиного реєстру фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, Національний Університет “Львівська політехніка” (Замовник) є засновником Асоціації “УРАН”, яка в свою чергу є єдиним офіційним представником мережі GEANT в Україні,
Від Замовника, в органи управління Асоціації УРАН входять: в раду асоціації -проректор НУ ЛП Федасюк Д.В., головою ревізійної комісіє асоціації є Климаш М.М., членом технічного комітету асоціації – Малахов М.В. Наведене підтверджується відомостями з офіційного сайту Асоціації “УРАН” - http://www.uran.net.ua/~ukr/uran-rada.htm
Засновником Дочірнього підприємства Асоціації УРАН “Мережевий оператор УРАН” (код ЄДРПОУ 35123044) є Асоціація “УРАН” (код ЄДРПОУ 34662584). Керівником ДП “ Мережевий оператор УРАН” є Виконавчий директор Асоціації “УРАН” – Галаган В.Г.
Замовник здійснює контроль через Асоціацію “УРАН” над ДП “Мережевий оператор УРАН” шляхом виконання функцій органу управління – а саме, управління ДП “Мережевий оператор УРАН” ведеться через виконавчого директора Асоціації (Галаган В.Г.), який призначається за участі представників Замовника в органах управління Асоціації
Климаш М.М.(голова ревізійної комісії Асоціації «УРАН») – працює на посаді завідувача кафедри телекомунікацій, Національного університету «Львівська політехніка».
Вищезазначені відомості, в своїй сукупності, підтверджують зацікавленість Замовника у закупівлі послуг у конкретного, наперед визначеного підприємства та свідчать про зловживання та порушення законодавства з боку Замовника.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище технічних вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Відповідно до частини дев'ятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Оскільки Замовник допустив порушення, які на час прийняття рішення колегією можливо буде виправити шляхом внесення змін до документації, законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до документації.
Зважаючи на викладене, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі UA-2019-01-30-004056-b код за ДК 021:2015 - 72410000-7. Послуги зв’язку з Інтернетом та супутні послуги, шляхом видалення п. 12 Додатку 3 Тендерної документації.
3. Призупинити процедуру закупівлі до розгляду та вирішення даної скарги.
4. У відповідності до ч.6 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», надати Скаржнику та його представникам можливість реалізувати право взяти участь у розгляді скарги, шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 10.02.2019р..pdf 10.02.2019 16:49
- Документи для представництва.pdf 10.02.2019 16:49
- Листи СБУ та ДАСУ.pdf 10.02.2019 16:49
- Платіжне доручення № 502.pdf 10.02.2019 16:49
- Лист ПП Цифрові технології.pdf 10.02.2019 16:49
- Листи АМКУ.pdf 10.02.2019 16:50
- Рішення Окружного адіміністративного суду.pdf 10.02.2019 16:50
- Рішення від 13.02.2019 № 1488 + лист Замовнику.pdf 13.02.2019 18:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.02.2019 № 1999.pdf 26.02.2019 16:52
- Рішення від 25.02.2019 № 1999.pdf 28.02.2019 18:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2019 16:51
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
28.02.2019 18:56
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
28.02.2019 18:56