-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021-2015- 33600000-6 Фармацевтична продукція (Доцетаксел, Доцетаксел, Іринотекан, Кальцію фолінат, Капецитабін, Паклітаксел, Ритуксимаб, Трастузумаб)
Завершена
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2019 15:29 - 25.02.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Запит на зміни
Номер:
64e6119e371943dd92d9e52d4221ad5e
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-11-002083-b.b2
Назва:
Запит на зміни
Вимога:
Вимога у додатку
Пов'язані документи:
Учасник
- вимоганасайт.doc 14.02.2019 11:49
Дата подачі:
14.02.2019 11:49
Вирішення:
Доброго дня.
Звертаємо Вашу увагу на те, що спільний лист, виданий Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров’я України № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 «Щодо закупівлі лікарських засобів», не містить норм права та не є обов’язковим для виконання. Питання визначення предмету закупівлі регламентується нормами Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №454 від 17.03.2016р. (у редакції від 25.01.2019р., далі - Порядок).
Повідомляємо, що згідно абзацу шостого пункту 1 розділу II Порядку під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу.
Також відзначаємо, що згідно абзацу сьомого пункту 1 розділу II Порядку, замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Звертаємо Вашу увагу на те, що поділ предмета закупівлі на частини (лоти) відноситься до права замовника, а не обов'язку.
Визначаючи предмет закупівлі за даною процедурою у вигляді загального переліку лікарських засобів (тобто без розподілення на окремі частини предмету закупівлі(лоти)), замовник жодним чином не обмежує коло потенційних учасників процедури та не призводить до їх дискримінації або до порушення інших принципів здійснення публічних закупівель, оскільки предмет закупівлі не містить позицій, включення яких до загального переліку могло б сприяти дискримінації потенційних учасників процедури (незалежно від їх організаційно-правової форми, форми власності і т.д.) або спотворенню конкурентного середовища під час проведення процедури закупівлі.
Так, згідно з інформаційним фондом "Державний реєстр лікарських засобів України", щодо кожної позиції предмету закупівлі на території України є щонайменше два препарати, які належним чином зареєстровані та відповідають технічним вимогам до лікарських засобів, що є предметом закупівлі.
В даному випадку замовник має намір здійснити закупівлю товарів в цілому для забезпечення потреб Рівненської області.
З метою забезпечення безперебійного здійснення лікування хворих та забезпечення під час них усіма необхідними медикаментами, та унеможливлення відсутності якогось із перелічених в технічних вимогах засобів, що приведе до неналежного надання медичної допомоги пацієнтам, вважаємо необхідним здійснювати закупівлю препаратів в цілому.
Згідно додатка 3 до тендерної документації «У складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист від виробника товару або уповноваженого представника (представництва, філії) виробника в Україні, яким гарантується можливість поставки Учаснику товару, що є предметом закупівлі, у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки, з посиланням на номер оголошення про проведення процедури закупівлі. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати копії документів, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника; або документи, що підтверджують факт отримання та наявності на складі Учасника товару, що є предметом закупівлі, у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності (видаткові накладні або вантажно-митні декларації, а також витяг з оборотно-сальдової відомості зі складу за всіма препаратами); або копії контрактів Учасника з виробниками, які підтверджують можливість поставки товару (із зазначенням номенклатури та обсягів, що відповідають медико-технічним вимогам тендерної документації) у визначені тендерною документацією строки».
Звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й представником, філією виробника. «Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. Крім того, для учасників передбачено можливість надання документів, що підтверджують факт отримання та наявності на складі Учасника товару або копії контрактів Учасника з виробниками, які підтверджують можливість поставки товару (із зазначенням номенклатури та обсягів, що відповідають медико-технічним вимогам тендерної документації). На сьогодні тендерному комітету замовника не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні гарантійного листа учаснику торгів.
Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно до статті 3 Закону є максимальна економія та ефективність. Згідно з частиною другою статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Крім того, відповідно до частини першої ст.43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Згідно пункту 8 спільного листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства охорони здоров’я України щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 «Щодо закупівлі лікарських засобів»: визначено, що Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА лікарського засобу про можливість поставки у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
Тендерний комітет замовника вважає, що не уникнув виконання вищевказаних рекомендацій, адже:
• Згідно листа № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 надання гарантійного листа передбачено постачальниками, а не учасниками, як це визначено в ТД;
• Згідно листа № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 не рекомендується передбачати надання листа від виробника, а умовами ТД передбачено надання листа не лише виробником, але й представником, представництвом, філією виробника;
• Згідно листа № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 надання гарантійного листа виробника, про можливість поставки у визначені строки, а умовами тендерної документації передбачено надання листа «яким гарантується можливість поставки Учаснику товару, що є предметом закупівлі, у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки, з посиланням на номер оголошення про проведення процедури закупівлі».
Отже, вважаємо що тендерним комітетом при здійсненні закупівлі лікарських засобів (Доцетаксел, Доцетаксел, Іринотекан, Кальцію фолінат, Капецитабін, Паклітаксел, Ритуксимаб, Трастузумаб) дотримано виконання норм діючого законодавства у сфері публічних закупівель та рекомендацій центральних органів влади.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Запит на зміни
Номер:
0ba394830f504110a8ebbc5bab52ddd1
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-11-002083-b.b1
Назва:
Запит на зміни
Вимога:
Вимога у додатку
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.02.2019 11:48
Опис причини скасування:
не прикріплене вкладення
Дата скасування:
14.02.2019 11:50