• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Лікарські засоби

Згідно вимог тендерної документації

Завершена

241 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 207.50 UAH
Період оскарження: 13.02.2019 15:24 - 25.02.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Запит на зміни

Номер: 5a7ac46c6bb046b99553468d6ed43e10
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-13-001489-a.b1
Назва: Запит на зміни
Вимога:
Вимога у додатку
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний учасник! На вимогу від 14.02.2019 року щодо закупівлі UA-2019-02-13-001489-a.b1 повідомляємо Вам, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. На виконання вимог п. 29 ч. 1 ст.1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених п.3 ч.2 ст. 22 Закону, зокрема: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити: посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим вимогам тендерної документації, визначається замовником самостійно, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому і норм, передбачених ст. 3 Закону, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Крім того, слід взяти до уваги, що відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Із вище сказаного можна зробити висновок, що ст. 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для її включення до документації, який не є виключним. Ст. 20 Закону передбачає, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення відкритих торгів, тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Відповідно до висновків Міністерства економічного розвитку і торгівлі України при здійсненні моніторингу державних закупівель в порядку ст. 8 Закону, вимоги тендерної документації не відповідають принципам здійснення закупівель, встановленим ст. 3 Закону, якщо вони ставлять учасників в нерівні умови та можуть призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників (лист № 3302-06/37708-07 від 22.11.2016р.) . Тоді як встановлення у тендерній документації обов'язку щодо надання учасниками листа - авторизації від виробника, який підтверджує спроможність учасника поставити товар у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника торгів, не ставить учасників у нерівні умови та не може призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників, оскільки стосується всіх учасників торгів, а тому не порушує принципів здійснення закупівель, встановлених ст. 3 Закону. Так, з метою запобігання закупівлі фальсифікатів, або лікарських засобів сумнівного походження, особливо для парентерального введення, Замовником у п. 5 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2019-02-13-001489-a встановлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції листа - авторизації від виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), який підтверджує спроможність учасника поставити товар у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, визначені документацією та пропозицією учасника торгів. Така вимога тендерної документації унеможливлює поставку неякісних та неоригінальних лікарських засобів, постачання їх в неповному обсязі, та є гарантією вчасної поставки товару з дійсними строками придатності. Наголошуємо, що на даний час конфліктна ситуація в країні є підставою для вірогідності постачання лікарських засобів, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до негативних наслідків під час здійснення лікувальних процесів у закладі. Твердження, що зазначена вимога є дискримінаційною до учасників не відповідає дійсності, оскільки тендерна документація не зазначає конкретних вимог до такого листа - авторизації від виробника, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та їх представники не можуть встановлювати будь – які обмеження при видачі таких листів потенційному учаснику процедури закупівлі, який є представником їх продукції, коли бере участь у тендері. У Вашому листі – вимозі відсутня інформація щодо такого звернення до виробника чи їх представників за отриманням листа – авторизації та отримання відмови в даному питанні. Окрім цього, Вами не вказується конкретне обґрунтування того як саме дана вимога обмежує конкуренцію потенційного учасника тендеру. Адже посилання на роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства охорони здоров’я України щодо виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України від 26.09.2018 року не можуть бути належним доказом дискримінації потенційних учасників, оскільки дані роз’яснення стосуються гарантійного листа на поставку ліків у встановлені терміни, а в тендерній документації зазначається лист – авторизація від виробника, що підтверджує спроможність учасника (у випадку акцепту пропозиції учасника) забезпечити наявність продукції у відповідній кількості та зі строками придатності, що свою чергу не є тотожними поняттями. Звертаємо Вашу увагу, що у тендерній документації публічної закупівлі вказується, що усі посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент", тобто тим самим Замовник надає можливість приймати участь в публічній закупівлі усім потенційним учасникам без прив’язки до конкретного виробника чи торгової марки предмету закупівлі, а тому тендерна документація складена у відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі», інших підзаконних нормативних актів та у чіткому дотриманні рекомендацій уповноважених органів. Виходячи з даної точки зору, вважаємо, що твердження щодо порушення прав потенційного учасника та його законних інтересів є необґрунтованим та суб'єктивним, документально не підтверджено, а підстави, передбачені Законом, для задоволення вимоги, відсутні. Умови, встановлені у даній процедурі закупівлі, відповідають нормам законодавства, тому також вважаємо, що тендерна документація не є дискримінаційною та не потребує внесення змін. Наявність якісного товару та максимально економічно вигідної цінової пропозиції є одними із основних критеріїв тендерного комітету для співпраці з будь - якими виробниками та дистриб’юторами відповідної продукції.
Статус вимоги: Відхилено