• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Капітальний ремонт компресорів 40 атм. ПС 400кВ "Мукачеве" 3 шт. інв. № 48-516448-310215 Інв. № 48-516448-310215 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація

Якщо переможець закупівлі є платником ПДВ, ціна договору, що буде укладений з переможцем закупівлі, повинна включати ПДВ

Торги не відбулися

186 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 860.00 UAH
Період оскарження: 12.02.2019 13:07 - 19.02.2019 12:00
Вимога
Відхилено

Заперечення на відповідь

Номер: 2232f45a5fb942cb8aa8b60c8c071080
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-12-000952-a.c2
Назва: Заперечення на відповідь
Вимога:
З Вашою Відповіддю на "Вимогу щодо внесення змін до тендерної документації в частині забезпечення тендерної пропозиції" - неможливо погодитись. Відповідно до п. 6.4 Порядку встановлено, що Замовник може додатково вимагати забезпечення пропозиції, у вигляді гарантії виконання зобов’язань Учасника перед Замовником. Гарантія є видом забезпечення виконання зобов’язань Учасником (Принципалом). Відповідно до ст. 546 Цивільного кодексу України виконання зобов’язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком. Відповідно до ст. 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Таким чином, вид як БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ – в чинному законодавстві України – НЕ ІСНУЄ!!! Враховуючи вище викладене, слід дійти висновку, що видом забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником виступає винятково ГАРАНТІЯ котра може бути видана як банківською установою так і страховою чи фінансовою організацією. Звертаємо Вашу увагу, що відповідним рішенням котре Ви опублікували, Ви створюєте ДИСКРИМІНАЦІЙНІ умови для учасників процедури закупівлі а також створюєте виключну монополію на ринку фінансових послуг на користь банківських організацій, у зв’язку із чим встановлюється відповідальність відповідно до Закону України «Про антимонопольний комітет України» та Закону України «Про захист економічної конкуренції». В даному випадку Ми змушені звернутись до правоохоронних органів та прокуратури з метою припинення правопорушення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на ваше питання повідомляємо наступне. Вказаний у тендерній документації вид тендерного забезпечення передбачений Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2005 № 639. Додатково звертаємо увагу, що поняття банківської гарантії передбачене також в інших актах вітчизняного законодавства, зокрема в Господарському кодексі України, Законі України «Про банки і банківську діяльність» тощо. Встановлення виду тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії не є дискримінаційною ознакою та відповідає вимогам чинного законодавства, відтак відсутні правові підстави для внесення змін в тендерну документацію.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині забезпечення тендерної пропозиції.

Номер: 0553fab291b4426380d7bba733a454dd
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-12-000952-a.c1
Назва: Вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині забезпечення тендерної пропозиції.
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної у системі електронних закупівель Prozzoro, Замовником Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" оголошено допорогову закупівлю ID UA-2019-02-12-000952-a, предмет закупівлі ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Капітальний ремонт компресорів 40 атм. ПС 400кВ "Мукачеве" 3 шт. інв. № 48-516448-310215 Інв. № 48-516448-310215 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність положень, які суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та чинним нормам Цивільного кодексу України. В тендерній документації, а саме в розділі ІІІ частина 2 (забезпечення тендерних пропозицій) вказано, що учасник надає забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії. Банківська гарантія повинна бути виданою банком, який має відповідну ліцензію на здійснення банківських та інших фінансових послуг та не перебуває в стадії ліквідації. З даними вимогами категорично не можливо погодитись, оскільки вони порушують норми чинного Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України а також порушують права учасників у виборі установ котрі можуть надати гарантію, як основний вид забезпечення тендерної пропозиції а також створюють монопольне становище у сфері надання фінансових послуг. Відповідно до ч.8 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що забезпечення тендерної пропозиції – це надання забезпечення виконання зобов’язань учасниками перед замовником, що виникають у зв’язку із поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Відповідно до ст. 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Виходячи із вище викладеного слід дійти висновку, що видати гарантію, як вид забезпечення тендерної пропозиції може банк, фінансова організація та страхова організація. У такому випадку вимагаємо від Вас як від Замовника усунути порушення законодавства України в сфері публічних закупівель у тендерній документації. Замінити визначення «Банківська гарантія» на «Гарантія» відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Встановити, що гарантію, як вид тендерного забезпечення може видати не тільки банківська установа а також фінансова та страхова організація. У випадку ігнорування даної вимоги будемо змушені звернутись до Державної аудиторської служби України, Прокуратури та Антимонопольного комітету України з метою притягнення посадових осіб замовника до відповідальності визначеної чинним законодавством України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Очікувана вартість даної закупівлі становить 186 000 гривень, відтак виходячи з ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) дія Закону на дані відносини не поширюється (крім принципів здійснення публічних закупівель). Дана закупівля є допороговою та регулюється Порядком здійснення допорогових закупівель затвердженим Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 № 35 (далі – Наказ). Таким чином посилання потенційного учасника на порушення Закону України «Про публічні закупівлі» є необґрунтованим. В той же час, п. 6.4 Порядку встановлено, що Замовник може додатково вимагати забезпечення пропозиції, у вигляді гарантії виконання зобов’язань Учасника перед Замовником. Розмір забезпечення пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 % від очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3 % – у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених Документацією. Таким чином, у чинному законодавстві України відсутні будь-які обмеження, які б встановлювали заборону включення в тендерну документацію умов про надання забезпечення тендерної пропозиції лише у формі банківської гарантії, тому замовник, діючи в межах принципів передбачених ст. 3 Закону сам вправі вибирати вид тендерного забезпечення. Враховуючи зазначене вище, повідомляємо про відсутність правових підстав для внесення змін в тендерну документацію.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні