-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
тверде паливо
Торги відмінено
540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Період оскарження:
18.01.2019 17:13 - 31.01.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення тендерного комітету відповідно до ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі”
Номер:
a5d2078f62a64eff881df6cf4c691ca2
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-18-003553-c.a2
Назва:
Скарга на рішення тендерного комітету відповідно до ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі”
Скарга:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником Білгород-Дністровське міжрайонне управління водного господарства було проведено відкриті торги ID 7cd4bf50f66d4a6b9c9d2c16bfd27587, ідентифікатор закупівлі: UA-2019-01-18-003553-c на закупівлю ««код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09110000-3 «Тверде паливо» (Вугілля марки АКО (25-100), АМ(13-25)
Аукціон відбувся 05.02.2019 року.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій участь в закупівлі прийняли участь чотири учасники:
1 ТОВ "ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД"
2 ТОВ "ПОЛИПРОМ СЕРВИС"
3 ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО"
4 ТОВ "НТК-ТРЕЙД ЛТД"
За результатами розгляду тендерних пропозицій 06.02.2019 року Замовник розмістив у системі повідомлення про намір укласти договір з учасником ТОВ "НТК-ТРЕЙД ЛТД" (Код ЄДРПОУ: 41280662), якого визначено переможцем даних торгів.
Детально ознайомившись з тендерною пропозицією останнього, зазначаємо, що вона не відповідає вимогам тендерної документації затвердженої рішенням тендерного комітету від 23 січня 2019 року (протокол № 8 від 23.01.2019)(Далі - Документація), з наступних підстав:
1. Відповідно п.9. Додатку 4 Тендерної документації зазначено, що Учасник повинен надати кольоровіі сканкопії чинних на дату подання тендерних пропозицій сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик товару, виданих ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" на запропоновані марки вугілля, що є предметом закупівлі. Якщо учасник процедури не є власником сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик товару, виданих ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення", в такому разі учасник у складі тендерної пропозиції надає окрім корольових сканкопії сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик товару, виданих ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" ще надає гарантійний лист від власника сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик товару або дилера власника такого сертифікату в якому зазначається право використання вищезазначених копій сертифікатів, адресований на учасника .
Якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля, що є предметом закупівлі, в тому числі показники виходу летких речовин, повинні відповідати вимогам, передбаченим згідно ДСТУ 7146:2010.
ТОВ «НТК – ТРЕЙД ЛТД» не виконав вимоги тендерної документації та надав сканкопії сертефікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик товару марок АМ (13-25) та А (25-70)., що не відповідає предмету закупівлі. Адже відповідно до умов тендерної документації , а саме: п.4.1. вказано, що предмет закупівлі є ВУГІЛЛЯ МАРКИ АКО (25-100), АМ (13-25). Отже, в складі пропозиції ТОВ «НТК – ТРЕЙД ЛТД» відсутня сканкопія сертифікату генетичних технологічних та якісних характеристик на вугілля марки АКО (25-100), що є предметом закупівлі.
2. Крім того тендерною документацією вимагалось надати гарантійний лист від власника сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик товару або дилера власника такого сертифікату в якому зазначається право використання вищезазначених копій сертифікатів, адресований на ім’я учасника тогів. ТОВ «НТК – ТРЕЙД ЛТД» в складі пропозиції надав гарантійний лист від ТОВ «КОАЛТРЕЙДІНДАСТРІ» в якому не зазначається, для участі в якому тендері власник сертифікату надає право використовувати сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик товару. Крім того, п.9 Додатку 4 до тендерної документації вимагається надання гарантійного листа щодо використання сертифікатів генетичних технологічних та якісних характеристик на марки вугілля, що є предметом закупівлі, а саме АМ (13-25) та АКО (25-100). А в листі ТОВ «КОАЛТРЕЙДІНДАСТРІ» взагалі не зазначається, сертифікати генетичних технологічних та якісних характеристик яких саме марок вугілля ТОВ «НТК – ТРЕЙД ЛТД» має право використовувати. Що не відповідає вимогам тендерної документації.
3.Відповідно до п.5 Додатку 5 до тендерної документації «Документи для юридичних осіб на підтвердження інформації про відсутність підстав, визначених у частинах 1 та 2 статті 17 Закону:» вимагається надання Учасником копії довідки ЄДРПОУ.
В складі пропозиції ТОВ «НТК – ТРЕЙД ЛТД» не виконав вимоги тендерної документації та не надав в складі тендерної пропозиції копію довідки з ЄДРПОУ. Крім того, ТОВ «НТК – ТРЕЙД ЛТД» надав сумнівний документ в довільній формі «відомості з ЄДРПОУ», що не відповідає нормам чинного законодавства. Відомості з ЄДРПОУ (довідка із статистики) - це документ, що видається управлінням статистики та містить відомості про найменування юридичної особи, її ідентифікаційний код та місцезнаходження, відомості про директора та відомості про здійснювані види діяльності, тощо. Але як вбачаємо з документу, який надав переможець даних торгів, він не наданий органом статистики, а складений у довільній формі. Відповідно до п. 6 Положення про порядок і умови користування даними ЄДРПОУ, затвердженого наказом Держкомстату від 28.11.2005 № 386, зареєстрованим в Мін'юсті 15.12.2005 за № 509/11789 (із змінами та доповненнями, внесеними наказом Держкомстату від 22.10.2010 №428/1, наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.04.2014 № 486) відомості з ЄДРПОУ надаються на запит користовуча про видачу відомостей. Отже, єдиний уповноважений орган видавати відомості з ЄДРПОУ є орган статистики.
Таким чином, ТОВ «НТК – ТРЕЙД ЛТД» не виконав вимоги тендерної документації, тому його пропозиція підлягає відхиленню.
4. Відповідно до п.4 Додатку 5 до тендерної документації «Документи для юридичних осіб на підтвердження інформації про відсутність підстав, визначених у частинах 1 та 2 статті 17 Закону:» вимагається надання Учасником копії довідки про те, що Учасник не визнаний в установленому порядку банкрутом та відносно нього не відкрита ліквідаційна справа. ТОВ «НТК – ТРЕЙД ЛТД» не надав вищезазначену довідку в складі тендерної пропозиції і відповідно не виконав вимоги тендерної документації.
Таким чином, ТОВ "НТК-ТРЕЙД ЛТД" порушив суттєві вимоги тендерної документації, що є підставою для дискваліфікації вказаного учасника відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 30 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник був зобов’язаний відхилити пропозицію такого Учасника і приступити до розгляду наступної пропозиції, яка вважається найбільш економічно вигідною.
Дії Замовника щодо акцептування учасника без необхідних документів та порушень вимог Тендерної документації прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитує систему електронних закупівель в цілому.
Також, такими рішеннями Замовника було порушено право та охоронювані законом інтереси ПРАТ «ВО «Облпаливо», яке понесло затрати на підготовку пропозиції, стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність направлену на отримання прибутку.
Виходячи вищезазначене та керуючись ст. 3,18,30 Закону України “Про публічні закупівлі”
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Задовольнити скаргу та Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо визначення переможцем учасника ТОВ "НТК-ТРЕЙД ЛТД" та під час здійснення публічних закупівель діяти виключно у рамках Закону.
3. Зобов’язати замовника відхилити пропозицію ТОВ "НТК-ТРЕЙД ЛТД", як таку, що не відповідає вимогам Тендерної документації.
Додатки:
- Платіжне доручення з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету;
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ.pdf 11.02.2019 15:13
- Платіжне доручення.pdf 11.02.2019 15:13
- Рішення від 13.02.2019 № 1486 + лист Замовнику.pdf 14.02.2019 10:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.03.2019 № 2264.pdf 04.03.2019 17:34
- Рішення від 01.03.2019 № 2264.pdf 06.03.2019 18:33
- протокол.pdf 07.03.2019 09:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.02.2019 15:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.03.2019 18:33
Дата виконання рішення Замовником:
07.03.2019 09:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасувати рішення тендерного комітету (протокол № 10 від 06 лютого 2019 року), яким визначено переможцем відкритих торгів – ТОВ «НТК-ТРЕЙД ЛТД».
Вимога
Вирішена
Вимога до Замовника про усунення порушень ЗУ "Про публічні закупівлі"
Номер:
b800dd9e166b4466aa3e4e5041a4bad6
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-18-003553-c.a1
Назва:
Вимога до Замовника про усунення порушень ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
В супереч даної вимоги Закону, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, що значно обмежують кількість потенціальних учасників процедури закупівлі, а саме:
Тендерною документацією встановлено предмет закупівлі «код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09110000-3 «Тверде паливо» (Вугілля марки АКО (25-100), АМ(13-25)
Згідно ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
Вважаємо відсутність виразу «або еквівалент» дискримінацією учасників, які мають договірні відносини з виробниками марки еквіваленту з показниками якості не гірше ніж вимагає Замовник.
Отже, вказана вимога є незаконною та дискримінаційною, що підтвердили на гарячій лінії майданчику zakupki.prom.ua та підтверджено багаточисленними рішеннями АМКУ.
Замовника в частині встановлення вказаної умови документації є такими, що порушують один з принципів здійснення закупівель, встановлених статею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме - недискримінацію учасників.
Просимо перевірити тендерну документацію та внести відповідні зміни, згідно вимог ЗУ «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Замовник
- ТД зі змінами.docx 24.01.2019 15:00
- додаток 4 тех (зі змінами).docx 24.01.2019 15:00
Дата подачі:
22.01.2019 16:11
Вирішення:
На Ваше звернення щодо виконання умов ст. 22 ч. 4 Закону України "Про публічні закупівлі" в тендерній документації до закупівлі твердого палива внесені відповідні зміни. Тендерна документація (зі змінами) додається.
Статус вимоги:
Задоволено