-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Молоко та вершки (Молоко не нижче 2,6% жирності, фасоване)
Завершена
322 368.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 612.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 612.00 UAH
Період оскарження:
22.12.2018 13:53 - 02.01.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА - ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ
Номер:
f6d3fa8f603746a89a8dfc1aec306e7c
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-22-002076-b.b1
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА - ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ
Скарга:
На офіційному сайті (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-22-002076-b) 22.12.2018 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі Молоко та вершки (Молоко не нижче 2,6% жирності, фасоване), згідно з кодом ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки, зі строком поставки - 2019 рік на очікувану вартість 322 368,00 грн. з ПДВ. Замовником процедури закупівлі є Відділ освіти, культури, молоді та спорту Виконавчого комітету Іларіонівської селищної ради.
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів на закупівлю товарів «ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 15510000-6 - Молоко та вершки (Молоко не нижче 3,2% жирності, фасоване), далі «Тендерна документація» із додатками, до якої 27.12.2018 року внесені зміни.
09.01.2019 року на електронному майданчику https://zakupki.prom.ua/gov/tenders було проведено аукціон з питання закупівлі Замовником товарів, що є предметом закупівлі.
До участі у аукціонах було допущено наступних учасників:
Товариство з обмеженою відповідальністю «КРАЙ-МК..» (код ЄДРПОУ 40333959) з ціновою пропозицією 321 562,08 грн з ПДВ.
Фізичну особу-підприємця (далі – ФОП) Кришталь Віктор Павлович (код ЄДРПОУ 2211201857) із ціновою пропозицією 268 640,00 грн з ПДВ.
Після проведення електронного аукціону учасники запропонували наступні остаточні цінові пропозиції:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «КРАЙ-МК..» (код ЄДРПОУ 40333959) - 321562,08 грн з ПДВ.
- Фізична особа-підприємець Кришталь Віктор Павлович (код ЄДРПОУ 2211201857) - 268640,00 грн з ПДВ.
14 січня 2019 року на електронному майданчику закупівель було розміщено рішення Відділу освіти, культури, молоді та спорту Виконавчого комітету Іларіонівської селищної ради, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №3 від 14.01.2019 р., відповідно до п. 7 якого за результатами розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним в тендерній документації та відповідність учасників кваліфікаційним критеріям (згідно п.5 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі») установлено наступне: пропозиція №1 - Фізична особа-підприємець Кришталь Віктор Павлович відповідає технічним вимогам, визначеним в тендерній документації та кваліфікаційним критеріям; пропозиція №2 - Товариство з обмеженою відповідальністю «КРАЙ - МК» відповідає технічним вимогам, визначеним в тендерній документації та кваліфікаційним критеріям, а також про намір укласти договори з переможцем, оскільки тендерні пропозиції відповідають всім вимогам Замовника. Проте, не дивлячись на те, що у цьому рішенні відсутній будь-який висновок про визначення саме переможця, на електронній сторінці закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-22-002076-b) міститься інформація про те, що ФОП Кришталь Віктор Павлович є переможцем закупівлі.
Проте, рішення Відділу освіти, культури, молоді та спорту Виконавчого комітету Іларіонівської селищної ради, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №3 від 14.01.2019 р., щодо відповідності пропозиції №1 - Фізичної особи-підприємця Кришталь Віктора Павловича технічним вимогам, визначеним в тендерній документації та кваліфікаційним критеріям, не відповідає фактичним обставинам, приписам законодавства, порушує права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Край-МК..» з огляду на наступні обставини.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон).
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
1. Тендерна пропозиція ФОП Кришталь Віктора Павловича не відповідають вимогам щодо її підтвердження
Так, відповідно до п.п.1.2. п.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, Тендерна пропозиція, яка подається учасником повинна складатися з документів, що передбачені в даній документації та Додатках №1, № 2, № 3. № 4 до тендерної документації.
Пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження окремих файлів. Усі документи, що подаються (завантажуються у електронну систему) учасником у складі своєї тендерної пропозиції повинні бути скановані з оригіналів або з копій (якщо надання копій вимагається ТД) документів в кольоровому режимі, у вигляді електронного (их) файлів у форматі *.pdf, .jpg,.doc, .docx, або інші /або розширення програм, що здійснюють архівацію даних (WinRAR, 7-Zip), якщо даною документацією не передбачено інше. Кожен завантажений файл повинен мати назву, яка дозволяє ідентифікувати документ.
Електронний вигляд тендерної пропозиції повинен бути чітким та відображати підписи та печатки, у тому числі нотаріальне посвідчення документів. Тендерна пропозиція учасника має бути підтверджена кваліфікованим електронним підписом, враховуючи норми Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».
Забороняється обмежувати перегляд файлів шляхом встановлення на них паролів або у будь-який інший спосіб.
В той же час, Тендерна пропозиція учасника - ФОП Кришталь В.П. не підтверджена кваліфікованим електронним підписом, враховуючи норми Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», як того вимагає Замовник закупівлі.
Таким чином, згідно п. 4. ч.1. Закону тендерна пропозиція не відповідала вимогам тендерній документації і повинна була бути відхилена Замовником.
2. Тендерна пропозиція ФОП Кришталь Віктора Павловича не відповідає кваліфікаційним даним, що заявлені Замовником
Так, згідно з п.п.5.1. п. 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, для участі у процедурі закупівлі замовником, відповідно до ст. 16 Закону, визначено, що Учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають наступним критеріям:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Відповідно до п.5.3. п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації Учасники повинні відповідати кваліфікаційнім критеріям та іншим вимогам встановленим в ст.ст. 16, 17 Закону (документальне підтвердження відповідності яким зазначено в Додатку №1).
Так, п.п.1.6. п. 1 таблиці 1 Додатку №2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» до Тендерної документації встановлені вимоги щодо підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази: Експлуатаційний дозвіл учасника для потужностей (обєктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів тваринного походження / або експлуатаційний дозвіл учасника на потужності з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження (сканований оригінал або копія).
В порушення цієї вимоги ФОП Кришталь В.П. не надано копії відповідного Експлуатаційного дозволу.
Так, п.п. 2.1., 2.2. п. 2 таблиці 1 Додатку №1 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» до Тендерної документації встановлені вимоги щодо підтвердження наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: 2.1. Довідка, в довільній формі, про досвіт роботи у сфері постачання продуктів харчування в середні та дошкільні заклади освіти не менше п’яти років. В довідці необхідно вказати назву замовників, їх адреси, термін дії договору, номери телефонів.
2.2. Досвід роботи фізичної особи-підприємця (для фізичних осіб - підприємців, які працюють без залучення найманих працівників) (сканований оригінал).
В порушення цієї вимоги, ФОП Кришталь В.П. не надано Довідки, в довільній формі, про досвіт роботи у сфері постачання продуктів харчування в середні та дошкільні заклади освіти не менше п’яти років, з додержанням всіх вимог Замовника щодо наявності обов’язкової інформації, а саме у наданій цим учасником довідці відсутня інформація щодо зазначення адреси Замовника та термінн дії договору, , а також Досвід роботи фізичної особи-підприємця (для фізичних осіб - підприємців, які працюють без залучення найманих працівників) (сканований оригінал).
Таким чином, тендерна пропозиція учасника закупівлі ФОП Кришталь В.П. не відповідала кваліфікаційним критеріям Замовника та повинна була бути відхилена Замовником згідно із п. 1. ч. 1. Ст. 30 Закону.
Згідно з п.п.6.1. п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно Додатку №4.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені у Додатку №4, у стовбці «Технічна та якісна характеристика товару» таблиці відповідності якісних характеристик запропонованих товарів, умовам замовника, якої визначено вимоги до якості товару: Відповідно вимог ТУ, ГОСТ, ДСТУ 15.5-05388983-001:2011.
В порушення цієї вимоги, ФОП Кришталь В.П. надано копію декларації про якість виробляємої продукції ТОВ «Світловодський маслосирзавод» від 18.12.2018 №18 (файл «мол.серт.2»), згідно даних якої молоко вироблено за 15.5-19492247-025-2004 (молоко), що суперечить заявленим Замовником вимогам.
3. Згідно із пп. 5.2. п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовник передбачив, що Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику (надати особисто або поштовим зв’язком із супроводжувальним листом на ім’я голови тендерного комітету документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Аналогічна норма міститься у Законі абз. 2 ч. 3 ст. 17, що свідчить про обов’язковість виконання цієї норми Закону та вимог Тендерної документації.
Згідно із п. 2. ч. 1 ст. 30 Закону передбачено, що Замовник відхиляє пропозицію переможця процедури закупівлі, в разі ненадання таким переможцем у визначений строк документів, які вимагаються ст. 17 Закону.
П. 5 ч. 1 ст. 17 Закону передбачена необхідність надання документу, який підтверджує, що фізична особа, яка є учасником, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Замовником 14.01.2019 року публічно було завантажено протокол № 3 від 14.01.2019 року та визначено учасника ФОП Кришталь В.П. переможцем цієї процедури. Тобто зазначений учасник в строк до 19.01.2019 року включно був зобов’язаний надати Замовнику всі необхідні документи, передбачені ст. 17 Закону.
17.01.2019 року зазначений учасник завантажив до системи довідку, що він не має можливості надати довідку МВС, яка підтверджує факт відсутності в нього судимості за злочин, учинений з корисливих мотивів, якою судимість не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Але ані Законом ані умовами Тендерної документації не передбачено надання переможцем процедури закупівлі аналогічних документів, які підтверджують відсутність обставин, передбачених ст. 17 Закону.
Згідно із Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджено Наказом Міністерства внутрішніх справ України 29.11.2016 № 1256, п. 2 передбачено, що довідка - документ, який містить відомості з персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України та який залежно від обсягу запитуваної особою інформації може містити відомості про: відсутність (наявність) судимості; притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України. Довідка видається протягом 30 календарних днів з дня надходження запиту. Строк вмотивованої відмови в наданні Довідки не може перевищувати 10 робочих днів з дня надходження запиту.
Таким чином, посадові особи МВС України, які отримують запити від фізичних осіб щодо надання інформації стосовно них, мають право видати тільки два документи – довідку або відмову в наданні довідки.
Факт неналежної роботи інформаційної системи органів МВС України та неможливості отримати інформації з такої системи, переможцем цієї закупівлі ніяким чином не підтверджено, а тому ненадання у визначений Законом строк обов’язкового документу згідно із п. 5 ч. 1 ст. 17 Закону є однозначною підставою для відхилення тендерної пропозиції переможця цієї процедури закупівлі.
Враховуючи інформацію, наведену вище, тендерна пропозиція ФОП Кришталь В.П. не відповідає кваліфікаційним вимогам Замовника, умовам Тендерної документації, та вимогам Закону, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції цього учасника згідно із ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі всього вищевикладеного та керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Прийняти, розглянути та задовольнити цю скаргу.
2. Зобов’язати Відділ освіти, культури, молоді та спорту Виконавчого комітету Іларіонівської селищної ради скасувати Рішення, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №3 від 14.01.2019 р., щодо відповідності пропозиції №1 - Фізичної особи-підприємця Кришталь Віктора Павловича технічним вимогам, визначеним в тендерній документації та кваліфікаційним критеріям, й визначення його переможцем процедури закупівлі - Молоко та вершки (Молоко не нижче 2,6% жирності, фасоване), згідно з кодом ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки (Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-12-22-002076-b).
ДОДАТКИ:
1. Платіжне доручення про сплату збору за розгляд цієї скарги.
Директор ТОВ «Край-МК..» О.С. Окопна
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга2.PDF 22.01.2019 18:10
- скарга5.PDF 22.01.2019 18:10
- скарга1.PDF 22.01.2019 18:10
- платеж2.pdf 22.01.2019 18:10
- скарга4.PDF 22.01.2019 18:10
- скарга3.PDF 22.01.2019 18:10
- Новый текстовый документ.txt 01.02.2019 19:52
- Рішення від 24.01.2019 № 761 + лист Замовнику.pdf 25.01.2019 15:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.02.2019 № 1372.pdf 11.02.2019 16:17
- Рішення від 08.02.2019 № 1372.pdf 13.02.2019 19:03
- скасування рішення.jpg 05.03.2019 08:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.01.2019 18:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.02.2019 19:04
Дата виконання рішення Замовником:
05.03.2019 08:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до протоколу № 7 від 13.02.2019 року рішення про визначення переможцем ФОП Кришталя В.П. по закупівлі UA-2018-12-22-002076-b