• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 09130000-9 – нафта та дистиляти (бензин А-92 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, бензин А-95 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, дизельне паливо ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами)

Строк поставки товару – до 22.05.2019 року. Термін дії договору – до 06.06.2019 року. Точний початок дії Договору буде визначено під час укладання Договору за результатами закупівлі.

Торги не відбулися

4 048 545.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 200.00 UAH
Період оскарження: 22.12.2018 16:43 - 03.02.2019 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА щодо умов тендерної документації до торгів, які мають відбутися 15.01.2019 року за оголошенням у ЦБД: № UA-2018-12-22-001167-a про закупівлю по предмету опублікованого на веб-порталі „Prozorro” про проведення закупівлі: ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 09130000-9 – нафта та дистиляти (бензин А-92 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, бензин А-95 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, дизельне паливо ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами)

Номер: 21d7d390e6a7447fb44dd7fc9e4d785f
Ідентифікатор запиту: UA-2018-12-22-001167-a.c1
Назва: СКАРГА щодо умов тендерної документації до торгів, які мають відбутися 15.01.2019 року за оголошенням у ЦБД: № UA-2018-12-22-001167-a про закупівлю по предмету опублікованого на веб-порталі „Prozorro” про проведення закупівлі: ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 09130000-9 – нафта та дистиляти (бензин А-92 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, бензин А-95 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, дизельне паливо ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами)
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів, розміщеного на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель („Prozzoro”) (далі - веб-портал „Prozzoro”) у ЦБД: № UA-2018-12-22-001167-a, Замовник – Комунальна організація „Київмедспецтранс” (код ЄДРПОУ 01993807) (далі скорочено – КО «Київмедспецтранс» або Замовник) проводить закупівлю товару по предмету закупівлі: ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 09130000-9 – нафта та дистиляти (бензин А-92 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, бензин А-95 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, дизельне паливо ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами) на умовах визначених тендерною документацією (далі – ТД), затвердженою Рішенням тендерного комітету від 14.12.2018 року, де в додатку 2 до ТД, до закупівлі плануються обсяги визначені у таблиці : № п/п Найменування предмету закупівлі Найменування виробника товару Назва та номер стандарту, якому відповідає товар Кількість літрів 1 Бензин А-92 ЄВРО 5 або еквівалент (____________)* ДСТУ 7687-2015 або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив № 927 від 01.08.2013р. ** 10 500 2 Бензин А-95 ЄВРО 5 або еквівалент (____________)* ДСТУ 7687-2015 або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив № 927 від 01.08.2013р. ** 57 500 3 Дизельне паливо ЄВРО 5 або еквівалент (____________)* ДСТУ 7688-2015 або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив № 927 від 01.08.2013р. ** 86 400 Частина 2 ст. 18 Закону України „Про публічні закупівлі” (далі-Закон) передбачає, що скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВАСТОН" (код ЄДРПОУ 25392930) (далі – ТОВ „ВАСТОН” або Скаржник) планує взяти участь у процедурі відкритих торгів, які проводить КО «Київмедспецтранс» на закупівлю бензину: ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 09130000-9 – нафта та дистиляти (бензин А-92 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, бензин А-95 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, дизельне паливо ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами), а тому як Учасник, користується своїм правом та подає скаргу до Органу оскарження у порядку та строки визначені ст. 18 Закону з наступних підстав. Статтею 5 Закону України „Про публічні закупівлі” передбачено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ознайомившись з ТД Комунальної організації „Київмедспецтранс”, вважаємо, що в порушення вимог ст. 5 Закону, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги до Учасників, які полягають в наступному: 1). Пунктом 2 Додатку 2 до ТД визначено, що „Поставка товару здійснюється на умовах EXW (м. Київ, або на відстані не далі, як 10 км від меж м. Києва) – Інкотермс 2010р. У разі неможливості здійснення поставки Товару (партії Товару) на умовах EXW, незалежно від причини, то на підставі письмового звернення Замовника Учасник зобов’язується за власний рахунок здійснити поставку відповідної партії Товару на умовах DDP (м. Київ, вул. Куренівська,16-в; м. Київ, вул. Дегтярівська,25) – Інкотермс 2010 р.” Скаржник вважає, що вимога про обмеження відстані „не далі, як 10 км від меж м. Києва” є дискримінаційною з тих підстав, що предметом закупівлі є нафта та дистиляти, які поставляються до Замовника бензовозами з нафтобаз, які розташовані на безпечній відстані від м. Києва, оскільки є небезпечними об’єктами для населення. База яка перебуває у оренді Учасника/ТОВ „ВАСТОН” ще з 2005 року знаходяться в м. Бориспіль по вул. Соцмістечко, 1, що територіально має віддаленість : близько 12 км. від меж м. Києва ( схема проїзду до нафтобази потенційного Учасника – додається), що більше ніж 10 км. від м. Києва, які вимагає Замовник. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, Замовник обмежуючи відстань до нафтобази десятьма кілометрами ( замість невеликого збільшення обмеження відстані до 15км) дискримінує Учасників, і в даному випадку , ТОВ „ВАСТОН” перед іншими, та унеможливлює участь у процедурі відкритих торгів. Зазначені дії КО „Київмедспецтранс”, порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених ст. 3 Закону, а саме – прозорість, недискримінація учасників. А тому підлягають усуненню шляхом внесення змін до умов ТД із зазначенням обмеження відстані хоча б: „ не більше ніж 15 км від меж м. Києва”. 2). Розділом 1 Додатку 5 до ТД (передбачає документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору), зобов’язано надання кожним Учасником „Інформаційної довідки про виконання аналогічного(-их) договору(-ів) (аналогічним вважається договір на поставку палива бензовозними нормами з обсягом поставок не менше 50% обсягів за кожним видом палива, що виконаний/виконується Учасником в повному обсязі протягом 2018р.). Окрім того, в підпунктах 1.1.2. та 1.1.3. зазначено, що до довідки, складеної відповідно до п.п.1.1.1., Учасник подає оригінал позитивного листа-відгуку від організації-контрагента щодо виконання умов договору, зазначеного у довідці (лист-відгук повинен містити посилання на номер та дату договору, зазначеного у довідці, і бути виданим не раніше січня 2019 року). Копії видаткових накладних (видаткової накладної) до договору(-ів), що зазначений(-ні) у довідці, складеній відповідно до п.п.1.1.1., та листі-відгуку. У видатковій накладній (видаткових накладних) має бути посилання на номер та дату договору. Сумарний обсяг поставок, зазначений в видаткових накладних до договору повинен бути не меншим, ніж 50% обсягів за кожним видом палива від загальної кількості закупівлі. Відповідно до специфікації, яка є додатком № 1 до Договору про закупівлю, предметом закупівлі є: Бензин А-92 ЄВРО 5 або еквівалент – 10500 л (50% складає 5250 л), Бензин А-95 ЄВРО 5 або еквівалент - 57 500 л (50% складає 28750 л), Дизельне паливо ЄВРО 5 або еквівалент - 86 400 л (50% складає 43200 л). Вважаємо, що Вимога Замовника щодо надання копій документів про договір(ри) який підтверджує поставку Учасником палива протягом лише 2018р. в кількості не менше ніж 50% обсягів за кожним найменуванням (видом) Товару, зазначеного в цьому Додатку до тендерної документації, є дискримінаційною, оскільки якщо Учасник має змогу виконати Технічні вимоги до ТД Замовника, проте має досвід виконання аналогічних договорів (зокрема укладених з самим Замовником) наприклад у 2016-2017 роках, при цьому прийняти участь в закупівлі ТОВ „ВАСТОН” не зможе, з огляду на те, що різні замовники (у тому числі і КО „Київмедспецтранс”) могли об’єднувати при закупівлі різні види палива (не обов’язково у тій самій комбінації у якій об’єднав їх у один лот Замовник), так як зазвичай інші замовники, здійснюють закупівлі у великих об’ємах по кожному виду палива у окремих лотах, та по кожному лоту укладають окремий договір, при цьому якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі будуть відповідати державним стандартам, і об’єми придбані по них будуть того ж порядку (навіть більше), чим у даного Замовника/по даних торгах. На підтвердження того, що ТОВ „ВАСТОН” має досвід належного виконання аналогічних договорів укладених з КО „Київмедспецтранс”/Замовником у 2016році, до скарги додаємо: - Договір № 588к від 14.07.2016р укладений та виконаний належним чином за наслідком відкритих торгів (оголошення № 119254, ВДЗ № 94 (19.05.2016) від 19.05.2016 року) на закупівлю 19.20.2 - паливо рідинне та газ; оливи мастильні (автопаливо бензовозними нормами); Бензин А-92 - ЄВРО 4 або еквівалент (ДК 016:2010); 09132100-4 - Неетильований бензин (автопаливо бензовозними нормами). Бензин А-92 - ЄВРО 4 або еквівалент (ДК 021:2015), в кількості 182 400л. ; - Договір № 834к від 30.09.2016р укладений та виконаний належним чином за наслідком відкритих торгів (оголошення № 149368, ВДЗ № 139 (25.07.2016) від 25.07.2016 року) зобов'язується поставляти та передавати у власність Замовника 19.20.2 - паливо рідинне та газ; оливи мастильні (автопаливо бензовозними нормами) Бензин А-92 - ЄВРО 4 або еквівалент (ДК 016:2010); 09132100-4 - Неетильований бензин (автопаливо бензовозними нормами) Бензин А-92 - ЄВРО 4 або еквівалент (ДК 021:2015), в кількості 168 000 л. – за цими договорами ТОВ „ВАСТОН” поставлено КО „Київмедспецтранс” значно більші обсяги Бензину А-92 бензовозними нормами ніж ті, що цього разу плануються до закупівлі, та при цьому не постачав за цими бензин А-95 та дизельне паливо ЄВРО 5. З урахуванням зазначеного, вважаємо, що усуненням дискримінаційної вимоги до Учасників буде зобов’язання КО „Київмедспецтранс” внести зміни в п.п. 1.1.1. п. 1.1. Додатку 5 до Тендерної документації шляхом доповнення виконання аналогічних договорів також у 2016 і 2017 роках з тим самим кодом закупівлі, а у якості підтвердження належного виконання аналогічних договорів Замовник має право вимагати (передбачити) будь який документ, в якому про таке належне виконання аналогічного договору йдеться незалежно від дати складання такого документу. 3). В пункті 3.3 Проекту Договору про закупівлю (Додаток 3 до ТД) Замовником визначено, що „Учасник зобов’язується не пізніше ніж через три робочі дні після укладання цього Договору, надати Замовнику оригінал довідки Державного підприємства «Держзовнішінформ» про рівень цін за одиницю (літр) Товару, що склався станом на дату укладання цього Договору за пропозиціями на постачання в дрібному опті на ринку м. Києва та/або Київської області, з урахуванням ПДВ, на умовах відтермінування платежу до 10 (десяти) банківських днів, самовивіз, із зазначенням розрахункового середнього значення рівня ціни, що розраховується як середнє арифметичне значення між мінімальною та максимальною ціною (далі – Довідка про ціну). Сторони погодили, що надалі по тексту цього Договору під терміном «Довідка про ціну» Сторони розуміють оригінал документа на паперовому носієві, виданий Державним підприємством «Держзовнішінформ» про рівень цін за одиницю (літр) Товару, що склався на ринку м. Києва та/або Київської області за пропозиціями на постачання в дрібному опті, з урахуванням ПДВ, на умовах відтермінування платежу до 10 (десяти) банківських днів, самовивіз, із зазначенням розрахункового середнього значення рівня ціни, що розраховується як середнє арифметичне значення між мінімальною та максимальною ціною. У разі, якщо Учасник надасть Замовнику Довідку про ціну на дату укладання цього Договору, в якій будуть зазначені інші умови поставки та/або інші строки оплати, та/або буде зазначено рівень цін за одиницю (літр) Товару, що склався станом на іншу дату ніж дата укладання цього Договору, то Учасник вважається таким, що не виконав зобов’язання, визначеного цим пунктом Договору, а така Довідка про ціну не буде підставою для можливої подальшої зміни істотних умов цього Договору після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадках, передбачених частиною 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» та цим Договором, зокрема зміни ціни за одиницю (літр) Товару, визначену в пункті 3.2. цього Договору. Всі витрати, пов’язані з отриманням Учасником Довідки про ціну на дату укладання цього Договору, покладаються на Учасника, не включаються Учасником до ціни за одиницю (літр) Товару або до загальної суми цього Договору та не відшкодовуються Замовником.” Як вбачається з інформації, яка розміщена на сайті ДП „Держінформ”, цінова довідка на товар містить інформацію щодо можливого рівня цін на товари на конкретному ринку з врахуванням умов поставки. Строк проведення експертизи до 7 робочих днів у випадку, коли у експертів не виникає додаткових питань. В іншому випадку, та у випадку не достатності інформації строк виконання може бути подовжений за згодою сторін. Крім того, передбачений терміновий строк проведення експертизи за подвоєними тарифами у випадках, коли у експертів є достатньо інформації для оперативного проведення експертизи. Враховуючи офіційну інформацію, вважаємо, що Договір не повинен забезпечувати одноосібні права Замовнику та виключати такі самі права у Учасника, покладаючи на нього тільки відповідальність без можливості захисту своїх власних прав та інтересів під час його виконання. Встановлення обмеженого терміну надання довідки у 3 робочі дні свідчать про порушення принципів добросовісності зі сторони Замовника. З огляду на порушення Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» при складанні тендерної документації, ТОВ „ВАСТОН” у строк встановлений п. 2 ст. 18 Закону (строк для звернення з цією Скаргою з 22.12.2018 16:43 по 10.01.2019 00:00), керуючись ст. 18 Закону подає Скаргу до Органу оскарження, у зв’язку з чим, у якості додатку до даної скарги додає платіжне доручення про підтвердженням оплати 5000 грн. за подання скарги за оголошенням UA-2018-12-22-001167-a. ПРОСИМО: І. Прийняти до розгляду Скаргу на умови тендерної документації Замовника на закупівлю по предмету ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 09130000-9 – нафта та дистиляти (бензин А-92 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, бензин А-95 ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами, дизельне паливо ЄВРО 5 або еквівалент бензовозними нормами) згідно оголошенням у ЦБД: № UA-2018-12-22-001167-a. ІІ. Зобов’язати КО«Київмедспецтранс» (код ЄДРПОУ 01993807) внести зміни в: Пункт 2 Додатку 2 до ТД Замовника, виклавши вимогу в наступній редакції: „Поставка товару здійснюється на умовах EXW (м. Київ, або на відстані не далі, як 15 км від меж м. Києва) – Інкотермс 2010р. У разі неможливості здійснення поставки Товару (партії Товару) на умовах EXW, незалежно від причини, то на підставі письмового звернення Замовника Учасник зобов’язується за власний рахунок здійснити поставку відповідної партії Товару на умовах DDP (м. Київ, вул. Куренівська,16-в; м. Київ, вул. Дегтярівська,25) – Інкотермс 2010 р.” Підпункт 1.1.1. п. 1.1. Додатку 5 до ТД Замовника викласти в наступній редакції: „1.1.1. Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів (аналогічним вважається договір на поставку бензовозними нормами палива Бензину А-92 та/або Бензину А-95 та/або дизельного палива (з загальним обсягом поставок палива не менше 50% обсягу від оголошеного до закупівлі у Додатку 2 ТД , що виконаний Учасником в повному обсязі протягом 2016 -2018 роках). ” Підпункт 1.1.2. п. 1.1. Додатку 5 до ТД Замовника викласти в наступній редакції: „ 1.1.2. До довідки, складеної відповідно до п.п.1.1.1., Учасник подає оригінал документу організації-контрагента на підтвердження виконання умов аналогічних договорів, зазначених у довідці (цей документ повинен містити посилання на номер та дату кожного договору, зазначеного у довідці).” Підпункту 1.1.3. п. 1.1. Додатку 5 до ТД Замовника викласти в наступній редакції: „1.1.3. Копії видаткових накладних (видаткової накладної) до договорів, що зазначені у довідці, складеній відповідно до п.п.1.1.1., та документу з організації - контрагента на підтвердження виконання умов аналогічних договорів. У видатковій накладній (видаткових накладних) має бути посилання на номер та дату цих договорів. Сумарний обсяг поставок, зазначений в видаткових накладних до аналогічних договорів повинен бути не меншим, ніж 50% від загальних обсягів поставок палива з поставкою бензовозними нормами Бензину А-92 та/або Бензину А-95 та/або дизельного палива.” Пункт 3.3 Проекту Договору про закупівлю (Додаток 3 до ТД) викласти в наступній редакції: „3.3 Учасник зобов’язується не пізніше ніж через 7 робочих днів після укладання цього Договору, надати Замовнику оригінал довідки Державного підприємства «Держзовнішінформ» про рівень цін за одиницю (літр) Товару, що склався станом на дату укладання цього Договору за пропозиціями на постачання в дрібному опті на ринку м. Києва та/або Київської області, з урахуванням ПДВ, на умовах відтермінування платежу до 10 (десяти) банківських днів, самовивіз, із зазначенням розрахункового середнього значення рівня ціни, що розраховується як середнє арифметичне значення між мінімальною та максимальною ціною (далі – Довідка про ціну).” Додатки: 1. Платіжне доручення на підтвердження оплати 5 000 грн. за подання скарги щодо оголошення UA-2018-12-22-001167-a. 2. Схема проїзду до нафтобази ТОВ „ВАСТОН”. 3. Договір про закупівлю № 588к від 14.07.2016р. із специфікацією та Додатковою угодою №7 до договору від 18.11.2016р.; 4. Договір про закупівлю № 834к від 30.09.2016р. із специфікацією та Додатковою угодою №5 до договору від 22.11.2016р. В.о. Генерального директора Погребний Д.І.
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.02.2019 18:55
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВАСТОН", Погребний Дмитро Іванович 380442066032, vaston2016@ukr.net