• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

природный газ

Торги відмінено

4 228 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 140.00 UAH
Період оскарження: 04.01.2019 13:17 - 15.01.2019 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання

СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність замовника в порядку ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: 13a235847fe044e0b8eea21e7eb1b8f6
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-04-000834-c.b1
Назва: СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність замовника в порядку ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність замовника в порядку ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2019-01-04-000834-c із закупівлі природного газу (ДК 021:2015: 09123000-7 — Природний газ) 21 січня 2019 року відбувся електронний аукціон, за результатами якого тендерним комітетом Замовника визначено переможцем торгів учасника – ТОВ "Паливторг" (код 40220890) та прийнято протокольне рішення від 28.01.2019 № 68 про намір укласти з ним договір про закупівлю (матеріали розміщено (опубліковано) на офіційному порталі prozorro.gov.ua). В зазначеному аукціоні прийняли участь наступні учасники з остаточними пропозиціями: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ" 2 634 240,00 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКР ГАЗ РЕСУРС" 2 756 880,00 Товариство з обмеженою відповідальністю "Паливторг" 2 772 000,00 ТОВ "Закарпатгаз Збут" 3 192 000,00 Як вбачається з мотивувальної частини вищезазначеного оскаржуваного рішення тендерного комітету ДП "Виноградівська районна лікарня", пропозиції ТОВ "Енергогазрезерв" та ТОВ "Укргазресурс", як найбільш економічно вигідні було відхилено через їх невідповідність тендерній документації, а в основу рішення про визначення переможцем ТОВ "Паливторг" покладено критерій ціни, а також відсутність, на думку Замовника, порушень вимог тендерної документації та відповідність вказаного учасника встановленим кваліфікаційним критеріям. Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "Паливторг" оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу – 28.01.2019. У відповідності з вимогами статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), подаємо до органу оскарження у встановлений строк дану скаргу на прийняте Замовником рішення щодо визнання переможцем торгів учасника ТОВ "Паливторг", вважаємо таке рішення незаконним та таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ "Закарпатгаз Збут", як учасника цих торгів, в обґрунтування чого зазначаємо далі. Відповідно до статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі" серед принципів здійснення закупівель є обʼєктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, що надійшли від учасників. Тендерний комітет або уповноважена особа замовника в силу приписів ч. 3 ст. 11 цього ж Закону забезпечує рівні умови для всіх учасників, обʼєктивний та чесний вибір переможця. Реалізація наведених принципів здійснення закупівель забезпечується законодавчо прописаним механізмом належної оцінки пропозицій учасників одночасно з розглядом найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції на предмет відповідності її вимогам тендерної документації. При наявності невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації (пункт 4 частини першої) або при ненаданні забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником (пункт 1 частини першої), замовник задля реалізації принципів обʼєктивності та неупередженості на підставі статті 30 Закону зобовʼязаний відхилити тендерну пропозицію з наведеними порушеннями. Так, всупереч вказаного, Замовником у даних торгах не було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Паливторг", хоча така містить низку очевидних порушень умов документації та Закону, що виявляється в наступному. 1. Згідно пункту 2 "Забезпечення тендерної пропозиції" Розділу 3 "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" ТД, Учасник повинен надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної з накладенням електронного цифрового підпису банківської гарантії уповноваженої особи банку-гаранту. Тип банківської гарантії - безвідклична та безумовна. Електронна банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити електронний цифровий підпис уповноваженої посадової особи банку-гаранта у порядку, передбаченому цією тендерною документацією, а так само переглянути зміст документу такої гарантії. Подання, отримання електронної банківської гарантії здійснюється відповідно до положень Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Копія чинної банківської ліцензії, виданої Національним банком України для банківської установи, що надає гарантію, копія документу який підтверджує повноваження відповідної посадової (службової) особи банку, на ім’я якої видано відповідний електронний цифровий підпис, який відповідно накладений на файл гарантії, мають бути надані у складі тендерної пропозиції. Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 30 Закону. В порушення даних вимог ТД, учасником ТОВ "Паливторг" не надано у складі своєї пропозиції документ, який підтверджує повноваження відповідної посадової (службової) особи банку, на імʼя якої видано відповідний електронний цифровий підпис, що накладений на файл гарантії. Надана з тендерною пропозицією ТОВ "Паливторг" банківська гарантія № 9278-19 від 17.01.2019 року підписана посадовою особою банку АТ "Банк Альянс" – головою Правління Фроловою Ю.М. Натомість, з жодного документа тендерної пропозиції наданої учасником-переможцем не випливають повноваження, якими наділена вказана посадова особа банку, як і право даної особи на підписання наданої вищевказаної гарантії. Самі по собі документи, що наявні серед документації учасника – Наказ про вступ на посаду Голови Правління АТ "Банк Альянс" від 29.12.18 № 575-к, а також Витяг з протоколу № 105 від 31.10.18 засідання Наглядової Ради вказаного банку – не підтверджують повноваження Фролової Ю.М. на підписання гарантії, а тільки засвідчують факт обрання (призначення, вступ) даної особи на означену посаду. Зокрема, про наявність у Фролової Ю.М. права підпису банківської гарантії (рівно як і решта документів) могло б засвідчити долучення в складі пропозиції виписки (витягу) з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, де серед іншого, міститься інформація про особу (осіб), які вправі вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності з перерахуванням таких повноважень або без перерахування з посиланням, приміром, на Статут Банку. Отже, учасником-переможцем не дотримано вимог ТД у цій частині, а відтак надана ним пропозиція зважаючи на цю обставину, повинна була б бути відхиленою замовником. 2. Згідно пункту 1 "Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції" Розділу 3 Тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження, зокрема, файлів з: - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додатку 3), а також - документ, що підтверджує якість газу природного (сертифікат якості газу природного), виданий не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції. На виконання даного пункту документації учасником-переможцем у складі своєї пропозиції долучено ряд документів, що не мають жодного стосунку до вказаної вимоги ТД і не спроможні за своїм змістом і формою засвідчити якісні показники товару (природного газу), що має постачатись для потреб замовника торгів згідно з укладеним договором про закупівлю. Так, в числі підтвердних документів присутні (за назвами файлів): - "13 сертифікат.jpg" – Сертифікат виданий ПАТ "Укртрансгаз" про впровадження останнім системи менеджменту навколишнього середовища у галузі транспортування і зберігання газу; - "ПАЛИВТОРГ ISO.pdf" – Сертифікат виданий ТОВ "Паливторг" про відповідність системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги"; - і, нарешті, "паспорт ФХП січень.pdf" – документ, який дійсно засвідчує фізико-хімічні показники газу, проте, так само не відноситься до якості газу, що постачається для потреб споживача (замовника торгів), оскільки, як видно з додатку до паспорту, його споживачем є прямий споживач – Бібрське ЛВУМГ. Що стосується останнього, так, більше того, маршрут № 367 за яким транспортується природний газ, визначений цим документом, не значиться навіть в переліку маршрутів транспортування (розподілу) газу споживачам на території Закарпатської області, де знаходиться замовник торгів – ДП "Виноградівська районна лікарня" (м. Виноградів Закарпатської області). Це чітко простежується з інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті АТ "Укртрансгаз" (за посиланням: http://utg.ua/utg/media/news/2019/01/gq-2018-12.html), де систематично раз на місяць оприлюднюються паспорти якості газу по регіонам України. Закон України «Про ринок природного газу» містить визначення поняття природний газ, нафтовий (попутний) газ, газ (метан) вугільних родовищ та газ сланцевих товщ, газ колекторів щільних порід, газ центрально-басейнового типу (далі - природний газ) - суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією. В силу вимог статтей 673, 674 Цивільного кодексу продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу. Якщо законом встановлено вимоги щодо якості товару, продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, який відповідає цим вимогам. Відповідність товару вимогам законодавства підтверджується способом та в порядку, встановленими законом та іншими нормативно-правовими актами. Пунктом 4 глави 1 розділу I Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП № 2494 від 30.09.2015 р.(далі – Кодекс ГРМ) встановлено, що якість природного газу – параметри фізико-хімічних показників природного газу, які мають відповідати вимогам цього Кодексу. Основний показник якості природного газу – теплота згоряння (калорійність), залежить від джерела походження газу. Відповідно до ГОСТ 5542-87 теплота згоряння повинна бути не нижчою за 7600 ккал/куб. м. Залежно від маршрутів транспортування та джерела походження газ різниться своїми фізико-хімічними показниками і такий показник як теплота згоряння (калорійність) в різних областях, навіть районах однієї області може відрізнятися по калорійності. Відповідно до умов тендерної документації (Додаток 3) споживання природного газу буде відбуватися в Виноградівському районі Закарпатської області, оскільки місцем постачання природного газу є місцезнаходження Замовника торгів – Виноградівської районної лікарні. Враховуючи те, що фізико-хімічні показники природного газу залежать від маршрутів транспортування та джерел його походження для підтвердження відповідності товару вимогам законодавства, замовником встановлена вимога до учасників надати документ, що підтверджує якість природного газу (паспорт фізико-хімічних показників природного газу), що засвідчує якість природного газу в газорозподільчій мережі за місцем поставки і дає змогу перевірити маршрут його транспортування та джерело походження. Дана вимога не є дискримінаційною та не перешкоджає жодному учаснику брати участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Пунктом 1 розділу ІІІ Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493 (далі – Кодекс ГТС) визначено, що відповідальними за якість (ФХП) природного газу у газотранспортній системі є оператор газотранспортної системи (оператор ГТС - ПАТ “УКРТРАНСГАЗ”), а природного газу, який постачається кінцевому споживачеві (замовнику процедури закупівлі) оператор газорозподільної мережі (на території Закарпатської області - ПАТ «Закарпатгаз). На веб-сайті ПАТ «Укртрансгаз» (www.utg.ua) у вільному доступі розміщені маршрути визначення фізико-хімічних показників газу по кожній області. Крім цього, до паспортів фізико-хімічних показників природного газу додаються Додатки, в яких чітко зазначено, що цей паспорт засвідчує якість природного газу, саме в конкретній області по конкретному маршруту. В цьому додатку вказані також конкретні газорозподільчі станції (ГРС) через які природний газ постачається для споживачів певного району області. В Додатку також вказані параметри якості газу на кожній газорозподільчій станції. Місячні паспорти-сертифікати ФХП газу, які містять фізико-хімічні параметри природного газу, що транспортується споживачам Закарпатської області відповідно до п.20 глави 1 розділу III Кодексу ГТС оприлюднюються на веб-сайті оператора газотранспортної системи - ПАТ "Закарпатгаз" в розділі "Якість газу" та щомісячно до 10 числа в газеті обласної ради та обласної державної адміністрації "Новини Закарпаття". Окрім того, відповідно до п. 20 глави 1 розділу III Кодексу ГТС Оператор газотранспортної системи надає операторам суміжних систем або іншим суб’єктам, безпосередньо підключеним до газотранспортної системи, оперативні дані ФХП природного газу за всіма узгодженими точками його визначення, який має містити такі чисельні значення: густина газу; вміст азоту; вміст вуглекислого газу; температура точки роси за вологою; температура точки роси за вуглеводнями; число Воббе; середньозважена вища теплота згоряння за минулу добу. Таким чином, ніщо не заважає будь-якому постачальнику, на підставі його звернення, отримати паспорт якості природного газу, що у даному випадку, зроблено не було. А тому, вимоги ТД замовника у цій частині є недотримані учасником-переможцем, що згідно статті 30 Закону є прямою підставою для відхилення такої тендерної пропозиції. 3. Слід зазначити також наступне. Відповідно до встановленого у ТД кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, учасник повинен підтвердити таку відповідність, надавши лист (довідку) на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника завірений печаткою (за наявності) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для постачання товару, що є предметом закупівлі. Серед наданих ТОВ "Паливторг" документів значиться файл під назвою "мтб.jpg", що містить витребувану довідку, проте дані відображені у цьому документі не можуть вважатись достовірними, оскільки за установчими документами цього учасника, його юридичної адресою є: 79035, м. Львів, вул. Зелена, 115ж, кв. 42, а одночасно з цим, таке приміщення за такою адресою не значиться серед переліку матеріально-технічної бази, що свідчить або про недостовірність інформації про юридичну адресу учасника, або ж про недостовірність інформації про матеріальну базу учасника. Наведене вище свідчить та доводить те, що рішення про визнання переможцем учасника ТОВ "Паливторг" є незаконним та необґрунтованим, внаслідок чого безпосередньо порушує наші законні права та інтереси, як учасник цих торгів. Приймаючи до уваги зазначене, керуючись ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі", просимо: 1. Прийняти дану скаргу до свого провадження; 2. Захистити наші законні права, зобов'язавши Замовника скасувати своє протокольне рішення від 28.01.2019 № 68 про визначення переможцем торгів ТОВ "Паливторг" та про намір укласти з ним договір про закупівлю. Зобов'язати Замовника завершити процедуру закупівлі (№UA-2019-01-04-000834-c) у встановленому чинним законодавством порядку.
Дата прийняття рішення по скарзі: 28.02.2019 18:47
Автор: ТОВ "Закарпатгаз Збут", Томинець Вікторія Василівна 380672403440 Oksana.Metenko@zkgaszbut.104.ua